خبرگزاری کار ایران

فروش سفارشی؛ راه حلی برای فروش خودرو در بازار بی‌مشتری کنونی

فروش سفارشی؛ راه حلی برای فروش خودرو در بازار بی‌مشتری کنونی
کد خبر : ۱۰۰۸۰۲۸

در بازار کم ‌معامله این روزها چگونه می‌توان خودرو را فروخت؟

گاهی برای اینکه کارمان راه بیفتد، زودترو راحت‌تر انجام شود، دلمان می‌خواهدجایی آشنایی پیدا کنیم که سفارشمان را کند و هوایمان را داشته باشد. وب‌ سایت کارنامه سرویسی دارد به نام «فروش سفارشی». افرادیکه تا به حال از این روش استفاده کرده‌اند اعتقاد دارند با این راه توانسته‌اند یک یا دو روزه خودروی خود را بفروشند و راضی از معامله برگردند.

از اسفند سال ۱۳۹۸ بود که طرح جدیدی به سایت دیوار اضافه شد. در این طرح افرادیکه قصد فروش خودروی خود را داشتند بعد از وارد کردن اطلاعات، روی «فروش سفارشی» کلیک می‌کرند و منتظر تماس کارشناسان فروش می‌مانند. محمود اعرابی، یکی از مشتریانی است که تا به حال از این راه برای به فروش رفتن خودروی خود استفاده کرده. او می‌گوید: «وقتی روی فروش سفارشی کلیکک ردم، از دیوار با من تماس گرفتند و گفتند قرار است یکک ارشناس خبره، خودرویم را بررسی کند. این آقا همه زیرو بم ماشین را ملاحظه کرد. اینجا بود که احساس کردم اگر قرار باشدحتی خودرویی هم بخرم می‌توانم به گزارش فنی این تیم اعتماد کنم.»

یکی از اعضای تیم «فروش سفارشی دیوار» درباره این اعضای تیم فنی می‌گوید:«کارشناس‌های مان بسیار خبره و همه آموزش ‌دیدگان آکادمی‌ و دوره‌های دانشگاه شریف هستندکه در اینکار ۴۳۶ نقطه ماشین را بررسی می‌کنند. آنها یکگ زارش کامل کارشناسی بدنه و فنی تنظیم می‌کنند و برای واحد قیمت گذاری ما می‌فرستد. بعد از آن ما خودرو را قیمت‌گذاری می‌کنیم و در دو ساعت به فروشنده اطلاع می‌دهیم که آیا می‌خواهد با این قیمت خودرویش را بفروشد یا نه؟»

فروش سفارشی؛ راه حلی برای فروش خودرو در بازار بی‌مشتری کنونی

اعرابی در همین رابطه توضیحمی‌دهد:«قیمتی که دیوار با این روش به من پیشنهاد داد متناسب با قیمت بازار بود. من می‌خواستم ماشینم را ۶۰میلیون تومان آگهی کنم که آنها هم همین قیمت را پیشنهاد دادند. بعد از آن دیگر تا یک روز بعد با من تماس نگرفتند. روز بعد گفتند برای ماشینم سه چهارمشتری هست که می‌خواهند آن را ببینند. آنها خودرو را دیدند و درنهایت از میانشان با یکی معامله نهایی شد. حتی تا انتهای کار دیوار شبیه یک وکیل شخصی حواسش بود که اشتباهی در قراردادها و کاغذهای نقل و انتقال انجام نشود.»

این عضو تیم فروش سفارشی درباره نحوه قیمت‌گذاری خودرو توضیح می‌دهد: «برای روش قیمت‌گذاری یک تیم قیمت‌گذاری داریم که کارشناسان این کارهستند. همچنین از مراکزتعویض پلاک استعلام می‌گیریم. بافروشنده تماس می‌گیریم و به او قیمت را اعلام می‌کنیم.»

هزینه فروش سفارشی چقدر است؟

اعرابی می‌گویدکه  از او هیچ هزینه‌ای برای اینکار نگرفته‌اند. فروش سفارشی در واقع هزینه خود را از خریدارتامین می‌کند. به طور مثال اگرخودروی او ۱۰۰میلیون تومان باشد آن را ۱۰۱میلیون تومان (یعنی یک درصد مازاد بر قیمت خودرو) آگهی می‌کنند. حتی اگر به توافق هم نرسند برای هیچ فردی هیچ هزینه‌ای ندارد. اعرابی می‌گوید: «در فاصله آگهی تا فروش دیگر هیچ تماسی با من گرفته نشد چرا که اعضایت یم فروش سفارشی همه این تماس‌ها را جواب می‌دهند تا خریدار واقعی را پیداکنند.» این عضو تیم فروش سفارشی درباره اینکه چه راه حلی برای برخورد باقیمت‌های غیرواقعی در فضای مجازی دارند می‌گوید:‌ «اگر قیمت خودرو بالا و پایین شود باید هر روز قیمت آن را به روز میکنیم. همچنین  بر اساس بازخوردی که از خریدارا نمی‌گیریم قیمت را تغییر می‌دهیم. البته پیش از انجام اینکار موضوع را با فروشنده در میان می‌گذاریم و با او هماهنگ می‌کنیم. معمولا هم فروشنده‌ها به دلیل اعتمادی که دارند به پیشنهادات ما پاسخ مثبت می‌دهند. ما اعتقاد داریم در بازار منبع قابل اعتمادی هستیم و نمی‌خواهیم بازار را خراب کنیم.»

اینگ روه از فروردین تا انتهای تابستان ۱۲۰ مورد فروش موفق داشته‌اند و پیش بینی می‌کنند که تا آخر سال روزی سه تا پنج فروش موفق داشته باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز