بهترین ابزارها برای سئو سایت داخلی
در این مطلب قصد داریم شما را با ابزار های با ارزش و موثر در سئو سایت داخلی، آشنا کنیم. با یادگیری این ابزار ها می توانید وضعیت سئو سایت داخلی خود را مدیریت کنید. هر یک از این ابزار ها در تلاش هستند تا قسمتی از کار نظارت بر عملکرد تیم محتوایی شما را راحت تر کنند.
بهترین ابزارهای سئو سایت عبارتند از:
گوگل سرچ کنسول (google search console)
یگی از مهمترین و کارآمد ترین ابزار های سئو سایت، گوگل سرچ کنسول و یا گوگل وبمستر می باشد. این ابزار به شما این امکان را می دهد تا حضور خود را در نتایج گوگل برسی کنید و به کمک آن بهبود بخشید. ابزار سرچ کنسول مستقیما از سمت گوگل معرفی شده است و اطلاعات و امکانات موجود در آن کاملا طبق رفتار کاربران در زمان جستجو طراحی شده است. توجه داشته باشید که اطلاعاتی که در این ابزار وجود دارد هیچ شرکتی به جز گوگل به آن دسترسی ندارد. و اما سئو سایت چیست و بیشتر بدانیم.
ابزار های زیادی در سرچ کنسول گوگل وجود دارد که در این مطلب جای نمیگیرد و می توانید در بخش آموزش سئو سایت مقالات مرتبط با آن را بخوانید؛ اما برای بهتر شناختن این ابزار برخی از قابلیت های آن را برای شما معرفی خواهیم کرد:
میزان بازدید از گوگل
جایگاه سایت شما در نتایج جستجو
یکی از جذاب ترین بخش ها ی ابزارهای سرچ کنسول که مناسب برای سئو سایت می باشد، search analytics می باشد. این ابزار قابلیت این را دارد تا لیستی از همه کلمات جستجو شده به وسیله ی کاربران که سایت شما در آنها در نتایج گوگل حضور داشته را نمایش دهد. این ابزار در مقابل هر کلمه دقیقا نشان می دهد که در ماه چند نفر آن عبارت را سرچ کرده اند، و شما به طور متوسط چه جایگاهی در نتایج جستجو داشته اید و همین طور چند درصد از آن افراد وار سایت شما شده اند.
این اطلاعات موجود در این ابزار به شما کمک می کند تا بتوانید روند پیشرفت را به درستی تحت نظر خود قرار بگیرید و کلمات مهم و صفحات با پتانسیل خود را به آسانی تشخیص دهید.
ابزار Fetch as Google
طبق روال همیشه سایت هایی که به تازگی شروع به کار کرده اند، زمان ایندکس شدن صفحات آنها به وسیله گوگل طولانی خواهد بود. برای نمونه باید عرض کنم که مثلا اگر یک صفحه جدید بر روی سایت خود ایجاد کرده اید، یک هفته زمان میبرد تا گوگل برای اولین بار آن را ایندکس کند. خب این کار باعث می شود که سایت های دیگر مطلب موجود در صفحه ی شما را کپی کنند و با نام سایت خود به انتشار بگذارند. حتی در برخی از موارد مشاهده شده است که سایت های کپی کننده زودتر از سایت اصلی ایندکس می شوند و مطلب را به نام آنها توسط گوگل ثبت می شوند و مطلب سایت اصلی کپی محسوب می شود.
به منظور جلوگیری از این اتفاق، ابزاری طراحی شده است که به شما این امکان را می دهد تا صفحه های سایت خود را مستقیما به گوگل معرفی کنید. این کار باعث می شود که گوگل خارج از نوبت صفحه ی شما را برسی کند. برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است آموزش سئو در وردپرس اختصایی مربوط به Fetch as Google را مشاهده کنید.
ابزار Security Issues
در زمان های قدیم هدف از هک کردن یک سایت، نشان دادن قدرت هکر ها به یکدیگر بود؛ اما امروزه هدف از هک نیز فرق کرده است و آن این است که برای استفاده از منابع سرور و دزدین اعتبار محتوا انجام می شود. به گونه ای که حتی ممکن است فرد صاحب سایت متوجه نشود. این هکر ها به کمک قرار دادن یک کد مخرب در هاست سایت دیگران که برای کاربران هیچ فرقی نمی کند، اما وقتی ربات گوگل وارد شود، این کد باعث می شود سایت و محتوای دیگری را به آنها نمایش داده شود.
یکی از ابزار های موجود در سرچ کنسول برای برطرف کردن این مشکل طراحی شده است. این ابزار اولین کسی است که از هک شدن سایت مطلع می شود. این ابزار به این صورت است که ربات هایی به شکل مستمر و مرتب به سایت شما سر می زنند و اگر متوجه ی تغییراتی در محتوا و یا اضافه شدن لینک های نامرتبط شوند؛ در قسمت Security Issues به شما اطلاع می دهند. برای یادگیری بهتر این ابزار در بخش آموزش سئو سایت مقاله های مرتبط را بخوانید.
برای استخدام ادمین اینستاگرام چه نکاتی را در نظر بگیریم؟
امروزه با توجه به پیشرفت و گسترش دنیای دیجیتال، لازم است هر کسب و کاری خودش را با تغییرات دنیای مدرن، وفق داده و از هر فرصتی برای پیشی گرفتن از رقبای خود استفاده نماید.دنیای مجازی یکی از این فرصت های طلایی است که نقش زیادی در رونق و رشد بسیاری از مشاغل داشته است.در همین راستا، به دلیل مشغله های فراوانی که صاحبان کسب وکار با آن رو به رو هستند، به تدریج استخدام ادمین اینستاگرام برای ایجاد یک پیج بیزینسی در این فضا و مدیریت آن، رواج پیدا کرد. می دانیم که دیده شدن یک کسب وکار در فضای مجازی، رابطه ای مستقیم با نحوه فعالیت و عملکرد ادمین اینستاگرام دارد.
با توجه به نکات گفته شده، انتخاب یک ادمین اینستاگرام مناسب و حرفه ای، از اهمیت بالایی برخوردار است.بنابراین توصیه می کنیم تا پایان این مطلب، با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد وظایف یک ادمین و مهارت و دانشی که باید داشته باشد بدانید؛ چرا که در نهایت می توانید با آگاهی کافی، به استخدام ادمین اینستاگرام بپردازید، و اما ادمین اینستاگرام چیست و استفاده کنیم.
در وهله اول باید بدانید که در صورت سرمایه گذاری درست روی یک ادمین ماهر، کمک به محبوب شدن و معروف شدن برندتان می کنید.اگر تنها یک پیج در اینستاگرام ساخته اید و سال ها هم به پیجتان سر نمی زنید، باید بگوییم که استخدام ادمین هم کمک چندانی به بیزینس شما نمی کند!
چنانچه هدفمند و جدی به این موضوع نگاه می کنید، انتخاب ادمین اینستاگرام پیشنهادی بی نظیر است.امروزه در سایت های کاریابی شاهد صدها آگهی استخدام ادمین اینستاگرام، از جانب کارفرماها و یا کارجویان هستیم؛ اما دغدغه هر کسب وکاری، انتخاب یک کارمند متخصص و قابل اطمینان می باشد.
بنابراین توجه نمایید که ادمینی برای کسب وکار شما مناسب است که علاوه بر تجربه، نحوه ارتباط موثر با مخاطب را بداند؛ علاوه بر این، بر روش های جذب مخاطب و ترغیب وی به دنبال کردن صفحه شما و در قدم های بعدی، تبدیل مخاطب به یک مشتری وفادار هم تسلط کافی داشته باشد.
راهنمای استخدام ادمین اینستاگرام
هنگام استخدام ادمین اینستاگرام توجه نمایید که فرد مورد نظر با ابزارهای اینستاگرام و جزئیات دقیق کار با این برنامه، آشنایی کامل داشته باشد؛ چرا که در صورت عدم دانش کافی در این زمینه، نمی توان انتظار مدیریت پیج را از وی داشت.
به عنوان مثال، اگر فرد مورد نظر راه های جلوگیری از هک شدن پیج را نداند، بدیهی است که نمی تواند ادعایی در رابطه با مدیریت و حتی رشد پیج شما داشته باشد! نکته بعدی، تسلط وی به تولید محتوای یونیک و جذاب می باشد، به طوری که مخاطب را ترغیب کند تا از پیج شما دیدن نماید. البته این محتوا به سه شکل : متنی، تصویری و ویدیویی می تواند باشد.
یکی دیگر از نکات مهم که در انتخاب ادمین اینستاگرام باید به آن توجه نمایید، داشتن مهارت ارتباط عمومی در فرد مورد نظر می باشد. ادمین باید نیازهای مخاطب را بشناسد و بداند که مخاطب به دنبال دیدن چه محتوایی است؟ همچنین داشتن صبر و شکیبایی در پاسخ به کامنت های مخاطبان و تلاش جهت رفع ابهامات و سوالات آن ها، از دیگر نکات مهمی است که باید در انتخاب ادمین حرفه ای به آن توجه داشته باشید.
علاوه بر این ادمین باید با روش های مختلف برای تبلیغ پیج، آشنایی داشته باشد و بداند که استفاده از کدام نوع تبلیغ، برای پیج شما مناسب تر بوده و بازدهی بیشتری خواهد داشت تا در نهایت، با صرف هزینه ای منطقی بتوان شاهد جذب فالور و مخاطبان بیشتری برای پیج بود.
توجه نمایید که یک ادمین اینستاگرام حرفه ای، همواره در حال یادگیری است تا در صورت هر گونه تغییر در الگوریتم های اینستاگرام و سلیقه مخاطبان مختلف، آماده تغییر استراتژی باشد؛ چرا که استفاده از یک برنامه ثابت و همیشگی برای جذب مخاطب، قطعا نتیجه ای جز شکست نخواهد داشت.