آجیل و خشکبار بهار
آجیل و خشکبار بهار
آجیل و خشکبار بهار نسل سوم یک تجارت خانوادگی است که دارای یک عمر تجربه و دانش از سال ۱۳۴۰ تا کنون میباشد.
امروزه ما به عنوان یک تولید کننده آجیل و خشکبار ایرانی مورد اعتماد محصولات خود را با بالاترین کیفیت به طیف وسیع مشتریان داخلی و خارجی ارائه میدهیم .
ما محصولات خود را از بهترین کیفیت و به صورت دستچین شده انتخاب مینماییم و همواره تضمیت کیفیت ثابت و ممتاز را به مشتریان خود میدهیم.
محصولات ما:
آجیل
پسته / بادام / فندق / گردو / مخلوط
میوه خشک
میوه خشک اسلایس / میوه خشک وارداتی / سبزیجات خشک
خشکبار
انجیر / توت / خرما / کشمش / سنجد و عناب / آلو، زرشک و برگه ها
چای و دمنوش
چای ایرانی / دمنوش
عسل طبیعی
ادویه جات
ادویه / زعفران
تمامی محصولات آجیل و خشکبار بهار در بخش فروشگاه قابل مشاهده هستند
محصولات ارگانیک
محصول ارگانیک به محصولی گفته میشود که اولاً منشأ آن کاملاً طبیعی باشد. ثانیاً در فرایند تولید آن از هیچ گونه ماده شیمیایی یا فرآیندی که باعث تغییر در ماهیت طبیعی مواد تشکیل دهنده میشود، استفاده نشده باشد. به عنوان مثال یک کرم مرطوبکننده صد در صد ارگانیک، محصولی است که اولاً تمام مواد تشکیل دهنده آن طبیعی باشند، ثانیاً در مراحل تولید محصول از کشت مواد اولیه تا بستهبندی نهایی، هیچ نوع ماده شیمیایی به آن اضافه نشده باشد. از جمله کودها و آفت کشهای شیمیایی، نگهدارندههای شیمیایی و غیره.
پس ما نمیتوانیم محصولات طبیعی را ارگانیک بنامیم، در وبسایت آجیل و خشکبار بهار تمامی محصولات بر اساس ارگانیک بودن و نبودن دسته بندی شده اند و صرفا محصولاتی که گواهی های لازمه، جهت ارگانیک نامیده شدن را دارند ارگانیک خطاب میکنیم.
چه کالایی را ارگانیک خطاب می کنیم؟
چه بسیار محصولات کشاورزی عالی هستند که در شرایط عالی توسط کشاورزان زحمت کش تولید می گردند، اما آیا تنها به دلیل طبیعی بودن برخی مراحل رشد محصول، می توان ادعا کرد که این کالا ارگانیک است؟ عدم استفاده از سموم و شرایط کشاورزی خانگی و سنتی، به تنهایی نمی تواند بستر "مناسب و کافی" برای تولید محصولات ارگانیک فراهم آورد.
عوامل متعددی باید در مراحل کاشت، داشت و برداشت رعایت شود تا محصول ارگانیک به ثمر برسد و صرف عدم استفاده از سم و کود شیمیایی، برای ادعای محصول ارگانیک، کافی و مورد قبول نیست.
ارگانیک organic ، واژه ای به معنی مشتق شده از موجود زنده (آلی) می باشد. بنابرین هرگاه واژه ارگانیک را شنیدیم، اولین نکته ای که به ذهنمان خطور می کند این است که تمامی محصولاتی که ارگانیک تلقی می شوند باید عاری از هر گونه موادشیمیایی باشند و این بنیان و اصل محصولات ارگانیک را پایه گذاری می کند.
محصولات ارگانیک به محصولات کشاورزی مانند میوه ها، سبزیجات، غلات و محصولات گوشتی و لبنی اتلاق می شود که کاملا به صورت طبیعی، "طبق اصول" پرورش داده می شوند و در تولید آن ها از کود شیمیایی و مشتقات فاضلاب، آفت کش ها، سموم، هورمون ها و روش های دستکاری ژنتیکی استفاده نمی شود.
بنابراین محصولاتی که ریشه آن کاملا طبیعی بوده و در تولید آن هیچ گونه ماده شیمیایی استفاده نشده و یا فرآیندی که باعث تغییر ماهیت محصول گردد وجود نداشته باشد و در پروسه تولید آن، فاکتور های لازم در آب و خاک و هوا کنترل گردد، محصول ارگانیک تلقی می شود.
تفاوت محصولات ارگانیک و طبیعی
محصولات ارگانیک و طبیعی به یک معنا نیستند و قرار نیست برای جلب نظر خریدار به دروغ متوسل شویم و حق نداریم هر کالایی را ارگانیک خطاب کنیم.
در بخش اول نکاتی را در باب تعریف محصول ارگانیک و اینکه چرا نمیشود هر محصول طبیعی را ارگانیک نامید، مطالبی مطرح نمودیم.
بی شک برای بسیاری سوال پیش آمده است که تفاوت محصول ارگانیک و محصول طبیعی چیست، به همین خاطر در این بخش به بیان تفاوت محصولات ارگانیک و طبیعی می پردازیم.
محصولات طبیعی ممکن است دارای برچسب کاملا طبیعی، صد درصد طبیعی %100 NATURAL و بدون هورمون باشند، به این معنی که در تولید آن ها از هیچ رنگ مصنوعی، طعم دهنده و یا نگهدارنده ای استفاده نشده است، اما ممکن است در حین تولید محصولات طبیعی، برای بازدهی بیشتر محصول، ازکود های شیمیایی یا آفت کش های شیمیایی استفاده شود. استفاده از این نوع مواد شیمیایی روند طبیعی رشد محصول را تغییر نمی دهد و همچنان محصول طبیعی تلقی می شود ولی ارگانیک تلقی نمی شود.
اما محصولات ارگانیک، به این معنا هستند که در تولید آن ها از هیچ گونه کود های شیمیایی، آفت کش ها، سموم، آنتی بیوتیک ها، هورمون و روش های دستکاری ژنتیکی استفاده نشده است.
چه بسیارند گیاهان خودرو، کوهی (وحشی) و زمین های کشاورزی عاری از هر گونه فلزات سنگین و عوامل شیمیایی که اگر بصورت پروژه ای در دستور کار قرار بگیرند و آنالیزهای لازم روی آنها انجام شود، می بینیم که صد در صد ارگانیک هستند و میتوان با سپری کردن دوران گزار مشخص و اخذ گواهینامه های لازم، آنها را ارگانیک نامید.
نکته حائز اهمیت این است که مؤلفه های ارگانیک بودن محصولات در طول زمان متغیر است، زیرا هدف از ارائه محصولات ارگانیک، داشتن محصولاتی ایمن و سالم هستند، که محیط زیست را نیز به خطر نمی اندازند. بنابرین همواره تحقیقات در این زمینه در حال انجام است و ممکن است محصولی که هم اکنون ارگانیک نامیده میشود، چند سال بعد با توجه به دست آوردهای جدید علمی و خطرات احتمالی، در آینده نزدیک دیگر محصول ارگانیک تلقی نشود.
اهداف
هدف آجیل و خشکبار بهار از ابتدا تا به حال تنها و تنها تولید و ارائه کیفیت در سطح و استاندارد های جهانی بوده است.
ارزش ها
متعهد به انسان، خانواده، ایران، جامعه، محیط زیست
اشراف بر دانش تولید و زنجیره تامین
متعهد به تولید، تهیه و معرفی با کیفیت ترین اجناس ایرانی در حوزه آجیل و خشکبار
متکی به تولید، اشتغال، صادرات و ارزشهای بخش خصوصی
متعهد به نظم، چابکی، اعتدال، تعالی طلبی، دوراندیشی، امیدواری، درستکاری، صداقت و همکاری
متمرکز بر منابع داخلی و ارزشآفرینی داراییها
مسئولیت های اجتماعی
شرکت بهار در حالی که برای بیش از 100 نفر به صورت مستقیم و به صورت غیر مستقیم ایجاد اشتغال کرده است، “دغدغه مندی اجتماعی” را وظیفه ذاتی خود میداند، چراکه کمک به ترویج سرمایههای اجتماعی و رفع گرههای جامعه تبعات مثبتی برای توسعه جوامع دارد.
لذا مجموعه بهار از بدو تاسیس در این حیطه فعالیتهای چشمگیری داشته است و همواره بخشی از درآمد های خود را به امور خیریه اختصاص داده است. رئوس اهداف این فعالیتها را میتوان در توجه و حراست از محیط زیست، توجه به آموزش، حمایت از کودکان کار و شرکت در امور خیریه خلاصه کرد.
همچنین آموزش و سرمایهگذاری در جهت اشتغال زنان سرپرست خانوار در کارگاه های تولیدی آجیل و خشکبار بهار همواره مورد توجه بوده است.
توجه به محیط زیست در شرکت بهار اهمیت ویژهای دارد. از سرمایهگذاری گسترده حوزه تجهیزات کارگاهی گرفته تا مقررات مربوط به کاهش پسماند در تولید مورد توجهاند. اما این پایان کار نیست. تامینکنندگان مواد اولیه نیز به دقت رصد میشوند تا در فرآیندهای تولید خود به محیط زیست و کاهش پسماند و مصرف آب توجه داشته باشند. چه بسا تامین مواد اولیه با هزینه بالاتری صورت میگیرد اما اصول اساسی بهار مورد تردید واقع نمیشوند.
از مجموعه فعالیتهای مسئولیت اجتماعی با محوریت دوران اپیدمی کرونا، ایجاد وبسایت فروشگاهی بهار می باشد. در روزهای آغازین اپیدمی کرونا بهار فروشگاه انلاین خود را ایجاد کرد تا شما عزیزان بدون خروج از خانه و با خیالی آسوده هر آنچه که نیاز دارید را به صورت انلاین سفارش دهید.
همچنین ارایه بسته هایی به کادر درمان به منظور قدردانی از این عزیزان و ماندگار شدن فعالیتها و جان فشانیهای ایشان در این دوران سخت در دستور کار بهار قرار گرفت.
مجله بهار
بنیانگذاران و مدیران برند آجیل و خشکبار بهار، همواره دغدغه انتقال دانش و تجربه به نسلهای بعد را داشته و دارند. بر همین اساس آموزش را در صدر مسئولیتهای اجتماعی خود در شرکت بهار قرار ایم.
از همین رو مجله سلامت بهار در راستای ارتقاء سلامت جامعه و دسترسی جامعه به منابع اطلاعاتی کارآمد، قابل اتکا و با اعتبار بینالمللی اقدام به تهیه مجموعهای ارزشمند در این زمینه نموده است.
مجله سلامت بهار یک پورتال آنلاین است که به صورت هفته نامه و به دو زبان فارسی و انگلیسی در سایت بهار منتشر می گردد.
ما در این مجله جهت ارتقای سطح سلامت و دانش شما با انتشار و بررسی به روز ترین یافته های پزشکی و سلامتی می کوشیم تا سوالات رایج کاربران داخل و خارج از کشور را پسخ دهیم.
امیدواریم مجموعه مقالات آجیل و خشکبار بهار مورد استقبال و استفاده شما قرار گیرد و به وسیله آن گامی هر چند کوچک در جهت ارتقاء سطح سلامت و دانش شما عزیزان و به ویژه رشد و تعالی صنعت آجیل و خشکبار برداشته باشیم.
با ما همراه باشید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.