خبرگزاری کار ایران

ترفندهای نصب چمن مصنوعی در منزل

ترفندهای نصب چمن مصنوعی در منزل
کد خبر : ۱۳۲۸۶۲۵

نصب چمن مصنوعی شباهت زیادی به فرش کردن سطح زمین دارد. این دسته از محصولات بر روی یک بستر مسطح، فشرده و دارای زهکشی مناسب بهترین کارایی را از خود نشان می‌دهند. جالب است بدانید چمن‌های مصنوعی برای اولین بار توسط مونسانتو اختراع و ثبت شد و اولین نمونه آن در دبیرستان پراویدنس، در سال 1964 مورد استفاده قرار گرفت.

این محصول، در ابتدا با نام ChemGrass شناخته می‌شد، بعداً پس از استفاده از این محصول در یک زمین چمن طبیعی سوخته در هوستون Astrodome  در سال 1966  به AstroTurf تغییر نام داد. محبوبیت این محصول باعث شد تا به مرور زمان، دیگر تولید کنندگان به طراحی و تولید انواع چمن‌های تزئینی، ورزشی یا چند منظوره برای کاربری‌های مختلف مشغول شوند. به گونه‌ای که امروزه شاهد حضور چمن‌های مصنوعی در ورزشگاه‌ها، سالن‌های ورزشی، منازل، موسسات آموزشی و... هستیم.

برخی از مردم معتقدند نسخه های مدرن چمن مصنوعی ، بسیار واقعی‌تر از گذشته به نظر می‌رسند. یکی از طراحان فضای سبز در مارین کانتی، کالیفرنیا ادعا می‌کند که دو سال طول کشید تا متوجه بشود چمن سبز آراسته‌ی همسایه‌اش مصنوعی بوده است. با جرات می‌توان گفت که امروزه استفاده از چمن‌های مصنوعی در خانه‌ها، تحولی بزرگ در صنعت ساخت و طراحی دکوراسیون بوده است و به رهایی افراد از استرس‌های ناشی ار کار و زندگی پر مشغله کمک می‌کند. خبر خوب این است که شما می‌توانید از انواع چمن‌های مصنوعی در طراحی بخش‌های مختلف خانه مانند بالکن، حیاط، پشت بام، تراس و ... استفاده نمایید و طبیعت را به خانه بیاورید.

برخی از ترفندهای استفاده از چمن‌های مصنوعی در طراحی خانه به شرح زیر است:

1.انتخاب چمن مصنوعی متناسب با نوع کاربری

خوب است بدانید چمن‌های مصنوعی از نایلون، پلی پروپیلن یا پلی اتیلن ساخته می‌شوند. نایلون نرم‌ترین و واقع گرایانه‌ترین متریال است، اما در عین حال کمترین دوام را دارد. پلی پروپیلن اساسا برعکس است: بادوام‌تر از نایلون می‌باشد، اما واقعی به نظر نمی‌رسد. در صورتی که پلی اتیلن تعادل خوبی ایجاد می‌کند و از آنجایی که تمیز کردن و خوشبو کردن آن آسان است، اگر حیوان خانگی دارید بهترین گزینه به حساب می‌آید.

در هنگام خرید محصول مناسب، ارتفاع الیاف را در نظر بگیرید؛ زیرا یکی از نکات مهم در ماندگاری و طول عمر چمن‌های مصنوعی می‎باشد. توجه داشته باشید که چمن با ارتفاع بلند و تراکم بالای الیاف برای مناطق پرتردد بهترین انتخاب است. همچنین، دوام و مقاومت بیشتری در برابر رفت و آمد، پیاده روی و یا بازی خواهد داشت. از سوی دیگر، تمیز کردن و شستشو چمن با الیاف کوتاه بسیار آسانتر است و محصولی مناسب برای قسمت‌های کم تردد خانه مانند بالکن، تراس و تزئین نرده‌های پله می‎باشد.

Infill  موادی است که بلافاصله بر روی چمن‌ مصنوعی نصب شده پخش می‌شود و به کاهش احتباس حرارتی تیغه‌های چمن و ایستایی الیاف کمک می‌کند.

خرده‌های لاستیک که از لاستیک‌های بازیافتی خودرو تولید می‌شود، یکی از رایج‌ترین مواد پرکننده است. اما وزن آن کم است و در بادهای شدید به راحتی جابه‌جا می‌شود. همچنین، بوی نامطبوعی در چمن‌های مصنوعی تولید می‌کند. به علاوه، این مواد سمی هستند و باعث نگرانی‌های زیست محیطی می‎شوند. در این راستا، شن و ماسه با پوشش اکریلیک و ماسه سیلیس انتخاب‌های مطمئن‌تری به نظر می‌رسند. زئولیت، همچنین سازگار با محیط زیست، چهارمین گزینه با خواص خوشبو کننده است که می‌تواند برای خانواده‌هایی که حیوانا خانگی دارند، مفید باشد.

2.حذف چمن‌های هرز

اگر قصد جایگزین کردن چمن مصنوعی تزئینی با چمن‌های قهوه‌ای رنگ و پژمرده را دارید، قبل از پوشاندن سطح زمین با چمن‌های مصنوعی سرسبز و بانشاط، مطمئن شوید که کل چمن‌های طبیعی از بین رفته است. ایمن ترین راه برای انجام این کار، سولاریز کردن می‌باشد. این بدان معناست که روی آن را با پلاستیک سیاه بپوشانید و اجازه دهید تا نور خورشید آن را خشک کند، (همراه با هر علف هرزی که هنوز در حال رشد است). توجه داشته باشید که این فرآیند چند ماه طول می‌کشد.

شما همچنین می‌توانید به سادگی چمن‌های قدیمی را از ریشه بکنید. اینکار با برداشتن حداقل چهار اینچ از خاک سطحی انجام می‌شود. با استفاده از این روش، دیگر مطمئن خواهید بود که ریشه‌های چمن طبیعی به طور کامل از بین رفته است.

3.یک بستر سفت و مسطح آماده کنید.

امکان نصب چمن مصنوعی تزئینی یا چند منظوره به طور مستقیم روی زمین وجود دارد. اما شبیه چمنزار نخواهد بود؛ زیرا در اجرای چمن بدون زیرسازی، تمامی برجستگی‌ها و فرورفتگی‌های کوچک قابل مشاهده است.

متخصصان توصیه می‌کنند یک پایه چهار اینچی از سنگ یا چیزی مشابه آن نصب کنید، سپس آن را فشرده سازی کنید تا یک سطح صاف و سخت ایجاد شود.  

می‌توانید سطح زمین را با یک لایه 1/2 تا 1 اینچی از ماسه فشرده یا گرانیت تجزیه شده بپوشانید تا یک سطح زیرین صاف برای چمن فراهم شود. اگر نمی‌خواهید سطح زمین را حفاری کنید، یک لایه یک اینچی از ماسه فشرده یا گرانیت تجزیه شده برای استحکام و زهکشی زمین، ایجاد کنید.

 در هنگام زیرسازی چمن مصنوعی، بهتر است که از لایه ژئوتکستایل نیز استفاده شود و در صورت نیاز، مکان مورد نظر، شیب بندی شود.

ترفندهای نصب چمن مصنوعی در منزل

1.جهت تیغه را یکنواخت نگه دارید.

چمن‌های مصنوعی، مانند فرش، در رول‌های سنگین تولید می‌شوند و مدیریت آن‌ها برای یک نفر دشوار است. برای حمل و اجرای آن نیاز به کمک خواهید داشت.

برای افزایش انعطاف پذیری چمن‌های مصنوعی و صاف‎تر به نظر رسیدن آن‌ها، چمن را به مدت یک ساعت در آفتاب قرار دهید. همچنین، هنگامی که مجبورید دو قسمت چمن را در کنار هم قرار دهید تا یک منطقه وسیع را پوشش دهند، مطمئن شوید که تیغه‌های هر دو قطعه در یک جهت قرار می‌گیرند. اگر آن‌ها در جهت مخالف باشند، چمن جدید شما به جای یک کل پیوسته شبیه به هم، تکه تکه به نظر خواهد رسید.

2.لبه ها را کمی بلند ببرید.

وقتی چمن را در محل مورد نظرتان پهن می‌کنید، باید لبه‌های اضافه آن را جدا کنید. حرفه‌ای‌ ها یک چاقوی تیز را برای این کار پیشنهاد می‌کنند و همیشه از پشت برش می‌دهند. اما پیشنهاد ما این است که در هنگام برش لبه‌های چمن مصنوعی برای بالکن یا دیگر قسمت‌های خانه، لبه‌ها را چند اینچ اضافه‌تر برش دهید؛ زیرا ممکن است که در مراحل آخر با شکاف‌هایی مواجه شوید که پنهان کردن آن‌ها دشوار است.

نکته دیگری که وجود دارد این است که می‌توانید لبه‌های چمن را با استفاده از میخ یا منگنه به سطح زمین محکم کنید.

3.تزریق فیلر به الیاف

مواد پر کننده یا فیلرها را به زمین تزریق کنید و در آخر، الیاف چمن مصنوعی تزئینی را برس بکشید و از فضای سرسبز و دلنشین ایجاد شده، لذت را ببرید.

ترفندهای نصب چمن مصنوعی در منزل

خلاصه آنکه...

در مطالب فوق، ترفندهای نصب چمن مصنوعی در منزل را با یکدیگر بررسی کردیم. اگر همچنان برای اجرای چمن سبز در فضای داخلی یا بیرونی منازل مصمم هستید، از شما دعوت می‌کنیم تا از محصولات مجموعه چمنزار بازدید نمایید. لازم به ذکر است که تمامی محصولات این مجموعه مطابق با علم روز دنیا و استانداردهای بهداشتی تولید می‎شوند و تمامی آن‌ها دارای تاییدیه بین‌المللی هستند.

مجموعه چمنزار با تولید طیف گسترده‌ای از محصولات در تلاش است تا نیاز تمامی هم‌وطنان را در سراسر ایران و حتی کشورهای همسایه تامین نماید. همچنین، تیم فنی چمنزار در تمام مراحل نصب و اجرای چمن مصنوعی همراه مشتریان عزیز خود خواهند بود.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز