خبرگزاری کار ایران

چگونه در کنکور تجربی موفق شویم؟

چگونه در کنکور تجربی موفق شویم؟
کد خبر : ۱۱۲۵۳۵۳

یکی از حساس ترین دوره هایی که افراد پشت سر می گذارند، شرکت در کنکور است. هر گروه آزمایشی راه های مخصوص خود را برای موفقیت دارد. به طور کلی روش های مختلفی وجود دارند که افراد با دنبال کردن آن ها می توانند در کنکور به موفقیت دست پیدا کنند. از این رو قصد داریم تا در این مطلب به بررسی این سوال بپردازیم که چگونه در کنکور تجربی موفق شویم.

 

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که به دنبال قبول شدن در کنکور تجربی هستید، این مطلب می تواند کمک بزرگی برای شما باشد. پس تا انتها ما را همراهی کنید.

برنامه ریزی صحیح داشته باشید

از راه هایی که شما را به جواب سوال چگونه در کنکور تجربی موفق شویم، می رساند داشتن یک برنامه ریزی صحیح است. برنامه ریزی کنکور تجربی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که با کمک آن می توانید زمان را مدیریت کنید. اگر برنامه ریزی کاملا اصولی باشد، در آن صورت از ویژگی های زیر برخوردار خواهد بود:

  • زمان باقی مانده را تجزیه کرده و آن را به واحدهای کوتاه مدت تقسیم بندی می کنید.
  • برنامه ریزی کنکور شما باید بر اساس تجربه باشد؛ از این رو کمک گرفتن از یک مشاور می تواند کمک بزرگی برای شما باشد.
  • تمامی واحدهای درسی باید در برنامه ریزی شما جای بگیرند؛ در غیر این صورت نمی تواند کاری از پیش ببرید.

اگر حتی یکی از واحدهای درسی در برنامه شما گنجانده نشود، در آن صورت لطمه بسیار بزرگی به خودتان وارد خواهید کرد و از جاده موفقیت کاملا منحرف خواهید شد. موارد مختلفی در برنامه ریزی وجود دارند که در ادامه به صورت گسترده مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

اولین راه: هدف خودتان را تعیین کنید

هدف هر فردی که پا در رشته تجربی می گذارد، قبول شدن در رشته پزشکی نیست. هر فردی آرزوها و خواسته های خاص خود را دارد که باید بر اساس آن ها مسیر خود را تنظیم کند. هدف می تواند به افراد انگیزه مضاعف بدهد و آن ها را تا رسیدن به خواسته هایشان همراهی کند. در زمان تعیین هدف نکات مختلفی وجود دارند که باید به آن ها توجه داشته باشید؛ از جمله:

  • هدف شما باید ارزشمند باشد
  • کاملا واضح باشد و جای گنگی باقی نماند
  • کاملا ثابت بوده و آن را تغییر ندهید

دومین راه سوال چگونه در کنکور تجربی موفق شویم: یادگیری روش های مطالعه

سومین راهی که موفقیت شما در کنکور تجربی را تضمین می کند، یادگیری روش های مطالعه است. هر درس روش های خاص خود را برای مطالعه دارد. اگر بتوانید هر کدام از این روش ها را یاد بگیرید، می توانید به قبول شدن در کنکور امیدوار باشید. همچنین باید اصول تست زنی را نیز بلد باشید. برای این منظور می توانید از متخصصان این زمینه بهره بگیرید.

سومین راه: در برنامه ریزی خود تغذیه مناسبی داشته باشید

تغذیه یکی از عوامل مهمی است که می تواند در موفقیت شما تاثیر بسیار زیادی را بگذارد. متاسفانه بسیاری از افراد با فرا رسیدن ایام نزدیک به کنکور دچار استرس شدیدی می شوند و از این طریق تغذیه آن ها نیز بهم می ریزد. برای اینکه بتوانید به این مشکل غلبه کنید، نیاز است تا با یک مشاور تغذیه نیز مشورت کنید. تغذیه شما باید اصولی باشد. یک تغذیه درست می تواند از استرس های شما بکاهد و همچنین آمادگی ذهنی شما را نیز افزایش دهد.

چگونه در کنکور تجربی موفق شویم؟

چهارمین راه: دقیقه نودی نباشید و برنامه ریزی منظمی را دنبال کنید

همه درس ها و جمع بندی را به دقیقه نود موکول نکنید. اگر هدف شما جدی است و قصد دارید در بهترین رشته های تجربی قبول شوید، حتما پیشنهاد می کنیم از سال دهم برای خواندن کنکور برنامه ریزی کنید. در این صورت می توانید تسلط کاملی بر روی درس ها داشته باشید، شرایط خودتان را بهتر بشناسید، استرس هایتان را کاهش دهید و همچنین با شیوه های اصولی مطالعه کردن بیشتر آشنا شوید. تمامی این ها برای رساندن شما به موفقیت حائز اهمیت هستند و نباید نسبت به آن ها غافل شوید.

پنجمین راه: سلامت جسمانی خود را جدی بگیرید

هیچ چیزی به اندازه سلامت جسمانی اهمیت دارد. اصول درس خواندن شما نباید به گونه ای باشد که سلامت شما را به خطر بیندازد. سعی کنید از یک مشاوره تغذیه کمک بگیرید. همچنین ورزش را در بین برنامه های خود قرار دهید. از خواب کافی نیز غافل نشوید. کمبود خواب می توانند ضررهای جبران ناپذیری را به بدن شما وارد کند.

نکات دیگری که باید درباره برنامه ریزی و موفقیت در کنکور تجربی بدانید

برای رسیدن به جواب این سوال که چگونه در کنکور تجربی موفق شویم نیاز است تا نکات مختلفی را بدانید. از مهم ترین نکاتی که پیش روی شما قرار دارند، می توانیم به گزینه های زیر اشاره داشته باشیم:

  • مطالب را به صورت دوره ها مرور کنید تا در ذهن شما به صورت کامل تثبیت شوند و آن ها را فراموش نکنید.
  • برای یادگیری تمامی درس ها زمان کافی را اختصاص دهید و از زمان یک درس برای مطالعه درس دیگر نزنید.
  • از کتاب ها و منابع کمک درسی مناسب استفاده کنید.
  • درس های عمومی و اختصاصی را با هم مطالعه کنید و در طول روز حتما تست زنی را از یاد نبرید.
  • کارنامه داوطلبان سال های قبل را ببینید تا با بررسی آن ها بتوانید به نتایج بهتری دست پیدا کنید.
  • از تجربه های دیگران حتما استفاده کنید و در صورت لزوم به مشاوران مربوطه مراجعه کنید.
  • شرایط برقراری آزمون را بررسی کنید تا از استرس های شما کاسته شود.

گزینه های ذکر شده تنها بخشی از نکاتی به شمار می آیند که می توانند به شما در رسیدن به موفقیت در کنکور تجربی کمک کنند. پس از توجه به هیچ کدام آن ها غافل نشوید و حتما تلاش خودتان را به کار بگیرید تا بتوانید به بهترین نتیجه دست پیدا کنید.

چگونه در کنکور تجربی موفق شویم؟

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تا به بررسی سوال چگونه در کنکور تجربی موفق شویم بپردازیم. برای این امر روش های مختلفی وجود دارند که هر کدام از آن ها می توانند به نحوی بر روی موفقیتتان تاثیرگذار باشند. اگر برنامه ریزی اصولی داشته باشید، بدون شک می توانید پله های موفقیت را یکی پس از دیگری طی کنید و در رشته مورد نظرتان مشغول به تحصیل شوید. استفاده از تجربیات و راهنمایی های یک مشاور کنکور می تواند کمک بسیار بزرگی برای شما باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز