خبرگزاری کار ایران

افزایش سرمایه ۷۵ هزار میلیارد تومانی پتروشیمی خلیج فارس

افزایش سرمایه ۷۵ هزار میلیارد تومانی پتروشیمی خلیج فارس
کد خبر : ۱۵۴۵۶۱۰

مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با افزایش سرمایه ۷۵ هزار میلیارد تومانی این شرکت از محل سود انباشته موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ امروز سی‌ام مهرماه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با حضور، سهامداران و مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، معاونان و مدیران این گروه‌ در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد. پس از قرائت گزارش‌های مالی و حسابرس در این مجمع، مقدار افزایش سرمایه این شرکت ۷۵ هزار میلیارد تومان اعلام شد. در ادامه مجمع هیات مدیره توصیه کرد که ۳۰ درصد از سود حاصله بین سهامداران توزیع شود و مابقی سود صرف پروژه‌های توسعه‌ای شرکت شود.

در این نشست اعلام شد، شرکت موفق به کسب سود خالص ۷۷ هزار میلیارد تومانی شده و سود خالص تلفیقی شرکت به ۱۲۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.

بر اساس این گزارش، عبدالعلی علی‌عسکری، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ضمن تشکر و قدردانی از حضور اکثریت سهامدارن پتروشیمی خلیج فارس به تبیین وضعیت پیشرفت این هلدینگ پرداخت. وی گفت: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس برای اولین بار در تاریخ صنعت پتروشیمی ایران توانست در میان ۲۰ شرکت برتر شیمیایی جهان قرار گیرد. این شرکت در دو شاخص مهم سود خالص و عملیاتی، با عبور از سابیک عربستان، بر قله خاورمیانه ایستاد.

علی‌عسکری افزود: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با افزایش فروش ۳.۷ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۲، به میزان ۱۷ میلیارد و ۳۴۰ میلیون دلار دست یافت. این شرکت توانست با صعود ۹ پله‌ای نسبت به سال گذشته، رتبه هجدهم جهان را کسب کند.

وی ادامه داد: این شرکت با کسب رتبه سوم سود خالص در میان شرکت‌های شیمیایی جهان با ۳ میلیارد و ۵۳ میلیون دلار و همچنین رتبه چهارم در شاخص سود عملیاتی با ۳ میلیارد و ۴۰ میلیون دلار و رشد ۳.۶ درصدی، در میان صد شرکت شیمیایی برتر دنیا قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس خاطرنشان کرد: این موفقیت در حالی به دست آمده که سابیک، مهم‌ترین رقیب این گروه، با افت ۸۳.۸ درصدی در سود عملیاتی به تنها ۹۹۲ میلیون دلار رسیده و با ثبت ضرر خالص منفی ۷۳۹ میلیون دلار، در رتبه‌هایی بسیار پایین‌تر از خلیج فارس در جهان قرار گرفته است.

شایان ذکر است؛ هلدینگ خلیج فارس در سال ۱۴۰۰ در جایگاه سی‌وهفتم قرار داشت و امسال توانست رتبه هجدهم را کسب کند. این موفقیت بهترین رتبه تاریخ این هلدینگ و همچنین یک شرکت ایرانی در این رده‌بندی جهانی است.

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز