خبرگزاری کار ایران

یو پی اس و باتری

یو پی اس و باتری
کد خبر : ۱۱۴۷۴۴۳

از دستگاه یو پی ­اس برای تجهیزات پزشکی، دوربین‌­های مداربسته، کامپیوترهای اداری، تجهیزات اتاق عمل، شبکه­‌های کامپیوتری، سیستم‌­های مخابراتی و... استفاده می­‌کنند.

منبع تغذیه بدون وقفه یا ups با ذخیره انرژی در باتری قادر است برق مورد نیاز تجهیزات مصرف‌کننده را در زمان اضطراری تأمین کند و همان طور که از نام آن پیداست باید بدون توقف و ایستادن بار مصرفی دستگاه مصرف‌کننده را در زمانی که برق شبکه قطع یا دچار اختلال می­‌گردد را برقرار کند. بنابراین یو پی ­اس، با تنظیم و تثبیت برق شبکه وظیفه محافظت از دستگاه‌های الکتریکی را نیز بر عهده دارد و دارای مدل‌های آنلاین، آفلاین و لاین اینتراکتیو می‌­باشد.

دستگاه یو پی ­اس که به عنوان یک پشتیبان برق برای راه‌­اندازی دستگاه مصرفی بدون توقف عمل می­‌کند جزو دستگاه‌های گران‌قیمت البته کاربردی و باارزش می­‌باشد زیرا جلوی آسیب­‌های احتمالی ناشی از نوسانات برق را می­‌گیرد و از هزینه­‌های احتمالی که در جهت تعمیر دستگاه‌­های الکتریکی حساس و گران‌قیمت پیش می­‌آید جلوگیری می‌­کند. این دستگاه در برندهای مختلف ایرانی و خارجی در بازار ایران عرضه می­‌شود. مانند برند فاران، هژیر صنعت، رسام ،فاراتل، آماک، APC، Macpower، Riello، BPC و... که می‌­توان به آنها اشاره نمود که هر کس با توجه به نیاز، بودجه و انتظاراتی که دارد برای خرید اقدام می­‌کند.

در چه جاهایی از دستگاه ups استفاده می‌­کنند؟

از دستگاه یو پی ­اس برای تجهیزات پزشکی، دوربین‌­های مداربسته، کامپیوترهای اداری، تجهیزات اتاق عمل، شبکه­‌های کامپیوتری، سیستم‌­های مخابراتی و... استفاده می­‌کنند. به دلیل اهمیت استفاده از دستگاه ups در صنایع و کارخانجات مختلف و اهمیت برق در صنایع مربوطه خرید و استفاده از این دستگاه یک امر مفید و الزامی می­‌باشد. زیرا در بسیاری از موارد به دلیل نوسانات برق تجهیزات گران‌قیمت دچار سوختگی یا آسیب شدید می­‌شوند. علاوه بر آن در صورت قطعی برق در زمان کارکرد یک دستگاه الکترونیکی مانند دوربین مداربسته، نبود برق می­‌تواند منجر به خسارت‌­های ناشی از سرقت شود یا اگر برق آسانسور در حین جا به­ جایی قطع گردد و هیچ نیروی جایگزینی نباشد افراد داخل آسانسور دچار اضطراب خواهند شد و یا این که در یک شرکت تجاری در حال پردازش اطلاعات مهمی بوده باشید قطع ناگهانی برق می­‌تواند علاوه بر حذف آنها، خسارت‌های مالی را به شرکت وارد کند و دیگر موارد که ممکن است در هر سازمان یا صنعتی به دلیل عدم استفاده از دستگاه یو پی ­اس پیش آید.

باتری یو پی ­اس

دستگاه یو پی ­اس مانند هر وسیله دیگری دارای اجزای تشکیل دهنده می­‌باشد که هر یک کارکرد خاصی دارند و نقص در هر یک می‌­تواند در عملکرد دستگاه اشکال ایجاد کند یا آن را از کار بیاندازد از جمله باتری که از قطعات اصلی و مهم تشکیل دهنده ups می‌­باشد. قدرت باتری یو پی ­اس در انواع مختلف و اندازه­‌های مختلف با یکدیگر متفاوت می­‌باشد و همین طور ساختار و ترکیب آنها نیز یکسان نیستند. باید گفت نوع و کیفیت باتری بر هزینه و کارکرد دستگاه ارتباط مستقیم دارد. از جمله مشخصات باتری خوب طول عمر آن می­‌باشد که در شرایط نگهداری خوب و کیفیت شارژ مناسب حداقل 3 تا 5 سال دوام می­‌کند. از جمله برندهای معروف موجود در بازار ایران می­‌توان به برند فیام، صبا باتری، یوآسا، پاناسونیک و... اشاره کرد. اعتبار هر باتری نیز به شرکت تولیدکننده آن می‌­باشد؛ به عنوان مثال باطری یو پی ­اس پاناسونیک حداقل 8 سال عمر می­‌کند. اما همان طور که ذکر کردیم شرایط نگهداری باتری تأثیر زیادی در عمر آن دارد مثلاً زمانی که باتری دشارژ است و به مدت 6 ماه یا بیشتر انبار می‌­گردد باتری دچار تخریب و سولفاته شدن می‌کند در نتیجه یا به طور کلی از کار می‌­افتد یا دچار کاهش توانایی در شارژ کردن می‌­شود.

یو پی اس و باتری

اما از دیگر دلایلی که باعث می­‌گردد باتری خراب و از عمر آن کاسته شود می‌­توان به:

  • دمای غیرمناسب اشاره کرد. باید بدانید هر باتری با توجه به نوع ساخت، یک دمای مخصوص به خود را می­‌پذیرد و اگر این دما بیشتر از حد مجاز باشد باعث می­‌شود تا در داخل باتری گاز تولید شود که در نهایت منجر به متورم شدن باتری می­‌گردد.
  • شارژ بیش از حد باتری ups یکی دیگر از عوامل خرابی می‌­باشد زیرا ولتاژ بیش از حد دمای داخلی باتری را بالا می­‌برد که منجر به خارج شدن گاز از طریق سوپاپ و در نتیجه باعث خوردگی شبکه الکترود مثبت می­‌شود که به شدت باتری را دچار آسیب می­‌کند.
  • اتصال کوتاه سر باتری یو پی ­اس یکی دیگر از عوامل بسیار مخرب که باعث خراب کامل باتری می­‌شود و دیگر نمی­‌توان آن را ترمیم کرد.
  • ریپل برق متناوب از دیگر مواردی است که عمر باتری را می­‌کاهد و همین طور بر روند کار باتری اشکال ایجاد می­‌کند.
  • شل شدن تسمه دینام، شکستگی جعبه، شل شدن بست­‌های نگهدارنده باتری از جمله عوامل دیگری است که بر عملکرد و عمر باتری اثر منفی می­‌گذارد.

تعمیر یو پی ­اس

همان طور که می­‌دانید قطعی برق یک مشکل اساسی در بسیاری از صنایع و کارخانجات است و تأثیر زیادی در کسب و کار و حفاظت از لوازم و تجهیزات مصرف­‌کننده برق دارد. اما دستگاه یو پی ­اس به مانند هر وسیله دیگر ممکن است نیاز به تعمیر پیدا کند. از جمله مشکلات می‌­توان به شارژ نشدن باتری، روشن نشدن ال­ای­دی ups، روشن نشدن دستگاه، روشن نشدن چراغ تعویض باتری و ایجاد پیام خطا اشاره کرد. به دلیل گران‌قیمت بودن دستگاه‌های یو پی ­اس در زمانی که مجبور به تعمیر یو پی ­اس می­‌شویم باید به یک مرکز معتبر اعتماد کنیم آن هم برای این که مشکل دستگاه برطرف شود باید ابتدا علت مشکل پیدا شود، سپس برای تعمیر اقدام کرد و تعمیرکارانی که تجربه و علم کافی ندارند قادر به انجام این کار به درستی نمی­‌باشند. همچنین اگر باتری نیاز به تعویض داشته باشد برای این که یک باتری جدید جایگزین آن گردد شخص باید تخصص داشته باشد. علاوه بر آن از آنجایی که این کار هزینه­‌بر است توصیه می­‌شود خودتان این کار را انجام ندهید مگر این که آموزش لازم را دیده باشید.

بهترین مرجع خرید یو پی ­اس و باتری

یو پی اس و باتری

اگر قصد خرید دستگاه یو پی ­اس یا باتری ups را در برندهای باکیفیت و به صورت اورجینال با قیمت مناسب را دارید می­‌توانید از طریق شرکت یو پی­ اس رسام برای خریدی مطمئن اقدام کنید. شرکت رسام در تهران علاوه بر عرضه این محصولات، دستگاه‌های دیگری از جمله استابلایزر در برندهای ایتالیایی و کره‌­ای برای مصارف خانگی و صنعتی برای کارخانجات، بیمارستان و...، اینورتر و پنل خورشیدی با برندهای معتبر را به خریداران ارائه می­‌کند. همچنین این شرکت با بیشتر از ده سال سابقه در زمینه تعمیرات یو پی ­اس با کمک نیروهای متخصص آماده خدمت­‌رسانی به مشتریان برای تعمیر یا سرویس این محصولات می­‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می­‌توانید به سایت https://rasamups.com مراجعه کنید و تمامی محصولات ارائه شده در سایت را مشاهده و با خواندن مشخصات هر محصول برحسب نیاز خود دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید. 

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز