خبرگزاری کار ایران

اسپیس فریم چیست و چه انواعی دارد؟

اسپیس فریم چیست و چه انواعی دارد؟
کد خبر : ۱۱۵۶۹۰۵

احتمالا شما عزیزان هم غرفه های اسپیس را در سطح شهر دیده اید و با آن ها آشنایی دارید. طراحی های مختلفی برای اجرای و نصب اسپیس وجود دارد و این بستگی به کاری دارد که می خواهید با اسپیس انجام دهید .در این مطلب قصد داریم تا شما را با سازه اسپیس فریم آشنا کنیم. این سازه ها در انواع مختلفی تولید می شوند که تفاوت آن ها در ارتفاع و شکل آن ها است.

این سازه ها توسط شرکت های مختلفی تولید می شوند که هر کدام کیفیت مخصوص به خود را دارند. اگر به دنبال سازه ای هستید که هیچگونه نقطه ضعفی در آن ها به چشم نخورد، می توانید از اسپیس فریم های مجموعه نقش گستر بهره ببرید. در ادامه یک تعریف کلی در رابطه با این اسپیس فریم ها را به شما ارائه خواهیم داد و سپس به معرفی دو مورد از بهترین و محبوب ترین این سازه ها می پردازیم. پس همراه ما باشید.

اسپیس فریم چیست؟

اسپیس فریم سازه ای صنعتی و هندسی بسیار زیبا، محکم و کاربردی است که در سال های اخیر مورد توجه کاربران قرار گرفته است. این سازه که در سال های اخیر مورد توجه غرفه داران و برگزار کنندگان نمایشگاه ها، همایش ها، ایونت ها و... قرار گرفته است، به دو صورت آبکاری نقره ای و رنگ کوره ای تولید می شود. اسپیس فریم ها در سطح مقطع 15 در 15 سانتی متر تولید شده و در طول های مختلف و استاندارد طراحی و ساخته می شوند. طول سازه های اسپیس فریم از سازه های ریز 15 سانتی، 30 سانتی، 50 سانتی، 70 سانتی، 1 متری تا 4 متری به شرح زیر هستند:

  • 1 متری
  • 2 متری
  •   2 متر و 40 سانت
  • 2 متر و 70 سانت
  • 3 متر و 60 سانت
  • 4 متر

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چرا اسپیس فریم ها را در این طول ها تولید می کنند؛ چرا که با استفاده از این طول ها می توان انواع غرفه ها را در متراژهای مختلف برپا کرد. 2 در 3، 2 در 4 و 2 در 5 نمونه ای از این موارد به حساب می آیند. همچنین لازم به ذکر است که تمامی ابعاد ذکر شده توسط فرایندهای مهندسی محاسبه شده اند و جای اشتباهی وجود ندارد.

اسپیس فریم کرو یا هلالی

اسپیس فریم کرو یا هلالی در سایزهای مختلفی تولید می شود، برای زیبایی و قوس دار کردن سقف غرفه ها به کار گرفته می شود. ابعاد اسپیس فریم کرو 1 متر، 2 متر و 3 متر و 60 سانت هستند. با چهار عدد از اسپیس فریم های کرو، می توان یک دایره با شعاع یک متر و سی سانت تولید کرد. به طور کلی این سازه ها به منظور زیباتر کردن طاق نصرت ها و ورودی ها به کار می روند.

اسپیس فریم 30 در 30

یکی از اسپیس فریم هایی که در ایران تنها دو شرکت موفق به تولید آن شده اند، اسپیس فریم هایی با سطح مقطع 30 در 30 هستند. این سازه ها از زیبایی ظاهری بسیار زیبایی برخوردار هستند. این مجموعه توانسته این سازه ها را بدون هیچگونه ضعفی تولید کند. رنگ این سازه ها نقره ای و مشکی است. از مهم ترین کاربرد این اسپیس فریم می توانیم به این اشاره کنیم که طول های زیادی را می توان با کمک آن بدون پایه اجرا کرد.

اگر قصد برگزاری غرفه هایی را دارید که قصد ندارید در وسط آن ستون بزنید، این اسپیس فریم ها بسیار مناسب هستند. علاوه بر آن می توانید از آن برای طاق های بسیار بلند، استیج ها و... بهره ببرید. این سازه ها در مقایسه با گزینه های دیگر از استحکام بسیار بالایی برخوردار هستند. این سازه ها می توانند عظمت بسیار زیادی را داشته باشند. فرقی نمی کند می خواهید از آن ها در فضاهای باز، بسته و یا طاق نصرت ها بهره ببرید؛ در هر صورت به نمایش گذاشتن عظمت وجه اشتراک بین تمامی آن ها است.

اسپیس فریم چیست و چه انواعی دارد؟

رستوران ها، گلخانه ها و پارکینگ ها نیز پذیرای اسپیس فریم ها خواهند بود

اگر افراد بخواهند در زمستان فضای باز رستوران های خود را بپوشانند، استفاده از اسپیس فریم بهترین پیشنهاد به شمار می رود. می توان برای پوشش از چادر استفاده کرد و برای دیوارها از طلق یا چادر شیشه ای بهره برد. استفاده از طلق ها مزایای زیادی با خود به همراه دارد. زیبایی ظاهری و همچنینن اشغال کردن فضای کم در بین این مزایا جای می گیرند. همچنین مشتریان می توانند به فضای بیرونی نیز اشراف کامل داشته باشند. بزرگ ترین حسن استفاده از سازه اسپیس فریم این بوده که بعد از پایان فصل زمستان نیز می توان آن ها را جدا کرد و یا به فروش رساند و یا برای سال های دیگر نیز مورد استفاده قرار داد.

همچنین می توان از اسپیس فریم ها در گلخانه ها و پارکینگ ها نیز استفاده کرد. بزرگ ترین مزیتی که استفاده از این سازه ها به همراه خواهد داشت این بوده که به صورت پیچ و مهره ای هستند؛ یعنی بعد از اتمام استفاده می توان آن ها را باز کرد و مجددا به فروش رساند. در صورتی که آسیبی به سازه ها وارد نشده باشد، می توان آن ها را 10 تا 30 درصد پایین تر از قیمت اصلی فروخت.

اسپیس فریم چیست و چه انواعی دارد؟

سخن نهایی

در این مطلب سعی کردیم تا شما را با اطلاعات کلی درباره اسپیس فریم آشنا کنیم. در ابتدا یک تعریف کلی درباره این سازه ها ارائه دادیم و سپس به معرفی دو مدل از آن ها پرداختیم. در نهایت از برترین کاربردهایی گفتیم که می توانید از اسپیس فریم ها شاهد باشید. اگر قصد اجاره یا خرید انواع اسپیس فریم را دارید، می توانید با مجموعه نقش گستر در ارتباط باشید. این مجموعه برترین تولید کننده در زمینه این سازه ها بوده و می توانید بهترین کیفیت را از محصولات تولید شده شاهد باشید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز