مهمترین اختراعات 10 سال اخیر برای کسب و کارها و فروشندگان مشخص شد !
در این مقاله قصد داریم به مهمترین اختراعاتی که به سهولت و راحت تر شدن کسب و کارها و همچنین تاثیر آن ها در افزایش فروش بپردازیم . در 10 سال اخیر گسترش اینترنت عامل اصلی تغییر و دگرگونی در اقتصاد ایران و دنیا بوده است به شکلی که طبق آمار منتشر شده به طور میانگین در سالی که گذشت هر ایرانی 300 هزار تومان خرید آنلاین انجام داده است که البته تاثیر بیماری کرونا نیز بی تاثیر نیست .
1 ) دستگاه پوز :
بر هیچ کس پوشیده نیست که امروزه بیش از 70 درصد خرید های حضوری از طریق دستگاه های پوز انجام میشود و کمتر کسی بر خرید با پول نقد پافشاری میکند .
با توجه به گسترش کارت های بانکی در دهه 70 و 80 میان مردم و شروع استفاده از آن در بانک ها و همچنین دستگاه های ATM نظام بانکی کشور به فکر تسریع در عملیات پرداخت در فروشگاه ها و مغازه ها افتاد و تعداد محدودی دستگاه پوز وارد کشور شد که البته در مرحله اول استقبال زیادی از آن نشد .
اما با توجه به ورود سامانه شاپرک به کشور و افزایش استقبال عموم مردم به این دستگاه , دستگاه پوز جایگاه خود را در کسب و کار ها پیدا نمود .
2 ) وبسایت :
بسیاری از کسب و کارهای سنتی همچنان در حال استفاده از روشهای تبلیغات و فروش قدیمی هستند اما امروزه میتوان گفت که اکثر مشتریان درحال جستجو در اینترنت و بررسی و خرید کالا ها در آن می باشند که فروشگاه های بزرگی مثل دیجیکالا بیشترین استفاده را از این مورد مهم میکنند .
استفاده از وبسایت میتوان برگ برندهی یک کسب و کار باشد اگر با تولید محتوای مفید و تبلیغات همراه شود و همچنین میتوان با آن فرایند انتخاب و خرید را تسریع بخشید چون در زمان حال مردم زمان زیادی برای جستجوی کالا در بازارها و مغازه ها ندارند .
3 ) اینترنت بانک :
استفاده از اینترنت بانک به خصوص در وبسایت ها و فروشگاه های اینترنتی نقش مهمی در تسریع فرایند خرید را ایفا میکنند به طوری که تنها با چند کلیک و در کمتر از یک دقیقه میتوان فرایند خرید را به اتمام رساند که ویژگی این اختراع مهم و پر استفاده است .
البته در استفاده از این امکانات نکته مهم امنیت و جلوگیری از سوء استفاده سارقان اینترنتی است که نیاز به توجه و دقت مردم و مسئولین دارد .
4 ) دستگاه های ثبت شماره :
همیشه حفظ ارتباط و همچنین اطلاع رسانی به مشتریان یکی از دغدغه های مهم کسب و کارها به خصوص کسب و کارهای حضوری بوده است . به طور مثال زمانی که یک مغازه دار تصمیم به جابجایی مکان فروشگاه خود میکند خلاء اطلاع رسانی به مشتریان به وجود می آید .
در همین مواقع هست که استفاده از دستگاه ذخیره شماره موبایل مشتریان این مشکل مهم را حل مینماید . این نوع دستگاه ها با دریافت شماره موبایل مشتریان و ذخیرهی آن در سامانه خود و امکان ایجاد ارتباط دو طرفه با از طریق پیامک و تماس صوتی راه اطلاع رسانی به مشتریان حضوری را به شدت راحتتر میکند .
5 ) شبکه های مجازی مانند اینستاگرام :
بر هیچ کس پوشیده نیست که فضای مجازی به خصوص اینستاگرام در حال حاضر بخش جدانشدنی از زندگی مردم است به طوری که آمار 24 میلیون نفر کاربر در ایران برای این اپلیکیشن محبوب ثبت شده است و در حال حاضر یک ابزار قدرتمند در زمینه فروش , تولید محتوا , ثبت اتفاقات زندگی و ... است .
درآمد در اینستاگرام تنها به فروش محصول ختم نمیشود و تبلیغات و آموزش نیز بخش بزرگی از گردش مالی در این فضا را شامل میشود .
برای تمامی کسب و کارها اهمیت استفاده از این ابزار قدرتمند مشخص بوده و نیازی به بیان آن نمیباشد .
سخن پایانی :
برای تبدیل شدن یک کسب و کار به پرچمدار صنف خود استفاده از تمامی ابزار های رایگان و غیر رایگان توصیه میشود که در صورت دارا بودن به یک تیم تولید محتوا میتواند این مسیر را سریعتر و ساده تر کرد .
همچنین نکته مهم یعنی ارتباط صمیمانه و دائمی خود با مشتریان را در اولویت قرار دهید .
دستگاه ثبت شماره مشتری امین با تسریع این هدف راه شما را برای افزایش درآمد ساده تر میکند و با امکاناتی مثل ثبت شماره موبایل مشتریان , ارسال پیامک و پیام صوتی , ایجاد نظرسنجی , دریافت تاریخ تولد مشتریان و ... یک ابزار قدرتمند را به شما هدیه میدهد .
برای اطلاعات بیشتر به وبسایت ads-amin.ir مراجعه فرمایید .