ثبت برند فوری بصورت تضمینی + طراحی لوگو
احتمالا شما هم وقتی برای خرید کفش یا کیف به فروشگاه ها می روید، با دیدن تیک مخصوص برند نایکی یا کیف گوچی با دو نیم دایره ی درون همدیگر، با خیال راحت آن ها را انتخاب می کنید. این کاری است که ثبت برند انجام می دهد. برندها مشتری را به سمت خود می کشند.
هر کسب و کاری که هدفش دیده شدن بیشتر باشد، باید برای مشتری هایش جلب توجه و اعتماد بیشتر کند. ثبت برند فوری یکی از اساسی ترین و البته از اولین قدم ها برای رسیدن به چنین مقصدی است. البته یک برند زمانی تاثیرگذاری خود را می گذارد که توسط افراد متخصص ایجاد شده باشد. با ما در ادروم همراه باشید تا با برند آشنا شده و یاد بگیریم چطور یک برند تاثیرگذار برای خودمان بسازیم.
اطلاعیه :
جهت دریافت مشاوره کافیست با ما تماس حاصل فرمایید 09213004384 یا به سایت ما به نشانی Www.adroom.ir مراجعه نمایید.
برند چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
برند ( brand) به عنوان نامی در نظر گرفته میشود که شرکت یا مجموعه ی ارائه دهنده ی خدماتی خاص، به صورت قانونی آن را برای خود در نظر میگیرد. ثبت فوری برند باعث ایجاد تمایز محصول شما با سایر محصولات مشابه در بازار می شود. برند چیزی است که مخاطب با دیدن آن، همه ی صفت ها و ویژگی های محصول را به یاد می آورد. به طور کلی میتوان گفت برند همه ی احساس ها، مفهوم ها و ویژگی هایی است که با یک نام عجین شده است.
ثبت فوری برند مزایای زیادی را برای صاحب شغل به همراه دارد، از جمله:
- مخاطب به کیفیت محصول اطمینان می کند
- ریسک مخاطب را کمتر می کند
- مخاطب آن را وسیله ای برای تشخص بخشیدن به خود می داند
فواید ذکر شده ی ثبت برند ، سبب می شود تا مخاطب با رغبت و آسودگی خیال بیشتری به سمت خرید کالای برند برود. به علاوه یک برند پرقدرت باید ویژگی های زیر را داشته باشد:
- مرتبط باشد: یک برند پرقدرت باید بتواند پاسخگوی نیازهای مشتری باشد و به دلخواه آنان عمل کند. مرتبط بودن برند، باعث میشود مشتری به خرید متمایل شود.
- ثبات داشته باشد: به طور کلی داشتن ثبات، اعتماد مشتری را جلب می کند. مشتری دوست دارد برند در عین پیشرفت و تحول، شاخصه های اصلی ثابتی داشته باشد.
- جایگاه یابی مناسب: برندها با پیدا کردن جایگاه خود در ذهن مشتریان، نسبت به بقیه ی برندها ارجحیت پیدا میکنند.
- معتبر باشد: مردم به برندی که به وعده های خود عمل نمی کند، اعتمادی ندارند. پس سعی کنید به قول های خود وفادار باشید و اعتبارتان نزد مخاطب حفظ شود.
- الهام بخش باشد: برندی که بتواند با محصولات خود، احساسات مشتری را برانگیزاند، خیلی سخت از ذهن آن ها بیرون می رود.
در ادامه، ابتدا به شیوه ی ثبت فوری برند می پردازیم و سپس عوامل پیشرفت برند، از جمله لوگو و سایت را بررسی می کنیم:
چگونگی ثبت فوری برند
اولین مرحله در ثبت فوری برند، انتخاب نامی برای برند است. این نام باید با خدمات یا محصولات شرکت هماهنگی کامل داشته باشد. البته باید بررسی کنید که این نام قبلا توسط شرکت دیگری ثبت نشده باشد. مرحله ی بعد، طراحی کردن لوگوی برند است. این مسئله به قدری مهم است که در صورت طراحی نامناسب، می تواند فرآیند برندسازی شما را به کلی مخدوش کند. بعد از این مرحله نوبت به مدارک مورد نیاز می رسد.
مدارک مورد نیاز ثبت برند حقوقی:
- کپی شناسنامه صاحب برند
- کپی کارت ملی صاحب برند
- کپی روزنامه تاسیس و تغییرات اخیر شرکت مورد نظر
- کپی مجوز فعالیت شرکت
- کارت بازرگانی
مدارک مورد نیاز ثبت برند حقیقی:
- کپی شناسنامه صاحب برند
- کپی کارت ملی صاحب برند
- کپی کارت بازرگانی
- کپی مجوز فعالیت شرکت
مراحل ثبت برند
مراحل ثبت فوری برند به شرح زیر است:
- وارد سایت مرکز مالکیت معنوی شوید.
- فرم مربوط به ثبت اظهارنامه ی علامت تجاری را پر کنید.
- مدارک مورد نیاز را به همراه نمونه ی 6*6 برند خود در سایت بارگذاری کنید.
- سپس برای ثبت کردن برند، باید هزینه ای را بپردازید.
- برگه ی نمایش داده شده در سایت را پرینت بگیرید.
- به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنید و تاییدیه اطلاعات کاربری خود را بگیرید.
- با ورود اطلاعات در سامانه، رمز عبور و نام کاربری خود را دریافت کنید.
- سپس بایستی پرونده ای در اداره ی مالکیت بسازید تا درخواست شما به روزنامه ی رسمی فرستاده شود. در این مرحله، هزینه ی روزنامه ی رسمی اول را بایستی واریز کنید. با چاپ روزنامه ی اول بعد از هفت روز، به آدرس شما فرستاده می شود.
- با گذشت سی روز، هزینه ی روزنامه ی دوم را پرداخت می کنید و مشابه قسمت قبل، روزنامه ی دوم به دست شما می رسد. با پرداخت هزینه ی حق الثبت، برند شما به ثبت می رسد.
- با بردن یک نسخه از روزنامه ی اول و دوم، اظهارنامه ی برند و 10 نمونه از نام تجاری با ابعاد 6*6 به اداره ی مالکیت، سند برند خود را دریافت خواهید کرد.
اطلاعیه :
جهت دریافت مشاوره کافیست با ما تماس حاصل فرمایید 09213004384 یا به سایت ما به نشانی Www.adroom.ir مراجعه نمایید.
نقش مهم لوگو در ثبت برند
گفتیم که برند مجموعه ای از تمام احساسات و ویژگی هایی است که ذهن مشتری، آن ها را تداعی میکند. اما ثبت فوری برند، زمانی منجر به چنین چیزی می شود که علاوه بر تخصصی بودن، جامع هم باشد. یک برند، علاوه بر نام، به یک لوگوی مناسب هم احتیاج دارد. درواقع بدون داشتن لوگو، نمی توان برند را به ثبت رسانید و کسب و کارهای بدون لوگو، به آدم های بی شناسنامه ای شباهت دارند که هیچ کس به آن ها اعتماد نمی کند. علاوه بر این، صرف داشتن یک لوگوی عادی و آماتوری، در بازار پررقابت کسب و کارها، جایی برای شما نخواهد بود.
لوگو چیست؟
لوگو یا نشان مخصوص تجاری، همان علامت بصری کسب و کار است. شما با طراحی لوگو منحصر به فرد، می توانید خود را از باقی کسب و کارها مجزا کنید و در بازار حرفی برای گفتن داشته باشید. این امر به قدری اهمیت دارد که حتی صاحبان کسب و کارهای کوچک و خانگی در اینستاگرام هم پیش از شروع کارشان، لوگوی اختصاصی خود را طراحی می کنند. یک لوگوی حرفه ای باعث می شود که محصولات و برند شما خیلی سریع در ذهن مخاطب ماندگار شود. ما در گروه ادروم بیش از پنج سال است که برای شرکت های متعدد لوگو طراحی می کنیم.
لوگو چه تاثیر مثبتی در ثبت برند دارد؟
با وجود ویژگی های مثبت متعددی که یک لوگو برای ثبت فوری برند دارد، هنوز برخی از صاحبان کسب و کار به آن بی توجه اند. جالب اینجا است که مدام در پی این هستند که علت رکود و کسادی تجارت خود را بفهمند!
طراحی لوگو، مثل تبلیغات نقش اساسی در دیده شدن کسب و کارها دارد از جمله:
- برای برندینگ خیلی ضروری است: این مسئله به حدی اساسی است که خیلی از کسب و کارهای بزرگ و کوچک، پیش از تولید محصول، به آن می پردازند. آن ها بعد از ایجاد یک لوگوی مناسب، اقدام به تاسیس مجموعه ی خود می کنند. افرادی که به دنبال هدف های بلندمدت هستند و می خواهند جایگاه قابل قبولی در بازار داشته باشند، از لوگو استفاده می کنند.
- نشانه ی جدیت است و باعث جلب اعتماد می شود: خیلی از فروشندگان ممکن است فکر کنند علت فروش نرفتن اجناس آن ها، تنها به دلیل قیمت بالا است. اما همگی می دانیم که محصولات برندها بیشتر مواقع قیمت های بالایی دارند، اما فروش خوبی هم دارند! دلیل این مورد این است که آن ها با برندسازی و طراحی لوگوی حساب شده، اعتماد مشتریان را به خود جلب می کنند. آدم ها وقتی بتوانند اعتماد کنند، کارهای زیادی انجام می دهند. این اعتماد با برندسازی به دست می آید و برند مناسب هم با ساختن یک لوگوی تخصصی حاصل می شود.
- مشتریان بیشتری جذب می شوند: وقتی شما بتوانید اعتماد مشتری های فعلی را جلب کنید، مشتری های جدید هم جذب می شوند. به این صورت که مشتری ها، محصولات و خدمات شما را به یکدیگر معرفی می کنند. ( البته توجه داشته باشید که در همه ی مراحل گفته شده، کیفیت محصولات شما از اهمیت خیلی زیادی برخوردار است.)
ویژگی های لوگوی حرفه ای
طراحی لوگو اگرچه اهمیت خیلی زیادی در رشد یک کسب و کار دارد، اما خیلی سخت می توان به یک لوگوی موثر رسید.
- یک لوگوی حرفه ای، باید بتواند در همان نگاه اول، توجه مشتری را به خود جلب کند و در ذهن و یاد او ماندگار شود.
- لوگو همچنین باید ساده و قابل فهم باشد. مشتری وقت خود را برای حل معماهای یک لوگوی پیچیده هدر نخواهد داد!
- تناسب لوگو با کسب و کار، از جمله مواردی است که باید همیشه مراقبش باشید.
- نسبت به لوگوهای سایر رقبا منحصر به فرد باشد.
اگر مصمم هستید رونقی به کسب و کار خود بدهید، اما وقت و تخصص کافی برای طراحی لوگو ندارید می توانید از خدمات ساخت لوگوی حرفه ای مجموعه ی ما استفاده کنید.
اطلاعیه :
جهت دریافت مشاوره کافیست با ما تماس حاصل فرمایید 09213004384 یا به سایت ما به نشانی Www.adroom.ir مراجعه نمایید.
نقش طراحی سایت در ثبت برند
شاید تعجب کنید از اینکه چطور طراحی سایت را موثر در ثبت کردن برند به شمار آورده ایم. راستش را هم بخواهید طراحی سایت برای ثبت کردن برند ضروری نیست، اما برای بقا و پیشرفت برند؛ صد البته که موثر است.
این روزها فضای مجازی، به مجرای اساسی ارتباطات و کنش های مردم تبدیل شده است. آدم ها از پرداخت قبض موبایل تا خرید لوازم خانه شان را تنها با گوشی موبایلشان انجام می دهند. در چنین فضایی طراحی سایت، شبیه به راه اندازی یک فروشگاه در فضای حقیقی است. به هر اندازه این کار تخصصی تر انجام گرفته باشد، مشتری های بیشتری جذب می شوند. در ادامه به برخی ویژگی های طراحی کردن سایت می پردازیم:
- طراحی سایت اقتصادی است: شما برای داشتن یک سایت باید سه کار را انجام دهید: خرید هاست، ثبت دامنه و طراحی سایت. دو مورد اول، هزینه ی خیلی زیادی برای شما ندارند و به طور سالیانه تمدید می شوند. شاید برای ساختن وب سایت، طراحی بیش از دو قسمت دیگر برای شما هزینه داشته باشد. اما یادتان باشد شما تنها یک بار قرار است سایت خود را طراحی کنید. البته می توانید بعد از گذشت چندین سال، دوباره سایت خود را طراحی کنید. اما همه ی این هزینه ها، در مقایسه با درآمدی که از طریق مشتریان غیرحضوری به دست می آورید واقعا ناچیز است.
- دسترسی شبانه روزی مشتریان به سایت: پیشتر، مثال فروشگاه را برای شما زدیم، اما باید بدانید سایت برخلاف فروشگاه ها، همیشه باز است! مشتری در هر ساعتی از شبانه روز که تمایل داشته باشد، با خرید محصولات شما، برای شما درآمد ایجاد می کند.
- حراجی های پربازده: وقتی یک فروشگاه در سطح شهر دست به حراج کردن بخشی از محصولات خود می زند، غالبا به جز همسایگانش، کس دیگری از این مطلب با خبر نمی شود. اما وقتی شما در سایت خود طرح ها و کمپین های متعدد قرار می دهید، مشتریان بیشتری از سراسر کشور، ( و گاهی جهان!) از این تخفیف ها مطلع شده و اقدام به خرید می کنند.
- بازاریابی آسان سایت: شما می توانید به عنوان صاحب سایت، افراد خبره ای را برای پیشرفت به کار بگیرید. این افراد، با کار کردن بر روی سئو، تبلیغات در گوگل و سایر خدمات، باعث رونق بیشتر سایت شما می شوند.
البته در طراحی سایت هم مثل لوگو، طراحی بصری اهمیت خیلی زیادی دارد. مشتری پیش از استفاده از محصولات شما، با فضای سایت و طراحی آن سر و کار دارد. پس اگر بتوانید فضای راحتی را برای مشتری ایجاد کنید و با گرافیک مناسب، سایت خود را جذاب کنید، مطمئن باشید مشتری های بیشتری به استفاده از محصولات شما ترغیب خواهند شد.
جمع بندی
صاحبان کسب و کاری که اهداف بلند مدتی دارند و می خواهند جایگاه مناسبی در بازار داشته باشند، به ثبت فوری برند اقدام می کنند. به ثبت رساندن برند، کار دشواری نیست، اما در صورتی که در طراحی برند و لوگو دقت و تخصص کافی به کار برده نشود، حاصل کار هدررفت سرمایه است.
علاوه بر موارد فوق، طراحی سایت به برندسازی از طریق جلب اعتماد مشتری کمک زیادی می کند. گروه ادروم انجام این خدمات را برای شما راحت کرده است. شما می توانید با بررسی نمونه های قبلی و اطمینان از نتیجه ی کار، امورات خود را به ما بسپارید.
به امید موفقیت روزافزون.