خبرگزاری کار ایران

هزینه ی راه اندازی یک آبنمای لوکس در باغ یا مجتمع چقدر است؟

هزینه ی راه اندازی یک آبنمای لوکس در باغ یا مجتمع چقدر است؟
کد خبر : ۱۲۷۷۹۸۱

آب به عنوان منبع حیات از دیرباز به عنوان نمادی از سلامتی و سرزندگی در نظر گرفته شده است. بنابراین تعجب آور نیست که تمدن‌های سراسر جهان در دوره‌های زمانی مختلف، آبنما را به نوعی در زندگی روزمره‌ی خود گنجانده‌اند. برخی از خیره‌کننده‌ترین آبنماها را می‌توان در باغ‌ها و دیگر مناطقی که به‌دقت آراسته شده‌اند، پیدا کرد. در واقع، تقریبا همه‌ی باغ‌های شناخته شده و بزرگ و مشهور جهان، از Alameda de la Alhambra اسپانیا گرفته تا Parc de Versailles فرانسه، شامل یک یا چند آبنما هستند.

اگر دوست دارید یک المان جذاب به باغ خود اضافه کنید یا اینکه از تصمیم‌گیران شهری هستید و به دنبال راهی برای افزودن نشاط به محیط‌های شهری مانند میادین، پارک‌ها، خیابان‌ها و... می‌گردید، و یا صرفا می‌خواهید در ارتباط با مزایای آبنما یا طراحی آبنما بیشتر بدانید، با ادامه‌ی این مقاله همراه باشید.

مزایای آبنماهای باغی

تا به حال به افزودن یک آبنمای لوکس مانند آبنمای موزیکال یا ریتمیک یا آبنمای کف خشک به باغ، ویلا یا حیاط خانه‌ی خودتان فکر کرده اید؟ اگر به دنبال راهی برای بازگرداندن زندگی به باغ خود هستید، به 5 دلیل زیر یک آبنما به آن اضافه کنید:

 

آبنماهای باغ، هوای اطراف را خنک می‌کنند

به این فکر کنید که بعد از باران چه اتفاقی می‌افتد. دما معمولا چندین درجه کاهش می‌یابد. این در مورد آبنماهای فضای باز نیز صدق می‌کند. یک آبنمای باغ با موقعیت استراتژیک (که مستقیما در جریان هوای منطقه قرار می‌گیرد) می‌تواند هوای خنک شده را در فضای قابل توجهی پخش کند.

 

آبنماهای باغ، آبرسانی هوایی را فراهم می‌کنند

 

اگرچه آبپاش‌های سنتی می‌توانند آب کافی برای چمن، بوته‌ها و گیاهان مقاوم‌تر شما فراهم کنند، اما پاشش آن‌ها می‌تواند برای گیاهان ظریف‌تر و گلدار شما بسیار مخرب باشد. این‌ها با کوچکترین فشار آسیب می‌بینند، جوانه‌ها کوفته می‌شوند و شکوفه‌های گل، خرد یا پژمرده می‌شوند یا می‌ریزند.

یک گزینه‌ی مناسب‌تر این است که یک آبنما در باغ خود نصب کنید، که سطح رطوبت را در مجاورت گیاهان از طریق آبی که از آن تبخیر می‌شود، افزایش دهد. فواره‌های آب با جریان‌های جت متعدد به ویژه برای این منظور مناسب هستند زیرا می‌توانند مقدار بیشتری از رطوبت را در فواصل طولانی‌تر پخش کنند.

هزینه ی راه اندازی یک آبنمای لوکس در باغ یا مجتمع چقدر است؟

آبنماهای باغ، شما را به باغتان می‌کشاند

مهم نیست که باغ شما چقدر تماشایی است، حقیقت این است که گیاهان شما برای زیبا ماندن نیاز به توجه و مراقبت منظم دارند. اگر باغ مراقبت نشود، می‌تواند به سرعت رو به زوال بگذارد و برای بازگرداندن شکوه اولیه‌اش به کار گسترده‌تر و پرهزینه‌تری نیاز خواهید داشت. البته، فراوش نکردن زمانی که باید به باغتان اختصاص دهید، به خصوص زمانی که برنامه‌ی شما شلوغ می‌شود، می‌تواند دشوار باشد. اما بسیاری از باغداران متوجه می‌شوند که زمانی که برای مراقبت از گیاهان خود صرف می‌کنند می‌تواند بسیار درمانی باشد و یک استراحت کوتاه اما با طراوت ایجاد کند. این حس سلامت و طراوت را می‌توان با یک آبنمای باغ به شدت افزایش داد. یک آبنما، شما را به باغتان می‌کشاند و باعث می‌شود گیاهان شما برای مدت طولانی مورد بی‌توجهی قرار نگیرند. با تحریک حواس شنوایی، فواره‌ی شما به آرامی به شما یادآوری می‌کند که گاهی اوقات باید کاری را که انجام می‌دهید متوقف کنید و برای لذت بردن از گل‌هایتان بیرون بیایید.

 

آبنماهای باغ، پرندگان، پروانه‌ها و گرده افشانان دیگر را جذب می‌کنند

برای کسانی که آرزوی کشت در باغ‌های بزرگ را دارند یا کسانی که امیدوارند هر ساله از میوه‌های گیاهان خود لذت ببرند، اطمینان یافتن از گرده‌افشانی کافی می‌تواند یک چالش بزرگ باشد. گیاهان شما با پخش شدن گرده از گل‌های نر به ماده، میوه و گل می‌دهند. حتی گیاهانی که گل‌های «کامل» و «خود گرده‌افشان» با اجزای نر و ماده دارند، ممکن است برای پخش گرده به کمی کمک نیاز داشته باشند. گرده در هوا حرکت می‌کند، یا توسط باد یا گرده افشان‌هایی مانند پرندگان، پروانه‌ها و زنبورها حمل می‌شود. این موجودات به طور طبیعی به سمت گیاهان گلدار جذب می‌شوند، اما می‌توانید باغ خود را با قرار دادن یک آبنما برای آن‌ها جذاب کنید. گرده افشان‌ها، مانند همه‌ی موجودات زنده، به سوی منابع آب کشیده می‌شوند. یک منبع آب جاری مانند فواره، جذاب‌تر از یک منبع راکد مانند دریاچه یا برکه است.

منبع : https://fountains.com/5-ways-garden-fountains-can-bring-your-garden-to-life

 

حالا که از مزایای آبنما گفتیم، قدری در مورد انواع آبنماهایی که می‌توانید در باغ یا ویلای خودتان نصب کنید صحبت می‌کنیم.

 

انواع آبنمای تاسیساتی

 

آبنمای موزیکال

بسیاری از انواع آبنما مانند آبنماهای رینگی، آبنمای کف خشک و آبنماهای خاص مانند قاصدک و طاووسی می‌توانند موزیکال باشند.

در این نوع آبنما، پاشش آب با موسیقی همراه می‌شود تا خاصیت سرگرم کنندگی آبنما، افزایش یابد.

جالب است بدانید اولین آبنماهای موزیکال به صورت دستی توسط یک اپراتور زنده اجرا می‌شد که معمولاً پمپ‌ها یا دریچه‌ها و گاهی اوقات چراغ‌ها را از طریق سوئیچ‌های روی صفحه کنترل، کنترل می‌کرد. موسیقی تقریباً همیشه زنده بود. پیشرفت‌های اخیر در فناوری، طراحی رقص خودکار بدون نظارت را فراهم می‌کند که می‌تواند با برنامه‌نویسی دستی رقابت کند.

هزینه ی راه اندازی یک آبنمای لوکس در باغ یا مجتمع چقدر است؟

آبنمای ریتمیک

این نوع آبنما، به معنای واقعی، آب را به رقص در می آورد. بازی آب بر اساس برنامه‌های از پیش تعریف شده ارائه می‌شود و اگر آبنما شامل نورپردازی زمانبندی شده نیز باشد، یک نمایش عالی با نقش آفرینی نور و آب پدید می‌آید.

آبنماهای ریتمیک و موزیکال را می‌توان به شکل پروژه در محل اجرا و یا به صورت محصول و درقالب آبنمای پیش ساخته خریداری کرد. این تولیدات با تابلوبرق کنترل آبنما ارائه می‌شوند و دارای بازی‌ها و افکت‌های از پیش تعریف شده‌ی آب و نور هستند.

 

آبنمای آبشاری

نازل کرتین و نازل آبشاری (نازل پرده آب) از محبوب‌ترین نازل‌ها هستند. هر دو، پرده‌ای شفاف از آب را ارائه می‌دهند و پاششی شبیه به آبشارهای طبیعی دارند. با این تفاوت که نازل کرتین دارای پایه است و روی لبه‌ی حوض و استخر قرار می‌گیرد و نازل پرده آب، روی دیوار نصب می‌شود.

 

قیمت؟

در زمان نگارش این متن، با مبلغی در حدود سی میلیون تومان می‌توانید یک آبنمای حبابی برای فضای داخلی تهیه کنید. با مبلغی در حدود پنج میلیون تومان می‌توانید یک آبنمای آبشاری نصب کنید و همچنین خرید و راه‌اندازی یک آبنمای رینگی موزیکال، چیزی در حدود پنجاه میلیون تومان خرج دربرخواهد داشت. مبلغ نهایی ممکن است بسته به خواسته‌های شما، بیشتر باشد.

درمورد پروژه‌های مربوط به محیط‌های شهری، هتل‌ها و مجتمع‌های تجاری و گردشگری، قیمت به عوامل بسیار ماننده تعداد و نوع نازل‌ها، پمپ‌ها، چراغ‌ها و... بستگی دارد. هزینه‌ی طراحی، اجرا و راه‌اندازی آبنما، از دویست میلیون تومان شروع می‌شود. اگر بخواهید کمتر هزینه کنید، می‌توانید آبنمای پیش‌ساخته خریداری کنید که در حدود پنجاه میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

 

جهت دریافت مشاوره و خرید، می‌توانید به وبسایت شرکت فانا مراجعه کنید و یا با واحد فروش این شرکت تماس بگیرید.

شرکت نورپردازی و طراحی آبنمای فانا، اولین مجری آبنمای موزیکال در کشور است که از سال 1390 در حوزه‌ی تخصصی طراحی و ساخت آبنماهای موزیکال و ریتمیک، مشغول به فعالیت می‌باشد. این شرکت دانش بنیان، تا کنون بیش از 200 پروژه را در سراسر ایران با موفقیت به اتمام رسانده است.

وب سایت: iranfana.com

وب سایت دوم: noorfana.com

وب سایت سوم: iranphana.com

تلفن تماس: 03133932307

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز