خبرگزاری کار ایران

۱۰ مقصد جهانی که باید با قطار به آنها سفر کنید

۱۰ مقصد جهانی که باید با قطار به آنها سفر کنید
کد خبر : ۱۲۲۵۳۶۷

وقتی با قطار سفر می‌کنیم، مناظر خیره‌کننده‌ و رنگ‌های زنده‌ای که در طول راه مثل برق از پیش چشم ما می‌گذرند لذت مسیر را دوچندان می‌کنند. این سفر شاید فقط چند ساعت یا نهایت چند روز طول بکشد، اما خاطره‌اش یک عمر باقی می‌ماند.

در این مقاله بهترین مقصدها برای سفر با قطار را به شما معرفی می‌کنیم. با ما همراه باشید تا ببینیم کدام مقصدها ارزش سفر با قطار را دارند.

بهترین مقاصد خارجی برای سفر با قطار

۱. قطار کندی به الا در سریلانکا

۱۰ مقصد جهانی که باید با قطار به آنها سفر کنید

کندی پایتخت فرهنگی سریلانکاست که در آن کلی زیارتگاه بودایی حیرت‌انگیز و دوسای خوشمزه پیدا می‌شود. الا هم دهکده‌ای پُررمزوراز با حال‌و‌هوایی روحانی است که روی تپه‌ای قرار دارد و مسیرهای پیاده‌گردی و اماکن دیدنی مثل قله آدم (سری‌پادا) و پل نُه‌قوس احاطه‌اش کرده‌اند. قطاری که از این مناطق می‌گذرد، چشم‌انداز شگفت‌انگیز تپه‌های زمردی، مزارع چای، جویبارهای روان و دهکده‌های روستایی را مهمان چشمان مسافرانش می‌کند. مسافت این سفر ۷ساعته ۱۶۵ کیلومتر است.

۲. تازارا از تانزانیا به زامبیا از مسیرهای جذاب برای خرید بلیط قطار

قطار تازارا یکی از بهترین سفرهای ریلی آفریقاست که از دارالسلام، در تانزانیا شروع می‌شود و به شهر کاپیری مپوشی در زامبیا می‌رسد. اگر عاشق سفرهای مجلل هستید، شاید این‌یکی چندان مناسبتان نباشد. اما اگر جسم و روحتان آماده سفری سخت برای برقراری ارتباط با مردم این مرزوبوم و ماجراجویی است، کافی است برای خرید بلیط قطار اقدام کنید و همین الان چمدانتان را ببندید. شگفتی مناظر پشت پنجره قطار توصیف‌شدنی نیست؛ موقع عبور از پناهگاه حیات‌وحش سلوس حتما حواستان به پنجره باشد که فیل‌ها و زرافه‌های این منطقه را ببینید.

۳. قطار ژاکوبیت اسکاتلند

این‌ همان قطاری است که هری پاتر و دوستانش را به مدرسه جادوگری می‌برد اما ما برای سفر با آن باید اول بلیت قطار تهیه کنیم! این سفر از شهر فورت ویلیام شروع می‌شود که منظره بلندترین کوه بریتانیا و ارتفاعات اسکاتلند را پیش چشمانتان می‌گذارد، سپس قطار از کنار عمیق‌ترین دریاچه و کوتاه‌ترین رودخانه بریتانیا عبور می‌کند و در نهایت به شهر مالیگ ختم می‌شود. مسافران بعد از رسیدن به مالیگ می‌توانند با کشتی نیم‌ساعته به جزیره اسکای برسند و از مناظر سوررئال این منطقه لذت ببرند.

۴. قطار ترانس سیبری از مسکو به ولادی وستوک

۱۰ مقصد جهانی که باید با قطار به آنها سفر کنید

در این سفر، قطار چندین هزار کیلومتر را طی می‌کند و طی هفت روز از کنار شهرهای بزرگ و روستاهای کوچک ۵ منطقه زمانی مختلف می‌گذارد. مسافران اهل گشت‌و‌گذار می‌توانند چند روزی در مسکو بمانند و از کلیسای جامع و تفریحات شبانه این شهر لذت ببرند. حتی می‌توانند سری به سن‌پترزبورگ بزنند و از جاذبه‌های تاریخی این شهر هم دیدن کنند. ولادی وستوک شهر بندری است که دریاچه ۳۰میلیون‌ساله بایکال سیبری را در خود جای داده است.

۵. قطار کوسکو به پونو در کشور پرو

مسافران این قطار صدها کیلومتر در سراسر پرو سفر می‌کنند و روحشان با مناظر کوه‌های عظیم، رودخانه‌های بی‌پایان و سرسبزی تمام‌نشدنی محیط تغذیه می‌شود. در طول این سفر دل‌انگیز از کنار جوامع بومی و روستاهای گمنام عبور می‌کنید و فروشندگان صنایع دستی در ایستگاه‌های قطار از شما استقبال می‌کنند. پونو در سواحل دریاچه تیتیکاکا، مرتفع‌ترین دریاچه قابل‌کشتیرانی جهان، قرار دارد و کوسکو دروازه ورود به قلعه اینکاها و دژ باستانی ماچو پیچو است.

۶. قطار سرا ورده در برزیل

قطار سرا ورده از کوه‌های شهر کوریتیبا حرکت می‌کند و روانه شهر مورتس در پارانا می‌شود. سراسر این منطقه پوشیده از جنگل‌های استوایی است و نمای زیبای اقیانوس اطلس از میان شکاف درختان چشم‌ مسافران را نوازش می‌کند. سرعت این قطار فوق‌العاده کم است و مسیر ۹۰۰متری را ۵ساعته طی می‌کند و مسافران زمان کافی برای تحسین طبیعت خواهند داشت.

۷. قطار برنینای سوئیس

همه ما آوازه مناظر زیبا و دل‌انگیز سوئیس را شنیده‌ایم و تصاویر دهکده‌های جذاب سوئیسی را دیده‌ایم، به‌خاطر همین خیلی برایمان عجیب نیست که این کشور یکی از بهترین سفرهای قطاری اروپا را داشته باشد. مسافران قطار برنینا سفر خود را از شهر چور آغاز می‌کنند و در عرض چند ساعت از قله‌های برفی می‌گذرند، تپه‌های سبز را پشت‌سر می‌گذارند، جنگل‌های انبوه، دریاچه‌های آبی روشن و دهکده‌های افسانه‌ای را می‌بینند و در تیرانو، آن‌طرف مرز ایتالیا توقف می‌کنند. به‌علاوه نظام حمل‌ونقل در اروپا یکی از بهترین خدمات آنلاین بلیط قطار را دارد.

۸. قطار غان استرالیا

۱۰ مقصد جهانی که باید با قطار به آنها سفر کنید

این سفر یکی از طولانی‌ترین سفرهای این مقاله است که از آدلاید استرالیا شروع می‌شود و تا داروین ادامه پیدا می‌کند. مسافران این قطار در سراسر خاک استرالیا سفر می‌کنند و مناظر طبیعی این خطه شامل بیابان‌های نواحی مرکزی و جنگل‌های گرمسیری شمال استرالیا طی ۲ روز از پیش چشمانشان می‌گذرند.

۹.  چینگهای به تبت مرتفع‌ترین مسیر ریلی برای خرید بلیط قطار

قطار چینگهای به تبت که از ارتفاعات پنج‌هزارمتری تانگگولا می‌گذرد، مرتفع‌ترین مسیر قطار جهان است که عده‌ای به آن راه‌آهن بهشت می‌گویند. این سفر از شینینگ، مرکز استان چینگهای چین، شروع می‌شود و به لهاسا، مرکز بودیسم و سنت‌های باستانی ختم می‌شود. در طول این سفر یک لحظه هم نگاهتان را از پنجره قطار برندارید تا مناظر خاص این مسیر را از دست ندهید، از دشت‌های خالی و طلایی صحرای گوبی گرفته تا کوه‌های باشکوه و همیشه برفی و چریدن بزهای کوهی. فراموش نکنید پیش از خرید اینترنتی بلیط قطار، برنامه توقف قطار را بررسی کنید.

۱۰. قطار برگن نروژ

مسافران قطار برگن مرتفع‌ترین سفر قطاری اروپای شمالی را تجربه و در کمتر از ۷ ساعت مسافت بین اسلو و برگن را طی می‌کنند. این مسافران در راه فلات هاردانگرویدا، بزرگ‌ترین منطقه حفاظت‌شده حیات وحش اروپا را می‌بینند و از مناظر خیره‌کننده کوه‌ها و دره‌های سرسبز لذت می‌برند که به‌سرعت از پشت پنجره‌ قطار می‌گذرند. بهتر است تابستان به این سفر بروید تا در طول مسیر هوا برای تماشای بیرون قطار روشن باشد.

کلام آخر

سفر با قطار راحتی در طول مسافرت، لذت‌بردن از صحنه‌های بی‌نظیر پشت پنجره، قیمت مناسب و ارتباط راحت‌تر با مردم بومی را برای مسافران به‌ ارمغان می‌آورد. اگر برای سفر بعدی خود دنبال مقصد هستید، پیشنهاد می‌کنیم سفرهای ریلی خارق‌العاده را هم در نظر بگیرید تا علاوه بر مقصد، مسیر هم برای شما لذت‌بخش باشد. سیستم فروش بلیط قطار اسنپ هم کارتان را ساده‌تر کرده است.

لطفا برای ما از آخرین سفرتان با قطار بگویید. منتظر شنیدن نظرات و خاطرات شما هستیم.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز