خبرگزاری کار ایران

ایده­‌های جذاب برای نورپردازی با چراغ خطی روکار

ایده­‌های جذاب برای نورپردازی با چراغ خطی روکار
کد خبر : ۱۳۱۸۸۲۶

چراغ خطی یکی از مینیمال و مدرن‌ترین چراغ‌های امروزی است که در هر فضایی قابلیت نصب دارد. چراغ خطی به دلایل مختلف از جمله قابلیت سفارشی سازی در اشکال و ابعاد مختلف و هم‌چنین نور با کیفیت و ظاهر مینیمال و مدرن خود بسیار مورد توجه معماران و طراحان قرار گرفت است.

چراغ خطی به صورت توکار، روکار و آویز قابلیت نصب دارد اما بارها پیش آمده که برای نورپردازی فضا، با چراغ خطی محدودیت­‌هایی وجود داشته یا ممکن است بدنه چراغ‌­ها به عنوان المانی از دکوراسیون فضا در نظر گرفته شده باشد. برای همه این موارد چراغ­‌های خطی روکار از بهترین گزینه‌ها هستند.

کدام چراغ خطی روکار را انتخاب کنیم؟

مسلما چراغ خطی که به آن نیاز دارید، باید نور مناسبی را تامین کند و کیفیت بالایی هم داشته باشد. باید گفت نور مناسب نوری است که چشمک و یا فیلیکر نداشته باشد و شاخص نمود رنگ بالایی( بیشتر از 90) داشته باشد تا رنگ واقعی اجسام در زیر نور چراغ نمایش داده شود، علاوه بر این نباید در طول خط نوری، پیوستگی رنگ و شدت نور دچار اختلال شود و یا به زیبانی ساده چراغ خطی در طوی خط نوری نباید نقاط تاریک و روشن داشته باشد.

در مورد کیفیت بالای چراغ هم باید گفت کیفیت متریال به کار رفته در بدنه و آلومینیومی بودن آن، کیفیت چیپ و ماژول و علاوه بر آن، اتصالات به کار رفته بسیار مهم هستند. هنگام خرید چراغ خطی روکار خود سراغ چراغ‌های خطی با استاندارد زاگا بروید چرا که همه موارد بالا در این چراغ­‌ها رعایت شده­ و این چراغ­ها بهترین چراغ خطی موجود در بازار هستند.

ایده­‌های نورپردازی سقف با چراغ خطی روکار

  • برای نورپردازی سقف با چراغ­ خطی روکار، می­توانید از این چراغ‌ها در بین شیارهای سقف­‌های بافل چوبی استفاده کنید. ارتفاع بدنه چراغ­‌های خطی معمولا کمتر از 10 سانتی­متر است، بنابراین قابل استفاده در میان این بافل­‌ها هستند.
  • با استفاده از چراغ­ خطی و بدنه آلومینیومی آن­ها می­توانید به ایجاد جلوه­ای مدرن­‌تر در فضا کمک کنید. این اتفاق در فضاهایی که برای نصب چراغ آویز ارتفاع کمی دارند و همچنین امکان نصب چراغ توکار در آن­‌ها نیست، راه حلی بسیار مناسب است.
  • برای نورپردازی فضاهای بزرگ می­توانید به صورت ساخت سفارشی از اشکال هندسی متفاوت استفاده کنید. زاویه دار شدن خطوط نوری و یا ایجاد شکل‌های مختلف هندسی مانند مربع، مستطیل یا خطوط L شکل، بسیار تاثیرگذار خواهد بود. علاوه بر این با این کار می­توانید چشم افراد حاضر در فضا را از نقطهای به نقطه‌ی دیگر هدایت کنید.

ایده‌­های نورپردازی دیوار با چراغ خطی

استفاده از چراغ خطی روی دیوار از جذاب‌­ترین روش­‌های نورپردازی است. نور این چراغ­ها به دلیل اینکه به صورت دیفیوز شده و غیر مستقیم می­تابد، چشم را دچار خیرگی نمی‌کند و می­توان از آن بر روی دیوار هم استفاده کرد. نورپردازی دیوار با چراغ خطی هم می­تواند برای روشن کردن یک قسمت خاص و یا نور اطراف لوگو و میز منشی به کار رود و یا می­‌تواند به عنوان یک نور دکوراتیو یا عمومی باشد.

برای نورپردازی دیوار با چراغ خطی روکار نیز ایده‌­های بسیار زیادی وجود دارد. برای مثال می‌توانید از این چراغ‌ها مانند نورپردازی سقف، روی دیوار هم با استفاده از وافل‌­های چوبی یا آلومینیومی جلوه‌ای بسیار زیبا خلق کنید و یا در قسمت­‌هایی از فضا که یک شیار یا فرورفتگی طولی مناسب جهت نصب چراغ خطی وجود دارد، مثل اطراف ستون­‌های گوشه دیوار، می­توانید از این چراغ‌­ها استفاده کنید.

یکی دیگر از روش­‌های خاص و زیبای نورپردازی با چراغ خطی بر روی دیوار، ادامه دادن آن بر روی سقف است. بدلیل انعطاف و قابلیت زیاد چراغ خطی در سفارشی­‌سازی، می­‌توانید در فضاهایی که محدودیت فضای کمتری دارد، چراغ سقفی را به چراغ دیواری وصل کنید و از سقف تا روی دیوار را با استفاده از یک چراغ خطی یکپارچه روشن کنید.

برای مشاوره رایگان فضای خود با استفاده از چراغ خطی با مشاورین و مهندسین نورپردازی اکووات در ارتباط باشید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز