ثبت برند با هانا ثبت
مسلماً با شنیدن نام برندهای مختلف، کسب و کارهای مختلفی را به خاطر میآورید و این موضوع دقیقاً هدف استفاده از برند است.
در واقع ثبت برند برای به محبوبیت رسیدن شغلها و دیده شدن آنها در میان آحاد مردم است. یه لحظه در ذهنتان یک برند ایرانی مانند همراه اول را تصور کنید؛ چه چیز از این برند به ذهنتان خطور کرده است؟ این دقیقاً وظیفهی اصلی برندهاست. یا در میان برندهای خارجی که بعنوان مثال میتوان برند نایک را نام برد نیز به همین منظور انتخاب میشوند.
به طور کلی برای اینکه یک کسب و کار شناخته شود و در بین مردم و همچنین رقبا جایگاهی داشته باشد نیاز به یک برند دارد. اگر شما هم به یک کسب و کار مشغول هستید و یا به تازگی میخواهید کسب و کاری را شروع کنید حتماً نسبت به انتخاب یک برند اقدام نمایید و طبیعتاً بعد از انتخاب، باید به فکر ثبت کردن آن باشید. اگر چه انتخاب برند کار چندان سختی نخواهد بود اما روال به ثبت رساندن آن ممکن است کمی پیچیده باشد که قصد داریم در این مطلب به این مورد مهم بپردازیم.
مدارک مورد نیاز به ثبت برند
برای اینکه یک برند به ثبت برسد، باید مدارک لازم را به اداره ثبت مالکیت معنوی ارجاع داد. همانطور که میدانید برای افراد حقیقی و حقوقی مدارک مجزایی دریافت میشود که البته در بعضی از موارد کاملاً مشابه خواهند بود. به طور کلی مدارک مورد نیاز این دو گروه به شرح زیر است:
·مدارک لازم برای اشخاص حقیقی
تسلیم کپی برابر اصل تصویر شناسنامه بهمراه کارت ملی
تسلیم نمونه تصویر برند انتخابی در اندازه 6 در 6 سانتیمتر (دقت کنید در صورتی که برند چند بعدی باشد، نمونه تصویر باید از زوایای مختلف ارسال شود).
تسلیم گواهی امضا که نشان دهد مالک در سامانه مالکیت معنوی عضو شده است.
تسلیم مجوز فعالیت (پروانه کسب، جواز تأسیس و غیره).
تسلیم کارت بازرگانی در صورتی که برند انتخابیتان دارای حروف لاتین است.
تسلیم وکالتنامه در صورتی که از یک نماینده برای اجرای مراحل ثبت برند استفاده میشود.
·مدارک لازم برای اشخاص حقوقی
تسلیم مدارکی که نشان دهد شخص مذکور حقوقی است.
تسلیم روزنامه رسمی و همچنین اساسنامه که آگهی تأسیس در آن درج شده است.
تسلیم تصویر شناسنامه و کارت ملی و کپی برابر اصل آنها
تسلیم نمونه تصویر از برند انتخابی (برای برندهای دو یا سه بعدی نیاز به عکس از چند زوایه است)
مراحل گام به گام ثبت برند
حال که با مدارک مورد نیاز ثبت برند آشنا شدهاید، باید مراحل ثبت برند را نیز بدانید. ما در ادامه سعی کردهایم تا به نحوی روشن، این مراحل را از نظر بگذرانیم:
·انتخاب برند دلخواه و استعلام آن
برای اولین مرحله باید برند دلخواهتان را انتخاب و سپس استعلام بگیرید که آیا از قبل این برند به ثبت رسیده است یا خیر.
·تهیه کردن مدارک مورد نیاز
بعد از تصویب نام انتخابی برندتان، باید به جمعآوری مدارک بروید. مدارک مورد نیازتان را بر اساس آنچه که به شما گفتهایم (در بالا) آماده کنید.
·ثبت اظهارنامه
برای این مرحله کافی است که به سایت مالکیت معنوی مراجعه کنید و بعد از عضویت، مدارک لازمی که جمعآوری کردهاید را در سایت بارگذاری نمایید. بعد از انجام این مرحله صبر کنید تا کارشناسان مدارک را بررسی و تأیید کنند.
·پرداخت هزینه اظهارنامه
زمانی که اظهارنامه را به ثبت برسانید باید هزینه آن را نیز پرداخت کنید. در نظر داشته باشید که بعد از تکمیل اظهارنامه نام کاربری و پسوردی به شما داده میشود که باید آن را برای مراحل بعدی ثبت برند نزد خود نگه ندارید.
·چاپ آگهی تقاضای ثبت برند
اگر در بررسی کارشناسان بلامانع بودن ثبت برندتان مشخص شود باید درخواست ثبت برندتان را به روزنامه رسمی ارسال کنید که پرداخت هزینه آن نیز بر عهده شما خواهد بود.
·مراجعه به اداره مالکیت
بعد از گذشت 30 روز پس از ثبت آگهی برندتان در روزنامه رسمی اگر کسی نسبت به ثبت آن ادعایی نکرده باشد، توسط کارشناسان به تأیید خواهد رسید و مراتب آن از طریق پیامک به شما اطلاع داده خواهد شد که باید با مراجعه حضوری به اداره مالکیت درخواست تشکیل پرونده دهید.
·پرداخت هزینه حق الثبت برند
بعد از بررسی مجدد چنانچه مشکلی در زمینه ثبت برند وجود نداشته باشد به شما این اختیار داده میشود که با پرداخت حق الزحمه ثبت برند، آن را به ثبت برسانید. در نظر بگیرید که هزینه ثبت برند با توجه به طبقه شرکت و موضوع آن متفاوت خواهد بود.
·چاپ آگهی ثبت برند برای نوبت دوم
تقریباً کار تمام است و در این مرحله مجدداً باید اطلاعات لازم ثبت برند به اطلاع مردم برسد، پس نیاز است که یک بار دیگر درخواست ثبت برندتان، در روزنامه رسمی به چاپ برسد. این کار نیز مشمول پرداخت هزینه خواهد بود.
·تحویل گواهی ثبت برند
در انتها نیز میتوانید با مراجعه به اداره مالکیت معنوی نسبت به دریافت گواهی 10 ساله ثبت برندتان اقدام کنید. البته ناگفته نماند که برای این منظور باید یک نسخه از چاپ آگهی ثبت برندتان در هر دو نوبت روزنامه رسمی را نیز در اختیار داشته باشید و آن را تحویل دهید تا بدین صورت کار ثبت برند شرکتتان به طور کامل انجام شده باشد.
بهترین شرکت ثبت برند
همانطور که مشاهده کردهاید ممکن است روال انجام دادن ثبت برند کمی زمانبر و پیچیده باشد که این موضوع باعث میشود که بعضی از مدیران اقدامی در خصوص ثبت برند انجام ندهند. مسلماً راهکارهای دیگری نیز برای این منظور وجود دارد که یکی از آنها استفاده از شرکتهای معتبر ثبت برند است. پیشنهاد ما بکارگیری از تیم تخصصی هانا ثبت است. این تیم با دارا بودن افراد خبره در زمینه ثبت برند، تمامی مراحل انجام کار را به بهترین نحو پیش خواهند برد.
در حال حاضر هانا ثبت با بیشترین پروندههای ثبت برند مواجه است و رضایت حداکثری مشتریان این تیم، به نقطه عطف این شرکت ثبت برند تبدیل شده است. چنانچه قصد دارید تمامی کارهای ثبت برند شرکتتان را به این تیم تخصصی بسپارید، نیاز است که با استفاده از شماره تماسهای قرار داده شده با بخش پشتیبان هانا ثبت ارتباط برقرار کنید تا شما را به بهترین نحو راهنمایی کنند.