8 نکته مهم صادرات زعفران در سال 2021
تجارت زعفران از دسته محصولات پر سود است که در دید اول افراد بسیاری برای کسب آن تمایل نشان میدهند. این موضوع جذابیت بسیاری دارد، اما آواز دهل از دور شنیدن خوش است. همین افراد وقتی به این حوزه وارد میشوند با موضوعات و معضلاتی بسیاری روبرو میشوند که راه حل مناسبی برای مقابله با آن ندارند.
در این مقاله به 8 نکته مهم صادرات زعفران در سال 2021 اشاره میکنیم.
محصول استاندارد
ریشه اصلی از این بخش شروع میشود. انتخاب زمین، خاک و آب و هوای مناسب، خرید پیاز زعفران (https://baghboom.com/saffron-onion/) مرغوب ، آبیاری و تغذیه مزرعه، برداشت به موقع ، پر کردن ، پاک کردن و خشک کردن آن، همه و همه از مهمترین مواردی هستند که با رعایت اصول صحیح میتوانند تاثیر زیادی در کیفیت نهایی محصول داشته باشند.
دقت نمایید برای یک تاجر این موارد بسیار مشکل است که بخواهد از آن مطلع شود. تنها کاری که او میتواند انجام دهد این است که از محصول نهایی تست کیفیت زعفران بگیرد و در صورتی که محصول آن مزرعه مناسب بود. بعد از چند مرحله خرید و ایجاد اطمینان از همان کشاورز خرید نماید تا از محصول نهایی آن مطلع شود. تنها موضوعی که یک تاجر میتواند از آن اطمینان به دست آورد را در بخش بعدی عنوان میکنیم. همراه ما باشید.
خشک کردن زعفران
از مهمترین و ملموسترین موارد که تاثیر به سزایی در ظاهر و شکل زعفران میگذارد، روش خشک کردن آن است. به صورت کلی 4 روش برای انجام این موضوع وجود دارد. روش سنتی، روش صنعتی (دستگاه زعفران خشک کن (https://baghboom.com/saffron-dryer/) ) ، روش هیتر و روش آون الکتریکی از شیوههای انجام این موضوع است. در بین این راهها، روش صنعتی یا استفاده از دستگاه صنعتی زعفران خشک کن (https://baghboom.com/saffron-dryer/) سریعترین و پر بازدهترین روش است که وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر هر کدام از این روشها را جستجو نمایید.
بسته بندی زعفران
موضوع مهم دیگری که میتواند تاثیر زیادی در خرید محصول داشته باشد. نوع بسته بندی آن است. برای اینکه بهترین روش بسته بندی را انتخاب کنید، نیاز است که از بازار کشور مقصد اطلاعات جامعی داشته باشید.
جنس بسته بندی، رنگ آن، شکل بسته بندی و ... از مهمترین مسائلی است که در صادرات قابل اهمیت است. برای کسب اطلاعات بیشتر به آموزش جامع صفر تا صد بسته بندی زعفران سایت باغبوم مراجعه نمایید.
قیمت گذاری محصول
یکی دیگر از مفاهیم مهم نه تنها در صادرات بلکه در موضوع تولید و عرضه محصول، بحث قیمت گذاری است. دقت نمایید که این موضوع کاملا تخصصی است و نیاز است که بر اساس اطلاعات و شرایط شفاف مورد بررسی قرار گیرد.
برای قیمت گذاری سه استراتژی کلی داریم:
- قیمتگذاری بر حسب هزینه (Cost-Based Pricing)
- قیمتگذاری برحسب ارزش کالا در ذهن مشتری (Perceived-Value Pricing)
- قیمتگذاری بر اساس بازار (market-based pricing)
استراتژیهای قیمتگذاری به تولیدکنندگان کمک میکند تا بتوانند ارزش محصول خود را مشخص نمایند و بدین صورت اطلاعات کامل به خریدار منتقل شود.
بازرگانی
شروع فعالیت اصلی صادرات از این بخش آغاز میشود. امور اداری ، حمل و نقل ، ترانسفر ، بیمه و کشور مقصد از مهمترین این مسائل است. در ابتدای این کار نیاز است که شرکت یا فرد صادر کننده یا شخصی دارای کارت بازرگانی باشد تا بتواند فرآیندهای صادرات را در جریان بیندازد. کارهای اداری را پیگیری کرده و مجوزهای مورد نیاز را دریافت نماید.
موضوع قابل اهمیت در بحث صادرات روش تسویه حساب است. با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم نیاز است که برای آن راه مناسبی را برگزینید و حدالامکان به دنبال راه دوم و جایگزین برای آن باشید.
حمل و نقل
انتخاب روش مناسب برای حمل و نقل که شامل مسیر ، نوع انتقال و ... است بسته به نوع محصول، کشور مقصد و مقدار زمان انتقال قابل بررسی میباشد.
معمولا شرکتهای ترابری بهترین روش را برای این انتقال پیشنهاد میدهند و صفر تا صد مسیر انتقال را به صورت کامل انجام داده و گزارش کامل را به شما تحویل میدهند.
بیمه در صادرات
شکلهای مختلف انتقال کالا، امکانات و تعهدات متفاوتی را برای بیمه اجناس و ریز شرایط آن نمایان میکند. شما میتوانید پارامترهای مختلف مطرح شده را بررسی نمایید و هر شکلی از بیمه که برایتان مناسبتر و مفیدتر است را برگزینید.
مقصد کجاست؟
پیدا کردن مقصد و یا تاجرانی که محصول شما را برای مقصد خاص بخواهند را در انتهای مقاله عنوان میکنیم. ابتدای امر باید بررسی کنید و ببینید که چه کشوری علاقه مند و بازار مصرف محصول شما هست و مردم آن کشور محصول شما را نیاز دارند ؟ در قدم بعدی نیاز است که بررسی کنید که آیا تاجر یا شرکتی این انتقال را انجام داده یا نه ؟ همه این سوالات را قبل از شروع فرآیند صادرات بررسی نمایید.
اگر تصمیم شما بر آن شد که صادرات محصولاتتان را انجام دهید. در اقدام بعدی باید به دنبال پیدا کردن خریدار باشید. انجام فرآیند بازاریابی درون گرا یا استفاده از شبکهسازی و ارتباطات در این مرحله برای شما نقش تعیین کننده دارد.
امیدواریم که توانسته باشیم مسیر و نقشه راه صادرات را به سادهترین شکل ممکن برای شما خواننده گرامی شرح دهیم. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتر در هر یک از موارد بالا دارید میتوانید با ما در ارتباط باشید.