خبرگزاری کار ایران

مزایای باورنکردنی سیستم هوشمندسازی و مانیتورینگ اتاق سرور و مرکز داده

مزایای باورنکردنی سیستم هوشمندسازی و مانیتورینگ اتاق سرور و مرکز داده
کد خبر : ۱۲۷۹۳۷۷

هوشمندسازی و نظارت بر شرایط محیطی در مرکز داده، مانند دما و رطوبت، مزایای بسیاری را در محیط‌های پیچیده‌ مراکز داده و اتاق سرور فراهم می‌کند. با این حال، بسیاری از شرکت‌ها پیامدهای عملکرد ضعیف نظارت بر محیط ‌زیست را تا زمانی که مشکل بزرگی را تجربه نکرده باشند، در نظر نمی‌گیرند.

مانیتورینگ یا پایش مرکز داده چیست؟

پایش محیطی مرکز داده فرآیند نظارت بر شرایط محیطی مانند دما، رطوبت و آب است. این کار به اپراتورهای مرکز داده اجازه می‌دهد تا از هر گونه مسائل مربوط به تغییر شرایط در مرکز داده خود آگاه شوند و اقدامات پیشگیرانه را برای کاهش تأثیرشان انجام دهند.

مانیتورینگ اتاق سرور شامل قرار دادن حسگرها در سراسر یک مرکز داده و اتاق سرور و اتصال داده‌ها به نرم افزار DCIM) یا مدیریت زیرساخت مرکز داده) است. زمانی که حسگر تشخیص دهد که به آستانه خطر رسیده است، هشدار را برای اپراتورهای مرکز داده صادر می‌کند.

برای مثال، منابع تغذیه بدون وقفه (UPS) را در نظر بگیرید. این واحدها برای تامین برق اضطراری سخت افزارهای حیاتی در صورت قطع برق یا زمانی که برق افت می‌کند، طراحی شده‌اند. اکثر سیستم‌های یو پی اس دارای فن‌های متعددی هستند تا از گرم شدن بیش از حد آنها جلوگیری کند.

اما اگر این فن‌ها از کار بیافتند، می‌تواند باعث داغ شدن بیش از حد سیستم یو پی اس و خرابی آن شود. خرابی یک فن به احتمال زیاد UPS را قطع نمی‌کند. خرابی چندین فن به طور همزمان می‌تواند باعث از کار افتادن این واحدها شود. نظارت بر شرایط محیطی به اپراتورهای مرکز داده این امکان را می‌دهد که از تغییرات جزئی داخل یک مرکز آگاه شوند و قبل از خرابی هر سیستمی اقدامات اصلاحی انجام دهند.

مزایای باورنکردنی سیستم هوشمندسازی و مانیتورینگ اتاق سرور و مرکز داده

مزایای مدیریتِ هوشمندسازی و پایش محیطی مرکز داده

اصطلاحی برای مدیران با تجربه و آگاه وجود دارد که می‌گوید: «یک مدیر نمی‌تواند آنچه را که نمی‌تواند اندازه گیری کند را مدیریت کند.» با نظارت بر شرایط محیطی، مدیران مرکز داده می‌توانند عملیات را از طرق مختلفی بهبود بخشند.

شرکت فنی و مهندسی فراز شبکه کارنو با تکیه بر دانش فنی متخصصان خود، اقدام به طراحی و تولید سیستم ها و دستگاه مانیتورینگ اتاق سرور و دیتاسنتر نموده است. این سیستم‌ها مجهز به سخت افزار صنعتی بوده و به طور خاص برای کنترل عوامل محیطی همچون دما، رطوبت، نشتی، دود، وضعیت درب رک‌ها و درب اتاق سرور، ولتاژ و جریان رک‌ها و upsها، تشخیص حضور و … طراحی و ساخته شده است و با ارسال فرامین مربوطه با توجه به عوامل ذکر شده، اقدام به رفع و اطلاع رسانی به مسوول مربوط خواهد نمود.

در این‌ مطلب، برخی از مهم‌ترین دلایلی گردآوری شده است که چرا همه مراکز داده نیاز به نظارت دارند:

• صرفه‌جویی در هزینه‌ها

هزینه‌های خنک کننده یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های مدیران مراکز داده است. حدود نیمی از توان مصرفی در مرکز داده صرف خنک نگه داشتن تجهیزات می‌شود. با نظارت بر دما در مرکز داده‌تان، می‌توانید بدانید چه زمانی باید دما را افزایش دهید تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنید و از سرد شدن بیش از حد جلوگیری کنید و در عین حال مطمئن باشید که تجهیزات حساس را بیش از حد گرم نمی‌کنید.

به همین ترتیب، نظارت بر جریان هوا به شما این امکان را می دهد که جریان هوا را فقط به آنچه مرکز داده شما نیاز دارد، کاهش دهید. استفاده از حسگرهای محیطی می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌های عملیاتی، هزینه‌های سرمایه‌ای معوق و افزایش ظرفیت برای رشد آینده شود.

• مسائل را قبل از تبدیل شدن به مشکلات بزرگ شناسایی کنید.

خبر دارشدن به موقع از یک فاجعه برای یک مدیر مرکز داده بسیار ارزشمند است. پایش محیطی کلیدی‌ست که می‌توان پیش از بروز مسائل در دست داشت. سیستم کنترل و مانیتورینگ اسمارت بیت رک کارنو با قابلیت ارسال پیامک در هنگام بروز مشکل، می تواند مسئول مرکز داده را مطلع سازد.

• حداکثر بهره‌وری انرژی و منابع را حفظ کنید

نظارت بر شرایط محیطی اتاق سرور به شما این امکان را می‌دهد که با انرژی و منابع تا حد امکان کارآمد باشید. توانایی نظارت و حفظ دما، رطوبت، جریان هوا و سایر شرایط مناسب به شما این امکان را می‌دهد که نه تنها در هزینه‌های انرژی صرفه جویی کنید، بلکه از تجهیزات شما محافظت کرده و طول عمر آنها را افزایش می‌دهد.

• بینش عملی در مورد محیط خود دریافت کنید

هنگامی که نظارت محیطی با راه حل DCIM ترکیب می‌شود، مدیران مراکز داده می‌توانند تصمیمات هوشمندتر و مبتنی بر داده اتخاذ کنند. داده‌های دما، رطوبت، بسته شدن درها، تشخیص نشت، دود، فشار هوا، جریان هوا و سایر حسگرهای محیطی را می‌توان در زمان واقعی با داشبوردها و گزارش‌های پیکربندی صفر تجزیه و تحلیل کرد.  

مزایای باورنکردنی سیستم هوشمندسازی و مانیتورینگ اتاق سرور و مرکز داده

نتیجه

 ارزش داده‌ها و اطلاعات در دنیای امروز باعث رشد اقتصادی می‌شود و تعامل مردم را متحول می‌کند. با داده‌های بهتر، می‌توان در بازی کسب و کار جلوتر بود. این داده‌ها برای اکثر شرکت‌ها درآمد ایجاد می‌کند. به همین دلیل بسیار مهم است که مراکز داده خود را به درستی مدیریت کنید. راه درست انجام آن، سرمایه گذاری فعالانه در سیستم نظارت بر مرکز داده است.

نظارت یک چیز است و ردیابی هوشمندانه آن چیز دیگری‌ست. اگر مرکز داده شما آن را از طریق یک سیستم مدیریت یکپارچه اجرا کنید، ارزش مرکز داده شما نیز اهمیت بیشتری خواهد داشت. این همان تعهدی است که شما برای نظارت بر مرکز داده خود به آن نیاز دارید. طیف گسترده‌ای از سنسورهای نظارتی  در شرکت فنی و مهندسی کارنو موجود است. ابزارهای نظارتی و مانیتورینگ شرکت فراز شبکه کارنو می‌توانند از داده‌های شما محافظت کنند؛ بنابراین نظارت و پایش اتاق سرور و مرکز داده خود را به کارشناسان شرکت فنی مهندسی کارنو بسپارید.

هوشمند سازی اتاق سرور و مرکز داده

1- هوشمندسازی اتاق سرور با پکیج کارنولاجیک قابل اجراست. این دستگاه هم در قالب فیزیکی رک مونت و هم در قالب فیزیکی تابلوئی قابل ارائه است.

در این دستگاه مانیتورینگ اتاق سرور به 5 روش انجام می‌شود تا مدیران مجاز از طریق آن نظارت داشته باشند:

* کنترل و مانیتورینگ اتاق سرور از طریق نرم افزار کامپیوتری،

* وجود پنل لمسی 7 اینچی در سیستم کنترل و مانیتورینگ اتاق سرور که قابلیت نصب در داخل یا بیرون دیتاسنتر را داراست. (امکان سفارش تعداد بالاتر پانل وجود دارد)،

* وجود برنامه تحت وب که امکان کنترل و مانیتورینگ اتاق سرور را در هر مکانی می‌دهد،

* دستگاه مانیتورینگ اتاق سرور کارنولاجیک، دارای برنامه موبایلی سازگار با Android  و IOS است،

* از طریق سامانه کنترل پیامکی نیز نظارت بر اتاق سرور و دیتاسنتر وجود دارد.

با استفاده از سیستم کنترل دسترسی کارنولاجیک می توان تمامی تردد ها به محیط مورد نظر را کنترل و مانیتورینگ کرده و مدیر مربوط از تمامی این وقایع در هر تردد، از طریق پیامک یا ایمیل مطلع شود. همچنین امکان گزارش گیری روزانه و هفتگی و ماهانه برای مدیر مربوط فراهم شده است.

2- دستگاه SmartBitRack یکی از دستگاه‌های تولیدی شرکت فنی و مهندسی کارنو می‌باشد. همانطور که می‌دانید اتاق سرور مهمترین بخش هر شرکت یا سازمان به حساب می‌آید؛ چرا که تمامی اطلاعات و داده‌های مهم یک مجموعه درون مرکز داده آن نگهداری می‌شود. از همین جهت شرکت فنی و مهندسی کارنو به ساخت دستگاه اسمارت بیت رک پرداخته است تا امنیت اتاق‌های سرور را ارتقا دهد. در نتیجه شما با استفاده از این دستگاه می‌توانید به مدیریت ایمنی مرکز داده خود بپردازید.

قرار دادن سیستم کنترل و مانیتورینگ اسمارت بیت رک در داخل اتاق سرور، باعث خواهد شد که به طور دائم بر شرایط محیطی نظارت داشته باشید و بتوانید در هنگام بروز هر گونه مشکلی از آن آگاه شده و اقدامات لازم را انجام دهید. در نتیجه می‌توان برای هوشمندسازی رک از این محصول به صورت مستقل استفاده نمود.

شرکت فنی و مهندسی کارنو با رویکرد اجرایی مطابـق با استانداردهـای بین المللی Bicsi و Tia942 در پروژه‌هـای مختلف موفق گردیده، نیـاز سازمان‌ها و ارگان‌هـای خصـوصی را برآورده سازد و تاکنـون در این راستا اقدام به واردات تجهیزات شبکه‌های کامپیوتری و تولید محصولاتی نظیـرمحصولات اروپایی ( کف کاذب ، سیستم کنترل و مانیتورینگ اتاق سرور و دیتاسنتر، پاور ماژول و …) نموده است.

  قابل ذکر است که تمامی پاور ماژول‌های تولیدی شرکت فنی و مهندسی کارنو، رک مونت بوده و به منظور استحکام بیشتر و همخوانی با محیط، بدنه آنها از گالوانیزه ۱٫۵ با رنگ الکترواستاتیک کوره‌ای به رنگ مشکی و ورودی کابل برق ورودی ۲٫۵×۳ به طول ۳ متر با دوشاخه DIN49441 است.

قابل ذکر است که شرکت فنی و مهندسی فراز شبکه کارنو محدودیتی در سفارشی سازی و بهینه‌سازی مشخصات فنی سیستم مدیریت زیرساخت نداشته و با توجه به نیاز کارفرما قابل توسعه و گسترش است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات تولیدی گروه فنی و مهندسی کارنو و استاندارد سازی دیتاسنتر با کارشناسان کارنو تماس بگیرید.

تماس با دفتر تهران: 88486300 (021)

تماس با دفتر مشهد: 37603760 (051) و 37057050 (051)

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز