خبرگزاری کار ایران

قفل الکترونیکی درب ورودی، روشی ارزان قیمت برای هوشمند سازی منازل

قفل الکترونیکی درب ورودی، روشی ارزان قیمت برای هوشمند سازی منازل
کد خبر : ۱۲۴۴۳۵۲

برای ایجاد امنیت در ساختمان روش های متعددی وجود دارد. یکی از مهم ترین راه حل ها برای جلوگیری از ورود سارقین به منازل استفاده از درب های ضد سرقت است. اما آیا نصب درب ضد سرقت بدون یک قفل امن مفید است و می توانید راه نفوذ سارقین را ببندد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم قفل ضد سرقت مهم ترین جز تشکیل دهنده درب ورودی ساختمان است. قفل های ضد سرقت و امن در دو مدل مکانیکی و الکترونیکی در بازار موجود هستند که قفل درب دیجیتال و الکترونیک از محصولات جدید و امن هستند که با نصب آن ها بر روی درب ضد سرقت می توانید تا حد زیادی از ورودی افراد غیر مجاز به داخل ساختمان خود جلوگیری نمایید. نصب قفل دیجیتال بر روی درب ضد سرقت بسیار آسان بوده و نیاز به راه اندازی خاصی ندارد. مهم ترین نکته در مورد این محصولات خرید قفل مناسب و باکیفیت است. در این مقاله شما را با انواع قفل دیجیتال درب ضد سرقت و بهترین نوع آن آشنا خواهیم ساخت. قفل الکترونیکی درب ورودی نقش مهمی در ایجاد امنیت برای ساکنین ساختمان ها دارد.

 

آشنایی با قفل دیجیتال

قفل الکترونیکی درب ورودی یا همان قفل دیجیتال یک مدل از قفل درب وروردی ساختمان است که در ساخت آن از تکنولوژی های مدرن استفاده شده است. قفل هوشمند و دیجیتال نه از لحاظ کارکرد و نه از لحاظ ظاهری هیچ شباهتی با قفل مکانیکی ندارند. این محصولات را علاوه بر روی درب ورودی ساختمان می توانید بر روی انواع درب داخلی چوبی نیز نصب نمایید. اما عمده کاربرد آن ها برای درب ورودی ضد سرقت ساختمان است. در ساختار قفل درب الکترونیک از تراشه های مختلفی برای مدیریت قفل استفاده شده است. روش های دسترسی و نوع تکنولوژی های متفاوت در تولید این محصولات موجب شده، مدل های متنوع با رنج قیمت متفاوت در این زمینه در بازار موجود باشد. برای خرید انواع قفل الکترونیکی درب ورودی و ضد سرقت با قیمت مناسب و کیفیت بالا با فروشگاه یراق هوم تماس بگیرید.

 

انواع قفل درب دیجیتال ضد سرقت

همان طور که اشاره شده قفل دیجیتال دارای مدل های مختلفی می باشد. این دسته بندی بر اساس نوع دسترسی به قفل ها شکل گرفته است. در ادامه شما را با مدل های مختلف قفل هوشمند درب آشنا خواهیم ساخت.

  • قفل کارتی
  • قفل اثر انگشتی
  • قفل درب رمز دار
  • قفل تشخیص چهره

در مدل های جدید و پیشرفته قفل درب هوشمند از چند روش به طور همزمان برای دسترسی به قفل و باز و بسته نمودن آن استفاده می شود. این قفل ها دارای امنیت ببیشتری نسبت به نمونه هایی هستند که فقط از یک روش برای قفل نمودن درب بهره می برند. از محبوب ترین مدل های قفل درب هوشمند می توان به قفل اثر انگشتی اشاره نمود. روش دسترسی به این قفل ها بسیار امن و سریع است و تنها نقطه ضعف آن می توان به این نکته اشاره نمود که در صورت ایجاد مشکلات پوستی و یا ایجاد خراش و زخم بر روی پوست دست شما، ممکن است قادر به تشخیص اثر انگشت شما نبوده و در نتیجه درب باز نخواهد شد. البته در این شرایط نباید نگران باشید زیرا می توانید از روش های جایگزین برای بازگشایی قفل استفاده نمایید. قفل کارتی که به عنوان قفل هتلی هم شناخته می شود از محصولات ارزان بازار است. دستگیره دیجیتال هم نوعی از قفل الکترونیکی درب ورودی است که به دلیل نوع طراحی و ظاهر آن به نام دستگیره هوشمند و دیجیتال شناخته شده است.

قفل الکترونیکی درب ورودی، روشی ارزان قیمت برای هوشمند سازی منازل

مشخصات و ویژگی های قفل درب الکترونیک

قفل های الکترونیکی شما را از حمل کلید مکانیکی بی نیاز نموده و امنیت فراوانی را برای ساختمان فراهم می کند. این قفل ها را می توانید به راحتی جایگزین قفل های مکانیکی قدیمی نمایید. از مهم ترین مشخصات و ویژگی های قفل هوشمند می توان به این موارد اشاره نمود:

  • مجهز به سیستم قفل خودکار درب. در صورت فعال بودن سیستم قفل خودکار با هر بار بسته شدن درب، به صورت خودکار قفل شده و اگر در زمان خروج از منزل فراموش نمودید درب را قفل کنید دیگره نگرانی نخواهید داشت. چون درب به صورت خودکار قفل خواهد شد.
  • با استفاده از نرم افزار نصب شده بر روی تلفن همراه می توانید از راه دور به صورت کامل به قفل دسترسی و مدیریت داشته باشید.
  • سیستم ضد سرقت و ضد حریق. با وجود سنسورهای پیشرفته بر روی برد الکترونیکی قفل، در صورت ایجاد ضربه و یا دستکاری قفل و یا تشخیص دود آلارم قفل به صدا در آمده و برای تلفن همراه شما پیام ارسال می شود.
  • این قفل ها دارای سیستم ضد شوک هستند یعنی با وارد نمودن ولتاژ اضافی برای ایجاد خرابکاری در سیستم قفل، قفل به صورت خودکار غیر فعال شده و دیگر نمی توان به آن دسترسی داشت.
  • روش های دسترسی مختلف که موجب افزایش امنیت درب می شود.
  • منبع تغذیه این قفل ها باتری قلمی است و البته دارای سیستم هشدار اتمام باتری هستند و اگر فراموش نمودید باتری قفل را تعویض نمایید می توانید منبع تغذیه اضطراری را فعال نموده و بعد از باز نمودن درب باتری قفل را تعویض نمایید.
  • سهولت در استفاده. از مهمترین ویژگی های این محصولات دسترسی ساده، سریع و بی دردسر است. با وارد نمودن رمز، کارت و یا اثر انگشت در کثری از ثانیه درب باز شده و می توانید وارد ساختمان شوید.
  • امنیت بسیار بالا. در این مدل از قفل های درب ضد سرقت امکان ورود غیر مجاز امکان پذیر نمی باشد و تنها با استفاده از مجوزها لازم می توانید به قفل دسترسی داشته باشید.
  • دارای سیستم حریم خصوصی هستند. اگر این سیستم فعال شود حتی با وجود داشتن رمز و کارت کسی نمی تواند وارد ساختمان شود.
  • می توانید رفت و آمد های ساکنین ساختمان را کنترل نموده و گزارش تردد های روزانه را دریافت نمایید.
  • بر روی برخی از مدل های پیشرفته و مدرن قفل درب هوشمند و ضد سرقت، چشمی دیجیتال نصب است. با استفاده از تکنولوژی چشمی دیجیتال می توانید افراد پشت درب را مشاهده نمایید و یا با آن ها ارتباط برقرار نمایید.
  • شما با استفاده از تکنولوژی های موجود در این قفل ها می توانید برای میهمان های خود رمز یک بار مصرف تعریف نمایید.
  • ظاهر لوکس و زیبا. قفل های دیجیتال علاوه بر امنیت موجب ایجاد ظاهری شیک و زیبا در ساختمان شما می شوند.

استفاده از توابع خیالی و فیک در هنگام وارد نمودن رمز

یکی از موارد مهم که در هنگام استفاده از قفل درب باید به آن توجه نمایید، حفظ امنیت رمز قفل است. زمانیکه فردی همراه شماست و تمایل ندارید متوجه رمز عبور شما شود می توانید از تابع خیالی استفاده کنید. با استفاده از تابع خیالی تعدادی کاراکتر وارد می کنید و رمز صحیح توسط این تابع استخراج می شود. این گونه دیگر همراه شما متوجه رمز قفل درب ضد سرقت نخواهد شد. 

رمز یک بار مصرف هم از دیگر قابلیت های این محصولات می باشد. شما با تعریف رمز یک بار مصرف به میهمان خود اجازه می دهید تنها یک بار با این رمز وارد منزلتان شود. همچنین می توانید با استفاده از تکنولوژی های موجود در این سیستم ها در ساعاتی مشخص دسترسی به قفل و رفت و آمدها را محدود نمایید.

این موارد تنها نمونه هایی از ویژگی ها و مزایای استفاده از قفل هوشمند درب ضد سرقت می باشد.

قفل الکترونیکی درب ورودی، روشی ارزان قیمت برای هوشمند سازی منازل

محبوب ترین برندهای قفل درب دیجیتال 

در هنگام خرید قفل درب هوشمند و دیجیتال، یکی از موارد مهم که باید به آن توجه نمایید، برند تولید کننده است. خرید از یک برند معتبر منجر می شود محصولی باکیفیت که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر است، در اختیار داشته باشید. از مطرح ترین برندها در زمینه تولید قفل درب ضد سرقت هوشمند می توان به سامسونگ، کاداس، ادلر، ای لاک، روستیک، فیلیپس و میلره اشاره نمود. 

قیمت قفل الکترونیکی درب ورودی

قیمت قفل دیجیتال و الکترونیکی درب ضد سرقت بسته به نوع تکنولوژی مورد استفاده در قفل و همچنین برند سازنده متغییر می باشد. همان طور که اشاره شد ارزان ترین مدل قفل هوشمند، قفل هتلی و کارتی است اما در مقابل قفل دارای سیستم تشخیص چهره از محصولات گران قیمت بازار می باشد. قفل های تشخیص چهره با استفاده از مشخصات و ویژگی های فردی صورت افراد امکان دسترسی را به آن ها می دهد. این قفل ها بسیار دقیق بوده و با استفاده از سیستم های پیشرفته سه بعدی که در آن ها استفاده شده درصد خطا در این محصولات صفر است. اما با این حال در مدل های مختلف قفل بیومتریک تشخیص چهره، امکان دسترسی توسط روش های دیگری مانند رمز و کارت هم امکان پذیر می باشد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز