خبرگزاری کار ایران

راهنمای سفر زمینی به تفلیس

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۳۴۴

گرجستان یکی از کشور‌های مرزی میان اروپا و آسیا است که در موقعیت جغرافیایی خاصی قرار دارد. این موضوع موجب شده تا جاذبه‌های طبیعی متنوعی در آن وجود داشته باشد؛ از این‌رو هتل متل هم ماجراجویی در این منطقه را توصیه می‌کند.

آشنایی با تفلیس

تفلیس یکی از شهر‌های این کشور است که به عروس شهر‌های میانه شهرت دارد. به‌دلیل جاذبه‌های متنوع و متعدد، هر‌ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود می‌کشاند. به‌خصوص در سال‌های اخیر تغییرات زیادی در شهر‌های مهم این کشور از جمله تفلیس که به پاریس اوراسیا معروف است، ایجاد شده است.

 از سوی دیگر هزینه سفر به گرجستان برای ایرانیان در مقایسه با سایر کشور‌ها مقرون‌به‌صرفه‌تر است. به همین دلیل  سفر به تفلیس از محبوبیت بالایی در میان گردشگران ایرانی برخوردار است. علاوه‌بر آن، افراد می‌توانند با سفر زمینی تجربه یک ماجراجویی تازه را در میان جاده‌ها کسب کنند.

هتل متل برای سفر ارزان و رزرو هتل در گرجستان گزینه‌های متفاوتی را برای شما ایجاد کرده است. چنانچه به جاذبه‌های تاریخی علاقه‌مند باشید، تفلیس یکی از بهترین گزینه‌ها برای مسافرت محسوب می‌شود. جالب است بدانید که طبیعت زیبای این شهر می‌تواند ذائقه و سلیقه هر شخصی را تامین کند. همچنین امکان بازدید از پارک‌ها و دریاچه‌های آن هنگام سفر زمینی وجود دارد که تجربه منحصر‌به‌فردی را به‌وجود می‌آورد.

سفر زمینی به گرجستان با اتوبوس

یکی از گزینه‌های سفر زمینی به تفلیس، استفاده از اتوبوس است که مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد. هتل متل یکی از مراکزی است که شرایط انجام سفر‌های زمینی و رزرو هتل را ایجاد کرده است. یکی از مزایای آن این است که با استفاده از این وسیله می‌توانید با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه مسافرت کنید. علاوه‌بر آن، مجبور نیستید تا در طول راه رانندگی کنید؛ در این‌صورت می‌توانید از مناظر زیبا و شگفت‌انگیز جاده لذت ببرید. اگر با خودرو شخصی خود سفر کنید، مجبور هستید تا چندین بار بنزین بزنید که قیمت بنزین در این کشور‌ها نسبتا گران است.

اما در اتوبوس نمی‌توانید هر‌گاه که اراده کردید از اتوبوس خارج شوید و فقط در توقف‌گاه‌های مشخص شده امکان خروج وجود دارد. تنها در مکان‌های مشخص می‌توانید از صندلی خود بلند شده و کمی استراحت کنید. ممکن است این مورد شما را در طول راه کمی خسته کند. اگر قصد دارید برای رفتن به گرجستان از اتوبوس استفاده کنید، می‌توانید سوار اتوبوس‌هایی شوید که از مبدا تهران و تبریز به مقصد تفلیس حرکت می‌کنند. این شیوه یکی از پیشنهاد‌های هتل متل است.

راهنمای سفر زمینی به تفلیس

سفر زمینی به گرجستان با خودرو شخصی

گرچه مسافرت با خودرو شخصی یکی از رایج‌ترین شیوه‌های مسافرت است، اما معمولا از خودرو‌های شهری برای جا‌به‌جایی‌ها استفاده می‌شود. از مسائل مهمی که در این روش مطرح است، مسئله بنزین است. هنگامی‌که وارد این کشور شدید و در هر پمپ بنزین  هر‌کس قیمت دلخواه خود را به شما گفت، تعجب نکنید. از آنجایی‌که پمپ بنزین‌ها در این کشور در مالکیت افراد هستند، به همین خاطر بنزین‌هایی با کیفیت و قیمت متنوع به شما ارائه می‌دهند.

از توصیه‌های هتل متل هنگام سفر با خودرو شخصی این است که یک پمپ بنزین مطمئن پیدا کنید و سوخت خودرو خود را از آنجا تامین کنید. بهتر است برای ماجراجویی با خودرو شخصی نکاتی را که در ادامه توضیح خواهیم داد، رعایت کنید.

 

·سبک سفر کنید

سعی کنید تا بار زیادی را همراه خود جا‌به‌جا نکنید؛ زیرا در مرز‌ها باید اظهار‌نامه‌ای درباره وسایلی که با خود حمل می‌کنید، پر نمایید. پس هر‌چه میزان بار شما کمتر باشد، سریع‌تر از مرز عبور خواهید کرد و مشکلی پیش نخواهد آمد.

·برنامه‌ریزی کنید

سفر‌های از پیش برنامه‌ریزی شده می‌توانند بهترین تجربه‌ها را رقم بزنند. بنابراین بهتر است برای مسافرت خود برنامه‌ریزی کنید تا دچار سردرگمی نشوید. همچنین توصیه می‌شود چند روز پیش از مسافرت، خودرو خود را چک کنید و اقدامات لازم برای رزرو هتل را انجام دهید.

سفر زمینی به گرجستان با قطار

نکته قابل‌توجه در این شیوه این است که شما نمی‌توانید به‌صورت مستقیم با قطار به این کشور سفر کنید. دلیل این امر این است که از ایران تا گرجستان خط ریلی کشیده نشده است. اما اگر قصد دارید تا با قطار سفر کنید، هتل متل به کمک شما می‌آید. در این زمان بهتر است تا خود را به یکی از کشور‌های مرزی برسانید و با تهیه بلیط قطار سفر خود را آغاز کنید. به‌عنوان مثال: می‌توانید با قطار به ترکیه بروید و در آنجا سوار قطاری به مقصد گرجستان شوید. از مزایای این شیوه می‌توان به‌راحتی آن اشاره کرد؛ به‌طوری‌که می‌توانید تا زمان رسیدن به مقصد در کوپه خود استراحت کنید.

راهنمای سفر زمینی به تفلیس

انتخاب مرز مناسب برای سفر زمینی

به‌دلیل اینکه ایران و گرجستان دارای مرز زمینی مشترک نیستند، لازم است که ماجراجویی خود را از یک کشور هم‌مرز ایران شروع ‌کنید.

راهنمای سفر زمینی به تفلیس

مرز ارمنستان

از آنجایی‌که ارمنستان با گرجستان و ایران مرز‌های مشترک دارد، یکی از گزینه‌های موجود این کشور است. اگر زمان زیادی را برای سفر و ماجراجویی خود در‌نظر گرفته باشید، می‌توانید چند روزی را در ارمنستان توقف کنید. امکان انجام سفر ارزان با کمک هتل متل وجود دارد که به شما در تهیه بلیط و انتخاب هتل کمک می‌کند. در ارمنستان هم زیبایی‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید گشتی چند روزه در آنجا بزنید.

بدون شک این مسیر معایبی هم دارد که جاده‌های کوهستانی یکی از این معایب است؛ این جاده‌ها رانندگی را سخت، خطرناک و خسته‌کننده می‌کنند. اگر این راه را برای رسیدن به تفلیس انتخاب کرده‌اید، در رانندگی خود دقت لازم را داشته باشید تا ایمن مسافرت کنید. ضمن اینکه قوانین راهنمایی و رانندگی در ارمنستان به‌صورت سفت و سخت اجرا می‌شود.

مرز ترکیه

شاید بتوان مرز بازرگان را یکی از بهترین مسیر‌ها معرفی کرد. این مسیر به ترکیه راه دارد که با انتخاب آن می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید. ویژگی دیگر این مسیر این است که کوتاه‌ترین مسیر میان دو کشور است. با حرکت در این مسیر می‌توانید هم به ترکیه و هم به گرجستان سفر کنید.

مرز آذربایجان

انتخاب این مسیر در مقایسه با سایر مسیر‌ها خیلی مناسب نیست. دلیل این امر این است که برای ماجراجویی در گرجستان نیازی به اخذ ویزا نیست؛ اما برای عبور از آذربایجان باید ویزا بگیرید. همچنین آذربایجان قوانین سخت‌گیرانه‌ای را برای ورود خودرو‌ها به آن اجرا می‌کند. مسئله بعدی اختلافات سیاسی میان ارمنستان و آذربایجان است؛ به‌طوری‌که اگر شخصی در پاسپورت خود مهر ارمنستان را داشته باشد، اجازه ورود به آذربایجان را ندارد.

تجربه سفری لذت بخش با هتل متل

برخی از افراد معتقد هستند که ارزان سفر کردن لذت‌بخش نیست؛ اما واقعیت این است که سفر ارزان، یک سفر سبک است. سامانه رزرواسیون هتل متل با در‌نظر گرفتن تمام شرایط، زمینه انجام ماجراجویی‌های مقرون‌به‌صرفه را در کشور‌های سراسر دنیا ایجاد کرده است.

این سامانه خدمات مختلفی از جمله پشتیبانی ۲۴ ساعته، انتخاب بهترین و ارزان‌ترین هتل‌ها و سفر ایمن را به گردشگران ارائه می‌دهد. بنابراین شما می‌توانید بلیط هواپیما و هتل را به‌صورت هم‌زمان تهیه کنید و نگران هماهنگ کردن آن‌ها نباشید. این سامانه تمام  اقدامات مورد‌نیاز را به منظور بهتر شدن تجربه ماجراجویی شما انجام می‌دهد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز