خبرگزاری کار ایران

بانک ملت به مثابه دستگاهی سودساز

بانک ملت به مثابه دستگاهی سودساز
کد خبر : ۱۵۲۷۴۷۱

بانک ملت، سرمایه نظارتی خود را با رشد چشمگیر ۷۵ درصدی به مبلغ ۱،۵۳۰،۶۸۲،۸۸۴ میلیون ریال رسانده است! این موفقیت بزرگ نتیجه تلاش‌های بی‌وقفه و همکاری مستمر با بازرسان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بانک ملت یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین بانک‌های ایران، با بیش از چهار دهه تجربه در ارائه خدمات بانکی، به عنوان یکی از پیشروان صنعت بانکداری کشور شناخته می‌شود. این بانک با شبکه گسترده‌ای از شعب در سراسر کشور و ارائه خدمات متنوع بانکی، از جمله حساب‌های سپرده، تسهیلات اعتباری، خدمات ارزی و بانکداری الکترونیک، توانسته است رضایت مشتریان خود را جلب کند. این بانک با ارائه طرح‌های متنوع سرمایه‌گذاری و تسهیلات ویژه، به رشد و توسعه اقتصادی کشور کمک شایانی کرده است. مشتریان بانک ملت ضمن انتخاب این بانک از خدمات بانکی مطمئن و سریع بهره‌مند می‌شوند و تجربه‌ای متفاوت از بانکداری را تجربه خواهند کرد.

یک سودآوری چشمگیر

در دو ماهه نخست سال ۱۴۰۳، بانک ملت موفق به ثبت حاشیه سود عملیاتی ۱۲۹.۸۲۹ میلیارد ریالی شد که معادل نزدیک به ۱۳ هزار میلیارد تومان است. این میزان سود نشان‌دهنده سهم ۶۰ درصدی بانک ملت از کل سودآوری در صنعت بانکی کشور است و این بانک را در جایگاه نخست از نظر سودآوری قرار داده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این میزان سود نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد ۴ درصدی را نشان می‌دهد. این دستاورد مهم، جایگاه بانک ملت را به عنوان یکی از پیشروترین بانک‌های کشور در زمینه سودآوری و مدیریت مالی تقویت می‌کند. بانک ملت با این عملکرد، توانسته است نقش مهمی در بهبود وضعیت مالی و اقتصادی کشور ایفاء کند و به عنوان یک الگوی موفق در صنعت بانکی شناخته شود. این موفقیت‌ها نشان‌دهنده استراتژی‌های موثر و مدیریت کارآمد این بانک در مواجهه با چالش‌های اقتصادی است.

این سودسازی ادامه دارد

علاوه بر دو ماه ابتدایی امسال، بانک ملت در چهارماهه نخست سال جاری، توانسته است به دستاوردهای چشمگیری دست یابد. بر اساس گزارش روابط عمومی بانک ملت، این بانک در این مدت توانسته است ۵۰۹,۰۰۸ میلیارد ریال از محل اعطای تسهیلات، ۴۰,۴۰۰ میلیارد ریال از محل سپرده‌گذاری، ۵,۵۲۴ میلیارد ریال از محل اوراق بدهی و ۸۱,۳۳۷ میلیارد ریال از محل دریافت کارمزد، درآمد کسب کند.

مانده تسهیلات اعطایی بانک ملت تا پایان تیرماه به ۱۴,۷۶۰,۹۵۹ میلیارد ریال رسیده است. در بین سرفصل‌های تسهیلاتی، مرابحه با ۲۵۳,۹۰۶ میلیارد ریال، سلف با ۷۷,۳۵۵ میلیارد ریال و ارزی با ۶۱,۴۶۳ میلیارد ریال، بالاترین درآمد را برای بانک به ارمغان آورده‌اند.

همچنین، مانده سپرده‌های سرمایه‌گذاری بانک ملت تا پایان تیرماه به ۱۰,۱۳۶,۵۰۸ میلیارد ریال رسیده است. سپرده‌های قرض‌الحسنه جاری ریالی با ۲,۶۵۹,۰۲۸ میلیارد ریال، بلندمدت سه‌ساله با ۲,۰۳۰,۵۳۵ میلیارد ریال و کوتاه‌مدت با ۱,۸۴۱,۸۱۹ میلیارد ریال بیشترین مانده را در بین سپرده‌های سرمایه‌گذاری بانک به خود اختصاص داده‌اند.

درآمد عملیاتی بانک ملت نیز با ۳۴ درصد رشد، از ۴۱۵,۸۳۸ میلیارد ریال در تیرماه ۱۴۰۲ به ۵۵۸,۵۱۱ میلیارد ریال در تیرماه سال جاری رسیده است. سود عملیاتی بانک نیز با ۶۱ درصد رشد، از ۱۱۵,۹۸۹ میلیارد ریال در تیرماه ۱۴۰۲ به ۱۸۶,۷۷۱ میلیارد ریال افزایش یافته است.

تحقق شعار سال با ارائه تسهیلات

بانک ملت در راستای حمایت از تولید مسکن و تحقق شعار سال، بیشترین مشارکت را در اجرای قانون جهش تولید مسکن داشته است. این بانک با پرداخت تسهیلات به خانه‌دار شدن هزاران خانواده‌ی ایرانی کمک شایانی داشته است.

در همین راستا بانک ملت در پنج ماهه‌ی نخست سال جاری با انعقاد قرارداد برای ۱۱۳,۵۴۹ واحد از پروژه‌های جهش مسکن به مبلغ ۳۸۴,۶۷۶ میلیارد ریال، بیشترین مشارکت و رتبه نخست را در اجرای قانون جهش تولید مسکن در میان بانک‌های تجاری کشور به دست آورده است.

این تسهیلات با هدف کمک به خانه‌دار شدن عموم افراد جامعه و اجرای قانون جهش تولید مسکن و تحقق شعار سال پرداخت شده است. علاوه بر این، بانک ملت در پنج ماهه ابتدایی امسال، مبلغ ۷۸,۳۴۹ میلیارد ریال تسهیلات کمک ودیعه مسکن به ۹۲,۴۶۴ خانوار مستاجر پرداخت کرده است.

رتبه نخست در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری

بانک ملت به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین بانک‌های ایران، همواره در ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه به مشتریان خود پیشگام بوده است. این بانک با هدف حمایت از جوانان و خانواده‌ها، همیشه تسهیلات متنوعی را در زمینه ازدواج و فرزندآوری ارائه داده است؛ آنچنانکه در پنج ماهه نخست امسال، ۳۱,۵۷۹ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به مبلغ ۱۰۸,۴۶۶ میلیارد ریال پرداخت کرده است که این میزان نسبت به سال گذشته ۴۷ درصد افزایش داشته است.

در پنج ماهه نخست امسال، مانده تسهیلات فرزندآوری با رشد ۹۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به رقمی معادل ۲۶,۵۰۰ میلیارد ریال رسید. در حال حاضر ۳۰,۳۶۳ نفر از هموطنان توانسته‌اند این تسهیلات را دریافت کنند. بر اساس گزارش‌های موجود، مانده تسهیلات قرض‌الحسنه و تکلیفی بانک ملت نسبت به سال گذشته با افزایش ۶۲ درصدی همراه بود و به رقم قابل توجه ۱,۹۸۷,۱۱۱ میلیارد ریال رسیده است.

افزایش ۷۵ درصدی سرمایه نظارتی

بانک ملت، سرمایه نظارتی خود را با رشد چشمگیر ۷۵ درصدی به مبلغ ۱،۵۳۰،۶۸۲،۸۸۴ میلیون ریال رسانده است! این موفقیت بزرگ نتیجه تلاش‌های بی‌وقفه و همکاری مستمر با بازرسان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

با تکمیل صورت‌های مالی سال ۱۴۰۲ و دریافت گزارش حسابرس مستقل، اطلاعات به‌روز شده در سامانه مهتاب بانک مرکزی بارگذاری شد و پس از پیگیری‌ها و مذاکرات مکرر، تعدیلات مدنظر اعمال گردید. اکنون، نسبت کفایت سرمایه بانک ملت با تأیید سرمایه نظارتی به ۱۰.۱۸ درصد رسیده است.

این افزایش قابل توجه در سرمایه نظارتی، نشان‌دهنده تعهد بانک ملت به بهبود عملکرد و ارائه خدمات بهتر به مشتریان عزیز است. با این رشد، بانک ملت آماده است تا نقش مؤثرتری در اقتصاد کشور ایفا کند و به موفقیت‌های بیشتری دست یابد.

انتشار مگابانک ملت

بانک ملت در راستای افزایش کیفیت خدمات خود به مشتریانش، نسخه جدید اپلیکیشن مگابانک را منتشر کرد! این اپلیکیشن با قابلیت‌های جدید و بهبودهای فراوان، تجربه بانکی مشتریان را متحول می‌کند. از جمله خدمات جدید می‌توان به فروش ارز مسافرتی، فعال‌سازی اثر انگشت با eKYC، و راهنمای درون‌برنامه اشاره داشت. همچنین، فرآیند ثبت صدور چک‌های جدید و استفاده از آیکون «+» در آرشیو لاگ تماس‌ها بهبود یافته است.

با مگابانک، می‌توان ارز مسافرتی خود را به راحتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری دریافت کنید. همچنین، استرداد وجه برای ارزهای فروخته شده نیز امکان‌پذیر است. برای امنیت بیشتر، احراز هویت الکترونیک برای فعال‌سازی قابلیت بیومتریک پیاده‌سازی شده است. با مگابانک می‌توان به راحتی تماس صوتی و تصویری برقرار نمود و از خدمات سرمایه‌گذاری فراسود ملت بهره‌مند شد.

 

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز