خبرگزاری کار ایران

شباهت سامسونگ به آیفون در One UI 4

شباهت سامسونگ به آیفون در One UI 4
کد خبر : ۱۱۵۰۵۷۸

آپدیت بعدی سامسونگ باعث می‌شود گوشی گلکسی شما کمی بیشتر شبیه آیفون باشد. در به‌روزرسانی One UI 4، سامسونگ تغییراتی در رابط کاربری و حریم خصوصی در دستگاه‌های سامسونگ ایجاد می‌کند که شبیه ویژگی‌های خاص آیفون هستند. تغییرات جدید گوشی‌های هوشمند سامسونگ باعث می‌شود که نرم افزارها یکپارچه‌تر و قابل تنظیم‌تر باشد. همچنین با تغییرات جدید، اگر قصد خرید گوشی و مهاجرت از آیفون به سامسونگ را دارید چندان اذیت نخواهید شد.

به روزرسانی One UI 4

سامسونگ به‌روزرسانی نرم‌افزار One UI 4 خود را در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان خود در روز سه‌شنبه توضیح داد. در این کنفرانس سامسونگ استراتژی خود را برای خانه‌های هوشمند، تلویزیون‌های تایزن و دستیار صوتی بیکسبی نیز تشریح کرد.

نرم افزار جدید گوشی‌های هوشمند از ماه سپتامبر به صورت بتا در دسترس قرار گرفته است؛ اما غول فناوری در مراسم افتتاحیه کنفرانس، نگاهی دقیق به ویژگی‌های جدید آن ارائه کرد.

طراحی One UI 4

تمرکز اصلی در One UI 4 بر روی طراحی است. در این به روزرسانی شما می‌توانید والپیپرتان را با تم گوشی خود مطابقت دهید و برخی اقدامات مانند تنظیم زنگ هشدار یا استفاده از حسگر اثرانگشت دستگاه باعث ایجاد لمس و صدا می‌شود.

شباهت سامسونگ به آیفون در One UI 4

گلکسی و آیفون شبیه می‌شوند

اما چندین ویژگی دیگر که در به‌روزرسانی ارائه می‌شوند، به‌ویژه ویجت‌های سازگارتر و گزینه‌های جدید حفظ حریم خصوصی بسیار الهام‌گرفته از آیفون هستند. این نشانه دیگری است که نشان می‌دهد با بزرگ‌تر شدن گوشی‌های هوشمند در دهه گذشته، شکاف بین ویژگی‌های iOS و اندروید در حال کوچک‌تر شدن است. به عنوان مثال، ویجت‌های One UI 4 دارای گوشه‌هایی هستند که در سراسر صفحه گردتر هستند. این ویژگی شباهت زیادی به ویجت‌های صفحه اصلی آیفون دارد.

سفارشی‌سازی جدید

یکی از موردعلاقه‌ترین قسمت‌های سفارشی‌سازی برای هر کاربر، شکلک‌هایی شبیه به خود شخص است که در آیفون شاهد آن هستیم؛ اما سامسونگ هم در به روزرسانی جدید این قابلیت را اضافه خواهد کرد. در آیفون این ویژگی با Memoji امکان‌پذیر است.

قابلیت جدید در دوربین

یکی از بزرگترین تغییراتی که در سال 2019 در آیفون 11 رخ داد، اضافه شدن QuickTake در اپلیکیشن دوربین بود. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد که با نگه داشتن دکمه شاتر و سپس کشیدن آن به سمت راست، راحت تر از حالت عکس به حالت فیلم برداری تغییر وضعیت دهید. دارندگان دستگاه‌های سامسونگ با راه اندازی One UI 4 میانبر مشابهی دریافت خواهند کرد. این به روز رسانی به شما امکان می‌دهد تا از حالت عکس به حالت فیلم برداری، به سادگی با کشیدن از شاتر دوربین به سمت بالا بروید.

حریم خصوصی

با One UI 4 حریم خصوصی در گوشی‌های سامسونگ شبیه به آیفون می‌شود. با این قابلیت، کاربرانی که از گوشی‌های سامسونگ استفاده می‌کنند مکان دقیق یا تقریبی خود را در برنامه‌ها می‌توانند به اشتراک بگذارند؛ این قابلیت را اپل سال گذشته در iOS 14  معرفی کرد. البته باید دید با اضافه شدن این قابلیت‌ها، قیمت گوشی آیفون را باید بررسی کرد که تغییری می‌کند؟

رقابت سامسونگ و اپل

مدیران شرکت‌های اپل و اندروید برای اولین بار از زمان تولید گوشی‌های هوشمند، برای معرفی ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید به رقابتی نفس‌گیر دچار شده‌اند. این رقابت هرگز پاسخ مستقیم نخواهد داشت و انتخاب درست، بستگی به سیستم عاملی دارد که محبوب کاربران است.

اما در طول تاریخچه گوشی‌های هوشمند، چند زمینه وجود دارد که آیفون در آن‌ها از اندروید جلوتر بوده است. آیفون راه را برای گوشی‌های هوشمند مدرن با رایج کردن تعامل لمسی در دستگاه‌های تلفن همراه هموار کرد؛ در حالی که همچنان شرکت‌های تولیدکننده گوشی بر روی صفحه کلیدهای کوچک متمرکز بودند.

شباهت سامسونگ به آیفون در One UI 4

اما سازندگان دستگاه‌های اندرویدی پیشگام بسیاری از جنبه‌های رابط کاربری موبایل امروزی بودند و ویژگی‌های اصلی مانند ویجت‌ها و منوهای کشویی با تنظیمات سریع را خیلی قبل از اپل ارائه می‌دادند. شرکت‌هایی مانند سامسونگ نیز سال‌ها قبل از عرضه آیفون 6 پلاس در سال 2014، گوشی‌های هوشمند با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر را روانه بازار کردند. اکنون سامسونگ، موتورولا و مایکروسافت در حال آزمایش طراحی‌های تاشو هستند در حالی که اپل هنوز به احتمال یک آیفون تاشو اشاره نکرده است.

در آخر برای بررسی و خرید انواع گوشی هوشمند و قیمت گوشی سامسونگ می‌توانید از یک مسیر جدید استفاده کنید. فروشگاه اینترنتی تلکام، با عرضه جدیدترین مدل‌ها از برندهای روز جهان، خریدی مطمئن، آسان و سریع را به مخاطبین خود هدیه می‌دهد. فراموش نکنید که این شرکت، با استفاده از مجرب‌ترین متخصصین در راهنمایی، انتخاب و خرید تا آخر مسیر با شما همراه خواهد بود.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز