خبرگزاری کار ایران

در هفدهمین دوره سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی مطرح شد:

پساکرونا؛ دوره اقتداریابی روابط عمومی/ معرفی برترین های روابط عمومی ایران

پساکرونا؛ دوره اقتداریابی روابط عمومی/ معرفی برترین های روابط عمومی ایران
کد خبر : ۱۱۹۲۵۲۸

هفدهمین دوره سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی با بررسی زوایای روابط عمومی پساکرونا و صدور بیانیه مشتمل بر الزامات جدید روابط عمومی، به کار خود پایان داد.

در افتتاحیه این رویداد، هوشمند سفیدی دبیرکل سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی و رئیس خانه روابط عمومی ایران، با بررسی مهمترین ابعاد روابط عمومی پساکرونا گفت: تقویت بعد دیجیتال، بازگشت به ارتباطات انسانی با نگاه عمیق و فراگیر، مهارت‌افزایی در مواجهه پویا با بحران‌ها و اتخاذ رویکردهای متوازن و دموکراتیک، بخشی از این ابعاد هستند که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

پس از آن، با اعطای لوح و تندیس و نشان ویژه از مدیران ارشد ارتباط گستر، مدیران برتر روابط عمومی، کارشناسان برتر روابط عمومی تجلیل شد.

 

  1. مدیران ارشد ارتباط گستر
  • مهندس عطالله معروفخانی-مدیرعامل فولاد هرمزگان
  • دکتر محسن مصطفی پور-مدیرعامل فولاد غدیر نی ریز
  • دکتر عزیز قنواتی-مدیرعامل فولاد آتیه خاورمیانه
  • دکتر محمدعلی دادور-مدیرعامل نفت ستاره خلیج فارس
  • دکتر محمد محسن صدر-مدیرعامل فارا
  • دکتر حسین عامریان-مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد
  • دکتر علی وکیلی-مدیرعامل فرآب
  • مهندس تورج زارع-مدیرعامل آلومینای ایران
  • مهندس علی محمدی-مدیرعامل آهن و فولاد ارفع
  1. نشان‌های ویژه
  • نشان مدیریت روابط عمومی–هادی نباتی نژاد
  • نشان روابط عمومی سرآمد-نفت ستاره خلیج فارس
  • نشان روابط عمومی سرآمد دیجیتال-ایرانسل
  • نشان روابط عمومی هوشمند-همراه اول
  • نشان روابط عمومی موثر-صنایع مس ایران
  1. مدیران برتر روابط عمومی
  • مژگان کریمی جزی زاده-مدیرکل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شهید بهشتی
  • حسین طالبی-مدیرکل روابط عمومی چادرملو
  • رضا صفریان–مدیرکل روابط عمومی فولاد هرمزگان
  • امیر نیکرویان-مدیرکل روابط عمومی گروه مالی گردشگری
  • مهندس مصطفی درویشی-مدیرکل روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران
  • امیرحسین حاجی رحیمیان-مدیرکل روابط عمومی صبافولاد خلیج فارس
  • دکتر پدرام پاک‌آیین-مدیرکل روابط عمومی بانک صادرات
  • سیدمصطفی فخری بافقی-مدیرکل روابط عمومی سنگ آهن مرکزی ایران–بافق
  • دکتر مصطفی محمدی-مدیرکل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی زنجان
  1. کارشناسان برتر روابط‌عمومی
  • مریم علی کردی-کمیته امداد امام (ره)
  • دکتر کاظم عسگری-بانک سپه
  • مسعود تاران-دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان
  1. حامیان
  • کانون تبلیغات و نقش و نگار پوپک–جناب خرم
  • فست کلیک–جناب محمودی
  • صنایع دستی آقاجانی–جناب آقاجانی

سپس در بخش استانی روابط عمومی های برتر براساس موضوع به شرح زیر معرفی شد:

  1. ارتباطات رسانه‌ای

-مس شهر بابک

-فولاد غدیر نی ریز

-فولاد آذربایجان

  1. ارتباطات الکترونیکی و مجازی

-اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران

-دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی شهید بهشتی

-مس سرچشمه

  1. برنامه‌ریزی ارتباطی و پیوست ارتباطی

-فولاد هرمزگان

-مس سونگون

  1. مدیریت راهبردی روابط عمومی

-دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی زنجان

-سازمان منطقه ویژه اقتصادی، صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس

  1. مطالعات ارتباطی و افکار عمومی

-مس سونگون

-مس سرچشمه

  1. ارتباطات مردمی و تکریم ارباب رجوع

-اداره کل ثبت اسناد و املاک تهران

  1. ارتباطات فرهنگی(تبلیغاتی/ انتشاراتی)

-مس شهر بابک

-فولاد سنگان خراسان

-فولاد آذربایجان

  1. اطلاع رسانی

-آهن و فولاد ارفع

-مس سونگون

  1. روابط عمومی بحران

-فولاد سنگان خراسان

-مجتمع فولاد غدیر نی ریز

در پایان هفدهمین سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی نیز بیانیه زیر قرائت شد:

کروناویروس که تقریباً از 9 ماه پیش به عنوان یکی از پاندمی‌های مهم تاریخ بشر ظاهر شده، تأثیر شگرفی بر همه ابعاد زندگی بر جای گذاشته است.

شناخت این تأثیرات و ابعاد منفی و مثبت آن برای عملکرد بهینه در حالِ حاضر و آینده، بسیار ضروری است و "هفدهمین سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی"، نخستین پاسخ علمی و جهانی به این نیاز است.

رئوس مهم‌ترین نتایج این گردهمایی علمی را می‌توان به شکل زیر فهرست کرد:

1-یکی از نقش‌های مهم روابط عمومی، پی‌ریزی ارتباط پایدار با کلیۀ ذی‌نفعان است که اساس آن در وضعیت‌های عادی شکل می‌گیرد تا در مواقع بحرانی، از ذخیره و انباشته آن بهره‌برداری شود. بدون توجه به این اصل اساسی، انتظار همکاری در مواقع بحرانی، بیهوده خواهد بود.

2-استفاده از "الگوی ارتباطات دوسویۀ همسنگ و متقارن"، عاملی مهم در ایجاد "اعتماد" به عنوان سازۀ اصلی سرمایۀ ارتباطی و اجتماعی است، درحالی‌که انتخاب الگوی ارتباطات ناهمسنگ (و غیردموکراتیک)، عامل مهمی در کاهش و زوال سرمایۀ ارتباطی و اجتماعی است و بدون وجود چنین سرمایه‌ای، انتظار همکاری مردم در مواقع بحرانی، غیرعقلایی است.

3-از تأثیرات مهم کرونا بر روابط عمومی، رخ‌نمایی از اهمیت این حرفه است که بر "همکاری" تأکید می‌کند و می‌آزمود که حتی در ایام قرنطینه، با استفاده از مهارتهای ارتباطی و روابط عمومی، می‌توان در فضای دیجیتال و عرصه‌ای به نام "جهان" و همنشینانی هم‌سرنوشت سخن گفت.

4-روابط‌عمومی‌ها باید به جدیدترین یافته‌های علمی در حوزه ارتباطات، مخاطب‌شناسی، رسانه‌های نوین و سایر علوم وابسته، مجهز شوند و دانسته‌های خود را به‌منظور کسب آمادگی برای حل‌وفصل بحران‌ها روزآمد کنند.

5-روابط عمومی باید قدرت پیش‌بینی بحران‌ها در گونه‌های مختلف را داشته باشد و خود را برای عبور موفقیت‌آمیز از هر بحرانی آماده کند.

6-تمرین ارتباطات بحران به ویژه در بحران‌های مربوط به سلامت، باید به طور جدی در دستور کار سازمان‌های مسئول قرار گیرد.

7-صداقت و صراحت و اطلاع‌رسانی بهنگام، اصول انکارناپذیر در ارتباطات بحران‌اند، و با هیچ بهانه‌ای نباید مخدوش شوند.

8-عامل کلیدی در موفقیت ارتباطات بحران، وجود اعتماد بین دولت و مردم است و باید برای تحقق این امر، همۀ امکانات از سوی دولتمردان و روابط عمومی‌ها به کار گرفته شود.

9-دبیرخانه سمپوزیوم امیدوار است یافته‌ها و دستاورهای این گردهمایی بتواند روند غلبه بر شیوع کرونا در پهنۀ جهان را سرعت بخشد و زمینه‌ساز تقویت جایگاه روابط‌عمومی‌ها در برخورد با انواع بحران باشد.

پس از آن، روابط عمومی های برتر کشور در بخش ملی به شرح زیر معرفی شدند:

  1. ارتباطات رسانه‌ای

-همراه اول

-نفت ستاره خلیج فارس

-سهامی بیمه ایران

-صبافولاد خلیج فارس

  1. ارتباطات الکترونیکی و مجازی

-ایرانسل

-صنایع مس ایران

-فرآب

-صندوق بازنشستگی فولاد

  1. برنامه‌ریزی ارتباطی و پیوست ارتباطی

-فولاد هرمزگان

-آلومینای ایران

-سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور

  1. مدیریت راهبردی روابط عمومی

-بانک سپه

-نفت ستاره خلیج فارس

-شرکت ملی فولاد ایران

  1. مطالعات ارتباطی و افکار عمومی

-سنگ آهن مرکزی جمهوری اسلامی ایران – بافق

  1. ارتباطات مردمی و تکریم ارباب رجوع

-هواپیمایی آسمان

-بیمه پارسیان

-بیمه کوثر

  1. ارتباطات فرهنگی(تبلیغاتی/ انتشاراتی)

-عملیات غیرصنعتی پازارگاد

-بانک صادرات

-بانک سپه

-سازمان بنادر و دریانوردی

  1. اطلاع رسانی

-گروه مالی گردشگری

-صنایع پتروشیمی خلیج فارس

-هلدینگ توکا فولاد

-شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد

  1. روابط عمومی بحران

-سهامی بیمه ایران

-صنایع مس ایران

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز