3 نکته طلایی در مورد مدیریت پیج اینستاگرام
مدیریت، یک هنر است. چیزی که باعث میشود یک مدیر، موفق یا حتی ناموفق شود، در مجموعهای از مهارتها و تواناییهای مدیریتی نهفته است. در واقع، میتوان اینطور گفت که میزان رشد و پیشرفت یک مجموعه به عمق مهارتها و دیدگاه مدیر آن بستگی دارد.
این مورد حتی در مدیریت پیج اینستاگرام هم به چشم میخورد. اگر مدیر یک پیج اینستاگرامی، فردی حرفهای باشد که چموخم ماجراهای جاری در این شبکه اجتماعی را بداند و در این راه از مهارتهایش کمک بگیرد، میتواند آن پیج را به درآمدهای رویایی برساند. در این مقاله، چند نکته مهم و کلیدی در مورد مدیریت پیج اینستاگرام را با هم دنبال میکنیم. با ما همراه باشید.
وارن بنیس، نویسنده
موفقیت در مدیریت، نیازمند یادگیری با سرعتی است که دنیا تغییر میکند.
دور فالوورهای تقلبی را خط بکشید
فالوورها، کسانی هستند که محصولات شما را میخرند، از خدماتی که ارائه میدهید استفاده میکنند و به وسیله تعامل با پیجتان – لایک، کامنت، شیر و ... – آن را زنده نگه میدارند. با وجود آنکه اکنون در حال صحبت در مورد فضای مجازی و شبکه اجتماعی اینستاگرام هستیم، اما باز هم این انسانهای واقعی هستند که گوشی به دست، پیج شما را تماشا میکنند. اشتباه بزرگی که برخی از مدیران پیجهای اینستاگرامی انجام میدهند این است که سعی میکنند با خریداری فالوور به این هدف برسند. غافل از آنکه این کار هیچ تاثیر مثبتی در رشد پیجشان نمیگذارد. چون چنین فالوورهایی هرگز شما را به شکل واقعی دنبال نمیکنند. این یعنی خبری از لایک، کامنت، به اشتراک گذاری پستها، خرید و ... وجود ندارد. در این میان، تنها ماجرایی که اتفاق میافتد، دود شدن هزینه خرید آن فالوورهای تقلبی و سقوط پیج شما است. یادتان باشد، 1000 فالووری که مشتاقانه پیج شما را دنبال میکنند، بسیار بهتر از 100000 فالووری هستند که اصلا وجود خارجی ندارند!
از هشتگها درست و به جا استفاده کنید
هشتگها، بخشی جدایی ناپذیر از شبکههای مجازی هستند. میتوان آنها را در اینستاگرام، توییتر، لینکدین و حتی سوپر مسنجر تلگرام هم پیدا کرد. هشتگها همچون چراغهای روشن کنار جاده هستند و کاربران را به سمت پیج شما هدایت میکنند.
اما این چراغها تا زمانی خوب و مفید هستند که به تعداد مشخصی مورد استفاده قرار بگیرند. معمولا حالت ایده ال این است که هر پست، بسته به موضوع و محتوایی که دارد که بین 10 تا 30 هشتگ را در خود جای دهد. البته تشخیص تعداد دقیق این مورد و نوع هشتگهایی که باید به کار بگیرید به توانایی و مهارت شما به عنوان مدیر پیج اینستاگرام بستگی دارد. اگر تعداد و نوع هشتگها حرفهای و هوشمندانه انتخاب شوند، حتی با تعداد کمتر از 10 هشتگ هم میتوانید از اکسپلور اینستاگرام ورودی داشته باشید.
یک استراتژی منسجم برای محتوای خود تدوین کنید
در مقام مدیر یک پیج اینستاگرامی باید بتوانید استراتژی جامعی برای کسب و کار آنلاین خود تدوین کنید. این کار به شما کمک میکند تا بتوانید چشمانداز حرکت و پیشرفت خود را تنظیم کرده و برای آن برنامهریزی کنید. تدوین این استراتژی، یک مهارت ویژه است که در دراز مدت از هدر رفتن زمان، هزینه و تلاش شما جلوگیری میکند. اگر احساس میکنید که تدوین استراتژی محتوا برایتان سخت است یا حتی اینکه زمانی کافی برای آموزش اینستاگرام ندارید، میتوانید انجام این کار را بر عهده آژانسهای تخصصی مدیریت پیج اینستاگرام مانند «سوشال مدیا ایران» بگذارید. به این ترتیب، خیالتان از کیفیت تدوین این استراتژی هم راحت میشود.
چرا پیشنهاد ما به شما آژانس سوشال مدیا ایران است؟
شاید در گذشته، عبارتهایی مانند: «مهارت» یا «حرفهای بودن» به کسانی اشاره میکرد که در همه کارها دستی بر آتش داشتند. اما دنیایی که اکنون در آن زندگی میکنیم به شدت، طرفدار افراد و سیستمهای تخصصی است. بنابراین اگر قرار است مدیریت تمام یا بخشی از پیج اینستاگرام خود را واسپاری کنید، بهتر است آن را بر عهده کسانی بگذارید که به طور تخصصی در این زمینه فعالیت میکنند.
گذشته از عملکرد تخصصی، تجربه و امکانات ارائه شده در این آژانس آنقدر متنوع است که میتواند تمام نیازهای شما را پوشش دهد. اجازه بدهید نگاهی به این امکانات بیندازیم:
- اختصاص دادن یک تیم شش نفره از متخصصان برای مدیریت هر پیج اینستاگرام
- تدوین و اجرای استراتژی محتوا به صورت حرفهای
- تحقیق و بررسی تخصصی پیرامون رقبای پیج و تدوین مزیت رقابتی برای پیروزی در برابر آنها
- تحلیل، بررسی و شناخت پرسونای مخاطب برای تولید و توزیع حرفهای محتوا
- وجود ادمین اختصاصی برای هر پیج
- طراحی قالب ویژه برای پستها و استوری پیج
- پاسخگویی به تمام دایرکتها و کامنتها
- ساخت و انتشار کلیپ تبلیغاتی 1 دقیقهای با کیفیت بالا
- بهینهسازی سئوی پیج
- استفاده از بهترین امکانات تصویربرداری و تولید فیلم برای ساخت کلیپها و تیزرهای حرفهای
- ساخت موشن گرافیک همراه با دوبله حرفهای
- جذب فالوورهای مرتبط، واقعی و تضمینی
- مدیریت تخصصی هشتگها
- ارائه گزارشهای ماهانه از عملکرد تیم مدیریت و روند رشد پیج
- برنامهریزی و انجام تبلیغات هدفمند برای پیج در صفحههای بالای 100 کا
- برگزاری مسابقههای جذاب
- و ...
بدون شک، یک نفر به تنهایی نمیتواند تمام این کارها را برای پیج خود انجام دهد. چون، گذشته از نیاز به مهارتهای بالا در چند زمینه مختلف و صرف هزینههای سرسامآور، وقت کافی برای چنین کاری وجود ندارد. در بیشتر موارد، انتخاب یک تیم مدیریت حرفهای برای پیج اینستاگرامتان، همان چیزی است که کسب و کارتان به آن نیاز دارد. هنوز هم تردید دارید؟ شاید یک مشاوره تخصصی با متخصصان آژانس سوشال مدیا ایران بتواند این تردید را کمرنگ کند.
برای این کار کافی است که از طریق لینک زیر وارد سایت شوید و فرم تماس را پر کنید. همکاران ما با شما تماس میگیرند، تمام اطلاعاتی که نیاز دارید را در اختیارتان میگذارند و به تکتک پرسشهایتان پاسخ میدهند. تمام این پروسه هم صد در صد رایگان انجام میشود. به این ترتیب، حتی اگر پلنهای تعریف شده در سایت هم نتوانستند پاسخگوی نیازهایتان باشند یا اینکه فقط به چند مورد مشخص از آنها نیاز داشتید میتوانید با درست کردن پلن ویژه خودتان، هزینهها و منابع مورد نیازتان را به راحتی مدیریت کنید.
یادتان باشد، این شما هستید که باید برای ایجاد تغییرهای اثرگذار در زندگی و کسب و کارتان، اولین قدم را بردارید. پس، پیش بروید و بهترینها را برای خودتان رقم بزنید.