خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور نمایندگی‌های شرکت سهامی بیمه ایران مطرح کرد:

توجه بیمه ایران به اشتغال با رویکرد توسعه فرهنگ بیمه در مناطق کم برخوردار/ حضور بیش از ۱۳۰۰ نماینده فعال در سراسر کشور

توجه بیمه ایران به اشتغال با رویکرد توسعه فرهنگ بیمه در مناطق کم برخوردار/ حضور بیش از ۱۳۰۰ نماینده فعال در سراسر کشور
کد خبر : ۱۵۱۶۴۳۰

مدیرکل امور نمایندگی‌های شرکت سهامی بیمه ایران با اشاره به تعداد نمایندگی های فعال بیمه ایران گفت: در مجموع حدود ۱۳۰۰ نماینده فعال در سراسر کشور مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل امور نمایندگی‌های شرکت سهامی بیمه ایران با اشاره به تعداد نمایندگی های فعال بیمه ایران گفت: در مجموع بیش از  ۱۳۰۰ نمایندگی اعم از حقیقی ، حقوقی و فروش بیمه های زندگی (عمر)  در سراسر کشور مشغول فعالیت و ارائه خدمات بیمه ای به هموطنان عزیز هستند.

 حمیدرضا بحیرایی، مدیرکل امور نمایندگی‌های شرکت سهامی بیمه ایران در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص حوزه فعالیت اداره کل نمایندگی ها افزود: اداره کل امور نمایندگی ها یکی از  ادارات کل ستادی شرکت است که در زمینه اعطای کد به متقاضیان ، نظارت بر عملکرد نمایندگان و کارگزاران  و در مجموع  تنظیم امور نمایندگی ها در قالب آیین نامه‌های بیمه مرکزی فعالیت دارد.

 بحیرایی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشترین حجم فروش شرکت‌های بیمه از طریق شبکه نمایندگان انجام می شود، این شرکت نیز از این قاعده مستثنی نبوده و از طریق این اداره کل بر فعالیت‌های این گروه موثر و ارزشمند از بازیگران صنعت بیمه در شرکت سهامی بیمه ایران ، نظارت دارد.

او با اشاره به دستاوردهای اداره کل امور نمایندگی‌ها در سال جاری ادامه داد: در ۳ ماهه ابتدایی سال جاری ، اداره کل امور نمایندگی‌ها هدف خود را اصلاح شیوه نامه های اجرایی قرار داده و  با طراحی و ابلاغ و انتشار برنامه های عملیاتی ، پیگیر موضوع تمرکز زدایی با رویکرد چابک‌سازی عملکرد نمایندگی‌ها بوده و بخشی از  اختیارات خود را به ادارات استانی واگذار کرده است که  این اقدام موجب گردیده نمایندگانی که در اقصی نقاط کشور فعال هستند ،  بتوانند امور خود را  با سرعت و سهولت  بیشتری انجام دهند.

مدیرکل امور نمایندگی‌های شرکت سهامی بیمه ایران با اشاره به لزوم توجه به موضوع  بازاریابی و تبلیغات در صنعت بیمه افزود: نمایشگاه صنعت مالی ( بورس ، بانک ، بیمه ) فرصت مغتنمی برای معرفی دستاوردها  و  ارائه مزیت های ارزنده حمایتی و اقتصادی صنعت بیمه  به آحاد جامعه و بخصوص بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی است و بایستی اهالی صنعت بیمه  ضمن توجه به این مهم ، در  استفاده از تکنیک های نوین  بازاریابی و ارتباطی ، به  حضور موثرتر و نقش آفرینی بیشتر  در عرصه اقتصاد کشور بپردازند .

وی تصریح کرد از آنجا که حجم اعظم فروش شرکت های بیمه گر از طریق شبکه نمایندگی ها انجام می شود ، توجه به فعالین عرصه فروش و بازاریابی شامل  نمایندگان ، کارگزاران ، بازاریابان و ... ، بیش از پیش ، شایان توجه بوده و به گسترش سریعتر بازار و افزایش ضریب نفوذ بیمه ، کمک می کند . بحیرایی خاطر نشان کرد:  هر نوع طرح و برنامه برای گسترش فرهنگ بیمه  تنها از مسیر فعالین این عرصه می گذرد و این جایگاه و نقش ویژه یعنی « توجه به نمایندگان ، توجه به توسعه  فرهنگ بیمه است . » 

توجه به افزایش شاخص  اشتغال به ویژه در مناطق کم برخوردار 

او ادامه داد: یکی از سیاست‌های بیمه ایران به عنوان تنها شرکت بیمه دولتی کشور این است که به عنوان بازوی توانمند دولت در این عرصه ،  علاوه بر گسترش چتر حمایتی خود  ، در زمینه توسعه اشتغال در کشور نیز ایفای نقش نماید که  این نقش آفرینی  از مسیر اعطای نمایندگی به علاقمندان و متقاضیان  در حال انجام است  . 

بحیرایی با اشاره به توجه بیمه ایران به مناطق کم برخوردار با  رویکرد توسعه فرهنگ بیمه در اقصی نقاط کشور ، تصریح کرد: شبکه توانمند نمایندگی های بیمه ایران در مقایسه با سایر شرکت های بیمه ای از پراکندگی جغرافیایی وسیع‌تری برخوردار است بطوریکه در حال حاضر در اقصی نقاط کشور و در تمام استانها ، شهرستان‌ها و حتی نقاط کوچک شهری دارای شبکه نمایندگی فعال هستیم و در سالهای اخیر سعی شده در مناطق کم برخوردار و کمتر توسعه یافته کشور مانند سیستان و بلوچستان ، خراسان جنوبی ، شرق هرمزگان و ... نمایندگی های بیمه ایران  را  فعال کنیم بطوریکه هم فرهنگ بیمه و هم ضریب اشتغال را در این مناطق افزایش دهیم  . 

توسعه بازار با اجرای دفاتر مجازی بیمه

مدیرکل امور نمایندگی‌های شرکت سهامی ایران با اشاره به طرح های جدید بیمه ای بیمه ایران به ویژه در زمینه بیمه های زندگی (عمر) افزود: این اداره کل براساس شرایط و اقتضائات روز و تحولات تکنولوژیکی و دیجیتالی ایجاد شده  در کسب و کارها ،  در برنامه های متنوع خود موضوع  دفتر مجازی را در دستور کار قرار داده است که علاوه بر تسهیل امور ، بر افزایش فروش و توسعه بازار کمک می کند.

موضوع دیگر برنامه ریزی برای ایجاد سامانه جامعی تحت عنوان سامانه مدیریت یکپارچه نمایندگان (سمین) است که موجب حذف مراجعات حضوری متقاضیان اخذ نمایندگی و تسهیل شرایط می گردد که انشالله در روزهای آتی و مقارن با هفته دولت  فاز نخست آن  به بهره برداری می رسد .

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز