خبرگزاری کار ایران

در هفدهمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی مطرح شد:

پساکرونا؛ دوره اقتداریابی روابط عمومی/ معرفی برترین های روابط عمومی ایران

پساکرونا؛ دوره اقتداریابی روابط عمومی/ معرفی برترین های روابط عمومی ایران
کد خبر : ۱۱۹۲۵۲۸

هفدهمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی با بررسی زوایای روابط عمومی پساکرونا و صدور بیانیه مشتمل بر الزامات جدید روابط عمومی، به کار خود پایان داد.

در افتتاحیه این رویداد، هوشمند سفیدی دبیرکل سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی و رئیس خانه روابط عمومی ایران، با بررسی مهمترین ابعاد روابط عمومی پساکرونا گفت: تقویت بعد دیجیتال، بازگشت به ارتباطات انسانی با نگاه عمیق و فراگیر، مهارت‌افزایی در مواجهه پویا با بحران‌ها و اتخاذ رویکردهای متوازن و دموکراتیک، بخشی از این ابعاد هستند که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

پس از آن، با اعطای لوح و تندیس و نشان ویژه از مدیران ارشد ارتباط گستر، مدیران برتر روابط عمومی، کارشناسان برتر روابط عمومی تجلیل شد.

 

  1. مدیران ارشد ارتباط گستر
  • مهندس عطالله معروفخانی-مدیرعامل فولاد هرمزگان
  • دکتر محسن مصطفی پور-مدیرعامل فولاد غدیر نی ریز
  • دکتر عزیز قنواتی-مدیرعامل فولاد آتیه خاورمیانه
  • دکتر محمدعلی دادور-مدیرعامل نفت ستاره خلیج فارس
  • دکتر محمد محسن صدر-مدیرعامل فارا
  • دکتر حسین عامریان-مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد
  • دکتر علی وکیلی-مدیرعامل فرآب
  • مهندس تورج زارع-مدیرعامل آلومینای ایران
  • مهندس علی محمدی-مدیرعامل آهن و فولاد ارفع
  1. نشان‌های ویژه
  • نشان مدیریت روابط عمومی–هادی نباتی نژاد
  • نشان روابط عمومی سرآمد-نفت ستاره خلیج فارس
  • نشان روابط عمومی سرآمد دیجیتال-ایرانسل
  • نشان روابط عمومی هوشمند-همراه اول
  • نشان روابط عمومی موثر-صنایع مس ایران
  1. مدیران برتر روابط عمومی
  • مژگان کریمی جزی زاده-مدیرکل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شهید بهشتی
  • حسین طالبی-مدیرکل روابط عمومی چادرملو
  • رضا صفریان–مدیرکل روابط عمومی فولاد هرمزگان
  • امیر نیکرویان-مدیرکل روابط عمومی گروه مالی گردشگری
  • مهندس مصطفی درویشی-مدیرکل روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران
  • امیرحسین حاجی رحیمیان-مدیرکل روابط عمومی صبافولاد خلیج فارس
  • دکتر پدرام پاک‌آیین-مدیرکل روابط عمومی بانک صادرات
  • سیدمصطفی فخری بافقی-مدیرکل روابط عمومی سنگ آهن مرکزی ایران–بافق
  • دکتر مصطفی محمدی-مدیرکل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی زنجان
  1. کارشناسان برتر روابط‌عمومی
  • مریم علی کردی-کمیته امداد امام (ره)
  • دکتر کاظم عسگری-بانک سپه
  • مسعود تاران-دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان
  1. حامیان
  • کانون تبلیغات و نقش و نگار پوپک–جناب خرم
  • فست کلیک–جناب محمودی
  • صنایع دستی آقاجانی–جناب آقاجانی

سپس در بخش استانی روابط عمومی های برتر براساس موضوع به شرح زیر معرفی شد:

  1. ارتباطات رسانه‌ای

-مس شهر بابک

-فولاد غدیر نی ریز

-فولاد آذربایجان

  1. ارتباطات الکترونیکی و مجازی

-اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

-دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شهید بهشتی

-مس سرچشمه

  1. برنامه‌ریزی ارتباطی و پیوست ارتباطی

-فولاد هرمزگان

-مس سونگون

  1. مدیریت راهبردی روابط عمومی

-دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی زنجان

-سازمان منطقه ویژه اقتصادی، صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس

  1. مطالعات ارتباطی و افکار عمومی

-مس سونگون

-مس سرچشمه

  1. ارتباطات مردمی و تکریم ارباب رجوع

-اداره کل ثبت اسناد و املاک تهران

  1. ارتباطات فرهنگی(تبلیغاتی/ انتشاراتی)

-مس شهر بابک

-فولاد سنگان خراسان

-فولاد آذربایجان

  1. اطلاع رسانی

-آهن و فولاد ارفع

-مس سونگون

  1. روابط عمومی بحران

-فولاد سنگان خراسان

-مجتمع فولاد غدیر نی ریز

در پایان هفدهمین سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی نیز بیانیه زیر قرائت شد:

کروناویروس که تقریباً از 9 ماه پیش به عنوان یکی از پاندمی‌های مهم تاریخ بشر ظاهر شده، تأثیر شگرفی بر همه ابعاد زندگی بر جای گذاشته است.

شناخت این تأثیرات و ابعاد منفی و مثبت آن برای عملکرد بهینه در حالِ حاضر و آینده، بسیار ضروری است و "هفدهمین سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی"، نخستین پاسخ علمی و جهانی به این نیاز است.

رئوس مهم‌ترین نتایج این گردهمایی علمی را می‌توان به شکل زیر فهرست کرد:

1-یکی از نقش‌های مهم روابط عمومی، پی‌ریزی ارتباط پایدار با کلیۀ ذی‌نفعان است که اساس آن در وضعیت‌های عادی شکل می‌گیرد تا در مواقع بحرانی، از ذخیره و انباشته آن بهره‌برداری شود. بدون توجه به این اصل اساسی، انتظار همکاری در مواقع بحرانی، بیهوده خواهد بود.

2-استفاده از "الگوی ارتباطات دوسویۀ همسنگ و متقارن"، عاملی مهم در ایجاد "اعتماد" به عنوان سازۀ اصلی سرمایۀ ارتباطی و اجتماعی است، درحالی‌که انتخاب الگوی ارتباطات ناهمسنگ (و غیردموکراتیک)، عامل مهمی در کاهش و زوال سرمایۀ ارتباطی و اجتماعی است و بدون وجود چنین سرمایه‌ای، انتظار همکاری مردم در مواقع بحرانی، غیرعقلایی است.

3-از تأثیرات مهم کرونا بر روابط عمومی، رخ‌نمایی از اهمیت این حرفه است که بر "همکاری" تأکید می‌کند و می‌آزمود که حتی در ایام قرنطینه، با استفاده از مهارتهای ارتباطی و روابط عمومی، می‌توان در فضای دیجیتال و عرصه‌ای به نام "جهان" و همنشینانی هم‌سرنوشت سخن گفت.

4-روابط‌عمومی‌ها باید به جدیدترین یافته‌های علمی در حوزه ارتباطات، مخاطب‌شناسی، رسانه‌های نوین و سایر علوم وابسته، مجهز شوند و دانسته‌های خود را به‌منظور کسب آمادگی برای حل‌وفصل بحران‌ها روزآمد کنند.

5-روابط عمومی باید قدرت پیش‌بینی بحران‌ها در گونه‌های مختلف را داشته باشد و خود را برای عبور موفقیت‌آمیز از هر بحرانی آماده کند.

6-تمرین ارتباطات بحران به ویژه در بحران‌های مربوط به سلامت، باید به طور جدی در دستور کار سازمان‌های مسئول قرار گیرد.

7-صداقت و صراحت و اطلاع‌رسانی بهنگام، اصول انکارناپذیر در ارتباطات بحران‌اند، و با هیچ بهانه‌ای نباید مخدوش شوند.

8-عامل کلیدی در موفقیت ارتباطات بحران، وجود اعتماد بین دولت و مردم است و باید برای تحقق این امر، همۀ امکانات از سوی دولتمردان و روابط عمومی‌ها به کار گرفته شود.

9-دبیرخانه سمپوزیوم امیدوار است یافته‌ها و دستاورهای این گردهمایی بتواند روند غلبه بر شیوع کرونا در پهنۀ جهان را سرعت بخشد و زمینه‌ساز تقویت جایگاه روابط‌عمومی‌ها در برخورد با انواع بحران باشد.

پس از آن، روابط عمومی های برتر کشور در بخش ملی به شرح زیر معرفی شدند:

  1. ارتباطات رسانه‌ای

-همراه اول

-نفت ستاره خلیج فارس

-سهامی بیمه ایران

-صبافولاد خلیج فارس

  1. ارتباطات الکترونیکی و مجازی

-ایرانسل

-صنایع مس ایران

-فرآب

-صندوق بازنشستگی فولاد

  1. برنامه‌ریزی ارتباطی و پیوست ارتباطی

-فولاد هرمزگان

-آلومینای ایران

-سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور

  1. مدیریت راهبردی روابط عمومی

-بانک سپه

-نفت ستاره خلیج فارس

-شرکت ملی فولاد ایران

  1. مطالعات ارتباطی و افکار عمومی

-سنگ آهن مرکزی جمهوری اسلامی ایران – بافق

  1. ارتباطات مردمی و تکریم ارباب رجوع

-هواپیمایی آسمان

-بیمه پارسیان

-بیمه کوثر

  1. ارتباطات فرهنگی(تبلیغاتی/ انتشاراتی)

-عملیات غیرصنعتی پازارگاد

-بانک صادرات

-بانک سپه

-سازمان بنادر و دریانوردی

  1. اطلاع رسانی

-گروه مالی گردشگری

-صنایع پتروشیمی خلیج فارس

-هلدینگ توکا فولاد

-شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد

  1. روابط عمومی بحران

-سهامی بیمه ایران

-صنایع مس ایران

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
پیشنهاد امروز