خبرگزاری کار ایران

خرید لوازم خانگی ایرانی، انتخاب با چاشنی الزام

خرید لوازم خانگی ایرانی، انتخاب با چاشنی الزام
کد خبر : ۱۲۰۷۹۴۴

تا چند سال پیش، تنها دغدغه بیشتر مردم برای خرید لوازم خانگی، کیفیت و یا برند آن وسیله بود. چراکه در سال‌های نه چندان دور، قیمت لوازم خانگی برندهای مختلف، تقریبا در یک سطح بودند و اختلاف میان آن‌ها آنچنان مشهود نبود. اما امروز، داستان متفاوت شده است ! افزایش تحریم‌ها، عدم واردات رسمی برندهای خارجی و افزایش قیمت ارز، باعث شده است تا قیمت لوازم خانگی سر به فلک بکشد ! 

در آن دوره که واردات بیشتر از تولید بود، ترجیح اکثر افراد بر این بود که کالای خارجی خریداری کنند. بیشتر اوقات علت خرید مدل‌های خارجی به جای نمونه‌ داخلی، کیفیت بالاتر آن کالا نبود بلکه تبلیغات و ذهنیت افراد آن‌ها را مجاب می‌کرد که کالاهای ایرانی از کیفیت لازم برخوردار نیستند که البته از حق نگذریم، در برخی از کالاها حق با آن‌ها بود. 

 در پی تحریم‌ها، شرکت‌های مطرح و شناخته‌شده جهانی مردم ایران را تنها گذاشتند و دیگر هیچ محصول خارجی به صورت رسمی وارد ایران نمی‌شود یا اگر هم وارد شود، به دلیل واسطه‌ها و افراد سودجو، قیمت آن بسیار بالا است و عملا خرید آن مقرون به صرفه نیست. همین موضوع سبب شده است تا مردم به خرید کالای ایرانی روی بیاورند و فرصتی دوباره به تولیدکنندگان لوازم خانگی ایرانی بدهند تا خودی نشان داده و اعتماد آن‌ها را جلب کنند. 

به عقیده بسیاری از کارشناسان، این موضوع باعث شد تا تولیدکنندگان داخلی کیفیت محصولات و خدمات خود را ارتقا بخشند و کالایی تولید کنند، که شایسته یک خانواده ایرانی باشد. در این نوشتار، نگاهی دقیق‌تر به لوازم خانگی ایرانی می‌اندازیم. 

انواع لوازم خانگی ایرانی 

شاید بتوان گفت که یکی از دلایل تمایل و علاقه مردم به خرید کالاهای وارداتی، آن بود که برندهای ایرانی تنوع زیادی نداشتند یا اگر هم داشتند، سبد کالایی آن‌ها محدود بود. اما تحریم‌ها و عدم واردات لوازم خانگی فرصتی را برای تولیدکنندگان به وجود آورد تا کالاهای خود را به کمک مهندسان ایرانی و با همکاری برخی از تولیدکنندگان خارجی گسترش دهند. 

در سبد کالاهای تولیدی برندهای ایرانی، تقریبا هر محصولی یافت می‌شود. از محصولات و کالاهای کوچکی مانند گوشت کوب برقی و چرخ خیاطی گرفته تا کالاهای اساسی و اولیه منزل مانند یخچال فریزر، تلویزیون، ماشین لباسشویی و اجاق گاز. 

تولیدکنندگان لوازم خانگی، علاوه بر گسترش تنوع محصولات خانگی خود، به موارد دیگری نظیر خدمات پس از فروش، امکانات، کاربرد و از همه مهم‌تر قیمت نیز توجه خاصی دارند تا همه اقشار جامعه به ویژه آن‌هایی که برای خرید جهیزیه به دنبال خرید تلویزیون ارزان  و دیگر کالاهای قیمت مناسب هستند، بتوانند لوازم منزل خود را تهیه کنند. 

کیفیت لوازم خانگی ایرانی 

واقعیت این است که کالاهای ایرانی دست کمی از مدل‌های مشابه خارجی ندارند. درست است که برندهای خارجی در بعضی از موارد قدرتمندتر از شرکت‌های ایرانی عمل می‌کنند، اما باید توجه داشت که برندهای ایرانی تجربه کمتری به نسبت تولیدکنندگان خارجی دارند و برای تولید یک کالا موانع زیادی را پشت سر می‌گذارند. با این حال، بررسی کالاهای ایرانی نشان می‌دهد که کیفیت آن‌ها واقعا نسبت به قیمت آن‌ها مناسب بوده و بیشتر خانواده‌ها از خرید خود راضی هستند. 

برخی از برندهای ایرانی برای ارتقا کیفیت محصولات تولیدی خود، با برندهای معتبر خارجی مانند دوو، الجی و سامسونگ همکاری کرده و با بهره گیری از تجربیات آن‌ها و دانش متخصصان ایرانی، در جهت مثبتی پیش می‌روند. البته ذکر این موضوع خارج از لطف نیست که برخی از برندهای قدیمی ایرانی مانند هیمالیا، تجربه بسیار بالایی در زمینه تولید لوازم خانگی دارد و هنوز هم برخی از کالاهای تولیدی آن‌ها پس از گذشت چندین سال، در خانه مادربزرگ‌ها روشن هستند و کار می‌کنند.

گارانتی و خدمات پس از فروش

گارانتی و خدمات پس از فروش یکی از مهم‌ترین ملاک‌هایی است که در هنگام خرید لوازم خانگی برقی لازم است به آن دقت شود چرا که همیشه احتمال خراب شدن وسایل برقی به دلایل مختلف وجود دارد. به همین علت، خرید کالایی که گارانتی و خدمات پس از فروش کاملی داشته باشد، خیال خریدار را از بابت خرید آن کالا آسوده می‌کند. کالاهای خارجی، به دلیل اینکه نمایندگی رسمی در کشور ایران ندارند، خدمات پس از فروش معتبری نیز ارائه نمی‌دهند و اجناسی هم که در بازار وجود دارد، یا بدون گارانتی هستند و یا گارانتی آن‌ها نامعتبر است. 

این موضوع، وجه تمایز برندهای ایرانی و خارجی است، برندهای ایرانی معتقدند که فرآیند خرید یک کالا با بررسی، انتخاب و نهایتا خرید پایان نیافته و  پس از خرید یک کالا، گارانتی و خدمات پس از فروش، ادامه دهنده ارتباط میان مصرف کننده و تولید کننده است. به همین جهت، برندهای ایرانی برای تمامی کالاهای تولیدی خود گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر در نظر گرفته‌اند. خدمات برخی از برندها تنها به تماس ختم نشده و برای نصب و راه اندازی و یا تعمیر دستگاه، خود شرکت نمایندگان را می‌فرستد تا زحمتی بر دوش خریدار نباشد.

خرید لوازم خانگی ایرانی، انتخاب با چاشنی الزام

قیمت لوازم خانگی ایرانی 

این روزها که قیمت به اولویت اول خرید لوازم خانگی تبدیل شده است و همه افراد به هنگام خرید یک کالا، ابتدا قیمت آن را از فروشنده می‌پرسند یا در فروشگاه‌های اینترنتی جستجو می‌کنند، تولیدکنندگان لوازم خانگی تمامی تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا در قیمت گذاری، تمامی جوانب را در مد نظر قراردهند تا هر خانواده‌ای بتواند متناسب با بودجه و نیاز، کالاهای خود را خریداری کنند. 

ارزان‌تر بودن لوازم خانگی ایرانی به علت کیفیت پایین آن‌ها به نسبت نمونه‌های مشابه خارجی نیست، بلکه دلیل این قیمت مناسب و معقول آن است که تمامی قطعات این دستگاه‌ها از موتور تا دستگیره، در داخل کشور مونتاژ یا تولید می‌شود. همچنین برخلاف مدل‌‌های وارداتی، مسیر طولانی را با گذشت از آب‌ها، گمرک و انبارهای زیادی را تا رسیدن به درب منزل طی نکرده و تنها مسیری که طی می‌کنند از کارخانه یا نمایندگی به درب منزل خریداران است. این حذف واسطه، تولید قطعات در داخل، حذف هزینه گمرک، قیمت ارز خارجی و … در قیمت مناسب لوازم خانگی و تمایل خرید افراد به خرید یخچال فریزر ارزان و دیگر کالاهای ارزان قیمت تر ایرانی نقش بسزایی دارد.

لوازم خانگی ایرانی از کجا بخریم ؟ 

موضوعی که اکنون بیش از هر زمان دیگری می‌بایست به آن توجه شود، حمایت از تولید ملی و لوازم خانگی ایرانی است. از آنجایی که برندهای ایرانی اعتماد ما را پاسخ داده و خود را بر آن داشته‌اند تا کالاهایی تولید کنند که از نظر کیفیت و قیمت درخور و شایسته خانواده‌های ایرانی باشد، ما نیز می‌توانیم با خرید کالای ایرانی، از آن‌ها حمایت کنیم. 

یکی از فروشگاه‌هایی که با هدف حمایت از کالای داخلی، سبد کالایی خود را ارائه کرده است، فروشگاه رادهوم است. Radhome.co، یک فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی در استان خوزستان است که با بررسی بازار و سلیقه همه خانواده‌ها، تلاش نموده است تا سبد کاملی از لوازم خانگی برندهای مطرح و خوش نام و نشان ایرانی را ارائه دهد تا دست خریداران محترم برای انتخاب باز باشد. 

خرید لوازم خانگی ایرانی، انتخاب با چاشنی الزام

همچنین، کارشناسان این مجموعه با بررسی ابعاد مختلف هریک از کالا، نقد و بررسی تخصصی هریک از آن‌ها را نوشته‌اند تا فرآیند انتخاب و خرید، بیش از پیش آسان شود. قیمت‌های درج شده در رادهوم، بروز بوده تا هیچ مشکلی برای خریداران محترم به وجود نیاید. رادهوم، با بهره گیری از کادری حرفه‌ای در واحد لجستیک خود، متعهد می‌شود که سفارش کاربران را صحیح و سالم در کم‌ترین زمان ممکن به دست آن‌ها می‌رساند.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز