خبرگزاری کار ایران

چگونه در سال 2022 به اطراف آنتالیا برویم؟

چگونه در سال 2022 به اطراف آنتالیا برویم؟
کد خبر : ۱۲۲۷۹۲۸

همانطور که قصد سفر به تور آنتالیا را دارید، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چه روش های حمل و نقل در دسترس است. از تاکسی یا کرایه ماشین گرفته تا اتوبوس و تراموا، هیچ کمبودی در گزینه‌های دسترسی آسان وجود ندارد. این پست اطلاعات دقیقی در مورد هر گزینه و همچنین توصیه های ما را در تور ارزان آنتالیا ارائه می دهد تا به شما در تدوین برنامه سفر کمک کند.

حمل و نقل عمومی

با جمعیتی در حدود 1.2 میلیون نفر، مرکز شهر آنتالیا دارای حمل و نقل عمومی قابل اعتماد و اقتصادی است که می تواند شما را تقریباً به هر جایی که بخواهید می برد. به همین دلیل، برای دیدن مکان‌های داخل شهر نیازی به اجاره ماشین در تور لحظه آخری آنتالیا ندارید. اگر قصد دارید از برخی از ویرانه ها یا سواحل خارق العاده خارج از مرکز شهر بازدید کنید، اجاره خودرو مفید است.حمل و نقل عمومی در اینجا از دو گزینه تشکیل شده است: اتوبوس یا تراموا. در عصر پس از کووید، سفر با وسایل نقلیه عمومی کمی پیچیده تر است، اما می توان آن را انجام داد.

  • مرحله اول: کد HES (Hayat Eve Sığar) را دریافت کنید.

اکنون که همه باید قبل از سفر به ترکیه کد HES را دریافت کنند، اگر به تازگی وارد ترکیه شده اید، این مرحله اولیه قبلاً تکمیل شده است. این کد اساساً شماره رهگیری شخصی شما است که قبل از سفر به طور خاص برای شما صادر شده است. فرم سلامت در وب‌سایت دولتی که باید هنگام ورود به پرواز خود پر می‌کردید و ارائه می‌دادید تا به اینجا بیایید، این شماره را برای شما ایجاد کرد.

  • مرحله دوم: یک AntalyaKart پلاستیکی را با هزینه یکباره 11.50 TL از نوامبر 2021خریداری کنید و روی آن پول بارگذاری کنید.

این کار را می توان در مراکز فروش مجاز در سراسر شهر انجام داد. اگر به فرودگاه می آیید، دو مکان برای خرید کارت وجود دارد که 24 ساعت شبانه روز باز هستند. همچنین کیوسک‌هایی در سراسر شهر یا ماشین‌های فروش خودکار در نزدیکی ایستگاه‌های تراموا و ایستگاه‌های اصلی اتوبوس وجود دارد. این مراکز کارت در روزهای کاری از ساعت 08:30 الی 12:30 و 13:00 الی 18:00 و شنبه ها از ساعت 08:30 تا 12:00 باز هستند.هزینه سفر با اتوبوس یا تراموا 5.20 لیر لیر است و هزینه انتقال آن 1.50 لیر است. دانشجویان 2.40 لیر پرداخت می کنند. (از ژانویه 2022)می توانید کارت خود را در هر نقطه فروش یا کیوسک یا در antalyakart.com.tr بارگیری یا بارگیری مجدد کنید

چگونه در سال 2022 به اطراف آنتالیا برویم؟

  • مرحله سوم: کد HES خود را با AntalyaKart خود وصل کنید.

شما نمی توانید بدون اینکه ابتدا کد HES خود را با کارت اتوبوس خود وصل کنید، سوار هیچ وسیله نقلیه عمومی شوید. برای پیوند کد HES خود به کارت آنتالیا به این وب سایت مراجعه کنید: https://hes.antalyakart.com.tr/

صفحه ای با سه فیلد برای پر کردن باز می شود: کد HES، شماره پاسپورت و شماره موجود در کارت AntalyaKart. پس از رضایت برای ادامه، روی «تعریف» کلیک کنید. این باید فرآیند را کامل کند و شما آماده حرکت خواهید بود. اگر روی "EN" در بالا کلیک کنید، این وب سایت به زبان انگلیسی در دسترس است.

  • مرحله چهارم: برنامه AntalyaKart را دانلود کنید

تا بتوانید بفهمید که چه اتوبوس یا تراموا باید سوار شوید، ایستگاه‌ها و ایستگاه‌ها کجا هستند و تقریباً چه زمانی ممکن است وارد شوند. همچنین می توانید با این برنامه پول بیشتری روی کارت خود بارگذاری کنید.

اسکوتر برقی

اسکوترهای برقی و زیبا در آنتالیا در چند سال اخیر تازه وارد شده اند که می توان آنها را در مکان های تصادفی در سراسر شهر به نرده ها و میله ها بسته شده دید. برای مسافت های کوتاه در اطراف مرکز شهر، به خصوص در اطراف Kaleiçi یا در امتداد ساحل کنییالتی، این اسکوترها بسیار راحت به نظر می رسند. طبق اطلاعات ما، سه گزینه اجاره اسکوتر کوتاه مدت در آنتالیا وجود دارد: اسکوتر مارتی سبز ، اسکوتر فیروزه ای BinBin و اسکوتر تورنت فیروزه ای کاملاً جدید .

برای استفاده از هر یک از این اسکوترها، کافی است اپلیکیشن مربوطه را بر روی تلفن هوشمند خود دانلود کنید، شماره همراه خود را وارد کنید تا پیامک تایید را دریافت کنید، اسکوتر نزدیک خود را پیدا کنید، کد QR را اسکن کنید و قفل سواری خود را باز کنید. پس از اتمام، دستورالعمل های روی برنامه را دنبال کنید تا مطمئن شوید که آن را به درستی قفل کرده اید.

نرخ اجاره برای هر شرکت مشابه است. شما با یک بار هزینه برای هر استفاده از حدود 1.99 TL شروع می کنید، و سپس هزینه در دقیقه از 0.50 TL تا 0.99 TL در دقیقه متغیر است. اینها به طور خودکار به کارت اعتباری شما شارژ می شود.

تاکسی ها

اگر حمل و نقل عمومی شما را عصبی می کند، تاکسی ها راهی مطمئن برای حرکت در سراسر شهر هستند. تجربه ما در اینجا هرگز بد نبوده است و رانندگان تاکسی معمولاً حرفه ای هستند. در شهرهای دیگر شنیده‌ایم که راننده ها از نرخ‌های «خارجی» استفاده می‌کنند یا نرخ‌های «اضافی» دریافت می‌کنند، اما در اینجا آن‌ها همیشه کنتور را بلافاصله روشن کرده‌اند یا قبل از شروع حرکت، روی قیمت توافق کرده‌اند. ایستگاه‌های تاکسی در سرتاسر شهر و همچنین دکمه‌های تاکسی پراکنده در مکان‌های مناسب و تصادفی وجود دارد که می‌توانید فشار دهید و فقط منتظر رسیدن تاکسی بدون نیاز به تماس تلفنی باشید.

چگونه در سال 2022 به اطراف آنتالیا برویم؟

اجاره دوچرخه

اگر آب و هوا خوب است و می خواهید آنتالیا را مانند یک محلی تجربه کنید، Antbis (اشتراک گذاری دوچرخه آنتالیا) یکی دیگر از گزینه های دوست داشتنی و ارزان است.برای کرایه دوچرخه باید 18 سال سن داشته باشید. با 90 دوچرخه پراکنده در اطراف 9 ایستگاه در امتداد ساحل، این یک راه عالی برای کاوش در شهر نزدیک دریا با سرعت خود است. دیدن ساحل آنتالیا و ساحل کنیالتی و ساحل لارا را به ویژه در تور آنتالیا تابستان 1401 توصیه می کنیم.

اجاره دوچرخه نسبتاً آسان است و می توان به روش های زیر انجام داد:

با ارائه کارت شناسایی و شماره همراه خود به همراه کارت اعتباری، کارت عضویت را در ایستگاه İşıklar به قیمت 5 لیر دریافت کنید. پس از دریافت کارت، می توانید با کارت اعتباری خود پول را روی آن بارگذاری کنید. سپس یک رمز عبور در کیوسک ایستگاه دریافت خواهید کرد که قفل دوچرخه را برای شما باز می کند.

بدون کارت عضو می توانید از کارت اعتباری خود در کیوسک استفاده کنید، اما بانک شما 24 لیر را روی کارت شما مسدود می کند. هزینه‌های ساعتی شما از آن مبلغ برداشته می‌شود و هر چیزی که استفاده نکنید ظرف 1 تا 30 روز پس از بازگرداندن دوچرخه (بسته به بانک شما) بازپرداخت می‌شود.

برنامه تلفن همراه Antbis را بر روی تلفن هوشمند خود دانلود کنید و دستورالعمل ها را دنبال کنید. از شما خواسته می شود شماره همراه خود را وارد کنید و یک کد تأیید ارسال کنید. در مرحله بعد، نام، ایمیل، شماره پاسپورت، و تاریخ تولد و به دنبال آن اطلاعات کارت اعتباری شما را می‌پرسد. اگر شماره عضویت دارید، می توانید آن را در برنامه وارد کنید. اگر عضویت ندارید، 24TL بر روی کارت اعتباری شما اعمال خواهد شد. با کلیک بر روی نماد کره در گوشه سمت راست بالای صفحه در صفحه باز، می توان از برنامه به زبان ترکی یا انگلیسی استفاده کرد.

برای یک ساعت کرایه دوچرخه 1.50 TL پرداخت خواهید کرد. برای دو ساعت شما 2.50 TL پرداخت خواهید کرد. به ازای هر ساعت اضافی بعد از دو ساعت، ساعتی 2 لیر پرداخت خواهید کرد.

  • سفر به خارج از مرکز شهر آنتالیا

ما به شدت توصیه می کنیم برای مدت طولانی به خارج از مرکز شهر سفر کنید. برای انجام این کار، ما فکر می کنیم اجاره ماشین راه حلی است. مقرون به صرفه است و به شما امکان می دهد طبق برنامه و با سرعت خود سفر کنید. ترافیک در آنتالیا هیچ شباهتی به استانبول ندارد و اگر تجربه رانندگی داشته باشید و به تنهایی در کاوش راحت باشید، قابل کنترل است. دریافت سیم کارت آسان و مقرون به صرفه است، بنابراین می توانید از تلفن همراه خود استفاده کنید، و GPS در اینجا به خوبی کار می کند. گلبرگ سیر توصیه می کند فقط ماشین کرایه خود را از فرودگاه تحویل بگیرید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز