خبرگزاری کار ایران

راهنمای انتخاب بروکر در سال 2022 میلادی برای ایرانیان

راهنمای انتخاب بروکر در سال 2022 میلادی برای ایرانیان
کد خبر : ۱۱۸۹۹۰۹

بروکر چیست؟

بروکر در معنای لغت به "واسط" یا فردی گفته می‌شود که انجام کاری را تسهیل می‌کند. بروکر در ترجمه‌ی دقیق‌تر به کارگزارانی گفته می‌شود که دسترسی علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری و خرید و فروش در بازارهای جهانی را فراهم می‌کنند. بروکرها، نهادهای مالی واسط بین‌المللی هستند که خریداران و فروشندگان یک دارایی را به یکدیگر متصل کرده، تا امر خرید و فروش در سطح جهانی اتفاق بیفتد. برای آشنایی بهتر با خدمات ارائه شده توسط بروکر برروی این لینک کلیک کرده تا به مقاله انتخاب بروکر در وبسایت معامله گر ایرانی منتقل شوید.

بروکر چه خدماتی را ارائه میکند؟

همانطور که پیشتر مطرح شد، بروکرها در گام اول، خریداران و فروشندگان یک دارایی مشخص را به یکدیگر متصل کرده تا اصطلاحا، معامله جوش بخورد. این بدان معناست که برای خریدار، سمت دیگر معامله (یا همان فروشنده) را پیدا کرده و بالعکس. اما خدمات ارائه شده توسط این کارگزاران محدود به همین امر نبوده، بلکه بسیار بیشتر از این موارد است.

اولین خدمت بروکرها، ایجاد یک سبد معاملاتی گسترده است. برای مثال، بعضی از بروکرها تنها 100 دارایی را برای خرید و فروش مشتریان خود ارائه کرده‌اند، این در حالی است که بعضی بروکرها ممکن است تا 400 دارایی مختلف را برای مشتریان خود فراهم کرده باشند. هر چقدر سبد معاملاتی بزرگتر باشد، به معنای این است که بروکر در کار خود (پیدا کردن خریداران و فروشندگان) موفق‌تر بوده است. اما باید به این نکته دقت داشت که داشتن سبد معاملاتی گسترده، لزوما به معنای کیفیت بیشتر بروکر نیست. بلکه برای ارزیابی کیفیت بروکر، باید موارد دیگری در نظر گرفته شود که در ادامه‌ی مقاله به آن خواهیم رسید.

لوریج

خدمت دیگر بروکرها، چیزی با نام لوریج یا همان اهرم است. بروکرها برای جذب مشتری بیشتر (خریدار/فروشنده)، قابلیتی با عنوان اهرم را ارائه کرده‌اند. اهرم‌ها در حقیقت مبلغی است که کارگزار، به عنوان امانت در اختیار تریدر قرار داده تا با انجام معاملات بزرگتر، سود بیشتری از معاملات کسب نماید. اما دقت داشته باشید که بروکر تنها تا زمانیکه در سود باشید همراه شما بوده و به محض اینکه وارد ضرر شوید و اصل پول خود را متضرر شوید، مبلغ امانی را از شما پس خواهند گرفت.

استفاده از لوریج دو قسمت دارد. قسمت اول آن، امکان افزایش سود از هر معامله بوده و بسیار کاربردی است. اما قسمت دوم آن، بالا بردن ریسک معاملات و صفر شدن موجودی شما است. هر چه میزان لوریج بالاتر باشد، احتمال متضرر شدن بیشتر خواهد بود. برای اینکه بدانید لوریج چیست و از وقوع ضررهای احتمالی جلوگیری کنید، به این مقاله مراجعه کنید تا زیر و بم این خدمت بروکر را بهتر بشناسید.

راهنمای انتخاب بروکر در سال 2022 میلادی برای ایرانیان

کارمزدها

بروکرها اگرچه امکان ثبت نام و انجام معاملات را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهند، اما هنگامیکه شروع به خرید و فروش دارایی‌های مختلف می‌کنید، از معاملات شما (بسته حجم معامله)، کارمزد دریافت می‌کنند. این کارمزدها به سه شکل کلی است که در میان تمامی کارگزاران مشترک بوده، اما میزان کارمزدهای دریافتی، متفاوت است.

کارمزدهایی که بروکرها دریافت می‌کنند به سه شکل کلی اسپرد، کمیسیون و بهره شبانه بوده که هر سه روش در وبسایت معامله گر ایرانی irtrader.net توضیح داده شده است. اما به صورت خلاصه، اسپرد به تفاوت قیمت در هنگام خرید و فروش گفته شده (همانند تفاوت قیمت خرید و فروش دلار در صرافی‌ها)، کمیسیون کارمزدی است که بر مبنای حجم معامله دریافت می‌شود و نهایتا معاملاتی که بیشتر از یک روز باز باشند، مشمول نوعی از کمیسیون شده که به آن بهره شبانه گفته می‌شود. هنگام انتخاب بروکر، باید مطمئن شوید که میزان کارمزدهای دریافتی در بازه‌ی معقول و قابل قبولی باشد.

انتخاب بروکر

نباید برای انتخاب بروکر، عجله داشته باشید، بلکه باید ابتدا سبک معاملاتی خود را انتخاب کنید و سپس به دنبال بروکری باشید که بهترین تناسب را با روش معامله‌ی شما و همچنین با دارایی مورد علاقه شما داشته باشد. بسیاری از افراد به دنبال خرید و فروش طلا هستند، این در حالی است که بعضی از افراد به دنبال سرمایه‌گذاری برروی رمزارزها هستند. بنابراین، لزوما نمی‌توان یک بروکر را به همه‌ی معامله گران معرفی کرد. بنابراین، توصیه می‌کنیم که ابتدا سبک معاملاتی خود را پیدا کنید (اگر نمی‌دانید سبک معاملاتی چیست، به سراغ کارشناسان وبسایت معامله گر ایرانی بروید) و سپس بر مبنای نوع استراتژی معاملاتی، بروکر مناسب خود را پیدا کنید.

معرفی یک بروکر معتبر

اگرچه انتخاب بروکر باید بر مبنای استراتژی معاملاتی باشد، اما بهتر است نام یک کارگزار معتبر جهانی را در گوشه‌ی ذهن خود داشته باشید. کارگزاری‌ای که فعالیت خود را از سال 2009 میلادی شروع کرده و در حال حاضر جزو معتبرترین بروکرهای فعال در بازار ایران است. احتمالا می‌دانید که ملاک معتبر بودن کارگزاری‌ها، داشتن مجوز فعالیت یا همان رگولاتوری است. بهتر است بدانید که این بروکر، دو رگولاتوری مجزا داشته و علاوه بر آن، تمامی حساب‌های مشتریان خود را تا سقف 20 هزار دلار، بیمه کرده است.

روبو فارکس در میان معامله‌گران نامی بسیار آشنا بوده و یکی از بهترین انتخاب‌ها برای بیشتر استراتژی‌های معاملاتی است. این کارگزاری با ارائه‌ی 5 حساب معاملاتی مختلف، زمینه‌ی کسب سود از هر استراتژی معاملاتی را ایجاد کرده و علاوه بر آن، یکی از محدود بروکرهایی است که بیشینه‌ی اهرم قابل استفاده را تا 2،000 برابر افزایش داده است. اگر تحلیلگر حرفه‌ای باشید، این اهرم می‌تواند در چشم بهم زدنی، معاملات سودآوری را برای شما به همراه داشته باشد.

به نقل از وبسایت معامله‌گر ایرانی (به عنوان اولین افرادی که در این کارگزاری حساب معاملاتی باز کردند)، این بروکر یکی از بهترین انتخاب‌ها برای معامله گران بوده و خصوصا در حوزه‌ی خرید و فروش سهام شرکت‌های بین‌المللی (ازجمله، گوگل، آمازون، تسلا، متا، اپل و ...) جزو بهترین بروکرها است. علاوه بر آن، روبو فارکس بونوس‌ها و مشوق‌های متعددی ارائه کرده که در این میان می‌توان به بونوس 30 دلاری برای خوش آمد گویی اشاره کرد.

برای آشنایی بیشتر با کارگزاری روبو فارکس و اطلاع از روش‌های ثبت نام و دریافت بونوس رایگان 30 دلاری، برروی این لینک کلیک نمایید. بهتر است پیش از افتتاح حساب، با مزایا و معایب آن آشنا شده و انتخاب صحیحی داشته باشید.

راهنمای انتخاب بروکر در سال 2022 میلادی برای ایرانیان

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز