خبرگزاری کار ایران

مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای تحصیلی

مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای تحصیلی
کد خبر : ۱۱۵۵۰۲۳

امروزه مهاجرت به کشورهای خارجی مخصوصا از نوع مهاجرت تحصیلی و کاری در کشور ما بسیار مورد توجه قرار گرفته است. دانشجویان مختلف در صورت داشتن شرایط مناسب تمایل به مهاجرت تحصیلی دارند. کشور استرالیا که در نیم‌کره‌ جنوبی زمین واقع شده است، یکی از مقصدهای طلایی برای مهاجرت تحصیلی است که همواره دانشجویان و افراد متقاضی زیادی را جذب کرده است.                        

شرایط آب‌وهوایی فوق‌العاده، امکانات رفاهی بالا در کنار سطح علمی بسیار بالای دانشگاه‌های این کشور و مدارک علمی معتبر آن‌ها، افراد بیشماری از سرتاسر جهان را به اخذ ویزای تحصیلی استرالیا مشتاق کرده است. اگر قصد مهاجرت به این کشور از طریق تحصیل را دارید، در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با شرایط تحصیل در استرالیا، انواع و مراحل ویزای تحصیلی استرالیا و سایر اطلاعات مورد نیاز آشنا کنیم.

شرایط و مراحل دریافت ویزای تحصیلی استرالیا                     

احتمالا از این موضوع آگاهی دارید که بررسی پرونده‌های ویزا برای هر فرد با توجه به شرایط خاص می‌تواند متفاوت باشد. در مورد واجد شرایط بودن اخذ انواع ویزای تحصیلی استرالیا هم همین موضوع صادق است. درواقع در صورت ارائه مدارک هم، بسته به شرایطی که دارید، قبول شدن تقاضای شما می‌تواند با ریسک همراه باشد.        

در صورتیکه برخی از شرایط عمومی  را دارا باشید، ریسک ریجکت شدن درخواست ویزای تحصیلی استرالیای شما کمتر خواهد بود. به طور مثال، بهتر است در سن مناسب برای هر مقطع تحصیلی درخواست ویزای تحصیلی کنید. همچنین اگر نامه پذیرش از دانشگاه و مرکز آموزشی معتبرتری را ارائه دهید، شرایط شما بهتر خواهد بود. همینطور تمکن مالی شما هم می‌تواند شما را در اولویت قرار دهد.

مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای تحصیلی

به طور کلی برای اخذ انواع ویزای تحصیلی استرالیا ابتدا باید مدرک زبان و سایر شرایط عمومی لازم را مهیا سازید و سپس با ارسال رزومه و مدرک تحصیلی خود به دانشگاه یا کالج مدنظر خود در کشور استرالیا درخواست پذیرش تحصیلی کنید. بعد از اخذ پذیرش شما می‌توانید با ارائه مدارک لازم، درخواست ویزای تحصیلی استرالیا را به سازمان‌های مربوطه اعلام کنید.

هزینه دریافت ویزای تحصیلی استرالیا

قطعا یکی از مهم‌ترین موارد در اخذ ویزای تحصیلی استرالیا، هزینه لازم برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور است که باید از جزئیات مربوط به آن آشنا شوید. متاسفانه تحصیل در هیچ یک از مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های استرالیا به صورت رایگان نیست و در حالت کلی باید برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور علاوه بر توانایی تامین هزینه‌های زندگی در این کشور، شرایط پرداخت هزینه‌ تحصیل خود را نیز داشته باشید.      

هزینه زندگی و انجام فعالیت‌هایی مثل رفت‌وآمد، هزینه مسکن، خوراک می‌تواند در ایالت‌های مختلف این کشور بسته به شرایط مختلف، متغیر باشد. هزینه‌ای که شما باید به منظور دریافت ویزای تحصیلی استرالیا و هم‌چنین شهریه تحصیلی هم بپردازید، در دانشگاه‌های این کشور تفاوت دارد.

در مورد تامین هزینه زندگی در استرالیا هر چقدر که در مناطق شمالی و غربی این کشور ساکن باشید که بیشتر مناطق دور از شهر هستند، هزینه معاش شما کمتر خواهد بود. بدیهی است که زندگی در مناطقی مانند سیدنی و ملبورن در استرالیا هزینه بیشتری برای شما در پی خواهد داشت. مقطع تحصیلی که شما در دانشگاه دارید به همراه رشته تحصیل شما، نوع دانشگاه محل تحصیل و برخی از عوامل دیگر می‌توانند در میزان شهریه تحصیلی شما موثر باشند.

مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

مدارک کلی که شما برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا باید ارائه دهید، به شرح زیر هستند:

  • اصل و کپی از پاسپورت فرد متقاضی و سایر همراهان
  • ترجمه رسمی از گواهی پایان خدمت(آقایان)
  • کپی رسمی از ویزاها
  • ترجمه از شناسنامه فرد متقاضی و سایر همراهان
  • اصل و کپی از مدرک زبان
  • عکس پرسنلی پاسپورت متقاضی و سایر همراهان
  • ارائه ترجمه از سند ازدواج(متاهلین)
  • گواهی واجدبودن شرایط سلامتی و شخصیتی
  • اصل آخرین مدرک دانشگاهی و ترجمه آن به همراه ریز نمرات متقاضی
  • رزومه تحصیلی و کار به زبان انگلیسی
  • سایر فرم‌های موردنیاز

ممکن است با گذر زمان و تغییر شرایط و قوانین اخذ ویزای تحصیلی استرالیا، شما به مدارک دیگری هم نیاز داشته باشید. اما در حالت کلی باید مدارک ذکرشده را حتما آماده کنید.

مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای تحصیلی

 

شرایط تحصیل در استرلیا

 

همانطور که اشاره کردیم به دلایل متعددی اعم از سطح بالای امکانات رفاهی در استرالیا و ارزش فوق‌العاده مدارک دانشگاهی آن، این کشور به یکی از پرمتقاضی‌ترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی تبدیل شده است. از شرایط تحصیل در استرالیا علاوه بر تامین هزینه مالی به منظور تحصیل در استرالیا و ارائه مدارک لازم، باید شرایط خاصی که از سوی موسسه آموزشی یا دانشگاه مقصد از شما انتظار می‌رود را هم داشته باشید. برای مثال در برخی رشته‌های فنی مهندسی که پرمتقاضی‌ترین رشته‌ها برای تحصیل در این کشور هستند، روزمه تحصیلی و سوابق کاری اهمیت زیادی دارد. در برخی دیگر از رشته‌ها ممکن است صرفا معدل زبان و معدل آخرین مقطع تحصیلی دارای اهمیت باشد.

شرایط تحصیل در استرالیا بدون مدرک زبان

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که مدرک معتبر زبان انگلیسی مانند آیلتس یا تافل آکادمیک را ندارید، شرایط تحصیل در استرالیا کمی پیچیده و مشکل خواهد بود. همانطور که می‌دانید، زبان رسمی کشور استرالیا انگلیسی است و در دانشگاه‌های این کشور هم به این زبان تدریس می‌شود.                       

بنابراین تمامی دانشگاه‌های درجه یک و معتبر این کشور برای پذیرش دانشجو، مدرک زبان را بررسی می‌کنند و تا جای ممکن باید اقدام به دریافت مدرک تافل کنید. البته برخی از کالج‌ها و مراکز آموزشی در این کشور برای پذیرش دانشجو، شرط داشتن مدرک معتبر زبان را تا حدودی نادیده می‌گیرند. اما اگر شما قصد دریافت ویزای تحصیلی استرالیا را دارید، این نکته را در نظر بگیرید که یکی از شرایط عمومی برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور، داشتن مدرک زبان است. بنابراین اگر قصد مهاجرت تحصیلی به استرالیا را دارید، سریعا باید به فکر اخذ مدرک زبان معتبر باشید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز