مدیران خودرو همراه جامعه ایران در بحرانها
شرکت مدیران خودرو به عنوان بزرگترین خودروساز خصوصی کشور نزدیک به 2 دهه است که در منطقه اقتصادی ویژه ارگ بم فعالیت خود را به عنوان یک شرکت تولیدی آغاز نموده است.در طول این مدت نزدیک به 3000 نفر به طور مستقیم و 20.000 نفر به طور غیر مستقیم مشغول به کار شده اند که خود بر وضعیت اقتصادی و اجتماعی شهر بم و همچنینسایر شهرهای کشور داشته است و توانسته تعداد زیادی نیروی کار حرفه ایی و صنعتی را پرورش دهد. را نکته مهم دیگر در مورد شرکت مدیرانخودرو جذب سرمایه خارجی و نخستین قرارداد جوینت ونچری در صنعت خودروسازی کشور میباشد .
مدیران خودرو را میتوان الگوی مناسبی از همکاری بخش خصوصی و توسعه آن نامید که با بهره گیری از ظرفیت های داخلی و خارجی به خوبی توانسته توسعه مناسبی را ایجاد نماید . بیش از 150 نمایندگیمجاز فروش و خدمات پس از فروش کل نقشه کشور را پوشش داده و همواره با برنامه ریزی و نظارت شرکت مدیران خودرو در حال ارتقاء و توسعه میباشند .
ارائه محصولات گوناگون در سگمنتهای مختلف و ارتقاء کیفی محصولات همواره جزو استراتژی شرکت مدیران خودرو میباشد .
از ابتدا دهه 90 سبد محصولات شرکت مدیران خودرو در راستای نیازهایجامعه مصرف ایرانی گسترش یافت و هر ساله محصولات جدید با طراحی ، امکانات رفاهی و ایمنی مناسب در قالب خودروهای شهری- خانوادگی و شاسی بلند برای پاسخ به نیاز مشتریان وارد بازار شده است .
در دور اول تحریم های کشور که از سال 91 تا سال 94 ادامه داشت شرکت مدیران خودرو تولید خود را افزایش داد و توانست با حضور قدرتمند خود در بازار جایگاه خود را حفظ نماید . از سوی دیگر فعالیت هایاجتماعی خود را افزایش داد ، نخستین شرکت خودروسازی کشور بود که از قهرمانان المپیک لندن 2012 حمایت ویژه نمود و به آنها برخی از محصولات خود را به پاس برافراشتن نام و پرچم ایران در مجامع جهانیاهداء نمود .
اما پس از تحریم های دور اول در سال 1394 این شرکت وارد استراتژیجدیدی گردید و آن تولید محصولات با سبک جدید و تنوع بیشترمحصولات بود که خودروهای تاثیرگذاری چون محصولات خانواده آریزو و تیگو ، ایکس 55 و 22 و همچنین نسلهای جدید ایکس 33 وارد بازار گردید . در بحث اجتماعی بازهم به عنوان تنها شرکت خودروساز از قهرمانان المپیک 2016 ریو حمایت نمود و به آنها خودرو اهداء نمود تا بازهم از مدال آوران کشور قدردانی گردد و فرهنگ ورزش گسترش یابد .
اما تحریم های دور دوم که از آغاز سال 1397 آغاز گردید شرایط را به گونه ایی دیگر تغییر داد اینبار تمام شرکای خارجی و حتی بسیاری از خودروسازان چینی بازار کشور را ترک کردند و از سوی دیگر واردات خودرو ممنوع گردید و به یکباره تقریبا تمام شرکای خارجی بازار کشوررا ترک کردند که هم در زمینه منابع انسانی و هم کنترل و عرضه خودرو در بازار مشکلات بسیاری پدید آمد ، ادامه کار بسیار سخت شده ، تحریمها تاثیر شدید بر روی نقل و انتقال کالا و قطعات و انتقالات بانکیگذاشت .
اما شرکت مدیران خودرو با حفظ مجموعه و شرکای خود توانست به خوبیاز این بحران عبور نماید . خطوط تولید را فعال نگاه داشت و تا حد امکان خدمات خود را به مشتریان عرضه نمود تا مسئولیت خود را در قبال مشتریان به انجام رساند . در فعالیت های اجتماعی نیز کمکهایفراوانی را در هنگام بروز سیل در سال 98 و شیوع کرونا و حمایت از جامعه درمان و پرسنل خود داشت تا همواره خود را کنار جامعه ایران ببیند. سختی های این چند سال درس بزرگی بود و حال مدیران خودرو توانست از این بحران عبور نماید و خود را برای آینده مستحکم تر همراه با مشتریان و نیاز آنها و ارائه محصولات و خدمات جدید آماده نماید.