خبرگزاری کار ایران

10 علت مهم برای مراجعه به مشاوره خانواده

10 علت مهم برای مراجعه به مشاوره خانواده
کد خبر : ۱۱۸۰۸۷۳

یک مشاور خانواده یک فرد خارجی بی طرف است که خانواده شما را برای ارزیابی عملکرد گروه به عنوان یک کل و همچنین شناسایی نیازها و سبک‌های ارتباطی هر یک از اعضای خانواده مشاهده می‌کند.

روابط خانوادگی مملو از فرصت‌هایی برای رشد است. هر یک از ما زندگی را به شیوه‌های متفاوتی تجربه می‌کنیم، نتیجه این است که گاهی اوقات ممکن است احساس کنیم نزدیک‌ترین افراد به خود ما را درک نمی‌کنند یا با آن‌ها قطع ارتباط می‌کنیم. اگر در حال حاضر استرس، درگیری یا انزوا را در خانه خود تجربه می‌کنید یا اگر خانواده شما اخیراً دچار فقدان یا تغییر بزرگی شده‌اند، به احتمال زیاد خانواده شما می‌توانند از مراجعه به یک کلینیک روانشناسی و مشاوره خانواده سود ببرند.

یک مشاور خانواده یک فرد خارجی بی طرف است که خانواده شما را برای ارزیابی عملکرد گروه به عنوان یک کل و همچنین شناسایی نیازها و سبک‌های ارتباطی هر یک از اعضای خانواده مشاهده می‌کند. چه خانواده شما به دنبال کمک برای پیمایش یک موقعیت خاص هستند یا صرفاً می‌خواهند یاد بگیرند که چگونه با هم ارتباط برقرار کنند و تعارض را به طور مؤثرتر حل کنند، خانواده درمانی یک منبع عالی برای ایجاد یک واحد خانوادگی منسجم است.

مشاوره خانواده چیست؟

مشاوره خانواده یا تراپیست روشی برای ایجاد و حفظ روابط خانوادگی سالم و کاربردی است. هدف شناسایی و رفع مشکلات موجود در خانواده است. این مسائل می‌تواند عاطفی، روانی یا رفتاری باشد. بسیاری از رویکردهای مشاوره خانواده از نظریه سیستم‌های خانواده سرچشمه می‌گیرد.

با این حال، همه خانواده ها بدون مشکل، استرس یا درگیری نیستند. کلید حفظ یک واحد خانواده موفق در حرکت رو به جلو این است که بتوانیم نیازهای تک تک اعضا را درک و شناسایی کنیم و بین آن‌ها با رفاه خانواده تعادل برقرار کنیم. خانواده درمانی شکل منحصر به فردی از درمان است که می‌تواند به رفع تمام این نیازها کمک کند. یک کلینیک روانشناسی می‌تواند منبع خوبی برای خانواده‌ها با هر اندازه باشد.

مزایای مراجعه و درمان توسط مشاور خانواده

1. مقابله با ضرر

احساساتی که در زمان اندوه تجربه می‌کنیم، شدید، گسترده و اغلب گیج کننده هستند. ممکن است احساس غم و اندوه، عصبانیت، گناه یا حتی تسکین شدید از اینکه کسی یا چیزی نزدیک به ما رفته است، باشیم. کمک گرفتن از یک درمانگر می‌تواند به اطمینان حاصل شود که هر یک از اعضای خانواده شما احساس حمایت می‌کنند، که به همه افراد درگیر در هنگام حرکت در روند سوگواری کمک می‌کند.

2. افسردگی، اضطراب یا بیماری روانی

اگر یکی از اعضای خانواده نوسانات خلقی، ناآرامی عاطفی یا بی‌ثباتی ذهنی را تجربه کند، به احتمال زیاد بقیه اعضای خانواده نیز تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، یک مشاور ممکن است در آموزش هدایت موقعیت به شما بسیار مفید باشد. به جای دور شدن از یکدیگر، خانواده شما می‌توانند یاد بگیرند که از یکدیگر حمایت کنند، مسئولیت نقش خود را در خانواده بر عهده بگیرند و تشخیص دهند که هر فرد بر پویایی گروه تأثیر می‌گذارد.

3. سوء مصرف مواد یا اعتیاد

وقتی یکی از اعضای خانواده از سوء مصرف مواد یا اعتیاد رنج می برد، کل خانواده تحت تأثیر قرار می‌گیرد. این تجربه می‌تواند خانواده‌ها را دچار آشفتگی کند و فرزندان یک فرد معتاد، بیشترین آسیب را می‌بینند. مشاور ترک اعتیاد منبعی عالی برای کمک به شما و خانواده‌تان برای کنار آمدن با اعتیاد یکی از عزیزانتان و یادگیری استراتژی‌هایی برای ادامه زندگی روزمره است.

4. جدایی یا طلاق

یکی از بزرگترین چالش‌هایی که در این زمان برای خانواده‌ها ایجاد می‌شود، طلاق است. اغلب اوقات، این تجربه باعث می‌شود که خانواده‌ها احساس کنند که گویی دنیا زیر و رو شده است. خانه‌های جدید، روتین‌های جدید، پویایی جدید بین والدین، همه این‌ها بر کودکان و بزرگسالان تأثیر خواهند گذاشت. یک مشاور خانواده می‌تواند بخش مهمی از یادگیری کامل و دست نخورده ماندن حتی در طول جدایی باشد.

5. خیانت

خیانت یکی از رایج‌ترین دلایلی است که امروزه زوج‌ها به دنبال مشاوره هستند. در روابط طولانی مدت، بی‌نهایت می‌تواند به اشکال مختلف ظاهر شود و دلایل پشت آن متعدد و متنوع است. با این حال، خبر خوب این است که با کمک یک درمانگر، اکثر زوج‌ها نه تنها بهبود می‌یابند، بلکه بعد از این تجربه قوی‌تر و نزدیک‌تر می‌شوند.

6. خانواده ترکیبی

در دنیای امروز، ایجاد یک خانواده ترکیبی روز به روز رایج‌تر می‌شود. وقتی دو نفر با هم می‌آیند، به احتمال زیاد یکی از آن‌ها ممکن است فرزندانی از رابطه قبلی داشته باشد و چالش‌هایی پیش بیاید. یک مشاور خانواده در این زمان در دسترس است، زیرا تغییرات و چالش‌های مربوط به خانواده‌تان را بررسی می‌کنید، به شما کمک می‌کند فضایی امن و هماهنگ برای همه افراد درگیر ایجاد کنید و مطمئن شوید که هر کودک احساس می‌کند به روش‌هایی که نیاز دارد، مورد علاقه و حمایت قرار می‌گیرد.

7. قطع یا انزوا

10 علت مهم برای مراجعه به مشاوره خانواده

همانطور که زندگی ما شلوغ‌تر می‌شود و زمان بیشتری را صرف دستگاه‌های خود می‌کنیم، احساس ارتباط در خانه‌هایمان ممکن است شروع به کاهش کند. اگر احساس می‌کنید خانواده‌تان در حال از هم گسیختگی است، یک مشاور می‌تواند در برقراری ارتباط در خانه‌تان به شما کمک کند. زمان‌های بی‌صدا، عدم خنده، مشکلات در مدرسه، همه این‌ها ممکن است نشانه‌هایی باشند که خانواده‌تان به کمک نیاز دارند تا یاد بگیرند چگونه تجربیات خود را به اشتراک بگذارند و آشکارا احساسات خود را با یکدیگر ابراز کنند.

8. شما با یک نوجوان زندگی می کنید

احتمالاً برای شما خبری نیست که سال‌های نوجوانی پر از درام و احساسات است. اگر متوجه شدید که نوجوان خانه شما بیش از حد بر بقیه اعضای خانواده شما تأثیر منفی می‌گذارد، در جستجوی کمک یک مشاور برای کمک به فرزند نوجوانتان تردید نکنید. اغلب اوقات، خود نوجوانان دلیل روشنی برای ناراحتی و عصبانیت خود ندارند و درک نوسانات خلقی عاطفی خود را برای والدین و خواهران و برادران بسیار دشوارتر می‌کند که ما در مقاله علت و درمان اضطراب در نوجوانان را به صورت کامل توضیح داده‌ایم.

9. فقدان صمیمیت جنسی

گفته شده است که سلامت یک رابطه را می توان از روی زندگی جنسی یک زوج قضاوت کرد. اگر شما و شریک زندگیتان فقدان رابطه جنسی را تجربه می‌کنید، یک مشاور زوجین بهترین گزینه برای کمک به شما در حل مسائل اساسی است که ممکن است در بازی وجود داشته باشد. صرف نظر از اینکه کشش جنسی نتیجه داروها، مشکلات ارتباطی یا صرفاً افزایش سن باشد، تأثیر قطع رابطه زوجین معمولاً توسط کل خانواده احساس می‌شود و باید مورد توجه قرار گیرد.

10. مسائل جدی بهداشتی

اگر شما یا یکی از اعضای خانواده شما یک بیماری جدی را تجربه می‌کنید، ممکن است احساسات زیربنایی زیادی برای خانواده شما وجود داشته باشد که باید از بین برود. نه تنها روال روزانه قطع می‌شود، بلکه استرس، ترس، سردرگمی و اندوه به طور ناگهانی وجود خواهد داشت. با شرکت در درمان، خانواده شما می‌توانند یاد بگیرند که از طریق آسیب و غم و اندوه کار کنند و راه حل‌هایی در مورد نحوه همکاری با یکدیگر ارائه کنند تا تغییر را برای همه آسان‌تر کند.

نتیجه گیری

درمان یکی از راه‌های ما برای یادگیری درک و بیان خود است. در هسته ما، هر یک از ما می‌خواهیم نیازهایمان برآورده شود و هر چه بیشتر احساس کنیم به رسمیت شناخته شده‌ایم، بیشتر همین کار را برای دیگران انجام می‌دهیم. نتیجه گروهی از افراد است که می‌توانند تعارض را سریع‌تر حل کنند، واضح‌تر با هم ارتباط برقرار کنند و فراز و نشیب‌های اجتناب‌ناپذیر زندگی را بهتر طی کنند.

منبع: وبلاگ کلینیک روانشناسی مستانه

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز