خبرگزاری کار ایران

خرید تیرآهن ساختمانی ( راهنمای خرید )

خرید تیرآهن ساختمانی  ( راهنمای خرید )
کد خبر : ۱۲۰۳۲۳۷

تیرآهن پروفیلی است که وظیفه اصلی آن تحمل تنش های ناشی از نیروی برشی و لنگر خمشی است و کاربرد اصلی آن در صنعت ساختمان می باشد. در فرآیند تولید این محصول از نورد گرم استفاده می شود و در تولید ساده و هاش آن تنها چند مرحله متفاوت وجود دارد. حجم بالای استفاده از این محصول، قیمت تیرآهن ساده را به یکی از عوامل تعیین کننده در قیمت تمام شده ساختمان تبدیل کرده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت و خرید انواع تیرآهن ساختمانی به سایت اهنات مراجعه نمایید.

این محصول فولادی که کاربرد فراوانی در ساختمان دارد با توجه به نسبت بال و نمای ظاهری به گروه های مختلفی تقسیم می شود که در اینجا قصد داریم به معرفی مختصر این محصول و سپس بررسی انواع آن بپردازیم.

درباره مدل های تیرآهن بیشتر بدانید

تیرآهن یک پروفیل شناخته شده با مقاطع عرضی I و H شکل است که از آلیاژهای مختلف فولاد ساخته شده است. این محصول به طور گسترده در ساخت و ساز ساختمان استفاده می شود. بنابراین، ساختمان های اسکلت فلزی بدون این مشخصات نمی توانند وجود داشته باشند. وظیفه اصلی این پروفیل در سازه ها حمل و انتقال بار بر روی ساختمان است، همچنین در طراحی ستون ها، خرپاها و تیرها به عنوان بهترین گزینه مورد استفاده قرار می گیرد. این پروفیل از دو قسمت بال و جان تشکیل شده است که قسمت اصلی و میانی تیرآهن را جان و لبه ها و کناره ها را بال می نامند.

انواع تیرآهن ساختمانی

به طور کلی، انواع تیرها در مهندسی معماری و سازه به عنوان یک عضو بلند، مستقیم و منشوری طراحی شده که برای تحمل بارهای مختلف اعمال شده در سراسر عضو تعریف می شود. اما در سازه های کوچکتر مانند کامیون ها و کابین ها و بدنه خودروها نیز از تیرآهن استفاده شده و با راهکارهای مشابه محاسبه می شود. البته برای خرید تیرآهن ساختمانی معمولاً عنوان تیر فقط برای اعضای افقی اطلاق می شود و اعضای عمودی را ستون می گویند.

در زیر به معرفی انواع تیرآهن ساختمانی می پردازیم.تنوع آن بیشتر به دلیل خواص مکانیکی و ظاهر آن است و هر کدام کاربردهای خاص خود را در صنایع مختلف دارند.

تیرآهن ساده یا IPE

این نوع تیرآهن به تیرآهن ساده معروف است و شبیه حرف I انگلیسی است. تیرآهن IPE مطابق با استانداردهای اروپایی تولید شده و مخفف IPET با نام اصلی کلمه  profile Eroeenne I است. سازه های طراحی شده در ساختمان سازی در ایران معمولا بر اساس این استاندارد می باشد و به همین دلیل این نوع تیرآهن هم محبوبیت بیشتری نزد مشتریان دارد و هم مصرف بالاتری نسبت به سایر تیرآهن های شناخته شده دارد.

خرید تیرآهن ساختمانی  ( راهنمای خرید )

تیرآهن‌INP

این نوع نیز مانند IPE به شکل I است و بر اساس استانداردهای روسیه و چین تولید می شود. تفاوت این نوع با IPE فقط در ضخامت تیغه است، در INP با فاصله گرفتن از جان ضخامت تیغه کاهش می یابد.

این دو نوع در بازار آهن و همچنین تولید داخل و به صورت وارداتی نیز در بازار آهن وجود دارند.

تیرآهن‌های IPA و INP بسیار شبیه به هم هستند، موارد زیادی وجود دارد که پس از خرید تیرآهن ساختمانی ، در محل تخلیه کالا و یا حتی پس از ساخت قسمت بیشتر ساختمان، شاهد استفاده نادرست از تیرآهن هستند، بنابراین توصیه می شود در تشخیص نوع استفاده شده دقت کنید.

تیرآهن هاش (بال پهن یا IPB)

تیرآهن هاش یا بال پهن یکی از زیرمجموعه های تیرآهن است.تیرآهن هاش بصورت سبک، سنگین و فوق سنگین است.  اگر بال تیرآهن برابر با جان آن باشد به آن تیرآهن هاش  (بال پهن) می گویند. آهنات در فروش، تامین و عرضه تیرآهن بال پهن سنگین تخصص دارد، بنابراین کارشناسان ما شما را در خرید و قیمت تیرآهن هاش راهنمایی خواهند کرد.

    بال‌پهن سنگین HEB

    بال‌پهن سبک HEA

    سنگین TPB

تیرآهن بال پهن سنگین (HEB) ضخیم تر از بال پهن سبک (HEA)است، بنابراین وزن تیرآهن بال پهن سبک در اندازه های مختلف متفاوت است،

نکته: علامت اختصاری V در این قسمت به معنای تیر سنگین و علامت L به معنای تیر سبک است. IPBV مخفف عبارت تیرآهن عریض سنگین و IPBL تیرآهن عریض است.

تیرآهن لانه زنبوری (CPE) چیست؟

برای اینکه تیرآهن در برابر لنگر خمشی مقاومت بیشتری داشته باشد، جان آن را به شکل ذوزنقه بریده و به نام لانه زنبوری جوش داده می شود. این گونه دارای حفره های توخالی در طول جان است که آن را شبیه کندو می کند. تیرآهن لانه‌زنبوری یا تیرآهن شبکه در استانداردها و ظواهر مختلف ساخته و به مشتری عرضه می شود.

این نوع تیرآهن در سال 1910 توسط شخصی به نام هورتن اختراع شد و نام آن برگرفته از ظاهر این محصول است. اصولاً وقتی از رو به این محصول نگاه می شود، خانه های توخالی در پهنای جان آن به شکل پنج ضلعی و شبیه کندوی عسل است. هدف اصلی تیرآهن لانه‌زنبوری این است که به تیر اجازه دهد در مقایسه با تیر نورد اولیه ، لنگر خمشی بیشتری را تحمل کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت تیرآهن لانه زنبوری و خرید تیرآهن ساختمانی به سایت آهنات مراجعه نمایید.

عوامل موثر بر قیمت تیرآهن

قیمت گذاری تیرآهن یک عامل مهم در تعیین هزینه هر پروژه ساخت و ساز است.تیرآهن به صورت شاخه ای و کیلوگرمی در بازار موجود است و عوامل زیادی در تعیین قیمت آنها موثر است. همواره نوسانات بازار ارز و میزان عرضه و تقاضا از مهمترین عوامل تعیین کننده قیمت فعلی تیرآهن است. به یاد داشته باشید که انتخاب کارخانه مناسب برای خرید تیرآهن ساختمانی ممکن است شما را در موقعیت بهتری قرار دهد.

خرید تیرآهن ساختمانی  ( راهنمای خرید )

قیمت روز تیرآهن

قیمت روز تیرآهن برای نوسانات بازار مسکن بسیار مهم است و عوامل زیادی در تعیین آن نقش دارند. عوامل موثر بر قیمت تیرآهن شامل مسائل سیاسی و اقتصادی، قیمت بازار جهانی آهن، نوسانات ارز، نوع، اندازه، کارخانه ها و وزن تیرآهن می باشد.

به همین دلیل همیشه باید برای اطلاع از نرخ دقیق از سایت های معتبر کمک بگیرید. آهنات با سال ها تجربه فروش و خرید تیرآهن ساختمانی ، یکی از معتبرترین منابع برای اطلاع از قیمت آهن است.

مزایای تیرآهن

تیرآهن یکی از مهمترین پروفیل های فولادی در صنعت ساختمان است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید تیرآهن ساختمانی و مزایای استفاده از آن، موارد زیر را در نظر بگیرید:

     اجرا و راه اندازی سریع

    قابلیت اتصال چند قسمت

    امکان توسعه پس از اتمام ساخت

    تیرها در کارخانه پیش ساخته می شوند

    استفاده فراوان در ارتفاعات بالا

کاربردهای تیرآهن

تیرآهن به طور گسترده در سازه های بتنی و فلزی استفاده می شود کاربردهای آن عبارتند از:

    کفی ستون

    تیرهای اصلی (شاه تیر)

    تیرهای میانی

    خرپا

    کف سوله ها و انبارها

تیرآهن یکی از مهمترین پروفیل های فولادی با کاربردهای فراوان در پروژه های صنعتی و ساختمانی می باشد. وظیفه اصلی تیرآهن مقاومت در برابر تنش های نیروهای وارد بر آن است. این قطعه فولادی انواع مختلفی دارد و کارخانه های متعددی در ایران وجود دارد که این محصول را تولید می کنند.

برای خرید تیرآهن ساختمانی و کسب اطلاعات به سایت آهنات مراجعه کنید و در صورت نیاز به مشاوره رایگان در زمینه خرید تیرآهن و سازندگان آن با ما تماس بگیرید . وب سایت آهنات به عنوان فروشنده این محصولات با قیمت رقابتی در خدمت شما مشتریان گرامی می باشد.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز