خبرگزاری کار ایران

نمونه‌هایی خواندنی به پیشنهاد مجتبی شکوری

نمونه‌هایی خواندنی به پیشنهاد مجتبی شکوری
کد خبر : ۱۳۰۸۷۹۲

بدون شک می‌توان گفت هیچ رسانه دیگری مانند کتاب نمی‌تواند به اندیشه و خرد ما کمک کند. برای همین است که خیلی از افراد که خودشان کتاب بازهای حرفه‌ای هستند پیشنهاد می‌کنند که مطالعه کتاب را در سبد کارهای روزانه خود بگذارید. کسانی که می‌خواهند از لحاظ فکری پیشرفت داشته باشند تا بتوانند بهترین تصمیم‌ها در زندگی خود بگیرند، باید کتاب خواندن را حتما جدی بگیرند. در شروع کتابخوانی و قدم گذاشتن در این مسیر تا تبدیل شدن به یک فرد کتابخوان آنقدرها هم که فکر می‌کنید مسیر دشواری در پیش ندارید. فقط کافیست از کسی که در این راه مطالعه زیادی داشته سراغ چند کتاب خوب را بگیرید. مجتبی شکوری یکی از کسانی است که احتمالا نام او را به واسطه حرف‌های آرامش بخش و امیدوارانه‌ایی که می‌زند می‌شناسید. در این مقاله می‌خواهیم کتاب‌هایی که مجتبی شکوری به ما برای مطالعه معرفی کرده است را با یکدیگر بررسی کنیم و ببینیم که چرا خواندن آن‌ها برای ما لازم است.

مجتبی شکوری کیست؟

مجتبی شکوری در سال ۱۳۶۶ متولد شد. او فارغ التحصیل مهندسی مکانیک از دانشگاه شریف و فارغ التحصیل دکتری علوم سیاسی از دانشگاه تهران است. علاوه بر تحصیلات سطح بالا، مجتبی شکوری کتاب باز حرفه‌ای است که همه مردم را در درجه اول به فکر کردن و در درجه دوم به مطالعه کتاب تشویق می‌کند. مجتبی شکوری در حال حاضر علاوه بر اینکه در مدرسه معلم است در سازمان‌های مختلف برای سخنرانی هم دعوت می‌شود و علت آن مطالعه بالا و سطح علمی ایشان است. به گفته مجتبی شکوری، او در طول روز ۴ ساعت مطالعه می‌کند و حتی بعضی از روزها تا ۸ ساعت هم ادامه پیدا می‌کند. او اولین بار در برنامه کتاب باز به عنوان مهمان دعوت شد، اما آنقدر از حر‌ف‌های او استقبال شد که دست اندرکاران برنامه تصمیم گرفتند بار دیگر مجتبی شکوری را به برنامه خود دعوت کنند. در حال حاضر ایشان در حال ساخت و انتشار پادکستی به نام رادیو راه هستند که در این پادکست درباره کتاب‌ها و موضوعات مختلفی که در طول زندگی با آن‌ها مواجه می‌شویم، صحبت می‌کنند. در برنامه کتاب باز ایشان دو کتاب به نام‌های در باب شجاعت و فرزانگی در عصر تفرقه را به مخاطبان معرفی کردند. برای همین است که در ادامه می‌خواهیم به معرفی این دو کتاب بپردازیم.

معرفی کتاب در باب شجاعت

قطعاً همه ما صفت شجاعت را یکی از تحسین برانگیزترین ویژگی‌های بشری در طول تاریخ می‌دانیم. هر چند که شجاعت از بعد فرهنگی تفاوت‌های زیادی میان تعاریف آرمانی خود دارد. به طور مثال شجاعت در قالب‌های گوناگونی مانند شهید با ایمان، جنگجوی جسور، فعال اجتماعی نترس، مادری که در خانواده‌ای فقیر فرزندان خود را بزرگ می‌کند و... نمود پیدا می‌کند. اما با این حال اگر بخواهیم تمام کارهای شجاعانه را همتراز با قهرمانان بدانیم اشتباه بزرگی کرده‌ایم؛ زیرا شجاعت درجات مختلف دارند. نویسنده کتاب در باب شجاعت یعنی جعفری اسکار در این کتاب با کاوش در اندیشه‌های ارسطو، آکویناس و بسیاری از فلسفه‌های دیگری که از شجاعت صحبت کرده‌اند، آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد و به ما می‌گوید که چرا ما شجاعت را تا این اندازه دوست داریم و افراد شجاع را تحسین می‌کنیم. از طرفی دیگر در کتاب در باب شجاعت، جفری اسکار از معنای واژه شجاعت و تفاوت‌هایی که با استقامت، بی باکی و بی پروایی دارد صحبت می‌کند و به ارتباط شجاعت با دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم می‌پردازد.

نمونه‌هایی خواندنی به پیشنهاد مجتبی شکوری

معرفی کتاب فرزانگی در عصر تفرقه

کتاب بعدی که مجتبی شکوری به ما معرفی کرد کتاب فرزانگی در عصر تفرقه نام دارد. این کتاب نوشته الیف شافاک نویسنده معروف ترکی است که در ایران او را با کتاب ملت عشق می‌شناسیم. در کتاب فرزانگی در عصر تفرقه الیف شافاک به ما می‌گوید که چگونه باید با وجود مشکلات و ناگواری‌هایی که در زندگی می‌بینیم و تجربه می‌کنیم همچنان به آینده خود نگاه امیدوارانه‌ای داشته باشیم. در روزگاری که ما زندگی می‌کنیم ممکن است اضطراب و استرس‌های زیادی را تجربه کنیم و شاهد رویدادهای اطرافمان مانند دردها، بحران‌ها، بی‌عدالتی‌ها و... باشیم. در نتیجه چگونه می‌توانیم همچنان چراغ امید را در دل خود روشن نگه داریم؟ در این کتاب نویسنده به ما می‌گوید که امید به آینده بهتر در گرو عناصری مانند تفکر، خردمندی، مهربانی و باهم بودن است. برای همین اگر می‌خواهیم همچنان امید به آینده را در دل خود داشته باشیم نباید آن‌ها را فراموش کنیم.

در پایان

خواندن کتاب همیشه می‌تواند یکی از بهترین سرگرمی‌های دنیا باشد. با خواندن این کتاب می‌توانید وقت بگذرانید، مطالب جدیدی یاد بگیرید و با داستان‌های ملت‌های دیگر در جهان آشنا شوید. اما اگر دوست دارید هر چه سریعتر این دو کتاب معرفی شده را مطالعه کنید، می‌توانید به سایت فیدیبو مراجعه کرده و کتاب فرزانگی در عصر تفرقه و کتاب در باب شجاعت را به صورت فایلی و صوتی گوش دهید و بخوانید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز