خبرگزاری کار ایران

آموزش ایجاد مشاغل خانگی با دستگاه جوجه‌کشی توسط طیور ماشین ابزار منتشر شد!

آموزش ایجاد مشاغل خانگی با دستگاه جوجه‌کشی توسط طیور ماشین ابزار منتشر شد!
کد خبر : ۱۱۳۷۳۹۴

بهترین روش ایجاد مشاغل خانگی توسط ماشین جوجه کشی را در این مقاله به شما آموزش میدهیم.

همانطور که میدانید همواره اغلب افراد از گذشته و تاکنون علاقه مند به ایجاد مشاغل خانگی با سرمایه اندک هستند که این نیاز در دوران شیوع کرونا و شرایط اقتصادی کنونی ، افزایش یافته است.

حال در این مقاله طبق گزارش خبرگزاری ایلنا، یکی از بهترین مشاغل خانگی با سرمایه گذاری کم و درآمد خوب را به شما معرفی خواهیم کرد که چگونه تنها و فقط با تهیه یک عدد دستگاه جوجه کشی در منزل برای خود کسب و کار ایجاد کنید. یکی از مهم ترین مزایای این شغل رسیدن به درآمد، در زمان کمتر از یک ماه میباشد و چون محصولات تولیدی شما ارتباط مستقیم با تغذیه که مهم ترین نیاز اولیه انسان هاست دارد، دیگر نگران بازار فروش و عرضه محصولات خود نخواهید بود و از طرفی فروش شما به صورت کاملا نقدی خواهد بود.

تعریف دستگاه جوجه کشی :

این ماشین ها به دو دسته دستگاه جوجه کشی خانگی و صنعتی تقسیم میشوند، تا کاربر با توجه به محل مورد نظر خود به کسب و کار بپردازد. به زبان ساده تر، شما با قرار دادن تخم هر پرنده ای در داخل دستگاه، آن را طبق فرآیند کاملا اتوماتیک تبدیل به جوجه خواهید کرد. حال هر چه تخم پرنده ای که در درون ماشین جوجه کشی قرار میگیرد با ارزش تر باشد، جوجه های حاصل از آن با قیمت بالاتری به فروش میرود. تخم طوطی سانان و پرنده های زینتی جز این دسته میباشند و از ارزش زیادی برخوردار هستند. به طور مثال هر جوجه کاسکو میانگین بین 10 تا 12 میلیون در بازار پرندگان به فروش میرسد و در نتیجه تولید آن سود زیادی برای شما به همراه خواهد داشت، البته شما میتوانید برای تولید طیور گوشتی مانند مرغ، بوقلمون و.. هم از دستگاه خود استفاده کنید ولی برای شما سود فروش پرنده های زینتی چند برابر میباشد.

در خرید دستگاه جوجه کشی دقت کنید که دستگاه انتخابی شما کاملا اتوماتیک و با کیفیت باشد. همچنین لازم به ذکر است نسبت به دیگر لوازم خانگی، قیمت دستگاه جوجه کشی بسیار پایین تر میباشد و کارکرد آن کاملا بدون صدا و بو میباشد در نتیجه برای استفاده در منزل یا آپارتمان خود مشکلی نخواهید داشت.

آموزش ایجاد مشاغل خانگی با دستگاه جوجه‌کشی توسط طیور ماشین ابزار منتشر شد!

حال اگر خواستین در منزل به تولیداتی غیر از پرنده های زینتی بپردازید و سرمایه خیلی اندکی هزینه کنید، توصیه ما به شما پرورش بلدرچین است. فقط کافی است یک اتاق کوچک 3 در 4 به آن اختصاص دهید. در این اتاق شما تا هزار عدد بلدرچین را به راحتی میتوانید پرورش دهید، بلدرچین جز دسته پرنده هایی است که سر و صدای خیلی کمی داره و به هیچ عنوان باعث اذیت اهالی یا همسایگان نخواهد شد. این جاندار کاملا مقاوم نسبت به انواع بیماری میباشد و در نتیجه پرورش آن برای شما امری راحت خواهد بود. هر هزار عدد بلدرچین روزانه به طور میانگین 800 عدد تخم تولید میکند. که میتوانید این تخم ها را در بسته های 15 عددی به فروش برسانید. قیمت هر یک عدد تخم بلدرچین 1200 تک تومان میباشد یعنی شما روزانه درآمد 960 هزار تومان ، فقط از فروش تخم خواهید داشت! حال اگر یک عدد دستگاه جوجه کشی در منزل قرار دهید همچون دستگاه فتوکپی تعداد آن ها را ظرف مدت اندک چندین برابر خواهید کرد. دیگر نیاز به خرید جوجه نخواهید داشت و خود به مقدار دلخواه تعداد جوجه مورد نظر خود را تولید خواهید کرد و حتی میتوانید اضافی هم تولید کنید و جوجه زنده بلدرچین را هم به بازار عرضه کنید تا علاوه بر فروش تخم، محصول دیگری هم برای عرضه داشته باشید .

جالب است بدانید بلدرچین پرنده ای که جوجه ی تازه به دنیا آمده آن از تخم، با همان جثه ی کوچکی که دارد، بعد از گذشت 45 روز به طور کامل بالغ شده و شروع به تخم ریزی برای شما میکند! همچنین نر های اضافی رو هم میتوانید بفروشید(به ازای هر 6 ماده، یک نر را نگه دارید کافی است). این پرنده در تمام فصول سال برای شما تخم تولید کنید و در نتیجه همیشه دارای محصول خواهید بود و از این حیث نگرانی نخواهید داشت. حال با توجه به برنامه ریزی خود مقداری از تخم های تولید شده از مولدین را در درون ماشین جوجه کشی قرار میدهید تا جوجه های خود را بیشتر کنید و بعد از 45 روز همین جوجه های بیرون آمده از دستگاه باز هم برای شما تخم میکند و این چرخه پیشرفت ادامه خواهد داشت، در نتیجه تولید روزانه تخم بلدرچین شما و محصولات دیگر به مرور زمان افزایش پیدا میکند و درآمد شما بالاتر خواهد رفت.

آموزش ایجاد مشاغل خانگی با دستگاه جوجه‌کشی توسط طیور ماشین ابزار منتشر شد!

برای شروع در تولید بلدرچین از کجا شروع کنیم؟

اگر میخواهید صفر تا صد کار دست خود شما باشد و کار تکثیر و همچنین درآمد زایی شما کاملا اصولی پیش برود باید در ابتدای امر یک دستگاه جوجه کشی خانگی تهیه کنید تا در عمل تولید و تکثیر وابسته کسی نباشید. قیمت دستگاه جوجه کشی با توجه به ظرفیت قرار گیری تخم در آن متفاوت میباشد. بعد از تهیه دستگاه به سراغ تهیه تخم بلدرچین باید رفت. قیمت هر تخم بلدرچین دانه ای هزار و دویست تومان میباشد که از مزارع پرورش بلدرچین قابل تهیه هستند یا همچنین میتوانید از جایی که دستگاه خریداری میکنید، در خواست کنید تا آدرس این مزارع را برای خرید تخم نطفه دار به شما معرفی کنند.

سعی کنید اتاق یا محلی که دستگاه در آن قرار میگیرد دمای معمولی یا معتدل داشته باشد و حتما قبل روشن کردن آن، فیلم آموزشی و دفترچه راهنمای آن را مشاهده و مطالعه کنید.

بعد از آن تخم ها در درون دستگاه چیده میشوند و بعد از گذشت هفده روز جوجه ها از تخم خارج میشوند، که 45 روز بعد همین جوجه ها کاملا بزرگ میشوند که میتوانید ماده ها را برای تخم ریزی نگه دارید و نر های اضافی را به کشتارگاه بفرستید. همانطور که در بالا گفته شد اگر قصد استفاده از تخم ها را بابت جوجه کشی دارید، کافی است به ازای هر شش ماده، یک نر نگه دارید. توجه کنید تخم هایی که در درون دستگاه چیده میشوند به هیچ عنوان نباید با آب شسته یا تماس داشته باشند.

مراقبت از جوجه بعد خروج از تخم:

بعد خروج از تخم، جوجه هر پرنده ای که باشد تا مدت زمان 24 ساعت نیاز به آب و غذا نخواهد داشت زیرا تمامی جوجه ها از زرده داخل تخم تغذیه میکنند و بعد تغذیه زرده از داخل تخم خارج میشوند. بعد از گذشت 24 ساعت از زمان تولد، در ابتدای امر به جوجه ها آب قند بدهید و بعد از گذشت دو ساعت میتوان به آن ها غذا داد. دمای نگه داری اتاق پرورش جوجه تا یک هفتگی به طور میانگین 33 درجه سانتی گراد باشد و با گذشت زمان در هفته های بعدی میتوان این دما را به مرور کاهش داد. به این مطلب دقت کنید که جوجه های تازه متولد شده به سرما خیلی حساس میباشند. همچنین بهتر است روزانه یک یا دو مرتبه بستر آن ها را تمییز کنید تا آلودگی ایجاد نشود.

تخم هایی که درون ماشین جوجه کشی قرار داده میشوند چه ویژگی های باید داشته باشند؟

- عاری از هر گونه ترک و آلودگی باشند.

- اگه قصد انبار کردن تخم ها را دارید و میخواهید چند روز بعد آن را در داخل ماشین جوجه کشی قرار دهید، آن ها را در دمای 12 تا 18 درجه سانتی گراد نگه داری کنید یا تخم ها را در جعبه ای مملو از نمک دفن کنید تا نطفه داخل تخم آسیب نبیند.

- از گذاشتن تخم های بد شکل در درون دستگاه خودداری کنید زیرا تخم های جوجه کشی باید از ظاهر و قالبی مناسب برخوردار باشند.

- به هیچ عنوان تخم هایی که برای درون ماشین جوجه کشی قصد استفاده دارید را در داخل یخچال قرار ندهید.

- بهترین و مناسب ترین تخم برای جوجه کشی در بلدرچین، دارای وزن 10 تا 12 گرم است.

- تخم ها در 2 یا 3 نوبت در روز جمع آوری شوند، این کار باعث جلوگیری از ترک خوردگی پوسته تخم بلدرچین میشود.

- برای ضد عفونی تخم قبل از گذاشتن در داخل ماشین جوجه کشی میتوانید از آجر فرمالین که در داروخانه های دامپزشکی یا سایت های فروشگاهی مختلف موجود است، استفاده کنید.( نحوه مصرف آن روی بسته محصول به طور کامل نوشته شده است)

لازم به ذکر است که پرورش تمامی طیور از جمله پرورش شترمرغ، بوقلمون و .. از درآمد های مناسبی برخوردار هستند اما در این مقاله پرنده هایی را ذکر کردیم که بتوانید در یک اتاق از منزل خود، به راحتی به اشتغال زایی با سرمایه گذاری کم بپردازید. فقط توجه داشته باشید که درجه دما و رطوبت تخم پرندگان در درون ماشین جوجه کشی با هم متفاوت میباشد که داخل دفترچه راهنمای دستگاه ها این جداول نمایش داده شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید محصولات، خرید تخم و دستگاه های جوجه کشی میتوانید به سایت طیور ماشین ابزار به آدرس  tma110.com مراجعه کرده و از اطلاعات و مشاوره رایگان این مجموعه و همچنبن تخفیف های هفتگی شان بهره ببرید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز