خبرگزاری کار ایران

3 راز در آموزش تعمیرات پکیج دیواری و گازی [آموزش+درآمد+آینده]


3 راز در آموزش تعمیرات پکیج دیواری و گازی [آموزش+درآمد+آینده]
کد خبر : ۱۱۶۷۲۰۵

آموزش تعمیرات پکیج دیواری این روزها با علاقمندان زیادی مواجه شده است تکثر این نوع سیستم گرمایشی در منازل منجر شده متقاضیان با آموزش تعمیرات پکیج هم به اقتصاد خانواده و هم به درآمد خود کمک کنند. ما در این مطلب به کلیات و رمز و رازهای این شغل خواهیم پرداخت

پکیج دیواری چیست ؟

پکیج دیواری را می توان بهترین نوع سیستم گرمایشی روز دانست که جایگزین بسیار مناسبی برای موتورخانه ها هستند. به طور کلی پکیج ها به دو دسته دیواری و زمینی تقسیم بندی می شوند. در گذشته برای تامین آب و فضای گرم منازل از موتورخانه ها استفاده می شد. موتورخانه ها به دلیل جاگیر بودن، داشتن سر و صدای بیش از حد و هزینه بالای سرویس و نگهداری آنها دیگر مقرون به صرفه نبودند. همین امر باعث شد در ابتدا آب گرمکن ها سپس در نهایت پکیج دیواری جایگزین موتور خانه شود. پکیج دیواری نبست به موتورخانه بسیار کوچکتر و برای تامین آب گرم منازل بهتر عمل می کند.


3 راز در آموزش تعمیرات پکیج دیواری و گازی [آموزش+درآمد+آینده]

پکیج دیواری چیست؟

 

هم اکنون در ساخت و ساز های نسل جدید اکثر مهندسان دیگر جایی برای موتورخانه در نظر نمی گیرند و در تمام واحد ها پکیج دیواری نصب می کنند. از این رو آموزش تعمیرات پکیج دیواری بیش از پیش حائز اهمیت می باشد. اگر خواهان یادگیری تعمیرات و نصب پکیج دیواری هستید، پیشنهاد می کنیم در دوره های آموزش تعمیرات پکیج دیواری آموزشگاه آپادانا شرکت کنید و مهارت و دانش خود را در این زمینه از صفر تا صد برسانید. اگر بخواهیم به مزایا پکیج دیواری اشاره داشته باشیم به موارد زیر توجه کنید :

 

 

  • راندمان احتراق پکیج های گرمایشی نسبت به سیستم حرارت مرکزی بین دو تا سه برابر بیشتر است و این بدان معناست که برای تولید مقدار ثابت انرژی گرمایشی، مقدار مصرف گاز در سیستم حرارت مرکزی دو تا سه برابر بیشتر از پکیج گرمایشی می باشد.
  •  در مواقع استفاده از پکیج گرمایشی نیازی به لوله کشی های قطور سیستم حرارت مرکزی شوفاژ از موتور خانه تا رادیاتور های شوفاژ واحدها و پرت حرارتی لوله های مربوطه درطول مسیر نمی باشد.
  • در صورت اجرای لوله کشی گاز مستقل و کنتور گاز جداگانه برای هریک از واحدهای ساختمان، استقلال یاد شده از نظر هزینه گاز مصرفی هم ایجاد میشود.
  • استقلال واحد های ساختمان از نظر بی نیازی به موتور خانه و هزینه های سرویس و نگهداری آن.

در خلاصه پکیج دیواری در تمام جهات از موتورخانه و آبگرمکن بهتر می باشد. پکیج های دیواری نه در ایران بلکه در بیشتر کشور های اروپایی به عنوان مهم ترین سیستم گرمایشی کاربرد دارد.

 


3 راز در آموزش تعمیرات پکیج دیواری و گازی [آموزش+درآمد+آینده]

ساختار پکیج دیواری

 

نحوه عملکرد پکیج دیواری در تابستان

عملکرد سیستم پکیج دیواری در تابستان مانند آبگرمکن ها می باشد. هنگامی که شیر آب گرم باز می شود، سنسور فشار، مشعل را روشن کرده و بعد از بستن شیر آب گرم، پکیج در حالت نمیه خاموش قرار می گیرد. تا دوباره شیر آب گرم باز شود.

 

نحوه عملکرد پکیج دیواری در زمستان

وظیفه پکیج دیواری در فصل زمستان فرق مینماید. چون همراه بر گرم کردن آب مصرفی باید رادیاتور و مدار های گرم کننده را نیز گرم نماید. در این سیستم اولویت با آب گرم مصرفی است. هنگامی که شیر آب گرم باز می شود. سنسور برقی مدار رادیاتور را تا زمانی که آب گرم مصرفی باز است قطع می نماید. اما این زمان است و با بسته شدن شیر آب گرم مدارآبگرم رادیاتور وصل می گردد. به این گونه همیشه آب گرم به صورت آنی در دسترس است.

 

آموزش صفر تا صد تعمیرات پکیج دیواری

 

ما در دوره آموزش تعمیرات پکیج دیواری با بهره گیری از اساتید مجرب و تجهیزات آموزش بروز از صفر تا صد تعمیرات پکیج گازی را آموزش خواهیم داد.

سرفصل دوره های آموزشی ما در این حرفه شامل مباحث زیر می باشد.

 

 

تسلط کامل بر بازو بسته کردن پکیج دیواری وآشنایی با قطعات آن

تسلط کامل بر تعمیرات انواع پکیج دیواری

تسلط کامل بر تست قطعات روی مدار و خارج از مدار پکیج دیواری

تسلط کامل بر انواع شستشوی سیکل مدار گرمایش و مبدلهای پکیج دیواری

تسلط کامل بر شناخت اجزا و تعمیرات پکیج های زمینی

تسلط کامل بر تعمیرات آبگرمکن دیواری ( رایگان در دوره )

تسلط کامل بر الکترونیک پایه

تسلط کامل بر نقشه خوانی مدارات الکترونیکی برد پکیج

تسلط کامل بر تست و راه اندازی مدارات الکترونیکی

تسلط کامل بر بازوبسته کردن برد از روی دستگاه و عیب یابی

تسلط کامل بر تعمیر برد الکترونیکی و ترمیم مسیرهای معیوب

 

امروزه مهم ترین قسمت دوره های آموزش تعمیرات پکیج دیواری شناسایی و تشخیص مشکلات پکیج می باشد که به لطف کد خطا و ارور پکیج که از برد الکترونیک نشان داده می شود کار تعمیرکاران به شدت آسان شده است. در اصل برد الکترونیک پکیج دیواری مغز دستگاه به حساب می آید که روی عملکرد تمام قطعات پکیج نظارت می کند. این نظارت نیز توسط سنسور هایی که در قسمت های مختلف پکیج نصب شده است، امکان پذیر می باشد.

 


3 راز در آموزش تعمیرات پکیج دیواری و گازی [آموزش+درآمد+آینده]

آموزش تعمیرات پکیج دیواری

 

همچنین پکیج های دیواری دارای دو نوع دیجیتال و آنالوگ می باشند. اگر پکیج دیجیتال باشد با مشخص کردن حروف و اعداد لاتین روی نمایشگر از اختلال در سیستم پکیج خبر می دهد و اگر پکیج شما آنالوگ باشد به وسیله چشمک زدن برخی از چراغ ها تعمیرکاران را از اختلال در سیستم آگاه می کنند. بنابراین مهم ترین قسمت آموزش تعمیرات پکیج دیواری آشنا بودن با این خطا ها و اختلال ها می باشد.

 

به عنوان مثال ارور پکیج ایران رادیاتور دیجیتال توسط اعداد لاتین کنار حرف E که در مواقع بروز مشکل روی نمایشگر مشاهده می‌شود و جهت عیب یابی نیز با مراجعه به  کد خطای پکیج ایراد را بررسی نمائید. در پکیج دیواری آنالوگ به این صورته که یک و یا چند چراغ به طور همزمان روی عدد خاصی چشمک می ‌زنند و شما با بررسی اعداد این چراغ ها و مراجعه به لیست خطا های پکیج ایران رادیاتور به بررسی دقیق این خطا ها می‌پردازید. توجه داشته باشید که با شرکت در دوره آموزش تعمیرات پکیج دیواری از صفر تا صد با تمام فوت و فن ریز و درشت پکیج آشنا خواهید شد.

 

مدرک تعمیرات پکیج دیواری فنی و حرفه ای

 

امروزه اگر بخواهید در رشته ای فعالیت کنید باید در کناره مهارت و دانش مدرک معتبری نیز در اختیار داشته باشید. در اصل با شرکت کردن در دوره های آموزش تعمیرات پکیج دیواری با یک تیر دو نشانه را زده اید، علاوه بر کسب مهارت و دانش در صورت قبول شدن امتحان پایان دوره با مدرک معتبر فنی و حرفه ای کشور وارد بازار کار می شوید.


3 راز در آموزش تعمیرات پکیج دیواری و گازی [آموزش+درآمد+آینده]

مدرک تعمیرات پکیج دیواری

 

اگر بخواهیم به مزایا مدرک تعمیرات پکیج دیواری فنی و حرفه ای اشاره کنیم به موارد زیر دقت داشته باشید :

  • این مدرک قابل ترجمه می باشد.
  • مدرک رسمی فنی حرفه ای کد بین المللی داشته و همین امر باعث اعتبار آن در ۱۸۶ کشور است.
  • از طریق این مدرک می توانید تسهیلات خود اشتغالی و کارآفرینی از بانک دریافت کنید.
  • با این مدرک براساس ماده ۶ و ۱۳ نظام صنفی می توانید پروانه کسب دریافت کنید.

از آنجایی که پکیج های دیواری در سراسر جهان به سیستم گرمایشی قابل اطمینان به شمار می رود، اگر قصد مهاجرت را نیز داشته باشید می توانید با داشتن مدرک معتبر فنی و حرفه ای برای مهاجرت اقدام کنید. این مدرک نه تنها در ایران بلکه در ۱۸۶ کشور جهان معتبر و قابل استعلام می باشد.

 

برند های تولید کننده پکیج در ایران

همان طور که گفته شد در سال های اخیر پکیج دیواری بین مشتریان بسیار محبوب شده است و میزان تقاضا به صورت چشمگیری افزایش یافته است. از همین رو شرکت های متعددی اقدام به تولید پکیج های دیواری می کنند. یکی از نکات مهم در آموزش تعیمرات پکیج دیواری این است که با برند ها و ساختار متفاوت هر پکیج دیواری آشنا باشید.

 


3 راز در آموزش تعمیرات پکیج دیواری و گازی [آموزش+درآمد+آینده]

برندهای مطرح در پکیج دیواری

 

همچنین اگر قصد خرید پکیج دیواری برای منزل خود را دارید بهتر است قبل از خرید به عواملی همچون مصرف انرژی، نمایندگی تعمیر و نگهداری از پکیج، تامین قطعات از سوی شرکت سازنده، عمر مفید، مدت زمان گارانتی و خدمات پس از فروش دقت فرمایید. برند های معروف تولید کنندگان پکیج دیواری در ایران عبارت است از :

  • شرکت پکیج ایران رادیاتور
  • شرکت پکیج بوتان
  • شرکت پکیج ایساتیس
  • پکیج شوفاژ دیواری تاچی
  • پکیج دیواری فرولی
  • پکیج دیواری هیتاچی

گرچه نمی توان گفت در بین لیست فوق کدام برند بهترین پکیج دیواری را تولید می کنند اما برند ایران رادیاتور و بوتان از استقبال بیشتری در بین مصرف کنندگان برخوردار هستند.

 

درآمد و آینده شغلی تعمیرات پکیج دیواری

احتمالا میدانید که میزان درآمد در مشاغل فنی بستگی زیادی به پشتکار و توانایی شما بعنوان تعمیرکار دارد. یعنی به میزانی که سطح و اعتبار مدرک شما، میزان مهارتتان در کار، میزان ساعت کاری شما بالاتر باشد، درآمد شما بالاتر خواهد رفت. تعرفه ی تعمیرات پکیج توسط اتحادیه مربوطه به طور دقیق و بر طبق قوانین مشخص شده است.

 اجرتی که بابت تعمیرات دریافت می کنید علاوه بر تعرفه ی مذکور به مورادی دیگر نیز وابسته است. با این همه در شرایط فعلی میانگین درآمد تعمیرکار پکیج به نرخ های سال ۹۹، ۱۰ تا ۲۰ میلیون ماهیانه تخمین زده می شود. همان طور که گفته شد میزان درآمد شغل های فنی به میزان مهارت شما بستگی دارد قطعا هرچه میزان مهارت شما بیشتر باشد، درآمد بیشتری نیز خواهید داشت.

 


3 راز در آموزش تعمیرات پکیج دیواری و گازی [آموزش+درآمد+آینده]

آینده شغلی پکیج دیواری

 

 حال ممکن است این سوال برای شما پیش آید که چه طور وارد حرفه تعمیرات پکیج دیواری شویم ؟ بهترین و آسان ترین راه این است که در دوره های آموزش تمعیرات پکیج دیواری آموزشگاه آپادانا شرکت کنید تا تمام موارد ریز و درشت تعمیرات و نصب پکیج دیواری را از صفر تا صد فرا گیرید. در مورد آینده شغلی این حرفه نیز باید بگوییم که روز به روز مشتریان و تقاضا برای سیستم گرمایشی بیشتر می شود بنابراین همیشه بازار کار این حرفه داغ است و درصورت داشتن مهارت لازم می توانید به صورت مستقل یا در اسختدام شرکت های مختلف در بیاید.

 

جمع بندی

همان طور که مطالعه کردید آموزش تعمیرات پکیج دیواری میان جوانانی که علاقه زیادی به شغل های فنی دارند بالا بوده و از آینده شغلی مناسبی برخوردار می باشد. امروزه با پیشرفت پکیج های دیواری کار تعمیر آنها نسبت به گذشته بسیار راحت شده و تعمیر کاران می توانند با توجه به ارور و خطا هایی که توسط نمایشگر پکیج نشان داده می شود، خطا های احتمالی را بر طرف کنند. توصیه می کنیم اصلا نگران بازار کار این حرفه نباشید و تمام تمرکز خود را جهت یادگیری مهارت جمع کنید. در نهایت همیشه یاد داشته باشید که مهارت بیشتر برابر است با درآمد و اعتبار بیشتر خواهد بود.

آموزشگاه آپادانا با ارائه مدرک فنی و حرفه ای و بین المللی از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و نمایندگی انستیتو ایزایران و طرح باقر العلوم آماده هر گونه برگزاری کلاس ها و دوره های تخصصی پتینه کاری است.جهت کسب اطلاعات بیشتر از نحوه برگزاری کلاس ،دوره ها ، ساعت و شهریه با ما با شماره های  66749834 –  66759455 -09124784885

 

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز