در هفدهمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی مطرح شد:
پساکرونا؛ دوره اقتداریابی روابط عمومی/ معرفی برترین های روابط عمومی ایران
هفدهمین دوره سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی با بررسی زوایای روابط عمومی پساکرونا و صدور بیانیه مشتمل بر الزامات جدید روابط عمومی، به کار خود پایان داد.
در افتتاحیه این رویداد، هوشمند سفیدی دبیرکل سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی و رئیس خانه روابط عمومی ایران، با بررسی مهمترین ابعاد روابط عمومی پساکرونا گفت: تقویت بعد دیجیتال، بازگشت به ارتباطات انسانی با نگاه عمیق و فراگیر، مهارتافزایی در مواجهه پویا با بحرانها و اتخاذ رویکردهای متوازن و دموکراتیک، بخشی از این ابعاد هستند که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.
پس از آن، با اعطای لوح و تندیس و نشان ویژه از مدیران ارشد ارتباط گستر، مدیران برتر روابط عمومی، کارشناسان برتر روابط عمومی تجلیل شد.
- مدیران ارشد ارتباط گستر
- مهندس عطالله معروفخانی-مدیرعامل فولاد هرمزگان
- دکتر محسن مصطفی پور-مدیرعامل فولاد غدیر نی ریز
- دکتر عزیز قنواتی-مدیرعامل فولاد آتیه خاورمیانه
- دکتر محمدعلی دادور-مدیرعامل نفت ستاره خلیج فارس
- دکتر محمد محسن صدر-مدیرعامل فارا
- دکتر حسین عامریان-مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد
- دکتر علی وکیلی-مدیرعامل فرآب
- مهندس تورج زارع-مدیرعامل آلومینای ایران
- مهندس علی محمدی-مدیرعامل آهن و فولاد ارفع
- نشانهای ویژه
- نشان مدیریت روابط عمومی–هادی نباتی نژاد
- نشان روابط عمومی سرآمد-نفت ستاره خلیج فارس
- نشان روابط عمومی سرآمد دیجیتال-ایرانسل
- نشان روابط عمومی هوشمند-همراه اول
- نشان روابط عمومی موثر-صنایع مس ایران
- مدیران برتر روابط عمومی
- مژگان کریمی جزی زاده-مدیرکل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شهید بهشتی
- حسین طالبی-مدیرکل روابط عمومی چادرملو
- رضا صفریان–مدیرکل روابط عمومی فولاد هرمزگان
- امیر نیکرویان-مدیرکل روابط عمومی گروه مالی گردشگری
- مهندس مصطفی درویشی-مدیرکل روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران
- امیرحسین حاجی رحیمیان-مدیرکل روابط عمومی صبافولاد خلیج فارس
- دکتر پدرام پاکآیین-مدیرکل روابط عمومی بانک صادرات
- سیدمصطفی فخری بافقی-مدیرکل روابط عمومی سنگ آهن مرکزی ایران–بافق
- دکتر مصطفی محمدی-مدیرکل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی زنجان
- کارشناسان برتر روابطعمومی
- مریم علی کردی-کمیته امداد امام (ره)
- دکتر کاظم عسگری-بانک سپه
- مسعود تاران-دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان
- حامیان
- کانون تبلیغات و نقش و نگار پوپک–جناب خرم
- فست کلیک–جناب محمودی
- صنایع دستی آقاجانی–جناب آقاجانی
سپس در بخش استانی روابط عمومی های برتر براساس موضوع به شرح زیر معرفی شد:
- ارتباطات رسانهای
-مس شهر بابک
-فولاد غدیر نی ریز
-فولاد آذربایجان
- ارتباطات الکترونیکی و مجازی
-اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران
-دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شهید بهشتی
-مس سرچشمه
- برنامهریزی ارتباطی و پیوست ارتباطی
-فولاد هرمزگان
-مس سونگون
- مدیریت راهبردی روابط عمومی
-دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی زنجان
-سازمان منطقه ویژه اقتصادی، صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس
- مطالعات ارتباطی و افکار عمومی
-مس سونگون
-مس سرچشمه
- ارتباطات مردمی و تکریم ارباب رجوع
-اداره کل ثبت اسناد و املاک تهران
- ارتباطات فرهنگی(تبلیغاتی/ انتشاراتی)
-مس شهر بابک
-فولاد سنگان خراسان
-فولاد آذربایجان
- اطلاع رسانی
-آهن و فولاد ارفع
-مس سونگون
- روابط عمومی بحران
-فولاد سنگان خراسان
-مجتمع فولاد غدیر نی ریز
در پایان هفدهمین سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی نیز بیانیه زیر قرائت شد:
کروناویروس که تقریباً از 9 ماه پیش به عنوان یکی از پاندمیهای مهم تاریخ بشر ظاهر شده، تأثیر شگرفی بر همه ابعاد زندگی بر جای گذاشته است.
شناخت این تأثیرات و ابعاد منفی و مثبت آن برای عملکرد بهینه در حالِ حاضر و آینده، بسیار ضروری است و "هفدهمین سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی"، نخستین پاسخ علمی و جهانی به این نیاز است.
رئوس مهمترین نتایج این گردهمایی علمی را میتوان به شکل زیر فهرست کرد:
1-یکی از نقشهای مهم روابط عمومی، پیریزی ارتباط پایدار با کلیۀ ذینفعان است که اساس آن در وضعیتهای عادی شکل میگیرد تا در مواقع بحرانی، از ذخیره و انباشته آن بهرهبرداری شود. بدون توجه به این اصل اساسی، انتظار همکاری در مواقع بحرانی، بیهوده خواهد بود.
2-استفاده از "الگوی ارتباطات دوسویۀ همسنگ و متقارن"، عاملی مهم در ایجاد "اعتماد" به عنوان سازۀ اصلی سرمایۀ ارتباطی و اجتماعی است، درحالیکه انتخاب الگوی ارتباطات ناهمسنگ (و غیردموکراتیک)، عامل مهمی در کاهش و زوال سرمایۀ ارتباطی و اجتماعی است و بدون وجود چنین سرمایهای، انتظار همکاری مردم در مواقع بحرانی، غیرعقلایی است.
3-از تأثیرات مهم کرونا بر روابط عمومی، رخنمایی از اهمیت این حرفه است که بر "همکاری" تأکید میکند و میآزمود که حتی در ایام قرنطینه، با استفاده از مهارتهای ارتباطی و روابط عمومی، میتوان در فضای دیجیتال و عرصهای به نام "جهان" و همنشینانی همسرنوشت سخن گفت.
4-روابطعمومیها باید به جدیدترین یافتههای علمی در حوزه ارتباطات، مخاطبشناسی، رسانههای نوین و سایر علوم وابسته، مجهز شوند و دانستههای خود را بهمنظور کسب آمادگی برای حلوفصل بحرانها روزآمد کنند.
5-روابط عمومی باید قدرت پیشبینی بحرانها در گونههای مختلف را داشته باشد و خود را برای عبور موفقیتآمیز از هر بحرانی آماده کند.
6-تمرین ارتباطات بحران به ویژه در بحرانهای مربوط به سلامت، باید به طور جدی در دستور کار سازمانهای مسئول قرار گیرد.
7-صداقت و صراحت و اطلاعرسانی بهنگام، اصول انکارناپذیر در ارتباطات بحراناند، و با هیچ بهانهای نباید مخدوش شوند.
8-عامل کلیدی در موفقیت ارتباطات بحران، وجود اعتماد بین دولت و مردم است و باید برای تحقق این امر، همۀ امکانات از سوی دولتمردان و روابط عمومیها به کار گرفته شود.
9-دبیرخانه سمپوزیوم امیدوار است یافتهها و دستاورهای این گردهمایی بتواند روند غلبه بر شیوع کرونا در پهنۀ جهان را سرعت بخشد و زمینهساز تقویت جایگاه روابطعمومیها در برخورد با انواع بحران باشد.
پس از آن، روابط عمومی های برتر کشور در بخش ملی به شرح زیر معرفی شدند:
- ارتباطات رسانهای
-همراه اول
-نفت ستاره خلیج فارس
-سهامی بیمه ایران
-صبافولاد خلیج فارس
- ارتباطات الکترونیکی و مجازی
-ایرانسل
-صنایع مس ایران
-فرآب
-صندوق بازنشستگی فولاد
- برنامهریزی ارتباطی و پیوست ارتباطی
-فولاد هرمزگان
-آلومینای ایران
-سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور
- مدیریت راهبردی روابط عمومی
-بانک سپه
-نفت ستاره خلیج فارس
-شرکت ملی فولاد ایران
- مطالعات ارتباطی و افکار عمومی
-سنگ آهن مرکزی جمهوری اسلامی ایران – بافق
- ارتباطات مردمی و تکریم ارباب رجوع
-هواپیمایی آسمان
-بیمه پارسیان
-بیمه کوثر
- ارتباطات فرهنگی(تبلیغاتی/ انتشاراتی)
-عملیات غیرصنعتی پازارگاد
-بانک صادرات
-بانک سپه
-سازمان بنادر و دریانوردی
- اطلاع رسانی
-گروه مالی گردشگری
-صنایع پتروشیمی خلیج فارس
-هلدینگ توکا فولاد
-شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد
- روابط عمومی بحران
-سهامی بیمه ایران
-صنایع مس ایران