حمایت قاطع شورای اسلامی شهر از عملکرد بانک شهر
چمران: اقدامات مدیرعامل بانک بسیار ارزشمند است طلایی: باید به عملکرد بانک شهر نمره عالی داد
به گزارش ایلنا به نقل از مرکز ارتباطات و روابطعمومی بانک شهر، در این نشست که با حضور اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر تهران همراه بود، پورزرندی با اشاره به اینکه بانک شهر طی دو سال گذشته اقدامات چشمگیری در جهت ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی انجام داده است، افزود: بانک شهر متعلق به تمام شهرهای کشور است به همین دلیل ما در سیستم رقابتی با دیگر بانکها هستیم، که این امر، حساسیت کار و نیاز به پشتیبانی مدیریت شهری را برای حمایت از این بانک در سطح جامعه دوچندان میکند.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 1393 تا پایان سال 1394 منابع بانک شهر از رشد 164درصدی برخوردار بوده است.
پورزرندی همچنین گفت: در ابتدای شکلگیری بانک شهر از سال 1388 ترکیب منابع شامل 90% شهرداریها و 10% منابع مردمی بوده است که در حال حاضر این ترکیب به 91% منابع مردمی و 9% منابع شهرداریها تغییر یافته است.
وی افزود: از زمانی هم که پورزرندی به بانک شهر رفت تحول خوبی را شاهد هستیم و امیدواریم این منحنی رشد همواره رو به بالا و صعودی باشد و بانک شهر تامین کننده منابع مالی خوبی برای همه شهرهای کشور باشد.
وی همچنین با اشاره به بدهیهای شهرداری تهران به بانک شهر، پیشنهاد داد تا با توجه به مصوبهای که در خصوص واگذاری فروشگاههای شهروند به بخش خصوصی وجود دارد، این مجموعه به بانک شهر واگذار شود تا هم سرمایهای ماندگار باشد و هم بدهی به بانک شهر رفع شود، ضمن آنکه با مدیریت متمرکز اقتصادی بانک شهر، شرکت شهروند میتواند عملکرد بهتری از خود ارائه دهد.
دبیر با تاکید بر اهمیت عملکرد بانک شهر در حمایت از پروژههای عمرانی در کلانشهرها گفت: بانک شهر باید از ظرفیت شهرداریها استفاده کند.
دبیر با تاکید بر اهمیت حمایت بانک شهر از پروژهها و پیمانکاران شهرداریها که تا کنون به بهترین شکل انجام یافته است، گفت: بانک شهر در این سالها کارهای بسیار مناسبی برای کمک به توسعه خطوط مترو تهران انجام داده که جای قدردانی دارد.
وی با بیان این که در دنیای امروز، بیمه یک صنعت است، تاکید کرد که بانک شهر باید بیشتر به آن بپردازد.
سالاری همچنین با اشاره به این که موضوعات اجتماعی و مسئولیتپذیری اجتماعی، از وظایف مهم در جهت توسعه پایدار شهری در قبال مردم است، گفت: ارائه خدمات به اقشار مختلف جامعه موجب جلب اعتماد آنها میشود و این برای بازار رقابتی بانکها، کمککننده خواهد بود و از این رو بانک شهر میتواند ارائه خدمات را تحت عنوان مسئولیتپذیری اجتماعی با طیف و حجم گستردهای انجام دهد.
محسن پیرهادی، عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: هر بانکی برای خود یک هویت دارد و هویت بانک شهر حضورش در پروژهها و سرمایهگذاریهای شهری است.
وی با اشاره به اهمیت توجه به قشر کمبرخوردار، افزود: بانک شهر که در حوزه مسئولیت اجتماعی فعالیت دارد باید توجه خود را به قشر کمتر برخوردار بیشتر کند.
پیرهادی، گفت: بسیاری از مسائل شهری در بین مردم و اقشار جامعه اتفاق میافتد و بانک شهر به عنوان یک تیم عملگرا میتواند با توجه به قشر کمبرخوردار مشارکت آنان را جلب کند.
احمد دنیامالی، رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: بانکها همه محدودیت منابع دارند و علیرغم اینکه شهرداری به بانک شهر کمک کرده است اگر بتوانیم گردش مالی سازمانها و مناطق شهرداری را در بانک شهر سازماندهی کنیم، این بانک میتواند کل خدماتی که در حوزه حمل و نقل شهری اعم از توسعه اتوبوسرانی، برقی کردن موتور سیکلتها و .. را در اختیار مردم قرار دهد.
وی افزود: شعار بانک شهر نوآوری در خدمت است که در این امر هم موفق بوده و کارهای بسیاری پیش رو دارد.
رحمتالله حافظی نیز گفت: ما انتظار داشتیم که با تجارب فردی مانند دکتر پورزرندی شاهد تحول در بانک شهر باشیم که این موضوع نیز محقق شد و از جمله، افزایش سرمایه این بانک گام خوب و موثری بود.