خبرگزاری کار ایران

بررسی و مقایسه مزایا و ویژگی های استفاده از خدمات نوبت دهی پزشکی آنلاین و حضوری:

بررسی و مقایسه مزایا و ویژگی های استفاده از خدمات نوبت دهی پزشکی آنلاین و حضوری:
کد خبر : ۱۰۹۹۳۵۵

هر انسانی برای سلامت نگه داشتن جسم و روان خود به پزشک نیاز دارد به طوری که در طول سال چندین بار برای بررسی سلامتی خود به مطب مراجعه می کنند که اگر هم مشکلی وجود داشت تحت درمان قرار بگیرند‌. اگر همه انسان ها بخواهند برای دریافت نوبت، به صورت حضوری به مطب ها مراجعه کنند، زمان زیادی را از دست خواهند داد که در ادامه مفصل در رابطه با تفاوت مراجعه حضوری و غیر حضوری صحبت خواهیم کرد. خوشبختانه مشکل اتلاف وقت به کمک علم و تکنولوژی در حال برطرف شدن می باشد.

در عصر حاضر، اکثر پزشکان از نوبت دهی به صورت آنلاین استفاده می کنند که بسیاری از مشکلات نوبت دهی حضوری را حل کرده است و البته باید گفت استفاده از روش آنلاین برای دریافت نوبت معایبی هم در پی دارد که در انتها به آن ها اشاره خواهیم کرد.

سامانه ها و نرم افزار های نوبت دهی برای کلینیک ها:

دنیای اینترنت و تکنولوژی روزانه پیشرفت زیادی می کند و در کنار این پیشرفت، تمامی جوانب زندگی افراد را تحت تاثیر خود قرار می دهد که البته این تاثیر هم به صورت مثبت و هم به صورت منفی می تواند خود را نشان بدهد. در برخی از موارد استفاده نادرست از این امکاناتی که در اختیار همه قرار گرفته است، می تواند لطمه بزرگی به زندگی ما وارد کند، اما چیزی که در نهایت لمس می شود این است که تاثیرات مثبت آن در زندگی انسان ها بیشتر از تاثیرات منفی می باشد و همین عامل سبب می شوند که روزانه مورد استفاده همگان قرار بگیرد.

برای استفاده از خدمات نوبت دهی مطب ها، سامانه و اپلیکیشن های متنوعی توسط همین اینترنت و تکنولوژی طراحی شده اند که هر کدام از آن ها ویژگی های خاص خود را دارند اما چیزی که در مرکز توجه همه این سامانه ها قرار دارد، دریافت نوبت بدون حضور در مطب ها می باشد. آپشن هایی که در این نرم افزار ها نشان داده می شوند شامل: پرداخت هزینه، سوابق پزشک، اطلاعات مربوط به مطب، یادآوری نوبت و... می باشد.

مقایسه مزایا و ویژگی های استفاده از خدمات نوبت دهی آنلاین و حضوری:

با وجود مشکلاتی از جمله کمبود زمان، پر مشغله بودن، ترافیک خیابان ها و... مراجعه حضوری به کلینیک ها برای دریافت نوبت کمی دشوار به نظر می رسد. از طریق سامانه ها و اپلیکیشن های دنیای اینترنت، می توان به صورت آنلاین و غیر حضوری نوبت ویزیت گرفت و مشکلات را به کمترین سطح رساند. مزیت های استفاده از خدمات نوبت دهی آنلاین و مقایسه آن با روش حضوری به شرح زیر می باشد که برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید به سایت پذیرش 24 مراجعه کنید.

  1. دریافت نوبت بدون توجه به زمان؛

هر ساعت از شبانه روز می توانید به سامانه مراجعه کنید و برای حضور در مطب جهت ویزیت پزشک، نوبت دریافت کنید اما دریافت نوبت به صورت حضوری این گونه نیست و حتما باید راس ساعت مشخصی به مطب مراجعه کنید و نوبت بگیرید.

  1. دریافت نوبت بدون توجه به مکان؛

استفاده از اینترنت شما را به مکان خاصی محدود نمی کند به صورتی که شما حتی هنگامی که سر کار هستید و یا در رخت خواب به سر می برید، می توانید اقدام به دریافت نوبت کنید اما نوبت دهی به صورت حضوری  این گونه نیست و شما محدود به مکان هستید، یعنی باید برای دریافت نوبت حتما به مطب مراجعه نمایید.

  1. یادآوری اتوماتیک تاریخ ویزیت؛

در برخی از موارد که فاصله نوبت گرفتن تا زمان ویزیت شدن زیاد باشد، ممکن است به دلیل دغدغه های فکری تاریخ مراجعه فراموش شود اما با کمک خدمات آنلاین نوبت دهی دیگر فراموشی رخ نخواهد داد چرا که نوبت ها به صورت خودکار هشدار داده می شوند.

 

  1. صرفه جویی در زمان و هزینه؛

با استفاده از روش خدمات نوبت دهی آنلاین، دیگر نیاز نیست شما از منزل خارج شوید و زمان خود را صرف نشستن در مطب و نوبت گرفتن کنید. همچنین اگر از منزل خارج نشوید، دیگر هزینه رفت و آمد از مطب را هم نخواهید داشت.

  1. مشاهده سوابق پزشکان

این مزیت خدمات نوبت دهی هم برای بیمار و هم برای پزشک بسیار مفید و کارآمد می باشد. تمام اطلاعات مربوط به پزشک، رزومه کاری، نظر مراجعه کنندگان و ... ثبت می شود که بیمار با استفاده از این عوامل می تواند به راحتی پزشک مدنظر خود را انتخاب نماید. این ویژگی ها اعتبار شغلی پزشکان را بالا می برد، از این رو برای آنان بسیار خوشایند است.

  1. کاهش حضور افراد در مطب ها برای دریافت نوبت؛

می دانیم که جاهای شلوغ و پر ازدحام به مکانی برای انتشار ویروس تبدیل می شود و افراد را به سرعت با انواع بیماری های ویروسی درگیر می کند، خدمات نوبت دهی آنلاین برای این روز ها که ما با بیماری کرونا در حال مبارزه هستیم، بسیار کمک کننده می باشد چرا که باعث کاهش شلوغی در مطب ها می شود.

  1. امکان تغییر نوبت و مشاهده آدرس مراکز درمانی؛

ممکن است گاهی مشکلی به وجود بیاید و بیمار نتواند در وقتی که مقرر شده بود به مطب مراجعه کند، با استفاده از این سامانه می تواند به راحتی نوبت خود را تغییر بدهد. همچنین آدرس مراکز درمانی در این سامانه ها وجود دارد تا مراجعه کنندگان برای پیدا کردن آن ها با مشکل مواجه نشوند.

مشکلات و ایراد های خدمات نوبت دهی پزشکی آنلاین:

در کنار مزیت هایی که گفته شد و مقایسه هایی که انجام گرفت، معایبی نیز وجود دارد که به شرح زیر می باشند.

  • دشوار تر شدن کار منشی، چرا که منشی باید نوبت های تلفنی را به سرعت در نرم افزار وارد کند تا تداخلی در نوبت ها به وجود نیاید.
  • عدم حضور تمام پزشکان، چرا که برخی از آن ها از این سامانه ها استفاده نمی کنند.
  • وجود اینترنت، چرا که برای استفاده از خدمات آنلاین باید اینترنت وجود داشته باشد اما هنوز برخی از نقاط محروم وجود دارد که در آن ها دسترسی به اینترنت مقدور نمی باشد.
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز