کسب درآمد دلاری از یوتیوب با افراک
این روزها بازار یوتیوب و یوتیوبر شدن بسیار داغ شده است. خیلی ها به فکر کسب درآمد دلاری از یوتیوب هستند. یوتیوب به عنوان پربازدیدترین سایت ویدئویی و دومین موتور جستوی جهان شناخته شده است. بد نیست بدانید که روزانه ۵ میلیارد ویدیو در یوتیوب تماشا میشود. علاوه بر این میانگین حضور هر کاربر در یوتیوب ۴۰ دقیقه است و همین مورد یوتیوب را به یکی از برترین وبسایتهای جهان تبدیل کرده است. این آمار نسبت به سال گذشته، افزایش ۵۰ درصدی داشته است. پس با کمی خلاقیت و استفاده صحیح از ابزارهای موجود می توانید به تولید محتوا برای یوتیوب پرداخته و درآمد خود را تضمین کنید. فعالیت مستمر در این شبکه بسیاری از کاربران را ثروتمند کرده است. اما چگونه می توان به کسب درآمد از یوتیوب پرداخت؟ آیا امکان نقد کردن درآمد یوتیوب در ایران وجود دارد؟
چگونه از یوتیوب کسب درآمد کنیم
یکی از بهترین روش ها برای کسب درآمد از یوتیوب این است که پارتنر یوتیوب شود. اما برای پارتنر شدن چه ویژگی هایی باید داشت؟ برای این که بتوانید تبدیل به پارتنر یوتیوب شوید و ماهانه درآمد دلاری داشته باشید فقط کافی است که باید دو شرط زیر را داشته باشید:
- داشتن حداقل 1000 دنبال کننده یا subscriber
- کسب 4000 ساعت بازدید عمومی در 12 ماه گذشته
با داشتن این دو شرط شما می توانید به عنوان پارتنر یوتیوب پذیرفته شوید. البته این دو شرط لازم است ولی کافی نیست. شما باید قوانین یوتیوب را برای محتوایی که تولید می کنید رعایت کنید. درصورتی که قوانین یوتیوب را رعایت نکنید، ممکن است شرایطی پیش آید که شما این دو شرط را بدست آورید ولی پارتنر یوتیوب نشوید یا حتی ممکن است کانال شما حذف شود. البته گزینه های دیگری برای کسب درآمد از یوتیوب وجود دارد که عبارتند از:
- از تبلیغات درآمد داشته باشید
- محصول خودتان را بفروشید
- از سابسکرایبرها حق عضویت بگیرید
- سوپرچت و سوپراستیکر
- از یوتیوب پریمیوم هم درآمد داشته باشید
چگونه درامد یوتیوب را در ایران دریافت کنیم
قبل از اینکه به سراغ ایده برای تولید محتوا و افزایش بازدید ویدئو در یوتیوب برویم، با راه های نقد کردن درآمد یوتیوب در ایران باید آشنا باشید. برای اینکه بتوانید درآمد خود از یوتیوب را در ایران دریافت کنید، باید حساب گوگل ادسنس داشته باشید. از آنجایی که در حال حاضر ایران تحریم است فقط دو روش برای نقد کردن درآمد یوتیوب وجود دارد:
- کمک گرفتن از یک دوست یا آشنا ساکن خارج: با استفاده از اطلاعات آن شخص اکانت ادسنس ایجاد و فعال کنید و سپس آن را به کانال خود وصل کنید.
- نقد کردن درآمد یوتیوب از طریق افراک: با استفاده از مشاوره رایگان افراک و همچنین اکانت ادسنس افراک به راحتی معادل ریالی درآمد خود را در ایران برداشت کنید.
ایده های ناب برای تولید محتوا یوتیوب
اگر قصد شما از تولید محتوا برای یوتیوب جدی است باید بدانید که چه موضوعاتی ترند هستند. در این قسمت 5 ایده برای تولید محتوا ویدئو به شما پیشنهاد می شود که می توانید از آنها استفاده کنید:
- ویدئوهای گیم و بازی: یکی از بهترین و سرگرم کننده ترین موضوعات این روزها بازی است. گیمرها و استریمرها معمولا در ویدئوی خودشان به صورت لایو بازی می کنند.
- ویدئوهای آنباکسینگ: اگر از آن دسته از افرادی هستید وقتی وسیله جدیدی می خرید کاملا آن را بررسی می کنید پیشنهاد میکنم از این کار ویدئو بگیرید و آن را در یوتیوب منتشر کنید.
- ویدئوهای انتقادی: این نوع ویدئوها را می توانید برای محصولات، خدمات، غذاها و یا حتی فیلم های سینمایی استفاده کنید. پس بدون محدودیت شروع به نقد یا مقایسه کنید و ویدئو آن را منتشر کنید.
- ویدئوهای آموزشی: اگر در حوزه تخصص دارید یا درباره موضوعی اطلاعاتی دارید که فکر میکنید ممکن است برای دیگران هم مفید باشد، میتوانید ویدئوی آموزشی بسازید.
- ویدئوهای لایف استایل: این ویدئوها بیشتر در قالب بررسی برندهای مختلف لباس و لوازم آرایشی و غیره می باشد. حتی شما می توانید روتین پوست یا رژیم غذایی که از آن نتیجه گرفتید را با دیگران به اشتراک بگذارید.
راه های افزایش بازدید ویدئو در یوتیوب
اگر تازه وارد این بازار شدید و هنوز به شرایط مانیتایز شدن نرسیدید بهتر است فعلا ذهن خود را درگیر این مسئله نکنید. اما اگر به درآمد رسیده اید و قصد دارید این درآمد را افزایش دهید باید با راه های افزایش بازدید ویدئو در یوتیوب آشنا باشید. بهطور کلی الگوریتم های یوتیوب فقط بر روی رفتار کاربر و ویدئوی شما تمرکز دارد. یوتیوب برای رتبه بندی ویدئوها به موارد زیر توجه می کند:
- مردم روی این ویدیو کلیک کردند؟
- مردم چقدر از این ویدیو را تماشا کردند؟
- این ویدیو چقدر لایک و کامنت گرفته و چقدر به اشتراک گذاشته شده؟
- نرخ بازدید این ویدیو با چه سرعتی افزایش پیدا کرده؟
- این ویدیو جدید هست یا نه؟
- این کانال هر چند وقت یکبار آپدیت میشود؟
- مردم بعد از دیدن این ویدیو چقدر در یوتیوب وقت گذراندند؟
زمانی که شما به دنبال موضوعی هستید و آن را در یوتیوب جستجو می کنید، یوتیوب برای تطبیق نیاز شما با محتواها به موارد زیر توجه می کند:
- این کاربر کدام کانال یا موضوعی را قبلا تماشا کرده است؟
- در گذشته درگیر یا جذب چه محتواهایی شده است؟
- چه مدت زمانی را برای تماشا وقت صرف میکند؟
- تا الان چندبار این ویدیو برای این شخص نمایش داده شده است؟
- این کاربر چه ویدیوهایی را تماشا نمیکند؟
با توجه به این موارد بهتر است نکات زیر را هنگام تولید محتوا برای یوتیوب رعایت کنید:
- عنوان و توضیحات ویدئو را ساده، جذاب و با یک یا دو کلمه کلیدی بنویسید
- وضعیت کانال خود را بررسی کنید و ببینید کدام ویدئو بیشتر بازخورد داشته است
- به صورت مرتب ویدئو منتشر کنید تا بیشتر دیده شوید
- ساعات و روزهایی که مخاطبان بیشتر فعال هستند محتوا منتشر کنید
- ویدئوهای جذاب و کاربردی بسازید تا مدت زمان بازدید خود را بهینه کنید
- با کاربرانی که شما را دنبال میکنند تعامل داشته باشید
- عکس کاور جذاب طراحی کنید تا ویدئو شما در اولین نگاه عالی به نظر برسد
- ویدئوهای خود را در دیگر شبکه های اجتماعی منتشر کنید
- در هر ویدئو بقیه ویدئوهای مرتبط را معرفی کنید
- از تگها به صورت بهینه برای توضیح محتوای ویدئو استفاده کنید
کلام آخر
شما با استفاده از مشاوره رایگان افراک به راحتی می توانید کانال خود را به مرحله مانیتایز برسانید سپس با استفاده از سرویس ادسنس مجموعه درآمد خود را نقد کنید.