خبرگزاری کار ایران

راهکار فرار از گرما و قطعی برق: دیزل ژنراتور آذر موتور

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۶۹۷

دیزل ژنراتور یا دیزل ژنیت، ترکیبی از یک ژنراتور الکتریکی و یک موتور دیزل است که برای تولید انرژی الکتریکی از آن استفاده می‌شود. در واقع دیزل ژنراتور یک موتور مولد است. از این دیزل ژنراتور‌ها در اماکن بدون اتصال به شبکه برق یا در زمان خرابی شبکه برق به عنوان منبع تغذیه اضطراری یا کاربرد‌هایی چون اوج گرفتن، پشتیبانی از شبکه و صادرات شبکه برق استفاده می‌شود. اگر قصد خرید یک ژنراتور دیزلی را دارید پیشنهاد می‌کنیم راهنمای خرید دیزل ژنراتور را مطالعه کنید.

شناخت دقیق دیزل ژنراتور و کاربرد‌های آن

اندازه‌گیری دقیق ژنراتور‌های دیزل، برای جلوگیری از کمبود بار یا کمبود نیرو اهمیت بسیاری دارد. بنابراین اگر قصد خرید یک دیزل ژنراتور کاربردی را داشته باشید شناخت شما از این محصول می‌تواند انتخاب بهتری به همراه داشته باشد.

اجزای اصلی ژنراتور

هر ژنراتور از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که این قطعات اصلی‌ترین نقش را در کارایی دستگاه خواهند داشت. قطعات اصلی ژنراتور‌ها عبارتند از:

  • موتور
  • سیستم سوخت
  • تنظیم‌کننده ولتاژ
  • دستگاه تولید برق متناوب
  • سیستم روغن کاری
  • سیستم سردسازی و اگزوز
  • شارژ باطری
  • پنل کنترل
  • بدنه اصلی

انواع دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور، انرژی مکانیکی را از یک منبع خارجی دریافت کرده و آن را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌کند. این نوع ژنراتور‌ها کاربرد‌های بسیاری در صنایع مختلف دارند و از آن‌ها به عنوان یک منبع تغذیه تکمیلی در زمان قطعی یا مواجه با مشکلات جریان الکتریکی استفاده می‌شود.

همچنین مقاله دیزل ژنراتور چیست؟ را بخوانید.

دیزل ژنراتور‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند که هرکدام از آن‌ها دارای ویژگی‌ها و کاربرد‌های متفاوتی است. انواع دیزل ژنراتور‌ها با توجه به نوع کاربردی که دارند عبارتند از:

دیزل ژنراتور استندبادی

از این نوع دیزل ژنراتور‌ها در زمان قطعی برق استفاده می‌شود و بیشتر در مناطق مسکونی و بیمارستان‌ها برای تأمین برق مورد نیاز در مواقع اضطراری کاربرد دارد.

دیزل ژنراتور پرایم

این نوع از ژنراتور‌ها توان تولید برق در طولانی مدت را دارا هستند و از آن‌ها برای تأمین برق در زمان قطعی‌های طولانی استفاده می‌شود. این ژنراتور‌ها به صورت دائم کار می‌کند و هیچ وقفه‌ای ندارند از پرایم ژنراتور‌ها عموماً برای تأمین برق دیتا سنتر‌ها استفاده می‌شود.

نکات مهم انتخاب و خرید دیزل ژنراتور

برای خرید دیزل ژنراتور باید به فاکتور‌های مختلفی توجه داشته باشید که مهمترین آن‌ها عبارتند از:

توان مورد نیاز

توان مورد نیاز دیزل ژنراتور‌ها یکی از مهمترین عوامل انتخاب آن‌ها است. برای محاسبه توان مورد نیاز یک ژنراتور روش‌های مختلفی وجود دارد. بهترین راه برای کسانی که اطلاعات دقیقی در این رابطه ندارند استفاده از نظر کارشناسان با تجربه است. استفاده از فرمول‌های محاسباتی و مباحث تئوری در کنار تجربه کافی است که کمک می‌کند شما بتوانید توان مورد نیاز یک ژنراتور به شکل دقیق و صحیح محاسبه کنید.

محاسبه توان مورد نیاز دیزل ژنراتور از این جهت اهمیت دارد که خرید دیزل ژنراتور با توان کمتر از توان مورد نیاز کاربر، عملاً بیهوده است و کاربردی ندارد و اگر دیزل ژنراتوری با توان بیشتر از نیاز خریداری شود باعث صرف هزینه‌های گزاف و بلا استفاده خواهد شد. بنابراین برای محاسبه توان دقیق حتماً از نظرات کارشناسان با تجربه و دارای دانش کافی استفاده کنید و این مرحله را با دقت کافی بگذرانید.

بهترین برند دیزل ژنراتور

برند‌های شناخته شده‌ای در سراسر دنیا به تولید دیزل ژنراتور پرداخته‌اند. معمولاً دیزل ژنراتور‌ها را با نام برند موتور دیزلی آن شناسایی می‌کنند. مثلاً دیزل ژنراتوری که دارای موتور کامینز است با نام دیزل ژنراتور کامینز شناخته می‌شود. شناخته شده‌ترین برند‌های موتور دیزل عبارتند از:

  • ولوو پنتا
  • کامینز
  • پرکینز
  • بنز
  • کاترپیلار
  • برند‌های معروف تولید‌کننده ژنراتور عبارتند از:
  • استمفورد
  • مکالته

امکان ترکیب هر ژنراتور با موتور دیزل مورد نظر وجود دارد. به این کار کوپله کردن می‌گویند. انتخاب برند مناسب نقش مهمی در طول عمر و کاربرد دیزل ژنراتور خواهد داشت. در زمان خرید دیزل ژنراتور‌ها باید برندی را خریداری کنید که در کنار کیفیت بالا از قیمت مناسبی نیز برخودار باشد. ضمن این که با توجه به مشکلاتی چون تحریم قطعات در ایران به این نکته نیز توجه داشته باشید که قطعات یدکی برند مورد نظرتان در کشور موجود باشد. محبوب‌ترین برند‌های موجود در بازار ایران طی ۱۵ سال گذشته عبارتند از: ولوو پنتا، پرکینز و کامینز

میزان مصرف سوخت

دیزل‌ها بر اساس قدرت و توانایی که دارند از میزان مشخصی سوخت استفاده می‌کنند. معمولاً روی دیزل ژنراتور‌ها جدول مصرف سوخت براساس توان آن و میزان بار حک شده است. باید به دنبال خرید دیزل ژنراتوری باشید که علیرغم مصرف سوخت پایین بتواند توان مورد نیاز را تأمین کند. معمولاً مصرف پایین سوخت می‌تواند در درازمدت با صرفه‌جویی در هزینه‌ها همراه باشد. برای آگاهی از میزان مصرف سوخت دیزل ژنراتور باید به دفترچه راهنما یا بروشور مراجعه کنید.

شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش

یکی از مهمترین نکاتی که در زمان خرید دیزل ژنراتور باید به آن توجه کرد میزان و سطح کیفیت خدمات پس از فروش است. بنابراین باید در انتخاب شرکت ارائه دهنده دیزل ژنراتور بسیار دقت کنید. برای این که از میزان خدمات و کیفیت آن مطلع شوید می‌توانید از مشتریان شرکت‌های فروشنده مختلف تحقیق کنید و یا با کارشناسان هر مجموعه در مورد جزئیات و ویژگی‌های برند عرضه شده مشاوره کنید.

قیمت دیزل ژنراتور

یکی دیگر از مواردی که بسیاری مشتریان به آن توجه ویِژه دارند قیمت دیزل ژنراتور است که البته بهتر است اولویت شما نباشد. مطمئناً هرچه کیفیت دیزل ژنراتور بالاتر باشد و از توان بیشتری برخوردار باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. گاهی عواملی چون وارداتی بودن دیزل ژنراتور‌ها یا قطعات آن‌ها به عامل دیگری چون نوسانات ارز بستگی خواهد داشت. بنابراین با بالا رفتن قیمت دلار، قیمت چنین ژنراتور‌هایی نیز افزایش می‌یابد.

خرید دیزل ژنراتور

با توجه به اطلاعاتی که در این مقاله ارائه شد، خرید دیزل ژنراتور و انتخاب یک مدل و برند مناسب کار سختی نخواهد بود. با این حال توصیه ما همچنان این است که قبل از اقدام به انتخاب یا خرید حتماً در مورد برند و مدل مورد نظر خود تحقیق کنید، به ویژه اطلاعات جامعی در مورد خدمات پس از فروش هر برند جمع‌آوری کنید.

جمع‌بندی

دیزل ژنراتور‌ها، محصولات کاربردی هستند که به منظور تأمین نیروی الکتریکی در صنایع مختلف و یا با مصارف خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از آنجایی که موتور این ژنراتور‌ها با سوخت گازوئیل کار می‌کند به دیزل ژنراتور معروف شده‌اند. مهمترین نکته در خرید دیزل ژنراتور‌ها شناخت دقیق از ویژگی‌های آن‌ها و همچنین محاسبه توان آن‌ها است. انتخاب یک برند مناسب با خدمات پس از فروش دائمی و با کیفیت و همچنین توجه به وجود قطعات یدکی و مورد نیاز دستگاه با توجه به تحریم‌ها از جمله مسائلی است که در خرید دیزل ژنراتور باید در نظر بگیرید.

آذر موتور یکی از معتبرترین مجموعه‌های تولید و فروش دیزل ژنراتور است که با ارائه خدمات با کیفیت و استفاده از قطعات اورجینال در تولید دیزل ژنراتور‌ها گامی بلند در تولید این دستگاه‌های کاربردی صنعتی در کشور برداشته است. برای خرید دیزل ژنراتور‌های آذر موتور می‌توانید در تماس با کارشناسان مجموعه از مشاوره خرید برخوردار شوید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز