خبرگزاری کار ایران

عیدی برای سال ۱۴۰۲ چقدر تعیین شد؟

عیدی برای سال ۱۴۰۲ چقدر تعیین شد؟
کد خبر : ۱۳۱۸۹۱۴

تعیین مبلغ عیدی کارمندان و کارگران تا چند سال پیش بر اساس یک فرمولی انجام می‌شد، اما طی سال‌های گذشته و بر اساس عواملی مانند میزان تورم و همچنین افزایش میزان حقوق در پایان سال، این رقم بیشتر از رقمی اعلام می‌شد که از فرمول به‌دست می‌آمد.

اما امسال با تصمیم شورای عالی کار، عیدی در نظر گرفته شده برای کارمندان و کارگران حقوق‌بگیر زیر نظر قانون کار در نوروز ۱۴۰۲، بین هشت میلیون و ۳۵۹ هزار تومان تا ۱۲ میلیون و ۵۳۹ هزار و ۲۵۰ تومان است.

محاسبه حداقل و حداکثر عیدی ۱۴۰۲

عیدی سال ۱۴۰۲ بر اساس خبر منتشر شده در بلاگ ایران تلنت، بر اساس همان فرمول ثابت محاسبه عیدی اعلام شده است و از ۸ میلیون تا ۱۲ میلیون و ۵۰۰ متغیر است. طبق تصمیم و نظر شورای عالی کار، تمام شرکت‌هایی که زیر نظر قانون وزارت کار فعالیت می‌کنند باید به کارمندان خود به ازای یک سال کار معادل ۶۰ روز آخرین دستمزد (حداقل عیدی) و ۹۰ روز آخرین دستمزد (حداکثر عیدی)، عیدی پرداخت کنند. طبق این دستور، میزان پرداختی عیدی کارمندان نباید از ۶۰ روز دستمزد کمتر و از ۹۰ روز دستمزد بیشتر باشد.

حداقل عیدی سال ۱۴۰۲ = ۶۰ x حداقل دستمزد روزانه

حداکثر عیدی سال ۱۴۰۲ = ۹۰ x حداقل دستمزد روزانه

در صورتی که عدد ۱۳۹,۳۲۵ تومان که مبلغ دستمزد روزانه در سال ۱۴۰۱ است را در هر دو فرمول بالا قرار دهیم، رقم حداقل و حداکثر عیدی به‌دست خواهد آمد که به شرح زیر است:

حداقل عیدی ۱۴۰۲: ۸ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان

حداکثر عیدی ۱۴۰۲: ۱۲ میلیون ۵۳۹ هزار و ۲۵۰ تومان

البته این روش محاسبه برای افرادی که یک سال سابقه همکاری با شرکتی را داشته باشند و فرمول محاسبه عیدی افراد با سابقه زیر یک سال، به شرح زیر است:

حقوق ماهیانه ضرب در تعداد ماه نتیجه تقسیم بر ۱۲

در جدول زیر، میزان عیدی بر اساس مدت زمان همکاری با شرکت‌ها را بیان خواهیم کرد:

میزان سابقه کار

مبلغ عیدی

یک ماه

۶۹۶,۶۲۵ تومان

دو ماه

۱,۳۹۳,۲۵۰ تومان

سه ماه

۲,۰۸۹,۸۷۵ تومان

چهار ماه

۲,۸۷۶,۵۰۰ تومان

پنج ماه

۳,۴۸۳,۱۲۵ تومان

شش ماه

۴,۱۷۹,۷۵۰ تومان

هفت ماه

۴,۸۷۶,۳۷۵ تومان

هشت ماه

۵,۵۷۳,۰۰۰ تومان

نه ماه

۶,۲۶۹,۶۲۵ تومان

ده ماه

۶,۹۶۶,۲۵۰ تومان

یازده ماه

۷,۶۶۲,۸۷۵ تومان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عیدی، از جمله مزایای هر کارمند و کارگری است و کارفرما موظف است که آن را در پایان سال و با توجه به کارکرد کارمند خود پرداخت کند.

محاسبه آنلاین عیدی

از آنجایی که مبلغ عیدی برای سال ۱۴۰۲ توسط فرمول ثابت عیدی، تعیین شده است، بنابراین می‌توانید این مبلغ را برای مدت زمان کارکرد خودتان و با کمک ماشین حساب‌های عیدی به‌دست آورید. این ماشین حساب‌ها به شما در محاسبه عیدی آنلاین کمک می‌کنند و با وارد کردن مبلغ دریافتی، نوع همکاری و همچنین زمان آغاز و پایان همکاری، می‌توانید به رقم درست عیدی خود در پایان سال برسید. برای این کار می‌توانید سراغ ماشین حساب عیدی ایران سلری، مرجع حقوق و دستمزد ایران بروید.

منبع: وبلاگ ایران تلنت

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز