خبرگزاری کار ایران

ایجاد یک استراتژی بازاریابی حرفه ای را بیاموزید!

ایجاد یک استراتژی بازاریابی حرفه ای را بیاموزید!
کد خبر : ۱۱۵۴۱۱۱

بازاریابی موثر با یک استراتژی بازاریابی مدنظر و آگاهانه شروع می شود. یک استراتژی بازاریابی خوب به شما کمک می کند تا اهداف بازاریابی واضح، واقعی و قابل اندازه گیری را برای کسب و کار خود تعریف کنید.

در این مطلب که توسط تیم نویسندگان آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ آماده شده است، شما ایجاد یک استراتژی بازاریابی را می آموزید. شرکت تبلیغاتی آسابرندینگ، ارائه دهنده خدمات مختلف تبلیغاتی از دیجیتال مارکتینگ گرفته، تا طراحی کمپین تبلیغاتی، سئو، خدمات فنی سایت و مشاوره کسب و کار در مشهد است.

استراتژی بازاریابی شما بر نحوه اداره کسب و کار شما تأثیر می گذارد، بنابراین باید با مشورت تیم خود برنامه ریزی و توسعه یابد. این یک ابزار برنامه ریزی استراتژیک گسترده و جامع است که:

  • کسب و کار شما و محصولات و خدمات آن را شرح می دهد
  • موقعیت و نقش محصولات و خدمات شما را در بازار توضیح می دهد
  • پروفایل مشتریان و رقبای شما است
  • تاکتیک های بازاریابی را که استفاده خواهید کرد را مشخص می کند
  • به شما این امکان را می دهد که یک برنامه بازاریابی (تاکتیک های ارائه) بسازید و اثربخشی آن را اندازه گیری کنید.

یک استراتژی بازاریابی جهت و اهداف کلی بازاریابی شما را تعیین می کند و بنابراین با یک برنامه بازاریابی که اقدامات خاصی را که برای اجرای استراتژی بازاریابی خود انجام خواهید داد، متفاوت است. استراتژی بازاریابی شما می تواند برای چند سال آینده توسعه یابد، در حالی که برنامه بازاریابی شما معمولاً تاکتیک هایی را که باید در سال جاری به دست آورید، توصیف می کند.

یک استراتژی بازاریابی موفق بنویسید

استراتژی بازاریابی به خوبی توسعه یافته شما به شما کمک می کند تا اهداف کسب و کار خود را تحقق بخشید و بر اقدامات لازم برای دستیابی به مشتریان مناسب تمرکز کنید.

توسعه یک استراتژی بازاریابی که شامل مولفه های ذکر شده در زیر باشد به شما کمک می کند تا از سرمایه گذاری بازاریابی خود نهایت استفاده را ببرید، بازاریابی خود را متمرکز نگه دارید و نتایج فروش خود را اندازه گیری و بهبود بخشید.

اهداف کسب و کار خود را مشخص کنید

استراتژی بازاریابی خود را با اهداف تجاری که در طرح کسب و کارتان مشخص شده است، هماهنگ کنید. سپس می توانید مجموعه ای از اهداف بازاریابی را برای حمایت از آنها تعریف کنید. اهداف تجاری شما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • افزایش آگاهی از محصولات و خدمات شما
  • فروش محصولات بیشتر از یک تامین کننده خاص
  • رسیدن به یک بخش مشتری جدید

هنگام تعیین اهداف، بسیار مهم است که تا حد امکان هدفمند باشید تا بتوانید به طور موثر نتایج را با آنچه که برای دستیابی به آن تعیین کرده اید اندازه گیری کنید. یک معیار ساده برای هدف گذاری، روش SMART است:

  • خاص - به وضوح آنچه را که می خواهید به دست آورید بیان کنید
  • قابل اندازه گیری – معیارهای ملموس را تنظیم کنید تا بتوانید نتایج خود را اندازه گیری کنید
  • دست یافتنی – اهدافی را تعیین کنید که در حد ظرفیت و بودجه شما باشد
  • مرتبط – اهدافی را تعیین کنید که به شما در بهبود جنبه های خاص کسب و کارتان کمک می کند
  • محدود به زمان - اهدافی را تعیین کنید که می توانید در مدت زمانی که نیاز دارید به آنها برسید.
  • اهداف بازاریابی خود را بیان کنید

مجموعه ای از اهداف بازاریابی خاص را بر اساس اهداف تجاری تعریف کنید. این اهداف به شما و تیمتان انگیزه می دهد و شما را قادر می سازد تا موفقیت خود را دنبال کنید.

نمونه هایی از اهداف بازاریابی عبارتند از افزایش نفوذ بازار (فروش محصولات موجود بیشتر به مشتریان فعلی) یا توسعه بازار (فروش محصولات موجود به بازارهای هدف جدید). این اهداف بازاریابی می تواند بلندمدت باشد و ممکن است چند سال طول بکشد تا موفقیت آمیز باشد. با این حال، آنها باید واضح و قابل اندازه گیری باشند و چارچوب زمانی برای دستیابی به آن داشته باشند.

مطمئن شوید که استراتژی های کلی شما نیز عملی و قابل اندازه گیری هستند. یک استراتژی بازاریابی خوب هر سال تغییر نمی کند، اما زمانی که استراتژی های شما به دست آمده یا اهداف بازاریابی شما برآورده شده است، تجدید نظر می شود. اگر بازار خارجی شما به دلیل یک رقیب جدید یا فناوری جدید تغییر می کند یا اگر محصولات شما به طور اساسی تغییر می کند، ممکن است لازم باشد استراتژی خود را اصلاح کنید.

درباره بازار خود تحقیق کنید

تحقیق بخشی ضروری از استراتژی بازاریابی شما است. شما باید اطلاعاتی در مورد بازار خود جمع آوری کنید، مانند اندازه، رشد، روندهای اجتماعی و جمعیت شناسی (آمار جمعیت مانند سن، جنسیت و نوع خانواده). مهم است که بازار خود را زیر نظر داشته باشید تا از هرگونه تغییر در طول زمان آگاه باشید، بنابراین استراتژی شما مرتبط و هدفمند باقی می ماند.

مشتریان بالقوه خود را مشخص کنید

از تحقیقات بازار خود برای ایجاد نمایه ای از مشتریان مورد نظر خود و شناسایی نیازهای آنها استفاده کنید.

نمایه الگوهای خرید آنها را نشان می دهد، از جمله اینکه چگونه خرید می کنند، کجا می خرند و چه چیزی می خرند. باز هم، به طور منظم روندها را مرور کنید تا فرصت های جدید را از دست ندهید یا با پیام بازاریابی خود بی ربط نشوید.

در حالی که سعی می کنید مشتریان جدیدی پیدا کنید، مطمئن شوید که استراتژی بازاریابی شما به شما اجازه می دهد تا روابط خود را با مشتریان فعلی خود حفظ کنید.

رقبای خود را مشخص کنید

به طور مشابه، به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود، باید مشخصاتی از رقبای خود را با شناسایی محصولات، زنجیره تامین، قیمت گذاری و تاکتیک های بازاریابی ایجاد کنید.

از این برای شناسایی مزیت رقابتی خود استفاده کنید - آنچه کسب و کار شما را از رقبای شما متمایز می کند. همچنین ممکن است بخواهید نقاط قوت و ضعف فرآیندهای داخلی خود را شناسایی کنید تا به بهبود عملکرد خود در مقایسه با رقبا کمک کنید.

استراتژی هایی برای حمایت از اهداف بازاریابی خود ایجاد کنید

بازارهای هدف خود را فهرست کنید و مجموعه ای از استراتژی ها را برای جذب و حفظ آنها طراحی کنید. یک هدف مثال می تواند افزایش آگاهی جوانان از محصولات شما باشد. استراتژی های مربوطه شما می تواند افزایش حضور آنلاین خود در رسانه های اجتماعی با ارسال به روز رسانی منظم باشد

اطلاعات مربوط به محصول شما در اینستاگرام یا فیس بوک؛ تبلیغات در مجلات محلی برای جوانان؛ یا ارائه تخفیف برای دانشجویان

ایجاد یک استراتژی بازاریابی حرفه ای را بیاموزید!

از 7 P بازاریابی استفاده کنید

با استفاده از 7 P ترکیب بازاریابی به بازار انتخابی خود برسید. اگر بتوانید ترکیب مناسبی از بازاریابی را بین محصول، قیمت، تبلیغ، مکان، افراد، فرآیند و شواهد فیزیکی انتخاب کنید(price, promotion, place, people, process and physical evidence)، استراتژی بازاریابی شما به احتمال زیاد موفقیت آمیز خواهد بود. شما می توانید هر ترکیبی از اینها را برای دستیابی به استراتژی بازاریابی خود انتخاب کنید.

ایده های خود را آزمایش کنید

در تصمیم‌گیری تاکتیک‌های خود، تحقیقات آنلاین انجام دهید، ایده‌ها و رویکردها را بر روی مشتریان و کارکنان خود آزمایش کنید و آنچه را که کار می‌کند مرور کنید. برای رفع نیازهای مشتریان، دستیابی به مشتریان در بازار هدف و بهبود نتایج فروش، باید چندین تاکتیک را انتخاب کنید.

اگر شما هم برای طراحی و اجرای حرفه ای تبلیغات در فضای آنلاین و دیجیتال به دنبال جای مناسبی بودید، آسابرندینگ به عنوان یک آژانس دیجیتال مارکتینگ  در مشهد می تواند تمام مسیر تبلیغات را برای شما هم طراحی و هم اجرا نماید. برای تماس با آسابرندینگ به سایت آسابرندینگ 

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
پیشنهاد امروز