خبرگزاری کار ایران

راهنمای سفارش رزین ها

راهنمای سفارش رزین ها
کد خبر : ۱۰۷۹۷۵۷

رزین چیست و چه کاربردی دارد؟ آیا با انواع رزین‌ها آشنا هستید؟ اگر می‌خواهید رزین بخرید اما نمی‌دانید کدام نوع آن مناسب کار شما است تا انتهای این مقاله با راهنمای سفارش رزین‌ ها با ما همراه باشید. رزین‌ها نوعی ترکیبات طبیعی یا مصنوعی هستند که در آب حل نمی‌شوند اما می‌توان آن‎ها را در الکل حل کرد. رزین در حالت طبیعی به صورت یک مایع شفاف و بی رنگ بوده که بسیار چسبناک است اما در شرایطی خاص سفت و سخت می‌شود.

کاربرد رزین‌ها را نمی‌توان به یک صنعت خاص محدود کرد چراکه این ترکیب دوجزئی دارای کاربردهای گسترده‌ای در صنایع مختلف است.

به عنوان گسترده‌ترین کاربردهای رزین می‌توان به استفاده از آن در هنر، ساخت پلیمر، ساخت زیورآلات و جواهرات اشاره کرد. رزین‌ها دارای انواع مختلفی هستند که عبارتنداز:

طبیعا انتخاب رزینی که متناسب با کار شما باشد نیازمند راهنمای سفارش رزین ها است. توجه داشته باشید که برای کار با انواع رزین علی الخصوص کار بر روی چوب با رزین اپوکسی نیاز به آموزش رزین خواهید داشت. با توجه به قیمت رزین اپوکسی در بازار بهتر است بدون تخصص در حوزه تکنیک‌های کار با رزین اقدام به خرید انواع رزین نکنید. در میان انواع رزین‌های فوق سه رزین اپوکسی، پلی استر و وینیل استر جزو رایج‌ترین، پرفروش‌ترین و پرکاربردترین رزین‌های موجود در بازار هستند. اگر به دنبال معتبرترین مرکز فروش رزین و راهنمای سفارش رزین ها هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

راهنمای سفارش رزین های اپوکسی

همان‌طور که کمی پیش هم اشاره شد یکی از پرکاربردترین رزین‌هایی که در بازار به فروش می‌رسد رزین اپوکسی است. احتمالا ترکیب چوب با رزین را زیاد دیده باشید؛ رزینی که برای کار با چوب مورد استفاده قرار می‌گیرد رزین اپوکسی است. این نوع رزین حدود 3 برابر قوی‌تر از دیگر انواع رزین‌ها است. توجه داشته باشید که تمام انواع رزین‌ها از جمله رزین اپوکسی دو جزئی هستند. این بدین معنی است که ترکیب معینی از رزین با هاردنر ترکیب می‌شود. هاردنرها نیز مانند رزین‌ها ماده‌ای بی رنگ و شفاف هستند که پس از ترکیب با رزین اپوکسی همچنان بی رنگ باقی می‌مانند.

 

مهم‌ترین راهنمای سفارش رزین ها این است که حین خرید به برچسب روی ظرف رزین توجه داشته باشید. ظرف‌های حاوی رزین باید حتما برچسب داشته باشند. بر روی این برچسب دستور مصرف رزین به همراه هاردنر قید شده است و باید طبق آن ترکیب رزین با هاردنر صورت بگیرد. دیگر راهنمای سفارش رزین ها توجه به کیفیت آن است؛ رزین‌های موجود در بازار طبق کشورهای سازنده خود دارای کیفیت‌های مختلفی هستند. ممکن است برخی از فروشنده‌ها نیز برای کاهش قیمت رزین و سود بیشتر خودشان، رزین را با حلال‌های دیگری ترکیب کرده و کیفیت نهایی رزین را کاهش دهند.

راهنمای خرید رزین پلی استر

به عنوان دیگر راهنمای سفارش رزین ها باید به رزین پلی استر اشاره کنیم که یکی دیگر از انواع رزین‌های اصلی و پرکاربرد به شمار می‌رود. رزین پلی استر در مقایسه با رزین اپوکسی یا رزین وینیل استر قیمت کمتر و مقاومت کمتری دارد. این رزین‌ها به دلیل عملکرد تقریبا ضعیفی که به نسبت دیگر انواع رزین‌ها دارند عموما در فایبرگلاس به کار می‌‎روند. به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود که از رزین‌های پلی استر برای فیبر کردن یا آرامید استفاده شود. بیشترین کاربرد رزین پلی استر در کارهای هنری مانند مجسمه سازی و تولید سنگ‌های مصنوعی است.

راهنمای سفارش رزین ها

مهم‌ترین راهنمای سفارش رزین ها که باید برای خرید رزین پلی استر به آن توجه داشته باشید این است که رزین پلی استر قبل از مخلوط شدن با هاردنر به شکل مایع بوده و غلظت آن چیزی مانند مربا است. پس از مخلوط شدن این رزین با هاردنر و بالا رفتن حرارت آن، به حالت ژله درآمده و به تدریج سفت می‌شود. همچنین توجه داشته باشید که حجم رزین پلی استر پس از سخت شدن مقدار اندکی کاهش خواهد یافت چراکه مولکول‌ها طی این فرایند به یکدیگر نزدیک شده و مقداری از محلول تبخیر می‌شود.

راهنمای خرید رزین وینیل استر

یکی دیگر از انواع پرکاربرد رزین‌های موجود در بازار رزین‌های وینیل استر هستند. این رزین نسبت به رزین اپوکسی از مقاومت کمتری برخوردار است. اما ویسکوزیته آن نسبت به پلی استر و اپوکسی کمتر است به همین خاطر می‌توان آن را جایگزین مناسبی برای پلی استر و اپوکسی در پلیمرهای ترموستی دانست. به عنوان مهم‌ترین خواص این دسته از رزین‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • مقاومت شیمیایی بالا
  • چسبندگی مناسب
  • استحکام بالا
  • قابلیت اجرای ساده
  • عایق ضد آب
  • مقاوم در برابر مواد اسیدی
  • مقاوم در برابر فرسایش

از رزین‌های وینیل استر می‌توان در ساخت هواپیما، تانکرهای حمل مواد شیمیایی، قایق‌های مکانیکی، فایبرگلاس یا کانال و لوله کشی استفاده کرد. یک راهنمای سفارش رزین ها این است که مقاومت رزین‌های وینیل استر در برابر مواد اسیدی بسیار بالا است. بنابراین اگر به دنبال یک رزین مناسب برای محیط‌های اسیدی هستید این نوع رزین را پیشنهاد می‌دهیم.

قیمت رزین و هاردنر در بازار

قطعا یکی از مهم‌ترین نکاتی که در راهنمای سفارش رزین ها باید به آن توجه شود قیمت رزین و هاردنر در بازار است. توجه داشته باشید که قیمت انواع رزین‌ها در بازار تحت تاثیر عوامل مختلفی متغیر است. عواملی چون نوع رزین، مارک، کشور سازنده و حجمی که خریداری می‌کنید از جمله مهم‌ترین موارد اثرگذار بر روی قیمت رزین اپوکسی در بازار یا دیگر انواع رزین‌ها هستند.

راهنمای سفارش رزین ها

توصیه ما به شما خرید رزین اپوکسی یا رزین پلی استر از یک فروشنده مطمئن و شناخته شده است. همان‌طور که در طول متن هم اشاره کردیم ممکن است برخی افراد سودجو برای افزایش سود خود رزین را با حلال‌های دیگری ترکیب کنند که این اقدام موجب افت چشمگیر کیفیت و کارایی رزین می‌شود. بنابراین بهترین اقدام این است که انواع رزین را از سایت‌های اینترنتی معتبر خریداری کنید.

مرکز فروش رزین

روشان فام تولید کننده رنگ یکی از معتبرترین مراکز فروش انواع رزین اپوکسی، رزین پلی استر و... است. اگر به دنبال راهنمای سفارش رزین ها هستید و می‌خواهید اقدام به خرید رزین اپوکسی برای زیورالات با قیمت مناسب کنید می‌توانید سفارش خود را از طریق سایت روشان فام ثبت کنید. برای اطلاع از قیمت هر کیلو رزین اپوکسی یا دیگر انواع رزین‌ها از طریق شماره‌های موجود در سایت با کارشناسان فروش روشان فام تماس حاصل فرمایید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز