خبرگزاری کار ایران

مراحل واردات تا ترخیص کالا از چین صفر تا صد

مراحل واردات تا ترخیص کالا از چین صفر تا صد
کد خبر : ۱۰۴۱۳۹۴

در این مقاله قصد داریم به صورت کامل، تمامی مراحل واردات کالا از چین و سپس ترخیص کالا از گمرک را برای شما شرح دهیم.

اهمیت واردات از چین در جهان

آشنایی با مراحل واردات تا ترخیص کالا از چین در دنیای تجارت های بین المللی امروز بسیار مورد توجه تاجرین و بازرگانان قرار گرفته است، به طوری که در کشور ما تجار و بازرگانان پیش از هر اقدامی در زمینه آغاز تجارت های بین المللی از مشاورین حوزه بازرگانی درخواست می کنند تا مراحل واردات تا ترخیص کالا از چین را همراه با قوانین و مقررات جامع آن شرح داده و آموزش دهند؛ اما چگونه واردات و ترخیص کالا از چین تا این حد در کشور ما مهم در نظر گرفته می شود؟

چین دومین ابرغول جهانی دنیای اقتصاد است که سالانه ۹.۴۹۶ تریلیون دلار از سهم تولید ناخالص داخلی خود را به کشورهای مختلف در سراسر جهان صادر می کند و محصولات چینی با قیمت های مناسب و کیفیت های متنوع معمولا در اغلب کشورهای جهان طرفداران خاص خود را دارند. در کشور ما نیز با توجه به تجربه های موجود، کمبود امکانات تولیدی، قیمت مناسب کالاهای چینی، کیفیت مطلوب کالاهای چینی و در نهایت صرفه اقتصادی تجارت و مبادلات انجام شده با کشور چین موجب شده تا اغلب تجار و بازرگانان داخلی کشور، چین را به عنوان کشور مبدا تجارت های بین المللی خود انتخاب کرده و با فروشندگان و شرکت های چینی مختلفی قراردادهای تجاری چندین ساله دارند.

بنابراین با این تفاسیر واردات از چین در تمامی کشورها از جمله کشور ما موضوع حائز اهمیتی است که باید بدان توجه ویژه ای داشت، چرا که هرگونه اقدام در این زمینه می تواند چرخه اقتصادی کشور را تغییر داده و نیازهای مختلف جامعه را تامین کند. بدین ترتیب دولت نیز تمهیدات و مقررات خاصی را در زمینه مراحل واردات تا ترخیص کالا از چین تدوین نموده تا بستر لازم برای انجام اینکار را فراهم کند.

مراحل واردات تا ترخیص کالا از چین صفر تا صد

واردات کالا از چین چگونه انجام می شود؟

مراحل واردات تا ترخیص کالا از چین همچون واردات کالا از سایر کشورهای جهان مطابق با قوانین داخلی کشورها و قوانین بین المللی تجارت های بزرگ انجام می شود و در این زمینه نیز می توان از خدمات شرکت ها و هلدینگ های بازرگانی استفاده کرد. بنابراین لازم نیست به عنوان یک تاجر تازه کار نگران چگونگی انجام فرایند واردات کالا از چین باشید یا خودتان را درگیر مراحل و مشغله های واردات و ترخیص کالا از چین نمایید، چرا که با سپردن امور بازرگانی تجارت خود به شرکت ها و گروه های بازرگانی معتبر می توانید اینکار را بدون دغدغه و در اسرع وقت به انجام برسانید.

واردات و ترخیص کالا از چین طی مراحل مختلفی انجام می شود که با شناخت این مراحل و روندهای قانونی انجام اینکار می توانید مراحل واردات تا ترخیص کالا از چین را با دقت، دانش کافی و در کمترین زمان ممکن به انجام برسانید. به عنوان مثال در گام اول باید با قوانین صادرات و واردات کشور و قوانین انجام مبادلات بین المللی کشور چین آشنا شوید تا تجارت خود را در مسیر قانونی آن به انجام برسانید، سپس فروشندگان و تولیدکنندگان کشور چین را شناسایی کرده و با آن ها برای رسیدن به توافقات لازم وارد مذاکره شوید. با انجام مذاکرات اولیه امور بازرگانی اصلی تجارت شما آغاز می شود که باید برای انجام آن ها آگاهی لازم را در زمینه های چگونگی حمل و نقل کالاها، نحوه ورود آن ها به کشور، بارگیری کالاها توسط گمرک، امور گمرکی و تشریفات اداری ترخیص کالا از گمرک، پرداخت هزینه های مختلف و … داشته باشید تا تمامی مراحل و امور بازرگانی تجارت شما به بهترین نحو ممکن انجام شود.

بدین ترتیب قاعده خاصی برای انجام مراحل واردات تا ترخیص کالا از چین وجود ندارد، بلکه این دانش و اطلاعات شما یا ترخیص کار کالا است که می تواند در انجام مراحل واردات و ترخیص کالا از گمرک به شما کمک کرده و فرایند واردات کالا را آسان نماید، پس بهترین راه در زمینه چگونگی انجام واردات کالا از چین، کمک گرفتن از شرکت های بازرگانی است که در زمینه ارائه خدمات واردات و صادرات کالا فعالیت داشته و خدمات متنوعی در زمینه واردات، حمل و نقل، ترخیص کالا از گمرک و … به تجار و بازرگانان ارائه می کنند.

گروه بازرگانی اورانوس از جمله شرکت های تجاری باسابقه و فعال در کشور این که خدمات متنوعی را در حوزه واردات تا ترخیص کالاهای مختلف از گمرک به تجار و بازرگانان داخلی و خارجی ارائه می کند. برای دریافت خدمات بازرگانی اورانوس یا استخدام ترخیص کاران حرفه ای و دریافت مشاوره های بازرگانی در طول دوره واردات کالاهای خود از کشورهای مختلف از جمله چین می توانید به وب سایت این شرکت به نشانی https://bazarganioranos.com  مراجعه کرده و ضمن آشنایی با خدمات شرکت، درخواست خود را مبنی بر انجام امور بازرگانی تجارت خود اعلام نمایید.

مراحل واردات تا ترخیص کالا از چین صفر تا صد

آشنایی با مراحل واردات تا ترخیص کالا از چین

مراحل واردات تا ترخیص کالا از چین طبق قوانین و استانداردهای جهانی شامل مراحل مختلفی است که همواره با توجه به قوانین و آیین نامه های جدید تغییر کرده و مرتبا با استانداردها و نیازهای جهان به روز رسانی می شوند. بنابراین به عنوان یک تاجر واردکننده کالا از چین علاوه بر آنکه باید کیفیت، کمیت، قیمت و شرایط بازار کالاهای چینی در کشور را بررسی نموده و تجارت های خود را بر پایه آن ها برنامه ریزی کنید، لازم است به عنوان مراحل آغازین از مراحل واردات تا ترخیص کالا از چین با قوانین و مقررات جدید آشنا شده و اطلاعات خود را در این زمینه مرتب به روز کنید.

پس از بررسی آیین نامه های جدید و قوانین مختلف واردات کالا از چین لازم است مراحل کلی واردات و ترخیص کالا از گمرک را در حوزه واردات کالاهای مختلف از چین بررسی کنید تا فرایند ترخیص کالاها طبق قوانین و در کمترین زمان ممکن به انجام برسد. در این زمینه از جمله مراحل واردات تا ترخیص کالا از چین می توان موارد زیر بررسی کرد:

  • در گام اول نیازهای بازار را برای واردات کالاهای چینی شناسایی کنید.
  • پس از شناسایی نیازهای بازار و انتخاب کالای وارداتی فروشندگان و تولیدکنندگان این کالا را در کشور چین پیدا کنید.
  • محصولات و برندهای مختلف را به منظور انتخاب کالای باکیفیت و باصرفه بررسی نموده و درنهایت فروشنده یا تولیدکننده نهایی را انتخاب کنید.
  • برای امضای قراردادها و توافقات لازم در زمینه اجرای واردات کالا از چین به ایران وارد مذاکره شده و قراردادهای نهایی را امضا کنید.
  • محصولات و کالاها را قبل از شروع بارگیری تست کنید.
  • با شرکت های حمل و نقل کالا از چین به ایران مذاکره نمایید و خدمات آن ها را در این زمینه بررسی کنید. واردات کالا از چین به ایران معمولا با محموله های بزرگ دریایی انجام می شوند و قیمت و هزینه مناسب تری برای واردکنندگان دارند.
  • پروفرما و پکینگ لیست را از شرکت فروشنده دریافت کنید تا بتوانید واردات کالای خود را در سامانه ثبت سفارش کشور به ثبت برسانید.

پس از ثبت سفارش در سامانه تجارت کشور و بارگیری کالاها از کشور چین، مراحل ترخیص کالا از گمرک آغاز می شود که بهتر است برای انجام اینکار از یک ترخیص کار کالا کمک بگیرید. ترخیص کالا با عقد قراردادهای دوره ای فعالیت خود را در حوزه واردات و ترخیص کالاهای شما از کشورهای مختلف به ایران آغاز کرده و تمامی مراحل و امور بازرگانی را به عنوان موکل شما به انجام می رساند. بدین ترتیب می توانید در همان مراحل آغازین از تجارت بین المللی خود به شرکت های بازرگانی معتبر همچون گروه بازرگانی اورانوس مراجعه کرده و با استخدام ترخیص کاران حرفه ای تمامی مراحل واردات تا ترخیص کالا از چین را از گرفتن مجوزهای لازم تا پرداخت هزینه ها و بارگیری کالاها به سمت انبار شرکت تجاری شما، به سرعت و با کمترین هزینه ها به انجام برسانید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز