خبرگزاری کار ایران

قیمت ماهی شیر، ماهی حلوا و میگو چقدر است؟

قیمت ماهی شیر، ماهی حلوا و میگو چقدر است؟
کد خبر : ۱۲۹۱۳۱۳

مصرف پروتیین‌ها از جمله گوشت قرمز و گوشت سفید در سلامتی انسان‌ها نقش موثری دارند. اما در میان گوشت‌ها گوشت سفید نسبت به گوشت قرمز سالم‌تر است و مصرف آن از سمت متخصصین تغذیه توصیه می‌شود؛ بنابراین در ادامه این مطلب درمورد خواص ویژه ماهی و میگو و قیمت آن‌ها در بازار امروز با شما صحبت کنیم تا بیشتر با آن‌ها و خواص اعجاب انگیزشان آشنا شوید. با ما همراه باشید:

میگو چه خاصیتی دارد؟

خواص اصلی میگو در دم گوشتی آن وجود دارد، اما در بعضی فرهنگ‌ها سایر قسمت‌های آن هم نیز خورده می‌شود. میزان کربوهیدرات میگو تقریبا صفر است و هم چنین مقدار چربی آن نیز بسیار کم است، بنابراین نیازی نیست نگران چاقی پس از مصرف آن باشید. میگو سرشار از کلسیم، فسفر، روی، منیزیم، پتاسیم و اسیدهای چرب مفید است و موجب بهبود سطح سلامت بدن شما می‌شود. از دیگر خواص میگو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- میگو باعث کاهش وزن می‌شود: غذاهای دریایی برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند گزینه مناسبی به شمار می‌روند. میگو دارای مقدار زیادی روی است و روی باعث افزایش میزان لپتین می‌شود. لپتین هورمونی است که میزان چربی‌های بدن انسان و اشت‌ها را تنظیم و تعدیل می‌کند. در نهایت از چاقی بیش از حد جلوگیری می‌کند. هم چنین میگو مقدار فراوانی هورمون ید دارد. افزایش سطح ید در خون موجب افزایش فعالیت غده تیروئید می‌شود و این چنین مصرف انرژی در بدن را افزایش داده و وزن را پایین می‌آورد.

۲- میگو از پیری زودرس جلوگیری می‌کند: اگر می‌خواهید حتی در سن بالا هم چهره زیبا و شادابی داشته باشید، مصرف میگو را از دوران جوانی در رژیم غذایی خود قرار دهید؛ زیرا این گوشت سفید مقدار زیادی آنتی اکسیدان‌های قوی را درون خود دارد که می‌تواند اثرات پیری ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید را از پوست شما حذف کند.

۳- میگو در سلامت چشم نقش موثری دارد: مصرف میگو مخصوصا در دوران تحصیل می‌تواند خستگی چشم را کاهش دهد. به خصوص افرادی که ساعات طولانی از روز را با رایانه صرف می‌کنند بسیار مفید است.

۴- میگو از ریزش مو جلوگیری می‌کند: از علل رایج ریزش مو در بزرگسالان کمبود روی در بدن است. میگو با دارا بودن مقادیر فراوانی از مواد معدنی به خصوص روی، به ترمیم سلول‌های پوست و موی انسان کمک شایانی می‌کند. پس مصرف میگو برای افرادی که دارای ریزش مو هستند یا رشد مو در آن‌ها کند است مفید می‌باشد.

 

ماهی حلوا چه خاصیتی دارد؟

ماهی حلوا از پرطرفدارترین ماهی‌های جنوب کشور محسوب می‌شود و به علت نداشتن استخوان‌های ریز بین مردم محبوبیت خاصی دارد. البته نوع سیاه آن نسبت به سفید کمی بیشتر استخوان دارد و گوشت آن نیز سفت‌تر است، ولی تفاوت میان این دو زیاد نیست. ماهی حلوا سرشار از ویتامین‌های D، E و B است و برای تقویت سیستم عصبی بسیار مفید است.

قیمت ماهی شیر، ماهی حلوا و میگو چقدر است؟

 

انواع غذا با ماهی

در این قسمت لیستی از غذاهایی را که می‌توانید با ماهی شیر تهیه کنید آماده کرده‌ایم تا از روش‌های مختلف پخت آن آگاه بشوید و این ماهی را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

1. ماهی سوخاری از آن غذاهایی است که هم برای ناهار و هم برای شام مناسب است.

2. یکی دیگر از غذاهای بسیار لذیذ خطه جنوب کشورمان قلیه ماهی خوزستانی است که به شما پیشنهاد می‌کنیم برای یک بار این غذا را تهیه کنید تا برای همیشه عاشقش شوید.

3. اگر به تن ماهی‌های بازاری علاقه ندارید یا از سالم و بهداشتی بودن آن مطمئن نیستید، می‌توانید با یک جستجوی کوچک در فضای مجازی انواع روش‌های تهیه تن ماهی در خانه را بیابید و این غذا را خودتان درست کنید و با خیال راحت نوش جان نمایید.

4. علاقه مندان به غذاهای دریایی به احتمال زیاد از طعم کتلت ماهی هم بسیار خوششان خواهد آمد. اگر هم در حال رژیم گرفتن هستید، نگران نباشید؛ زیرا ماهی را به شکل رژیمی هم می‌توان تهیه کرد و از خوردن این غذای خوشمزه بی‌بهره نمانید. البته یکی از شرط‌های لازم برای تهیه یک غذای خوشمزه و لذیذ استفاده از مواد اولیه تازه و باکیفیت است. فروشگاه ناخدا طاهر با سال‌ها تجربه در این زمینه میگو و ماهی باکیفیت اصل جنوب را به دست مشتریان خود می‌رساند و همین موضوع باعث برتری آن نسبت به سایر مراکز فروش محصولات پرونئینی شده است.

قیمت ماهی شیر، ماهی حلوا و میگو چقدر است؟

ماهی شیر چه خواصی دارد؟

ماهی شیر یک ماهی نقره‌ای رنگ است که برای اولین بار در کشور فیلیپین صید شد. این ماهی گوشت لذیذی دارد و در تهیه غذاهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. ماهی شیر در بین مردم جنوب شرق آسیا یک غذای دریایی محبوب به حساب می‌آید. یکی از خواص فوق العاده این ماهی لذیذ عبارت است از:

۱- ماهی شیر سرشار از امگا ۳ است: امگا ۳ یک ماده مغذی مهم برای رشد مغز کودکان می‌باشد. امگا ۳ همچنین می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد و ریسک افسردگی را پایین آورد. مصرف امگا ۳ توسط مادران شیرده موجب افزایش چشمگیر مقدار شیر آن‌ها می‌شود. اگر ماهی شیر را در برنامه غذایی خود قرار دهید تقریبا تمام ریزمغذی‌های بدن خود را باهم تامین می‌کنید.

 

قیمت ماهی و میگو در بازار

با توجه به افزایش قیمت‌های اخیر در کشورمان به خصوص در مورد محصولات پروتئینی طبیعتا قیمت غذاهای دریایی از جمله قیمت میگو، قیمت ماهی شیر و قیمت ماهی حلوا نیز زیاد شده است. اما هنوز هم می‌توان این محصولات را از مراکز خریدی تهیه کرد که نسبت به سایر مکان‌های فروش همان کیفیت را یا قیمت مناسب‌تری ارائه می‌کنند. پیشنهاد ما به شما خرید از فروشگاه تخصصی ماهی و میگو ناخدا طاهر است. این فروشگاه همیشه هدف اصلی خود را رضایت مشتریان قرار داده است و در این زمینه موفق نیز بوده است.

 

سخن پایانی

با توجه به مطالبی که بیان کردیم و خواص سرشاری که گوشت سفید به خصوص میگو و ماهی دارد، حتما آن‌ها را در برنامه غذایی خود قرار دهید؛ زیرا نه تنها مصرف زیاد آن مانند گوشت سفید موجب افزایش اسید اوریک خون و بیماری نقرص نخواهد شد، بلکه به تقویت سیستم عصبی و جوان‌تر ماندن شما کمک شایانی خواهد کرد.

 

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز