برای تولید محتوای ویدیویی هیچ ایدهای ندارید؟!
تابهحال به این موضوع فکر کردید که چطور کسبوکارهای مجازی توانستهاند افراد زیادی را به درآمدهای چند صد میلیونی برسانند؟ پاسخ این سوال خیلی هم پیچیده بهنظر نمیرسد؛ چراکه احتمالاً افراد موفق از هیچ تلاشی برای جلب نظر مشتریهایشان کوتاهی نکردهاند!
به نظر ما فروش کار آسانیست! اگر و فقط اگر تکنیکهای آن را بلد باشید. فروش آنلاین هم از این قاعده مستثنی نیست، کافیست از بهکارگیری اصول بازاریابی و تولید محتوا غافل نشوید. یکی از پرکاربردترین استراتژیهای تولید محتوا در شبکههای اجتماعی به ساخت ویدئو، تیزر و کلیپ های تبلیغاتی مربوط میشود. در ادامه میخواهیم چند ایده کارآمد و موثر را برای ساخت ویدیو با شما در میان بگذاریم.
چند ایده خوب برای ساخت ویدئو، تیزر و کلیپ تبلیغاتی
یکی از بهترین تکنیکهای بازاریابی، استفاده از روشها و ایدههای مختلف برای تولید محتوای بصریست؛ زیرا تولید محتوای ویدیویی میتواند ظرفیت زیادی را برای جلب نظر مخاطب و مشتریهای شما داشته باشد. در ادامه نگاهی به چند ایده خوب برای تولید محتوا در شبکههای اجتماعی میاندازیم.
ایده شماره 1: از پروسه فعالیتهایتان ویدیو تهیه کنید
اگر شما قصد ساخت فیلم تبلیغاتی را دارید، میتوانید از فعالیتهای شرکتتان، پروسه انجام کار، تجربه کارمندان، نقاط قوت و ضعف کسبوکارتان برای ساخت کلیپ استفاده کنید. توجه داشته باشید که حتماً نیازی نیست ایده خاص و خارقالعادهای داشته باشید، گاهی همین ویدئوهای ساده هم میتواند تأثیر مثبتی بر دیده شدن کسبوکارتان بگذارد.
ایده شماره 2: محصولات و خدماتتان را معرفی کنید
وقتی در صفحه اینستاگرام یا وبلاگ سایتتان محتوایی را در قالب متن منتشر میکنید، بازدیدکنندگان کمی برای خواندن آن وقت صرف میکنند؛ درحالی که اگر همین محتوا را در قالب ویدیو منتشر کنید، محبوبتر خواهد شد و بیشتر دیده میشود.
برای معرفی محصولتان شما باید در یک ویدیو شکل ظاهری آن را از نزدیک نشان بدهید و از مزایا و کاربردهایش نیز صحبت کنید. درضمن میتوانید با بیان ویژگیهای مثبتش، مخاطب را برای خرید آن قانع کنید. البته پیشنهاد میشود از افراد مسلط و بامعلومات برای ساخت تیزر، عکاسی تبلیغاتی و... کمک بگیرید؛ بهطور مثال استدیو تولید ویدیو نارونی نتایج درخشانی را در این زمینه کسب کرده است که میتوانید از راهنماییهایشان برای ساخت تیزرهای تلویزیونی استفاده کنید.
ایده شماره 3: از پیام رضایت مشتریانتان ویدیو درست کنید
فرض کنید شما صاحب یک فروشگاه لباس هستید و قصد دارید که یک تیزر تبلیغاتی تولید کنید. یک ایده جذاب برای ساخت محتوای ویدئویی این است که از مشتریان خودتان بخواهید بعد از خرید و استفاده از محصولاتتان، در صورت رضایت، پیامشان را در قالب ویدئو برای شما ارسال کنند.
شما نیز از مجموعۀ ویدئوهای جمعآوری شده یک تیزر تبلیغاتی تهیه کنید و در صفحه خودتان به اشتراک بگذارید. این کار باعث میشود بقیه بازدیدکنندگان هم، راحتتر به شما و محصولاتتان اعتماد کنند. شاید بهنظر ایده سادهای برسد، اما مطمئن باشید بازخورد خوبی خواهید گرفت، چون یک ویدئو از نظرات مشتریان، پیام شما را بهطور موثرتری به مخاطبان دیگر انتقال میدهد.
ایده شماره 4: محتوای متنی را بهصورت ویدئو منتشر کنید
اگر تا قبل از این، با تولید محتوای متنی محصولاتتان را معرفی میکردید، از این به بعد آن را در قالب یک ویدئو با زبان عامیانه توضیح دهید. برای این کار میتوانید خودتان جلوی دوربین بروید و یا یک تیزر جذاب تهیه کنید و روی آن صداگذاری کنید؛ مطمئن باشید خیلی بیشتر از محتواهای متنی بازدید خواهد داشت.
ایده شماره 5: با ساخت ویدیو یک مهارت را آموزش دهید
یکی از ایدههای پرطرفدار برای تولید محتوای ویدئویی، آموزش کار با محصولات یا آموزش استفاده از خدمات است. برای مثال اگر شما نمایندگی فروش لوازم خانه و آشپزخانه دارید، میتوانید با ساخت ویدیوی آموزشی، طرز کار هر کدام از لوازم برقی را توضیح دهید.
حتی اگر کسبوکار خانگی خود را دارید، میتوانید برای جلب نظر مشتری، بخشی از حرفه یا مهارت خود را در قالب دوره آموزشی و... به همراهان خود آموزش دهید و از این طریق به کسب درآمد هم برسید. علاوهبرآن میتوانید مخاطبان خود را به فعالیت بیشتر تشویق کنید و بهعنوان جایزه، محتوای ویدئویی خاصی را در اختیارشان بگذارید.
ایده شماره 6: ویدیو پشت صحنه را پخش کنید
پلتفرمهای بصری مانند اینستاگرام بیشتر جنبه سرگرمی دارند و تقریباً بیشتر از نیمی از کاربران برای پر کردن اوقات فراغتشان از آن استفاده میکنند، پس بیشتر به دیدن ویدیوهایی تمایل دارند که جوی صمیمانه داشته باشد. به همین دلیل یک ایده پرطرفدار برای ساخت ویدئو، نمایش پشت صحنه کار شماست. مطمئناً با این کار، مخاطب احساس راحتی بیشتری با شما و کسبوکارتان پیدا میکند.
برای مثال اگر ساخت تیزر تبلیغاتی برای هتل یا رستوران مدنظرتان است، میتوانید پشت صحنه کار در رستوران را نشان دهید تا مشتری از بابت تمیزی محیط کار مطمئن شود.
بهغیر از این ایدههایی که مطرح کردیم، هزاران ایده دیگر نیز وجود دارد که شما میتوانید با توجه به نوع کارتان، کمی خلاقیت به خرج دهید و بهترین نتایج را هم کسب کنید. البته لازمۀ اجرای همه این ایدهها، تسلط بر طراحی گرافیک، عکاسی صنعتی، فیلمبرداری تبلیغاتی و... است.
تیم نارونی یکی از تیمهایی است که در این راستا فعالیت میکند و با سه دهه سابقه درخشان در زمینه معرفی شرکتها، برندها و کسبوکارهای مختلف توانسته ردپای پررنگی را از خودش در تولید ویدیوهای تبلیغاتی تلویزیونی بهجا بگذارد. این مجموعه با کمک برترین متخصصها، خلاقانهترین طرحها را در زمینههای مختلف به تصویر میکشد و میتواند بالاترین نتایج را برای کسبوکار شما به ارمغان بیاورد. کافیست به آدرس naroney.com سری بزنید، کسبوکارتان را به آنها معرفی کنید تا خودتان از نزدیک کیفیت کارهایشان را لمس کنید.