نکات طلایی اهمیت مشتری و نیاز مشتری بر کسب و کار
برای اینکه بتوانید به مشتریان بسیاری دست پیدا کنید نیاز به تبلیغات دارید که در این مطلب نکات طلایی اهمیت مشتری و نیاز مشتری بر کسب و کار را می توانید بخوانید.
قطعا برای اینکه بتوانید به مشتریان بسیاری دست پیدا کنید نیاز به تبلیغات دارید، که در آخر مقاله درمورد تبلیغات توضیح خیلی خلاصه ای دادیم که حتما مطالعه کنید.
اهمیت و نیاز مشتری بر کسب و کار
با دانستن اهمیت و نیاز مشتری به ( گنج ) بزرگی دست پیدا خواهید کرد، چرا اطلاعات مفید شما راجع به اهمیت مشتری و نیاز مشتری بسیار افزایش می یابد.
با اهمیت مشتری به کسب و کار شما، کسب و کار شما شروع به رشد چشمگیری خواهد کرد، حال شاید بپرسید چرا به شما اهمیت داده است؟ زیرا نیاز مشتری کسب و کار شما بوده است
سعی کنید نیاز مشتری را به خوبی رفع کنید تا قابل اهمیت مشتری باشید.
در ادامه راجع به اهمیت مشتری و نیاز مشتری کامل توضیح داده ایم که پیشنهاد میکنیم کامل مطالعه کنید و از همه مهمتر عمل کنید
اهمیت مشتری
برای نشان دادن اهمیت مشتری و ضرورت حفظ او، توجه به نکات زیر ضروری به نظر می رسد:
1 )هزینه جذب مشتری جدید، بین پنج تا 11 برابر نگهداری یک مشتری قدیم است.
2 )برای افزایش دو درصدی مشتری، باید 10 درصد هزینه کرد.
3 )ضرر و زیان از دست دادن یک مشتری، در حکم فرار 100 مشتری دیگر است.
4 )رضایت مشتری، پیش شرط تمام موفقیت های بعدی شرکت هاست.
5 )رضایت مشتری، مهمترین اولویت مدیریتی در مقابل اهداف دیگری چون سودآوری، سهم بیشتر بازار،
توسعه محصول و... می باشد.
6 )ارزشمندترین دارایی هر سازمان، اعتماد و اطمینان مشتریان است.
7 )انتخاب مشتری دایمی و وفادار، تنها شرط بقای دایمی و استمرار فعالیت های کارآمد هر شرکتی است.
8 )مدیران ارشد باید شخصا الگوی پایبندی در قبال رضایت مشتری باشند.
9 )برای جلب اعتماد مشتریان، کمتر از توان خود قول بدهید و بیشتر از قولی که داده اید، عمل کنید.
10 )معادل 38 درصد مشتریان ناراضی، بدون شکایت به سمت رقبا می روند.
11 )احتمال این که مشتریان کامالً راضی )شاد( مجدداً از شرکت شما خرید کنند، شش برابر مشتریان فقط
راضی است.
12 )گوش دادن به شکایت مشتری 31 درصد کار است و حل کردن آن هفت درصد و پیگیری برای اطالع از
راضی شدن مشتری هم سه درصد دیگر است.
تبلیغ و تبلیغات
تبلیغ و تبلیغات هم نقش بسیاری در رشد شما دارد که در آخر مقاله توضیح داده ایم که چگونه بهترین نوع تبلیغ را انجام دهید تا بالاترین بازدهی را دریافت کنید
تبلیغات باعث میشود که اهمیت مشتری و نیاز مشتری به شما بیشتر و بیشتر بشود.
نیاز مشتری
در نظر عامه نیاز به معناى هرنوع کمبودى است که براى انسان به وجود مى آید. در فرهنگ بازار نیاز
مشترى اینگونه تعریف مى شود که: »نیاز مشترى عبارت است از هرنوع احساس کمبودى که براى مشترى به وجود مى آید و او تالش مى کند تا با بهره گیرى از استعداد و توانایى خود نسبت به رفع آن اقدام «نماید.
با توجه به مفهوم گسترده اى که درتعریف نیاز مشترى وجوددارد، امکان تهیه و طبقه بندى جامع و کاملى از نیازهاى مشترى دشوار است. زیرا اوالً نیازهاى مشترى نامحدود است، ثانیاً ممکن است نیازى براى یک مشترى جزو نیازهاى اساسى به شمار رود، درحالى که همان نیاز براى مشترى دیگر نیاز عادى محسوب شود. بنابراین در شناسایى و ارزیابى نیاز مشترى الزم است رفتار مشترى باتوجه به توانایى ها و استعدادهاى او مبناى کار و مطالعه قرار گیرد. در اقتصاد رقابتى دغدغه همه شرکت ها این است که نه تنها هرروز به تعداد مشتریان خود بیفزایند، بلکه مشتریان قدیمى خود را نیز حفظ کرده و ازدست ندهند. زیرا که هزینه فروختن به مشترى قدیمى کمتر از تالش براى جذب مشترى جدید است. حال باید تعریف کرد که رضایت »
مشترى« چیست و چگونه شناسایى و به کار برده مى شود؟ رضایت احساس مثبتى است که درهر فرد پس از استفاده کاال یا دریافت خدمتى ایجاد مى شود. در جوامع کنونى محصول یا خدمتى مورداستقبال مشترى قرارخواهدگرفت که ارزش موردانتظار وى را برآورده سازد. ارباب رجوع زمانى از دریافت محصول یا خدمت راضى و خشنود خواهدبود که خدمات دریافت شده برابر یا فراتر از ارزش موردانتظارش باشد. کسب رضایت ۲مشترى شرط اساسى دارد: اول این که کانال یا خدمت موردتقاضا در زمان مقرر تحویل شود. دوم این که به سؤاالت او به موقع و درست پاسخ داده شود. یک مشترى وقتى از کاال یا خدمت راضى باشد، عالوه بر این که خودش دوباره براى خرید آن بازمى گردد، خریدار دیگرى را نیز به همراه مى آورد. پس سازمانى دراین زمینه موفق مى شود که کار گروهى و فرهنگ جلب رضایت مشترى را در اولویت کارى خود قراردهد و براى دستیابى به آن تلاش کند. مدیران سازمان ها باید به این باور برسند که ارائه خدمت مطلوب به ارباب رجوع و کسب رضایت و خشنودى آنها از اهداف اساسى سازمان است و در موفقیت سازمان نقش حیاتى دارد.
لطفا و لطفا به اهمیت مشتری و نیاز مشتری توجه بسیاری داشته باشید
شروع بهترین تبلیغات برای جذب مشتری
اگر میخواید تبلیغات هدفمند انجام بدهید که بهترین بازدهی را داشته باشید که هزینه خیلی خیلی مناسبی داشته باشه ما بهتون وب سایت بالتازار پلاس رو پیشنهاد میکنیم زیرا بالتازار پلاس در زمینه تبلیغات رتبه یک را دارد.
برای ورود به وب سایت بالتازار پلاس روی کلمه ( تبلیغات ) کلیک کنید.
وقت رو از دست ندید...
ممنون از اینکه مقاله اهمیت مشتری و نیاز مشتری را مطالعه کردید...