5 ویژگی اصلی طراحی وب سایت استثنایی
طراحی وب سایت در دو دهه گذشته تغییرات زیادی کرده است.روزی روزگاری ، ما وب سایت های ایستا را با یک هدف ساده طراحی کردیم - نمایش استاتیک در وب.اکنون ، همه چیز در حال تغییر اس و امروزه این هدف بسیار جامع تر است.
وب سایت نقطه شروع استراتژی بازاریابی آنلاین و سئو سایت است.به همین دلیل است که باید متناسب با اهداف و مخاطبان مورد نظر شما طراحی شود.طراحی وب سایت استثنایی به معنای طراحی تجربه کاربر (UX) است.بسته به بودجه ، الزامات و اندازه وب سایت شما - شما همیشه دو گزینه اصلی در طراحی وب سایت دارید .
شما می توانید یک الگو را انتخاب کرده و آن را سفارشی کنید ، یا می توانید یک طرح را از ابتدا ایجاد کنید.یک رویکرد پیشرفته برای طراحی یک سایت از ابتدا به عنوان رویکرد محتوا در طراحی UX نیز شناخته می شود که به زمان ، مهارت و سرمایه گذاری بیشتری در تحقیق و توسعه بازار نیاز دارد .علاوه بر تغییرات در روند طراحی و روشهای بازاریابی ، الزامات تجربه کاربر نیز تغییر کرده است.امروزه یک وب سایت باید پویا باشد ، به عبارت دیگر ، باید در CMS سیستم مدیریت محتوا، مانند وردپرس ، جوملا و دیگران توسعه یابد.
بنابراین ، هر صفحه از سایت باید دارای الگوی طراحی بهینه خود باشد ، به علاوه عناصر پویا مانند فیدهای رسانه های اجتماعی و صفحات پویا مانند صفحات وبلاگ ، صفحات محصول ، VDP و غیره.همه اینها تا حد زیادی به صنعتی که در آن هستید بستگی دارد.ممکن است بخواهید یک صفحه فرود برای سرویس خاصی که ارائه می دهید ایجاد کنید ، جایی که هدیه یا رایگان برای تولید سرب ارائه می دهید.یا صفحه اصلی خود را بر هر چیزی که قصد فروش آن را دارید تمرکز کنید - خدمات طراح ، عکاسی ، رستوران ، هتل ، محصولات فنی و غیره.در هر صورت ، 5 ویژگی کلیدی برای طراحی وب سایت استثنایی وجود دارد - که شما را در بهترین حالت نشان می دهد ، باعث می شود بازدیدکنندگان شما در صفحه شما بمانند و در نتیجه مشتری شما شوند.
برای مثال ، بیاموزید که چگونه سبک کارت می تواند تجربه کاربر را بهبود بخشد .
سازگاری لوگو و نام تجاری
- طراحی وب سایت موبایل فرندلی برای آژانس های مسافرتی تور استانبول
- طراحی آرم چاپ دیجیتال نقطه شروع نام تجاری است.
- علاوه بر اصالت ، یک لوگو باید پیام برند شما را مانند چاپ کاتالوگ منتقل کند.
- قرار دادن لوگو در یک وب سایت تأثیر ناخودآگاهی بر بازدیدکنندگان وب سایت دارد .
- ایده خوبی است که لوگو را در چند مکان مختلف در صفحه اصلی خود قرار دهید.
این به بازدیدکنندگان شما کمک می کند تا مارک شما را به خاطر بسپارند و در سراسر وب آن را تشخیص دهند.علاوه بر لوگو ، رنگ وب سایت ، سبک کلی ، پیام و لحن صدا - همه بخشهای مهم مارک تجاری هستند و باید در سراسر وب سایت شما و استراتژی بازاریابی ، عناصر و مطالب شما سازگار باشد.
نکات کلیدی برای طراحی لوگو و سازگاری نام تجاری عالی
از رنگ ها و سایه های زیاد در لوگوی خود اجتناب کنید.یک لوگو باید پیامی را منتقل کند. همه لوگوها تصویر هستند ، اما تصاویری هستند که باید معنایی را نشان دهند.طراحی لوگو باید منحصر به فرد و اصلی باشد.مقدار متن روی لوگو باید حداقل تا هیچ باشد.لوگوی شما و طراحی وب سایت شما باید با یکدیگر مطابقت داشته باشند و مکمل یکدیگر باشند.رنگ ، سبک ، صدای برند و پیام منحصر به فرد مارک خود را به وضوح مشخص کنید و از آن در کل وب سایت و بازاریابی خود استفاده کنید.
کپی جذاب و قابل هضم وب سایت
یک متن توصیفی عمیق را در صفحات اصلی وب سایت خود فراموش کنید ، مردم وقت ندارند آن متن بلند در رابطه با تور استانبول را در یک سایت گردشگری بخوانند.روزهایی گذشته که بسیاری از متن ها به عنوان یک سئو خوب در نظر گرفته می شد .مطمئناً ، پستهای وبلاگی با بیش از 2000 کلمه بخش مهمی از یک کمپین SEO برای یک وبلاگ است.اما ، یک وب سایت باید مطابق با اهداف تجاری و بازاریابی توسعه یابد.صفحه اصلی وب سایت شما باید به گونه ای طراحی شود که مزایای کلیدی ارائه شده توسط شما ، نحوه کمک به حل یک مشکل خاص و آنچه شما را متفاوت و بهتر از رقابت شما می کند را نشان دهد.رنگهای برجسته ، CTA و سرفصل ها - همه باید با داستانی که می گویید کار کنند.صفحات مختلف وب سایت شما نیز اهداف متفاوتی خواهند داشت.ممکن است یک صفحه جذاب درباره ما داشته باشید که بر توصیفات ، بررسی های اجتماعی ، ارتباطات اجتماعی شما تأکید دارد - با هدف افزایش حضور آنلاین شما از طریق دسترسی به رسانه های اجتماعی.همچنین ممکن است یک صفحه فرود برای کمپین خاصی برای یک سرویس/محصول و موارد دیگر داشته باشید.این صفحه فرود باید با حداقل عوامل مزاحم ، شرح واضح پیشنهاد و دستورالعمل های منطقی و فریبنده ای که می خواهید بازدیدکنندگان انجام دهند سرفصل ها ، بنرها ، CTA ، طراحی شود.طراحی صفحات فرود اغلب به بهینه سازی نرخ تبدیل نیاز دارد.بسته به هدف صفحه - آیا منجر به پایان قیف فروش ، جایی که معامله آنلاین انجام می شود ، می شود یا - آیا برای تولید بازدید (در نظر گرفتن جمع آوری اطلاعات بازدیدکنندگان) در فرایند تبدیل آنها استفاده می شود؟ از بازدیدکنندگان به مشتریان و به طور بالقوه تا خرید مشتریان.
نکات کلیدی برای کپی و چیدمان خوب وب سایت
سایت خود را با متن زیاد پر نکنید.از اصطلاحات پیچیده ، اصطلاحات پیچیده و اصطلاحات فرسوده فروش خودداری کنید. مطمئن شوید که متن شما عاری از خطاهای دستوری است ، بیش از دو بار برای اطمینان متن را تصحیح کنید .از فونت های قابل خواندن و بزرگتر استفاده کنید که برای چشم خوشایند باشد. از رنگهای منحصر به فرد یا تزئین متن برای عنوانها استفاده کنید ، اما از فونتهای بسیار فانتزی خودداری کنید ، در عوض از فونتهای ایمن وب استفاده کنید.از CTA دعوت به عملبرای اقداماتی که می خواهید خوانندگان شما انجام دهند ، استفاده کنید. رنگ و قرار دادن CTA's کلیدی است که باعث می شود بازدیدکنندگان بیشتر روی صفحه شما کلیک کنند.توجه به متن مهم با تصاویر ، گرافیک یا رنگ جذاب را جلب کنید.
طرح بندی ساده و جریان اطلاعات
اگرچه اصالت و خلاقیت یک بله بزرگ است ، اما شما قطعا نمی خواهید یک وب سایت خسته کننده ایجاد کنید . برخی از بهترین شیوه ها وجود دارد که باید هنگام فریم ورک طراحی وب سایت استثنایی خود در نظر داشته باشید.هنگام طراحی وب سایت ، طرح وب سایت باید از رفتار طبیعی خواننده پیروی کند .مطالعات ردیابی چشم نشان می دهد که خوانندگان صفحات وب را از بالا به پایین و از چپ به راست ، که به عنوان الگوی F نیز شناخته می شود ، اسکن می کنند.این برای تجربه بهینه کاربر مهم است زیرا اگر دنبال کردن محتوای سایت شما سخت باشد و اسکن سریع آن امکان پذیر نباشد ، بازدیدکنندگان شما از سایت شما خارج می شوند و شما چشم اندازهای کیفی و رتبه بندی موتورهای جستجو را از دست خواهید داد .
نکات کلیدی برای چیدمان صفحه وب خوب
از سلسله مراتب بصری برای اطلاعاتی استفاده کنید که بازدیدکنندگان را به مهم ترین عناصر وب سایت راهنمایی می کند مانند ؛ ثبت نام ایمیل ، کلیک روی صفحات محصول و غیره و الگوی F را برای چیدمان محتوا اعمال کنید.ساده بگویید.مهمترین قسمتهای صفحه را برجسته کنید.از صفحه درباره خود به طور خلاقانه به جای صفحات عمومی درباره ما استفاده کنید.
ساختار صفحه منطقی و ناوبری
وقتی صحبت از ناوبری استثنایی در طراحی وب سایت می شود ، یک قانون کلی این است که ساختار را تا حد ممکن کم عمق کنید.ناوبری نباید عمیق تر از 3 سطح باشد.ساختار یک وب سایت باید در طول فرآیند wireframing در موارد طراحی، از ابتدا نقشه برداری باشد.ناوبری باید با منطق و متعارف طراحی شود.به عبارت دیگر ، موقعیت معمولی منوی ناوبری معمولاً در بالای صفحه است.خوانندگان به این کار عادت کرده اند ، بنابراین قرار دادن نوار ناوبری در مکانی نامتعارف ممکن است بازدیدکنندگان شما را گیج کند.
نکات کلیدی برای ساختار صفحه و ناوبری
از ساختارهای پیچیده و عمیق صفحه اجتناب کنید - حرکت در آنها دشوار است ومناسب سئو نیست .از منوهای منطقی و بصری که جهت یابی آنها آسان است استفاده کنید ، حتی اگر به معنای ایجاد منوهای جداگانه اضافی برای صفحات مختلف در سایت شما باشد.
سه کلیک به معنی اینکه کاربران باید قادر به از نقطه شروع تا پایان با سه کلیک دسترسی داشته باشد – نوار ناوبری خود را در محل معمولی - بالا یا بالا سمت چپ قرار دهید.آرد سوخاری را در هر صفحه از سایت خود (به جز صفحه اصلی) بکار ببرید تا خوانندگان شما دقیقاً بدانند کجا هستند.
طراحی پاسخگو و دسترسی
طراحی واکنش گرا یا طراحی وب سایت سازگار با موبایل ، بخشی اجتناب ناپذیر از یک وب سایت است.بسیاری از بازدیدکنندگان شما صفحات شما را از طریق تلفن های هوشمند و رایانه های لوحی مرور می کنند .طراحی ریسپانسیو به این معنی است که صفحه وب دارای قابلیت سازگاری با اندازه های مختلف صفحه نمایش دستگاه است.بنابراین ، وب سایت شما باید جذاب و قابل دسترسی در دستگاه تلفن همراه و همچنین در رایانه شخصی باشد.علاوه بر این ، قابلیت دسترسی بدین معناست که شما افراد دارای نقص بینایی ، ارتباطات کند و رایانه های شخصی قدیمی را نیز در نظر گرفته اید .به همین دلیل استفاده از عناصری مانند alt-text بر روی تصاویر که برای SEO نیز مهم هستند بسیار مهم است.
نکات کلیدی برای طراحی وب سایت پاسخگو و دسترسی
یک طراحی وب سایت استثنایی باید واکنش گرا باشد - انعطاف پذیر و بتواند با همه اندازه صفحه نمایش سازگار باشد.
از تصاویر بسیار بزرگ خودداری کنید.برای تصاویر از متن استفاده کنید.با عناصر بصری بیش از حد بارگیری نکنید.از فونت های بزرگتر استفاده کنید.با استفاده از ابزارهای تست UX مانند نقشه های حرارتی CrazyEgg یا با نظرسنجی از کاربران ، آزمایش کاربر را انجام دهید - بر این اساس تغییرات را ایجاد کنید.بازدیدکنندگان خود را بشناسید و بهترین تجربه مرور را در اختیار آنها قرار دهید.گاهی اوقات طراحان می توانند از جنبه هنری واقعی طراحی غافل شوند و فراموش کنند که هدف وب سایت نشان دادن قابلیت های طراحی هنری نیست.دیدن یک طراحی وب سایت شیک و استثنایی بسیار عالی است و ممکن است باعث ایجاد علاقه شود ، اما آیا کاربر پسند است و آیا هدف اصلی آن را برآورده می کند؟
با این حال ، اگر از طرف دیگر ، می خواهید سایت شما برای شما کسب و کار ایجاد کند ، باید مطمئن شوید که تحقیقات خود را انجام داده اید تا بهترین تجربه کاربری را ایجاد کرده و بازدیدکنندگان خود را به مشتریان پولی تبدیل کنید.به منظور دستیابی به بهترین نتایج ممکن با طراحی و توسعه وب سایت خود ، باید یا چند عضو در تیم خود داشته باشید ، مانند ؛ طراح ، توسعه دهنده و بازاریاب.
یا اگر بودجه پایینی دارید ، می توانید برای یادگیری بهترین شیوه ها ، جمع آوری آخرین ایده ها و راهنمایی ها و استفاده از کلاه های مختلف - بازاریاب ، روانشناس ، توسعه دهنده و طراح ، وقت بگذارید.علاوه بر این ، UX و طراحان و توسعه دهندگان وب سایت استثنایی امروز باید در بازاریابی و فروش مهارت داشته باشند .اگر قصد انجام یک پروژه تک نفره را دارید و خودتان آن را انجام می دهید ، یا فقط یک توسعه دهنده را استخدام می کنید ، من اکیداً به شما توصیه می کنم تحقیقات بیشتری در زمینه طراحی و توسعه وب سایت مطابق با روش بازاریابی ورودی انجام دهید. Seoword.org مرجع اصلی برای ورودی است.
سوغاتیهای معروف شهر استانبول:
قهوه ترک، ادویههای متنوع ترکی، انواع مختلف شیرینیهای ترکی مانند باقلوا و راحت الحلقوم در طعمهای مختلف، صنایع دستی، گلیمهای دستباف ترکی، پوشاک ترک و برند، چرمهای باکیفیت و مرغوب، حوله و وسایل حمام، زیورآلات، سرامیکها و سفالهای ایزنیک، صابونهای سیاه ترکی، لامپهای زیبا و لوسترهای تزئینی، جِذوه و … از مواردی هستند که میتوانید در تور استانبول به عنوان سوغات خریداری کنید.