تاثیر طراحی و چاپ کاتالوگ در افزایش فروش محصولات
امروزه با مدرن شدن دنیای تبلیغات و شکلگیری رقابت بین مشاغل مختلف و با توجه به تنوع بسیار زیاد محصولات، شرکتها به دنبال راهی برای معرفی خود به مشتریان هستند. در دنیای رنگارنگ تبلیغات، برندی شناخته و مانگار میشود که فاکتورهایی مانند خلاقیت در تبلیغ و چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی خود را فراموش نکند.
کاتالوگ ها مانند یک دفترچه راهنمای کوچک عمل میکنند و مشتری میتواند هر زمان که بخواهد با مراجعه به آن از نوع محصولات و خدمات و جزئیات دیگر باخبر شود و همچنین راههای ارتباطی با شرکت مربوطه را پیدا کند.
به همین جهت معرفی کامل و جامع محصول همراه با عکس و گرافیک حرفهای حین طراحی و چاپ کاتالوگ از مواردی هستند که در ماندگاری تبلیغ شما در ذهن مشتری تاثیرگذار میشوند و بدیهی است که هر شرکت یا برندی بتواند این موارد را همراه با خلاقیت عرضه کند، میتواند موفقتر عمل کرده و مشتریان دائمی زیادی را جذب نماید. به همین منظور در این مصاحبه از جناب آقای دکتر سید امیر سجاسی مدیریت مجموعه چاپ پرنیان که سابقه ۱۵ ساله در زمینه چاپ کاتالوگ و بروشور و دیگر ملزومات چاپی و تبلیغاتی دارند، در مورد ویژگیهای یک تبلیغ موثر و کارآمد سوال کردیم.
- جناب آقای سجاسی به نظر شما قبل از چاپ کاتالوگ باید به چه مواردی دقت کرد، تا شانس موفقیت در یک تبلیغ بالاتر برود؟
قبل از چاپ کاتالوگ همانطور که میدانید داشتن یک ایده خوب برای طرح کاتالوگ و یک محتوای مناسب با جزئیات مورد نیاز مخاطب بسیار مهم است. برای این منظور شناخت مخاطب و سلیقه او امری است که میتواند به شما کمک کند.
به همین خاطر ما در مجموعه چاپ پرنیان در مشاورههایی که به مشتریان ارجمند خود میدهیم، اشاره میکنیم که قبل از اقدام به چاپ کاتالوگ به مواردی مانند نوع سلیقه مخاطب، رنج سنی مخاطب، نوع طراحی متناسب با محصول، انتخاب رنگبندیای که هم گیرا باشد و در عین حال با تبلیغ آنها همخوانی داشته باشد، و حتی قیمت کاتالوگ با توجه به بودجهای که برای تبلیغات در نظر گرفتهاند توجه کنند. باعث افتخار بنده است که اعلام کنم بنده و همکارانم در مجموعه چاپ پرنیان آمادگ راهنمایی و کمک به دوستان عزیز در زمینه چاپ کاتالوگ با کیفیت بسیار بالا در زمینههای گوناگون هستیم و با توجه به تجربیات سالیان خود در این زمینه دوستان عزیز را یاری میکنیم.
- بنظر شما برای تبلیغ یک محصول خاص چاپ کاتالوگ موثرتر است یا چاپ بروشور؟
انتخاب چاپ کاتالوگ یا چاپ بروشور به نوع محصول و تبلیغ شما بستگی دارد. البته طبق تجربه ما در مجموعه چاپ پرنیان برای یک مجموعه هم کاتالوگ تبلیغاتی و هم بروشور مورد نیاز هستند، اما بطور مثال کاتالوگ یک ابزار تبلیغی است که مواردی مثل جزئیات نوع محصول، ویژگیها، عکس محصولات و همچنین اطلاعات تماس در آن ذکر میشود، در نتیجه میتواند تاثیرگذاری طولانی مدت بیشتری بر مخاطب داشته باشد.
در واقع داشتن کاتالوگ برای محصولات یک شرکت میتواند کمک شایان توجهی به جذب آرام مشتری در طول زمان داشته باشد. زیرا اگر شما یک کاتالوگ جامع در اختیار مردم قرار دهید، مشتری میتواند هر موقع که خواست از کاتالوگ استفاده کند و محصول یا خدمت مورد نظر خود را داشته باشد. بروشور اما اطلاعات جزئیتر را در اختیار مشتری قرار میدهد و برای نحوه استفاده از یک محصول یا وسیله مناسب است. کاتالوگ نیز در مقیاس کلیتر موثرتر است. اما اگر بخواهم به طور کلی و طبق تجربه ۱۵ ساله خود در مجموعه چاپ پرنیان بگویم، برای انتخاب این موارد باید به هدف و نوع محصول مشتری توجه کرد.
- قیمت کاتالوگ مناسب به چه عواملی بستگی دارد؟ شما در مجموعه چاپ پرنیان برای تعیین قیمت کاتالوگ به چه مواردی توجه میکنید؟
قیمت کاتالوگ به عوامل زیادی بستگی دارد. برای مثال مواردی مثل طراحی، نوع رنگ، تعداد کاتالوگ، نوع کاغذی که انتخاب میکنند، حتی نوع کاغذ جلد کاتالوگ، بستهبندی و... در قیمت کاتالوگ تاثیردارد. در مجموعه چاپ پرنیان سعی شده با استفاده از بهترین متدها و دستگاههای چاپی نیاز مشتریان را برآورده کنیم و خوشبختانه در طی این سالها توانستهایم رضایی مشتریان عزیز از اقشار و اصناف مختلف را جلب نماییم و چاپ کاتالوگ را با قیمت کاتالوگ رقابتی و مناسب برای مشتریان گرامی انجام بدهیم.
البته باید به این موضوع توجه داشت که هزینهای که صرف چاپ کاتالوگ میشود یا قیمت کاتالوگ نهایی برای یک شرکت، در مقایسه با سودی که این کاتالوگها در اثر تاثیرگذاری تبلیغاتی خود برای شرکت یا محصول ایجاد میکند بسیار ناچیز است. زیرا شما در واقع امروز قیمت کاتالوگ خود را میپردازید و در طی روزهای آینده با تاثیرگذاری کاتالوگ در ذهن مشتریان و با فروش محصولات خود، آن هزینه و حتی چندین برابری که برای پرداخت قیمت کاتالوگ هزینه کردید به شما برمیگردد و اینگونه با کمک تبلیغات، موفقیت در کار خود را بدست میآورید. به همین خاطر ما در مجموعه چاپ پرنیان سعی میکنیم علاوه بر مشاورههای تخصصی در این زمینه، از نظر قیمت هم نهایت همکاری را با مشتریان عزیز داشته باشیم تا ثمربخشی هزینهای که برای تبلیغات چاپی خود میکنند بالاتر برود.
- جناب آقای دکتر با توجه به سابقه ۱۵ ساله شما در مجموعه چاپ پرنیان، به نظر شما چه عواملی باعث میشوند که بعضی از تبلیغات بسیار موفق عمل کنند و ماندگار شوند؟
همانطور که در جریان هستید در دنیای تبلیغاتی پیچیده امروزی یکی از فاکتورهایی که نمیتوان نادیده گرفت، فاکتور خلاقیت است. خلاقیت باعث جا افتادن برند و محصول شما در ذهن مشتری میشود و مخاطب به ناخودآگاه با دیدن محصولی مشابه، تبلیغ یا نام برند شما در ذهنش تداعی میشود. همین موضوع باعث میشود مقایسه شوید و در بازارهای رقابتی می توانید حرفی برای گفتن داشته باشید.
همانطور که در بالاتر ذکر شد، ما در مجموعه چاپ پرنیان به عنوان مجری چاپی تبلیغات مشتریانمان، قبل از چاپ کاتالوگ به مواردی از این دست و همچنین نوع رنگبندی و انتخاب کاغذ و خروجی مورد نظر دقت میکنیم، زیرا که محتوای خوب و خلاق به تنهایی نمیتواند در موفقیت یک تبلیغ یا کاتالوگ تاثیرگذار باشد. به عبارتی باید همه این عوامل با هم و در کنار هم باشند تا موجب موفقیت شما شوند.
بنده از همین طریق به خوانندگان گرامی شما اعلام میکنم در صورتی که مایل به جذب مشتری بیشتر از طریق چاپ کاتالوگ اختصاصی و بروشور هستید، و یا اگر نیاز به اطلاع از قیمت کاتالوگ دارید، میتوانید با مراجعه به دفتر مرکزی چاپ پرنیان واقع در تهران، خیابان انقلاب، خیابان استاد نجات اللهی، کوچه سلمان پاک، پلاک ۳ و یا تماس با شمارههای ۰۲۱۸۸۵۲۸۵۱۷ و ۰۹۱۲۳۵۷۳۵۸۲ و یا بازدید از وبسایت www.parnianchap.com سفارشات خود را ثبت کرده، و گامی بزرگ در جهت پیشبرد کسب و کار خود بردارید.