چگونه با سئو بازدید سایت و فروش آنلاین را افزایش بدهیم؟
چگونه با سئو بازدید سایت و فروش آنلاین را افزایش بدهیم؟
اگر اطلاع دقیقی از سئو و مسائل آن ندارید پیشنهاد می کنیم در همان ابتدای کار از متخصص سئو کمک بگیرید تا در تعیین استراتژی سئو به سایتتان کمک کند و باعث شود گام اول را مستحکم بردارید.
چند سالی است که همه چیز به سرعت در حال کپی شدن در اینترنت و فضای مجازی است. فروشگاهها، خبرگزاریها و حتی دانشگاهها و احزاب سیاسی هم به این فضا راه یافته اند. پس اگر به عنوان یک برند این میدان را خالی گذاشته اید باید بدانید که به زودی توسط رقبا بلیعده خواهید شد.
اگر به فکر آغاز فعالیت در اینترنت افتاده اید باید بدانید که اولین پرچمی که باید در این دنیا بکوبید در هسته مرکزی تمام فعالیتهای شما یعنی سایت برندتان است.
سایت شما برای دیده شدن و ظاهر شدن در نتایج جستجوی کاربرانی که به دنبال محتوای شما میگردند بایستی بهینه شوند. یعنی برای موتورهای جستجو قابل درک و ارزشمند شده و اصطلاحاً سئو شوند!
فعالیتهای سئو شامل چیست؟
در واقع هنگامی که تصمیم به سئو کردن سایت خود میگیرید بایستی گوگل و معیارهای آن را به خوبی بشناسید و بدانید که چه چیزهایی در رتبه گرفتن سایت شما تاثیر دارند.
در واقع گوگل برای تشخیص ارزش میلیونها محتوا و صفحهای که ساخته میشوند حشرههای دیجیتال کوچکی به نام خزندهها یا کراولر ها را به سمت صفحات مختلف میفرستند و هرچه صفحه شما غنیتر باشد و نکات مدنظر گوگل را بیشتر رعایت کرده باشد خوراک بهتری برای این حشرات آماده کرده اید و امکان بیشتری دارد که شما را به صفحه اول گوگل برسانند. برخی از این عوامل عبارتند از؛
- سرعت مناسب لود شدن صفحه (زیر ۵ ثانیه)
- دریافت بک لینکهای ارزشمند از سایتهای دیگر
- در واقع هرچه سایتهای بیشتر و معتبرتری به سایت شما لینک بدهند، ارزش سایت شما برای گوگل واضحتر میشود.
- محتوای مناسب و دسته اول و کافی
اگر در صفحات سایت خود محتوایی را ایجاد کرده باشید که به اندازه کافی بلند باشد و کلمات کلیدی که کاربر جستجو میکند به اندازه کافی در آن تکرار شده باشد و صفحه دارای عنوان، متن توضیحات و موارد داخلی مناسبی باشد گوگل به این نتیجه میرسد که این محتوا برای کاربران مفید است و بایستی زودتر به آنها نمایش داده شود.
* لینک سازی داخلی و استراتژی منسجم
یکی از مهمترین عوامل برای بررسی مجموع صفحاتی که روی سایت خود ایجاد کرده اید، داشتن استراتژی قوی و منسجم است که گاهی کار را برای مبتدیان سخت میکند.
شما نمیتوانید اتفاقی و تصادفی مطالب کوتاه و بلند که درباره کلمات کلیدی پرجستجو تولید شده اند را روی سایت قرار بدهید و انتظار نتیجه فوق العاده ای داشته باشید. باید یک استراتژی و برنامه طولانی مدت داشته باشید که به گوگل نشان دهد میدانید چه میکنید. اگر در این زمینه تجربه یا دانش کافی ندارید بایستی از یک مشاور سئو کمک بگیرید.
سئو سایت چقد زمان میبرد؟
در کنار تمام مزایایی که سئو دارد میدانیم که پروسهای زمان بر است و نکته دیگر این که هیچکس به درستی نمیداند این زمان دقیقاً چقدر است. درست مثل پی ریز و ساخت یک ساختمان اصولی و مستحکم، سئو کردن سایت به زمان و تلاش نیاز دارد اما اثرات خوب آن نیز به حد کافی قوی و ماندگار است و پس از ساخت این سازه فوق العاده فقط نیاز است که در فواصل زمانی مشخص به روزرسانی و بررسی انجام بدهید تا مطمئن شوید هنوز همه چیز خوب کار میکند.
به طور میانگین سئو شدن یک سایت از زمان ساخته شدن و آغاز فعالیت بین ۴ ماه تا یک سال بسته به نوع فعالیت و میزان اعتبار استراتژی سئو و قدرت تشخیص بازار و ایجاد محتوای مناسب زمان میبرد اما روشهایی وجود دارند که این زمان را به حداقل برسانیم.
برای کوتاهتر شدن زمان سئو سایت چه کنیم؟
گوگل حواسش به همه چیز هست و با وجود پیشرفت الگوریتمها و هوش مصنوعی جای دست از پا خطا کردن و متوسل شدن به سئوی سیاه را باقی نمیگذارد. بنابراین بهتر است همواره در دسته سایتهای مثبت و موثر و مورد قبول گوگل باقی بمانیم و با فعالیت مثبت و مورد علاقه خود گوگل این پروسه را کوتاه کنیم. یکی از مواردی که میتوانید مسیرمان را کوتاه کند استفاده از سئوی محلی است که هم برای برند نتیجه بخش تر است و هم به ذائقه گوگل خوش میآید.
سئوی محلی چیست؟
منظور از سئوی محلی این است که هدف دیده شدن و بازدید سایت را روی جامعه محلی خودمان قرار بدهیم. به طور مثال اگر برندی در تهران هستید و بیشتر مخاطبان هدف شما از این شهر هستند میتوانید روی سئو در تهران کار کنید. یعنی به روش بسیار سریعتر و هدفمندتری به مخاطبان ساکن در این شهر برسید. در این قسمت روشهای سئوی محلی را بررسی خواهیم کرد.
روی کلمات کلیدی محلی کار کنید
ممکن است این طور به نظر برسد که هرچه کلمات کلیدی کلیتر و جامعتری را برای محتوا درنظر بگیرید مخاطبان بیشتری را در اختیار خواهید گرفت. این تفکر برای زمانی که هیچ رقیبی نداشته باشید کاملاً درست است. اما در سال ۲۰۲۱ در هر رشته و حرفه ای که اقدام به سایت ساخت کنید از قبل رقبای مستقیم و غیر مستقیمی دارید. رتبه گرفتن از موتورهای جستجو مانند اول شدن در یک مسابقه دو است. یعنی هم به تعداد رقبا و هم به کیفیت کار آنها بستگی دارد.
پس بهتر است به رقابتهای خیلی سنگین در ابتدای کار وارد نشوید و به جای سبقت گرفتن از هزاران سایت از چند نمونه محدود سبقت بگیرید و به همان جایزه دست پیدا کنید. به طور مثال به جای «بهترین رستوران غذای سنتی» روی «بهترین رستوران غذای سنتی در اصفهان» کار کنید و تمام بازدیدهای مربوط به این جستجو، که اتفاقاً جستجو کننده آن دقیقاً به دنبال کسب و کار شماست متمرکز شوید.
گوگل مپ و گوگل مای بیزینس را فعال کنید!
آیا نام «موقعیت صفر در گوگل» را شنیده اید؟ به طور پیش فرض بهترین رتبهای که هر صفحه از سایت شما میتواند بگیرد رتبه یک است. یعنی در اول لیست صفحات نتایج نمایش داده شود. اما موقعیت صفر جایی است که محتواهای بدون رقابت بالاتر از تمام نتایج نشان داده میشوند.
موقعیت صفر جایی است که نتایج گوگل مپ، باکسهای پرسش و پاسخ و کسب و کارهای ثبت شده در Google My Business در آن نمایش داده میشوند. پس بهتر است حساب کاربری برای کسب و کار خود در این پلتفرم بسازید و نقشه، تصاویر، شرح خدمات و اطلاعات تماس برند را در آن وارد کنید.
برای دریافت مشاوره و استراتژی سئو در تهران چطور اقدام کنیم؟
بهتر است برای انتخاب مشاور یا استخدام سئوکار دقت کافی را به خرج دهید. ممکن است اشتباهات یک تیم سئو تازه کار یا کم دانش باعث پنالتی شدن سایت شما یا هدر رفتن بودجه خزش شود و به این ترتیب خسارات جبران ناپذیری به هسته اصلی فعالیتهای دیجیتال خود را تجربه کنید.
اگر سررشته کافی از سئو و مسائل مربوط به آن ندارید پیشنهاد میکنیم در همان ابتدای کار از متخصص سئو کمک بگیرید تا در تعیین استراتژی سئو به سایتتان کمک کند و باعث شود گام اول را مستحکم بردارید.