خبرگزاری کار ایران

انتخاب‌های اکازیون‌ بازار خودرو

انتخاب‌های اکازیون‌ بازار خودرو
کد خبر : ۱۰۹۸۸۴۳

با نگاهی به شرایط فعلی بازار خودرو به خوبی متوجه می‌شویم که قیمت‌گذاری خودرو در بلاتکلیفی محض است. مشتریان، چه خریدار و چه فروشنده با نگاهی امیدوارانه نسبت به آینده منتظر تغییراتی بهتر هستند. این همان آینده‌ای است که تصمیم‌های دولت جدید و احتمال توافق برجامی آن را مبهم‌تر کرده است. در چنین شرایطی است که مشتریان واقعی سعی می‌کنند دست‌کم برای حفظ سرمایه خود وارد بازار محصولات کارکرده شوند. بازاری که گهگاه شاهد عرضه مدل‌های خاص با قیمتی شوکه‌کننده هستیم.

تا همین چند سال پیش خرید خودرو کار چندان پرریسکی به حساب نمی‌آمد. کافی بود تا به یک مکانیک و یا نمایشگاه‌دار معتمد دسترسی داشته باشیم تا آن وقت او برای ما متناسب با بودجه‌ای که داریم خودرو انتخاب کند. نرخ‌ها هم مانند روزی و بلکه ساعتی هم تغییر نمی‌کرد؛ به عبارت دیگر می‌شد برای خرید خودرویی که انتخاب کرده بودیم، برنامه‌ریزی کنیم و سر حوصله با پس‌انداز سراغ خرید آن برویم.

اما طی سال‌های اخیر اوضاع کاملاً متفاوت شده است. حالا دیگر معامله خودرو کار ساده‌ای نیست. قوانین جدید از یک طرف و وجود دلالان نوپا از طرف دیگر ورود بی‌دردسر به این حوزه را کمی ترسناک کرده است. اگرچه سایت‌های خرید و فروش اینترنتی بستر خوبی برای پیدا کردن خودروی موردنظر است ولی مشکل اصلی اینجاست که حالا قیمت‌های سر به فلک کشیده مانع از یک خرید آسوده شده‌اند.

وقتی در بین همین سایت‌ها گشت می‌زنیم به گزینه‌های عجیبی برمی‌خوریم. خودروهای خارجی با قیمت‌هایی بسیار پایین‌تر از انتظار. البته طبیعی است که نباید گول این تفاوت فاحش را بخوریم. در حقیقت ابتدا باید دنبال دلیل این افت قیمت برویم. در اغلب مواقع چنین خودروهایی به دلیل تصادف شامل رنگ شدگی در یک یا چند بخش خود هستند. اگر اوضاع بدتر از اینها باشد، خودروی فوق علاوه بر رنگ شدگی کامل بدنه، گزینه طلایی یک محصول تصادفی هم خواهد بود. این اتفاق شاید در قیمت نهایی تأثیر مثبتی بگذارد ولی یادتان باشد که به احتمال زیاد شما مشتری اول و آخر آن خواهید بود و فروشنده خوشحال است که بالاخره توانسته ماشین تصادفی خود را به یک خریدار قالب کند. بنابراین پیش از پرداخت مبلغ نهایی از سرویس‌های کارشناسی خودرو استفاده کنید تا حداقل از نظر اقتصادی هم ضرر نکنید.

تویوتا پرادو چهار در 6 سیلندر مدل 2007

  • قیمت: یک میلیارد و 100 میلیون تومان

در حالی که این روزها قیمت یک پرادو چهار در 6 سیلندر کمتر از یک میلیارد و 600 میلیون تومان نیست، یک فروشنده این خودرو را حداقل 500 میلیون تومان زیر قیمت آگهی کرده است. این خودرو به دلیل تصادف، دور رنگ کامل است. این شاسی‌بلند مجهز به آپشن‌هایی مانند ۱۰ ایربگ، ترمز شیب، مانیتور تسلا، تنظیم ارتفاع، صندلی برقی با گرم‌کن، آینه برقی تاشو و کول باکس بود. بد نیست بدانید پرادوی فوق مجهز به یک پیشرانه 4 لیتری شش سیلندر V شکل است که شتاب صفر تا صد آن 9.8 ثانیه و مصرف سوختش حدود 13 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

کیا اپتیما 6 سیلندر مدل 2010

  • قیمت: 300 میلیون تومان

باید خوش‌شانس باشید که در این بازار یک کیا اپتیما 6 سیلندر مدل 2010 را زیر 570 میلیون تومان پیدا کنید. با این حال آگهی وجود دارد که این خودرو را با حدود 270 میلیون تومان کمتر برای فروش نشان می‌دهد. البته نکته اینجاست که این خودروی کره‌ای تا کنون 4 دست چرخیده و در دست آخر یک تصادف شدید را تجربه کرده که سقفش هم درهمان تصادف آسیب دیده است. کیا اپتیما مدل 2010 مجهز به یک پیشرانه 2.7 لیتری شش سیلندر V شکل با شتاب صفر تا صد 8.9 ثانیه‌ای و مصرف میانگین زیر 10 لیتر است.

انتخاب‌های اکازیون‌ بازار خودرو

هیوندای جنسیس کوپه مدل 2011

  • قیمت: یک میلیارد تومان

وقتی مالک یکی از بهترین کوپه‌های بازار ایران می‌گوید که به خاطر زیبایی ماشین زیر پای خود را رنگ کرده و فقط چند تکه روی گلگیر و درب و ستون و سقف وجود دارد همین می‌شود که جنسیس کوپه مدل 2011 را یک میلیارد تومان قیمت‌گذاری می‌کند؛ یعنی چیزی حدود 350 میلیون تومان زیر قیمت بازار. البته تصادف و آسیب بدنه برای چنین خودروی اسپرتی که اغلب توسط جوان‌ترها با هیجان رانده می‌شود، چیز عجیبی نیست و رنگ شدن کامل بدنه نشان از اتفاقی بدتر داشته است.

تویوتا کمری GLX مدل 2014

  • قیمت: 750 میلیون تومان

اگر یکی از عاشقان تویوتا کمری هستید به خوبی می‌دانید که این روزها با مبلغ 700 تا 750 میلیون می‌توانید دست روی یک کمری جی‌ال‌ایکس مدل 2008 بگذارید. تازه اگر شانس بیاورید و کیلومترش به 400 هزار نرسیده باشد. این مبلغ برای یک کمری جی‌ال‌ایکس مدل 2014 بسیار تعجب‌برانگیز است. ولی وقتی توضیحات آگهی را می‌خوانیم که می‌گوید گلگیرها تعویض شده‌اند و سقف و در‌ها هم رنگ دارند آن وقت متوجه می‌شویم که دلیل این اختلاف قیمتی چه بوده است. تویوتا کمری فوق مجهز به یک پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر با شتاب صفر تا صد 9.3 ثانیه‌ای و مصرف سوخت زیر 8 لیتر است.

انتخاب‌های اکازیون‌ بازار خودرو

بنز کلاس C240 مدل 2002

  • قیمت: 500 میلیون تومان

یکی از خاص‌ترین یا به قول نمایشگاهی‌ها یکی از اکازیون‌های بازار مجازی خودرو یک دستگاه مرسدس‌بنز C240 مدل 2002 است. شاید پرداخت 500 میلیون تومان برای خودرویی که حدود 20 سال از عمرش می‌گذرد کار عاقلانه‌ای نباشد ولی این عدد برای یک مرسدس‌بنز فرق می‌کند. محصولی که در خارج از کشور می‌شود آن را با وام فوری خرید خودرو به دست آورد حالا به لطف نوسان نرخ ارز و بی‌برنامگی با قیمتی گزاف به دست مشتریانش می‌رسد. نکته جالب اینجاست که این روزها با 500 میلیون تومان می‌شود رنو ساندرو استپ‌وی مدل 99 خریداری کرد.

منبع : وب سایت ماشینچی

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز