خبرگزاری کار ایران

3 نکته ای که در زمان خرید کفش فوتبال باید درنظر داشته باشید

3 نکته ای که در زمان خرید کفش فوتبال باید درنظر داشته باشید
کد خبر : ۱۰۰۲۸۴۷

انتخاب کفش فوتبال برای بسیاری از فوتبالیست ها و افرادی که به تازگی علاقمند به فوتبال شده اند یکی از دغدغه های اصلی می باشد.

با یک جستجوی ساده در فروشگاههای لوازم ورزشی مشاهده خواهید نمود که انواع مختلفی از کفش فوتبال در ویترین مغازهها وجود دارد, و شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که کدامیک از کفش های فوتبال برای شما مناسب می باشد.

در این رابطه, در ادامه به بررسی 3 نکته ای که در زمان خرید کفش فوتبال باید بدان توجه داشته باشید می پردازیم, تا بتواند تا حدی شما را در انتخاب یک کفش فوتبال خوب با توجه به سبک بازی تان راهنمایی کند.

1- نوع زمین بازی

نوع زمین بازی اولین فاکتور مهم در انتخاب یک کفش فوتبال می باشد. حال شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که نوع زمین بازی چه تاثیری در انتخاب یک کفش فوتبال می تواند داشته باشد.

در این رابطه, ابتدا لازم است که بدانید کفش فوتبال, کفش فوتسال نیست که بروی کفپوش های کامپوزیتی داخل سالن بازی شود, بلکه فوتبال بروی زمین های چمن بازی می شود (بعضی از افراد فوتبال و فوتسال را یکی می دانند). حال که متوجه شدید که زمین فوتبال از جنس چمن می باشد, نکته دومی که باید بدان توجه داشته باشید اینست که زمین چمن مورد نظر که قرار است روی آن فوتبال بازی کنید از نوع چمن مصنوعی می باشد یا چمن طبیعی, زیرا که این مسئله نیز در انتخاب کفش فوتبال تاثیر گذار می باشد.

اگر زمین فوتبال از جنس چمن طبیعی بود, بهتر است تا از کفش فوتبال با استوک های درشت (میخ های زیر کفش فوتبال را استوک می گویند) استفاده کنید و اگر زمین فوتبال از نوع چمن مصنوعی بود بهتر است که از کفش فوتبال با استوک ریز استفاده کنید.

معمولا کفش های فوتبال با استوک درشت بین 12 تا 16 استوک در زیر کفش دارند که برای چمن های طبیعی بدلیل اینکه ارتفاع بلندتری دارند و اینکه بازی بروی زمین هموار و نرم انجام می شود مناسب تر می باشند. در مقابل برای چمن مصنوعی کفش فوتبال استوک ریز, که دارای تعداد استوک بیشتری در زیر کفش می باشند و همچنین ارتفاع استوک ها در اینگونه از کفش ها در مقایسه با کفش فوتبال برای چمن طبیعی کمتر می باشد, بسیار مناسب می باشد, به این دلیل که ارتفاع چمن در زمین چمن مصنوعی معمولا کمتر از ارتفاع چمن در زمین های فوتبال چمن طبیعی می باشد.

نکته آخر اینکه, شاید بعضی ها ترجیح بدهند که به عنوان مثال کفش فوتبال استوک درشت را برای چمن مصنوعی استفاده کنند و بلعکس بعضی ها کفش فوتبال استوک ریز را برای چمن طبیعی استفاده کنند, که این مسئله کاملا به راحتی شما در زمین فوتبال بستگی دارد.

3 نکته ای که در زمان خرید کفش فوتبال باید درنظر داشته باشید

2- جنس کفش فوتبال

فاکتور دیگری که در زمان خرید کفش فوتبال بهتر است تا بدان توجه کنید, جنس کفش فوتبال می باشد. بطورکلی, کفش های فوتبال یا از چرم طبیعی و یا از چرم مصنوعی ساخته می شوند.

کفش فوتبال تولید شده از چرم طبیعی معمولا دارای کیفیت بهتر و راندمان بیشتری به لحاظ عملکردی در زمین فوتبال می باشند, ولی در عوض اینگونه از کفش های فوتبال قیمت بالاتری دارند.

در مقابل کفش فوتبال تولید شده از چرم مصنوعی اگرچه ممکن است کارایی کفش فوتبال چرم طبیعی را نداشته باشد, اما در عوض دوام بیشتر و قیمت کمتری دارند.

با توجه به این مسئله اگر بدنبال این هستید که کفش فوتبال راحتر و با راندمان بیشتری در اختیار داشته باشید, کفش فوتبال با چرم طبیعی گزینه مناسبی برای شما می باشد, و اگر طول عمر و قیمت کفش در اولویت شما قرار دارد کفش فوتبال با چرم مصنوعی بهترین انتخاب برای شما می باشد.

3 نکته ای که در زمان خرید کفش فوتبال باید درنظر داشته باشید

3- قیمت کفش فوتبال

مسئله آخری که در زمان خرید کفش فوتبال باید به آن توجه داشته باشید, قیمت کفش فوتبال می باشد, که البته ممکن است این فاکتور برای شما در اولویت قرار داشته باشد. در این ارتباط, باید بدانید که این مسئله کاملا به میزان هزینه ای که قرار است برای خرید کفش فوتبال بکنید, و تعداد جلساتی که در هفته فوتبال بازی می کنید, بستگی دارد.

اگر هفته ای یک جلسه فوتبال بازی می کنید و میزان فشار در تیم شما خیلی بالا نیست, شاید لازم نباشد که هزینه زیادی برای یک کفش فوتبال بکنید. اما اگر تعداد جلسات بیشتری در هفته فوتبال بازی می کنید و فشار بازی شما بالا می باشد, هزینه را فدای سلامت خود نکنید, زیرا که با افزایش فشار بازی احتمال آسیب دیدگی نیز افزایش میابد.

سخن آخر

همانگونه که مشاهده نمودید, نوع زمین فوتبال, جنس و قیمت کفش فوتبال از جمله ابتدایی ترین عواملی است که باید در زمان خرید یک جفت کفش فوتبال به آنها توجه کنید. دانستن موارد فوق تا حد زیادی می تواند شما را در یک انتخاب مناسب و کارآمد یاری رساند. در پایان از شما دعوت می کنیم تا با مراجعه به فروشگاه لوازم ورزشی برنا اسپرت از جدیدترین کفش های فوتبال بازدید نمائید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز