خبرگزاری کار ایران

برای ورود به دنیای سرمایه گذاری چه دانش هایی لازم است؟

برای ورود به دنیای سرمایه گذاری چه دانش هایی لازم است؟
کد خبر : ۱۱۰۲۴۱۵

کسب درآمد و پرداخت هزینه ها در زندگی بشر امر است که از گذشته تا کنون ادامه داشته، انسان از زمانی که ارزش پول را به زندگی خود راه داد درتلاش است که با روش هایی بتواند در کمترین زمان ممکن سود بیشتری بدست آورد.

امروزه شیوه های زیادی برای سرمایه گذاری ایجاد شده که می توان از جمله ی آن ها به سرمایه گذاری های کوتاه و بلند مدت بر روی بازارهای مالی اشاره کرد. ارزهای دیجیتالی که امروزه راه خود را به دنیای تکنولوژی و روزمره ی انسان باز کرده اند نیز نوعی سرمایه گذاری است اما دانشی که این نوع سرمایه گذاری ها لازم دارند چه مواردی ست؟

3 دانش مورد نیاز برای ورود به دنیای سرمایه گذاری

سنگ بنایی که برای سرمایه گذاری خود قرار می دهید از هر چیزی در این حوزه مهم تر خواهد بود. دانش های لازم برای یک سرمایه گذاری مطمئن به چندین دسته تقسیم می شود:

  • مدیریت ریسک و هیجان
  • تحلیل بنیادی و فنی
  • اصول سرمایه گذاری

مدیریت ریسک و هیجان

در هر کاری عجله و عجول بودن می تواند توازن را بهم زند و مسیر را دچار انحراف کند. در سرمایه گذاری نیز اینکه بتوانید با توجه به میزان بودجه ی مورد نظر یک مسیر مشخص همراه با میزان ریسک معقول برای خود برگزینید از گزینه های مهم و قابل توجه خواهد بود. کنترل هیجانات به سادگی که فکرش می کنید نیست، شما در سرمایه گذاری های بسیاری احتیاج دارید که در چند دقیقه هیجان خود را کنترل کرده یا دست به فروش بزنید یا نه! پس مهم ترین عامل در یک سرمایه گذاری موفق را می توان مدیریت  ریسک و هیجان نامید. یکی از موارد مهم در بازار سرمایه گذاری داشتن یک حساب امن برای خرید وفروش است، با افتتاح حساب پی پال به راحتی بر تمام ریسک های موجود بر این حوزه غلبه کنید.

تحلیل بنیادی و فنی

حدس و گمان با زندگی ما آمیخته شده است، شاید شنیده باشید که عده ای می گویند من خیلی خوب بلدم بازار را تحلیل کنم، منظور از تحلیل بازار در اینجا بررسی روند گذشته و آینده است که می تواند موجب شود تا راه سود یا ضرر برای شما مشخص شود. با شرکت در کلاس های آموزشی و یا حتی سعی و خطا می توانید این آگاهی را بدست آورید. در هر بازاری این تحلیل ها متفاوت خواهند بود و باید بدرستی انجام بپذیرند.

برای ورود به دنیای سرمایه گذاری چه دانش هایی لازم است؟

اصول سرمایه گذاری

نقطه ی شروع ماجرا دانستن این است که شما بر روی چه چیزی قصد سرمایه گذاری دارید، از بازارهای مالی تا چه آگاه هستید و آیا با نحوه ی خرید و فروش در آن ها آشنا شده اید؟ اصول سرمایه گذاری قصه ای مفصل از شیوه های خرید و فروش و بررسی انواع بازارهای مالی است. به گفته بسیاری از فعالان حوزه ی سرمایه گذاری، تبدیل شدن به یک فرد آگاه در این حوزه یک شبِ بدست نخواهد آمد همچنان که دریای دانش در این حوزه بسیار مواج و گسترده است باید زمانی که برای یادگیری آن نیز می گذارید به همان میزان باشد.

برای ورود به دنیای سرمایه گذاری چه دانش هایی لازم است؟

کلام آخر

شما کار می کنید که زندگی بهتر و آینده ای درخشان تر داشته باشید، پس باید بدانید چطور سرمایه گذاری کنید و مخارج خود را چگونه بهینه کنید. مباحث دنیای سرمایه گذاری به همینجا ختم نمی شوند، شما با کمی جست و جو می توانید ببینید که سرمایه گذاری حتی به جامعه شناسی و علم اقتصاد کلان نیز مربوط می شود. هر چه بیشتر خود را در دنیای تحلیل ها و نمودارها غرق کنید می توانید سرمایه گذاری بهتری داشته باشید. از بازارهای مالی فرعی هیچگاه غافل نشوید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز